Erosin suuresta rakkaudestani neljä vuotta sitten. Sen jälkeen olen lähinnä tapaillut miehiä, tuntematta ketään kohtaan sen enempää. Olen ajatellut, että kyllä se elämä jossain vaiheessa heittää eteen vielä oikeamman kuin suuri rakkauteni oli. Tai niin, ainakin toivoin niin koska jos ei ole toivoa suuren rakkauden jälkeen, niin jääkö sitten enää mitään. Skeptinenkin olen ollut, että tuleeko sitä oikeampaa koskaan. Jopa epätoivoinen.
No, nyt voisi olla se oikeampi kuvioissa. Elämänarvot yhteiset, mukavaa yhdessä. Silti aina tapailun tässä vaiheessa minulle tulee olo, että minun pitäisi vielä kerran tavata tuo eksäni, sillä eromme jäi käsittelemättä aikanaan. Ei minun vaan hänen takiaan se jäi. Hän on kuitenkin ollut tänä päivänä myötämielinen tapaamiselle, ja juttelulle siitä mitä tapahtui aikanaan. Itse koen että irti päästäkseni, minun pitäisi saada tämä keskustelu käydä.
Haluaisin ns. puhtaan pöydän tälle uudelle miehelle mutta koen olevani vielä vanhassa kiinni.
Kannattako tavata tämä suuri rakkaus? Siltä minusta tuntuu. Eikö kannattaisi tehdä niin kuten intuitio sanoo? Parempi katsoa kuin katua? Minusta tuntuu etten voisi antaa itseäni kenellekään ennen kuin olen tavannut eksäni..
Vai laitanko itseni vaan surman suuhun ja huomaan olevani vieläkin kiinni menneessä? Mutta eikö se ole silloin todempi ratkaisu niinkin?
Vanha kuvio pois uuden alta
5
292
Vastaukset
Olet ilmeisesti jo tehnyt päätöksesi. Itse en suosittelisi vanhojen tonkimista koska en usko hetkeäkään, että siten saisit laitettua pisteen jollekin menneelle.
- Jaaaö
Oletko ajatellut ettei se ex välttämättä halua, että päästät siitä irti (vaikkei sitä sanokkaan)., joten ei se ehkä anna tapaamisessa mitään sellaista keskuteluun joka helpottaisi sua pääsemaan siitä ja menneestä irti. Ehkä käy jopa päinvastoin, ehkä jopa haluat nähdä tai keskustella uudelleen ex:n kanssa, että saat lisää selvyyttä asioihin, jne.
Parempi olisi jos pystyisit käsittelemään, pääsemään yli asioista ja aloittamaan puhtaalta pöydältä ihan omin avuin, ilman että se on jonkun ulkopuolisen (ex:n) ihmisen vastuulla.
Vähän sama kun joku suhteessa olia sanoisi, että on kokee että on mentävä puhumaan ex:n kanssa kun suhteessa menee huonosti, jotta pääsee omassa suhteessa eteenpäin. Kyllä omat asiat ja tunteet tulisi pystyä käsittelemään ilman ex:iä.- ap
Omat tunteet olenkin käsitellyt, jopa terapiassa. Mutta haluaisin vielä saada selvyyttä sille miksi aikanaan erosimme, toisen puolen asiasta. Pyysin häntä tekstiviestillä vastaamaan useamman kerran, mutta hän vain vastasi että olisi helpompi kertoa kasvotusten... Siihen se homma sitten jäi.
- Jaaaö
ap kirjoitti:
Omat tunteet olenkin käsitellyt, jopa terapiassa. Mutta haluaisin vielä saada selvyyttä sille miksi aikanaan erosimme, toisen puolen asiasta. Pyysin häntä tekstiviestillä vastaamaan useamman kerran, mutta hän vain vastasi että olisi helpompi kertoa kasvotusten... Siihen se homma sitten jäi.
Tuota juuri tarkoitan. Mies olisi voinnut antaa vastauksen viestillä, mutta eipäs antanut. Mies kyllä tietää, että sillä viestilläkin kertominen olisi helpottanut sinun oloa ja asian käsittelysi. Sinä elät ja toimit nyt viellä yhä exän ehdoilla, vaikka erosta on jo vuosia.
