Vähän taustaa: Olemme olleet poikaystäväni kanssa yhdessä 4,5 vuotta onnellisissa merkeissä ja asuneet yhdessä jo vuosia. Kaikki on suhteemme aikana sujunut todella hyvin. Kerran poikaystäväni tosin epäili minua pettämisestä, mutta ymmärsi lopulta, että hänen päätelmänsä olivat täysin tuulesta temmattuja. Tämän episodin jälkeen olemme vain lähentyneet entisestään, ja tuosta pettämisepäilystä on nyt jo useampi vuosi.
Pari päivää sitten minulle tuli kuitenkin yhtäkkiä kummallinen olo. Tuntui, että on jotain, mitä poikaystävä ei kerro minulle. Häpeän tätä suuresti, mutta kävin hänen tekstiviestejään läpi hänen tietämättään (uskottelin itselleni, että koska poikaystäväni teki silloin muutama vuosi sitten niin myös minulle, ei se olisi kauhean paha juttu, vaikka totta kai se on). Joka tapauksessa, löysin jotain hieman epäilyttävää. 28.3. oli hänen entinen tyttöystävänsä laittanut hänelle viestin, jossa luki jotain, tyyliin: "Hei, toivottavasti jakselet hyvin. Asun nyt täällä samassa kaupungissa kuin sinä, ja minusta olisi kiva, jos voisimme taas olla ystäviä. Ymmärrän, jos et halua tätä, mutta ajattelin edes kysyä."
Poikaystäväni ja hänen exänsä seurustelivat useampia vuosia teini-ikäisinä ja yliopistossa. Tyttö särki poikaystäväni sydämen pettämällä häntä jonkun miehen kanssa, ja salaili asiaa siihen asti, kunnes poikaystäväni lopulta sai selville, ja erohan siitä tuli. Poikaystävälläni ei ole ollut muita vakavia seurustelusuhteita, paitsi tämän tytön kanssa ja minun kanssani. En ole tätä aiemmin tuntenut itseäni uhatuksi, vaikka tyttö onkin välillä kännissä tekstaillut poikaystävälleni, sillä poikaystäväni on aina näyttänyt minulle viestit, eikä ole vastannut niihin joko mitään, tai sitten jotain: "Taisit olla humalassa kun lähetit tuon viestin eilen, heh heh." Ja tuo tekstailukin on ollut todella harvinaista, eivätkä he olet ole olleet muutoin missään väleissä eronsa jälkeen.
Poikaystäväni ei ollut kai vastannut tuohon 28.3. lähetettyyn viestiin mitään, sillä joitakin päiviä sitten tyttö oli tekstannut hänelle uudestaan. Hän kysyi, oliko poikaystäväni saanut hänen aiemmin lähettämänsä viestin, ja ehdotti tapaamista oluen merkeissä. Poikaystäväni oli vastannut takaisin, että hän oli unohtanut tytön tekstiviestin täysin, ja kertoi, että hänen ainoa vapaapäivänsä tällä viikolla on ti 10.4. ja kysyi, kävisikö tytölle silloin. Tyttö vastasi, että pääsee töistä klo 17.30 tuona päivänä, ja ehdotti, että he voisivat sen jälkeen mennä oluelle. Poikaystäväni sanoi kyllä, ja viimeisin viesti on sunnuntailta 8.4. jossa tyttö kysyy poikaystäväni mielipidettä paikasta, johon he voisivat mennä. He ovat siis nyt sopineet treffit.
Poikaystäväni ei ole inahtanutkaan minulle näistä tekstiviesteistä, joka on tehnyt olostani aivan kamalan. Toisaalta tunnen kamalaa syyllisyyttä siitä, että olen lukenut hänen viestejään, mutta toisaalta minua raivostuttaa, kuinka hän voi suunnitella selkäni takana tapaavansa exänsä edes kertomatta siitä minulle. Tytön ensimmäinen viesti on tosiaan parin viikon takaa, joten mahdollisuuksia on ainakin ollut! Totta kai tuo, että poikaystäväni ei ole kertonut minulle mitään siitä, että hänen exänsä asuu nyt samassa kaupungissa kuin me, ja että he ovat sopineet treffit, herättää minussa todella pahoja epäilyksiä. Tavallaan luulen, että tyttö haluaa vain paikata välejään poikaystäväni kanssa, mutta tavallaan minua epäilyttää, että häntä on alkanut vanha suola janottaa, ja että hänellä tai poikaystävälläni on vielä tunteita toisiaan kohtaan.
En halunnut lähteä pelaamaan mitään pelejä, mutta parina viime päivänä olen vain toivonut niin kovasti, että poikaystäväni olisi oma-aloitteisesti kertonut minulle exänsä tekstareista, että en ole ottanut asiaa esiin. Sydäntäni särkee, että poikaystäväni jatkaa elämäänsä normaaliin tahtiin ja halailee ja pussailee minua, samalla pitäen sisällään tätä salaisuutta. Olin niin varma, että poikaystäväni olisi jo tähän mennessä maininnut minulle noista tekstareista, vaan ei ole. Olen kauhean pettynyt. Tämä ei ole yhtään hänen tapaistaan!
