Eli minulata pienettiin kolmisen viikkoa sit rinnat ja nyt toinen ri ta pirun kipeä,arka ja pinkeä ja sen lisäksi tuntuu että painaa satakiloa.
Mitään mustelmia ei oo eikä toinen ole yhtään saman oloinen.
Kellään kokemusta moisesta ja mitä on tehty?
Rintojen pienennys
13
329
Vastaukset
- eima63
Ota yhteyttä leikkauksen suorittaneeseen lääkäriin/klinikkaan.Itselleni tehty sama operaatio mutta sain yhteystiedot johon voi ottaa yht.myös vkl:sin jos ongelmia tai kysyttävää. Onneksi ei kuitenkaan mitään ongelmaa ollut
- 181818181
tulehtunu.Mene lääkäriin saat antibioottikuurin.Asettuu sillä.
- pikkutissi
Tulehtunut tai vuotaa. äkkiä yhteys lääkäriin. mulla myös leikattu vuosi sitten... ihanaa!!!! viikko sitten leikattiin pienet "koirankorvat" eli leikkaus arvesta sellainen rumasti parantunut kohta.
- pienennys ja imu
Tehtiinkö pienennyksen yhteydessä rasvaimu samalla siis ne kainaloon menevät poimut pois?
- jaigsss
Hei onko kukaan pienentänyt pelkästään toista rintaa? Minä olen menossa julkiselle puolelle n. kuukauden päästä. En malta odottaa! Vihdoinkin voin pitää huoletta bikineitä, ilman että niitä pitää kokoajan olla korjailemassa. Minulle on aiheutunut myös ihan konkreettisia ongelmia, kuten ryhtimuutoksia jne. siksi leikkaus on oikeasti tarpeellinen. Esteettisyys tulee vasta toisena.
Kuinka kauan paranemiseen menee? Urheilen paljon ja haluaisin palata takaisin kentille mahdollisimman pian. Olen nuori parikymppinen nainen, joten uskoisin haavojen parantuvan pian. Aikaisemmat haavat ja arvet ovat nopeasti parantuneet. Miten arvet? Vaaleneeko ne kuinka nopeaa?
Entä jos laihdun nykyisestä tai muuten vain kiinteydyn, pieneneekö leikattu rinta aivan normaalisti toisen mukana? Olen nyt 168 cm ja 57 kg. Alkaa jo hieman jännittämään, siksi tämä hirveä kyselytulva. :-)- 70hoo
Sun kannattaa täältä lukea noita vanhoja ketjuja pienennyksestä, sillä jokaisen tarina on erilainen.
Paraneminen riippuu ihan siitä kuinka ne haavat paranee. Toisilla ne paranee hitaast, toisilla nopeasti. Urheileminen on varmaan mahdollista 1-1,5 kk pääst, tai ainakin siis omalla kohdallani koska rintahan "rakennetaan" kokonaan uudelleen niin siinä saa lihaksetkin osumia sen verran ettei mulle esim. ollut pyykkien ripustaminen ylos mahdollista (niin etteikö olisi tullut kipeäksi) kuin vasta noin 4vk päästä. Vaikka siis kädet sain kivutta ylös jo heti leikkauksen jälkeen, toisilla sekin on hankalampaa.
Haavojen parantuminekin riippuu ihan ihmisestä. Monilla vanhemmilla haavat umpeutuu paremmin ja arvet tulevat paremmiksi kuin nuoremmilla, ihan ihosta se riippuu ja siitä onko taipumusta arvenliikakasvuun. Mulla nyt 1 vuosi leikkauksesta ja rinkulat nännien ympärillä ovat valkoiset, pystyhaavat näkyy selvemmin kun on esim. väsynyt, muutenkin ne huomaa kun osaa katsoa mutta ei minusta itsestäni näy paljoa.
Laihtumisen vaikutus riippuu varmaan siitä kuinka paljon rintaan jätetään rasvaa. Jos se rinta muodostuu tiukasta rintarauhasesta niin ei silloin paljon laihduttamiset itse rintaan vaikutua, rintakehään varsin enemmänkin, ja kylkiin.
Parantuminen ja lopputulos riippuu siitäkin milla tavallna, kuka, ja missä rinta leikataan. Itselläni on ensi viikolla vuositarkastus ja jänään tekeekö kirurgi mitään noille pikku pussukoille mitkä mulle jäi rintojen alle -> tyypillistä kun tehdään leikkaus tikkarimallilla, ankkurimallilla tuota ei tule.
- ex 70J
Hei!
Meillä on fb ryhmä, josta löytyy sulle kohtalontoveri ;)
https://www.facebook.com/groups/223424691070447/
Ryhmän nimi on rintojen pienennnys/kohotusleikkaus- ex 70J
niin tämä oli ensisijaisesti tarkotettu tolle ketä miettii vain toisen rinnan pienennystä, mutta muutkin pienennys/kohotus potilaat ovat tervetulleita!!
- ex G
Hei,
Täältä löytyy yksi ihminen jolle tehty toisen rinnan pienennys. Pääsin tänään kotiin ja järkytykseksi näyttää siltä että pienennetystä tuli tosiaan sitten pienempi - verrattuna toiseen sopivan kokoiseen. Panikoinko liian aikasin vai aiheesta? Nyt toinen on sellainen Madonnon tötterörinta ja toinen normaalirinta. "tötterö" varmaan laskeutuu mutt onko jotain tehtävissä jos jäävät erikokosiksi? Toista en haluaisi pienentää, mieluummin tosita sitten vaikka vähän isontaisi takaisin päin (omalla rasvalla) koska on pienempi operaatio kuin pienennys. Pitkään mietin leikkaukseen menoa ja nyt ketuttaa pirusti jos mentiinkin ojasta allikkoon........ :-/- 70hoo
Mä yritän lohduttaa sua ja sanon et vasta puolen vuoden päästä saat kuvan siitä et minkälainen siitä rinnasta oikein tuli, ja senkin jälkeen se voi vielä muuttua;) Mustakin tuntuu et nämä oli pienemmät silloin leikkauksen jälkeen, ja niin varmaan olivatkin kun olivat sellaiset tiiviit pallot (kuin ois silikonit laitettu). Nyt kun on laskeutuneet niin vaikuttavat isommilta vaikka eivät varmaan todelisuudessa olekaan. Itse menen ylihuomenna vuositarkastukseen, kiva kuulla mitä mieltä lääkäri on!
- ex G
Kiitos kokemuksesta! Toivottavasti sama kävisi tässä myös - eli ettei kokoeroa jne. jää. Lääkärin oma reaktio oli vain niin vahva että jäi väkisin miettimään....
- pelokas
Hei!
Minulle tehtiin rintojen pienennys vajaa vuosi sitten.
Oikean rinnan sivulle jäi poimu/makkara.
Nyt kävin vuositarkastuksessa ja lääkäri sanoi, että se pitää poistaa.
Se tehdään paikallispuudutuksessa, apua!!
Nyt kyselisin, onko kenellekään tätä palstaa lukevalla tehty samanlaista operaatiota jossa olisi puudutettu?
Jos on, oletko ystävällinen ja kerrot kokemuksestasi.
Minua pelottaa kamalasti, olen piikkikammoinen. - Annukka001
On tehty ja ei tartte pelätä ollenkaan.
Pyydä rauhoittavaa lääkettä etukäteen.
Ainakin mulla toimi ja piikkikammoisena jännitys oli niin siedettävä.
En tuntenut juuri mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p555685Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "742834Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella192058No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol401905Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1611819- 181781
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v5153881-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome191161Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy821145Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah66965