Mikään ei takaa että asiaa selviintyy yhtään enempää tapaamisella. Mahdollisesti ette ehdi puhumaan, tai paikka ei ole miehen mielestä sopiva, tai mies ei ole heti valmis kertomaan kasvotusten, tms. ja haluaa tavata uudelleen ja puha silloin enemmän asiasta, tms. niin mitä silloin tekisit?
Oletko miettinyt yhtään sitä, mihin laitata rajan? Eli missä kohtaa hyväksyt sen että voit selvittää ja päästä asiasta yli ihan yksinkin, (keski vaikka itse ne miehen vastaukset, eihän niinden pidä olla tosia).
Nyt elämäsi ja siinä eteenpäin meno lepää tuon ex:n armoilla, eikä se kuulosta ollenkaan hyvältä asialta, eikä varsinkaan kun on uusi mies kiikarissa.
- sinuna eläisin eteen
Mä en lähtisi tohon. Siis tonkimiseen. Se menee ohi, kun tajuat, että jos sitä ei sillon selvitetty ja 4 vuotta on mennyt, niin eiköhän sen nyt voi jo antaa olla. Haluatko sä eteenpäin vai et? Tuskin ne teidän eroon johtaneet ongelmat on itestään korjaantuneet ja haikailemalla paranee, teidän suhteenne kuitenkin päättyi siis eroon. Siis miksi olet siinä kiinni? Aika kultaa muistoja ja mullakin on kestänyt vuosia toipua isosta rakkaudesta eli isosta pettymyksestä, siis ymmärrän sen, mutta... Se päättyi syystä. Sitä ei selvitetty syystä että. Te olette olleet 4 vuotta jo erossa.
Haluta nyt oman päätöksen, juuri kuten sinä haluat ja haluat nyt jankata. Kaikkeen ei vaan aina saa elokuva-päätöksiä ja asiat ei vaan aina selviä. Sinä et nyt saanut sitä lopetusta minkä olisit halunnut: se oli siis liikaa toivottu. Haluat jollainlailla roikkua "toive-eron" harhassa, mutta et tajua, että se on sinun fantasiaasi.
Mitä käsittelemistä siinä erossa on? Oikeasti, mietipäs nyt. Te erositte. Olette olleet erossa. Oli syyt nyt mitkä hyvänsä, niin se oli bye-bye beibi ja sillee, eli, jankkaa, jankuta, selvitä, kitise, itke, sure, nalkuta vaikka, suutu, masennu, raivoa, roiku, ja toikkaroi, mutta fakta on nyt se, että te erositte aikaa sitten ja te olette siis eronneet: siinä se selvitys on. Siinä on se käsittely. Se on loppu, slut ja over. Sinä voit antaa itsesi aivan hyvin seuraavalle, 4 vuotta on pitkä aika. Sinä voit antaa itsesi vaikka armeijalle, sinä olet vapaa. Sinä et tarvitse siihen lupaa, selvitystä etkä oikeasti itsellesi mitään, kun faktat kalloon.
Suuri rakkaus? Se OLI sitä, ei ole enää. Jos se olisi Suuri Rakkaus, te ette olisi eronneet. Vaan kun te erositte. Ja se suuren suuri rakkaus ei edes selvittänyt koko asiaa, että ei se nyt kovin suurelta vaikuta. Suuri Rakkautesi oli harhakuva, ei kestänyt, se loppui, ja jäi selvittämättä: jankkaa tätä ennemmin. Mitä saavutat roikkumalla? Luulemalla että eroon päättynyt suhde on jotain suurta, kai muistat miksi se päättyi? Ole rehellinen. Ei siitä mitään tullut. Rakkauskaan ei aina riitä, eikä mielikuville suhdetta voi perustaa. Näin se vaan on.
Olet kiinni mennessä, joten päästä irti.
Ei ole mitään romanttista laittaa itseään mokaamaan taas hyvää suhteen mahdollisuutta roikkumalla jossain mitä ei ole.
Todellinen ratkaisu on tehty jo ja sinä olet kokenut sitä 4 vuotta.
Miten se ero voisi sen todemmaksi enää muuttua?
Joten. Mieti. Onko se oikeasti sinulle tarpeen ja mitkä ovat todelliset motiivisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1074662Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293433No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452390- 491514
- 361423
- 381236
- 141142
- 1591036
- 271028
- 6954