Äsken ennen nukkumaanmenoa ajattelin kokeilla kepillä jäätä. Sanoin poikaystävälleni, että kun hänellä on tiistaina vapaapäivä, niin haluaisiko hän tehdä jotain. Hän kuulosti vähän hermostuneelta ja sanoi, ettei halua ajatella sitä vielä, koska on hänen ainoa vapaapäivänsä pitkiin aikoihin. Sanoin, että juu juu, mutta olisi silti kiva tehdä jotain yhdessä illalla, kun kerrankin meillä olisi yhteinen vapaapäivä. Hän mutisi että no niin olisi, tehdään vain, ja sanoi, että on vaipumassa uneen, joten voisimme puhua siitä myöhemmin. Annoin asian olla ja poikaystäväni nukkuu nyt. Hän ei siis vieläkään kertonut minulle suunnitelmistaan! En voi uskoa tätä. Nähtäväksi jää, mitä tapahtuu huomenna ja tiistaina... Pelottaa ja ahdistaa hirveästi. Voisitteko jakaa ajatuksiani kanssanne? Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Poikaystäväni ex haluaa yhtäkkiä olla hänen kanssaan "ystäviä"?
9
295
Vastaukset
- Vanah mutta kokenut
Kysyisin suoraan miksi hän aikoo tavata ex:ää ja miksi se pitää tehdä salassa?
Kaikkea hyvää! - tyytyväinen mies
Miehes ex haluaa rikkoa teidän suhteenne. Taitaa olla kateellinen kun itse ei ole onnellinen. Mun exä yritti samaa temppua mut en halunnut olla missään tekemissä. Sitte alkoi juoruilu selän takana joten menin sen kotiin yöllä riehumaan ja sen jälkeen jätti rauhaan. Pitää tehdä selväksi ettei sellanen vehkeily sovi. sinuna menisin heti siltä miehes exältä kyselee et mikä on homman nimi. Miksi yhtäkkiä haluaa olla muka kaveri?
Miksi vuosien takainen teinirakkaus ei voisi haluta olla kaveri? Eiköhän hänelläkin ole jo ihan oma elämä, mahdollisesti parisuhde tai enemmänkin. Jos joku oma exäni muuttaisi kaupunkiini tai tulisi käymään niin ilman muuta tapaisin ja muistelisin menneitä mielelläni.
Todennäköisesti mies ei ole kertonut aloittajalle siksi, että arvasi että tämä tekisi asiasta numeron ja alkaisi epäillä turhia.
Tekstiviestien lukeminen ei ole missään tapauksessa oikeutettua, ei milloinkaan.
- Vanha mutta kokenut
Jos toinenkin osapuoli on lukenut tektstiviestejä on aloittajan menettely mielestäni anteeksiannettava varsinkin kun sen syynä oli ihan aiheellinen epäily.
Olen samaa mieltä simasuuneidin kanssa vuosien takaisen teinirakkauden tapaamisesta JOS se tehdään avoimesti ja asiasta kerrotaan reilusti. Eiköhän se salailu ole suurin syy siihen että aloittaja ahdistuu tilanteesta.
Ja jos mies epäilee että toinen "tekisi asiasta numeron ja alkaisi epäillä turhia" sitä suurempi syy olla rehellinen. - tyttö
Kiitos vastauksistanne.
En jaksa uskoa, että tämä eksä haluaa sen takia nähdä poikaystävääni, että he voisivat palata yhteen tms vaan että hänellä tosiaankin on itsellä huono olo, ja haluaa ehkä pyytää poikaystävältäni jollain lailla anteeksi. Sen takia minulla ei sinänsä olekaan mitään sitä vastaan, että he näkevät, mutta pientä osaa minua hiertää kuitenkin se, että tapaaminen on alkoholin merkeissä (johtaako se ikinä mihinkään hyvään?) ja se, kun poikaystäväni ei tosiaan ole kertonut minulle tapaamisesta. Ymmärrän kyllä, että hän pelkää reaktiotani.
Olen ajatellut jättää asian hautumaan loppuviikkoon asti saakka, sillä luulen, että jos tapaaminen menee eteenpäin, niin joko poikaystäväni lopulta kertoo minulle siitä, tai sitten vain aloitan itse keskustelun tyyliin: "Tiedätkö kenet näin tänään kaupungilla? Eksäsi. Tiedätkö, onko hän muuttanut tänne?"
Toivottavasti tämä on hyvä idea? Vaikka minun tekisikin mieli ottaa yhteyttä siihen eksään vaikka facebookin välityksellä, minulle on nyt jotenkin tullut semmoinen tunne, että se ei ole (ainakaan vielä) hyvä idea.- tyttö
Tuskinpa ketään kiinnostaa, mutta ajattelin vain tulla ilmoittamaan, että olemme selvittäneet asian poikaystäväni kanssa, ja kaikki on nyt hyvin. Poikaystäväni ja hänen eksänsä välillä ei ollut mitään, ja poikaystäväni oli vielä perunut tapaamisen. Puhuimme asiasta avoimesti, ja ongelmia ei enää ole.
- #
Hienoa että asia selvisi!
Tässä taas nähdään, että puhuminen kannattaa. Hyvää jatkoa teille! - Vanha mutta kokenut
Hienoa että uskalsit ottaa asian esille.
Kaikkea hyvää! - Näin se menee
Kolmen sanan vastaus: vanha suola janottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse984832Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1143962Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2113860Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1202265Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575801987Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.801376- 1371344
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1691319En ymmärrä ateisteja!
Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???5741242- 531135