2 päivän dieetti

Asli

Lainasin kirjastosta kirjan "Kahden päivän dieetti" (tekijää en nyt muista). Tämä kyseinen dieetti tuntui ihan järkevältä ja sellaiselta jota jaksaisi noudattaa pitempäänkin. Eli siinä on kaksi tiukkaa päivää (ma ja ti), sitten on välipäivä (ke), kaksi tiukkaa päivää (to ja pe) ja kaksi välipäivää (la ja su). Tiukan päivän ateriat voivat olla vaikkapa tälläisiä:

Aamiainen:
1½ palaa näkkileipää
25 g kovaa juustoa
1 dl maitoa (kirjassa puhutaan kevytmaidosta, mutta itse juon mieluummin rasvatonta)

Lounas:
225 g parsakaalia
100-175 g kalkkunaa
1 pieni appelsiini

Päivällinen:
100 g sieniä
185 g säilöttyä tonnikalaa vedessä
2 aprikoosia

Välipäivän ateriat taas voivat olla esim. tälläisiä:

Aamiainen:
1 dl appelsiini- tai greippimehua
225 g vähäkalorista jugurttia
25 g kuivia makeuttamattomia muroja

Lounas:
100 g porkkanaa
100 g broileria
1 keskik. peruna
1 kiivi

Päivällinen:
175 g ruusukaalia
100 g kalaa tai äyriäisiä
75 g riisiä
2 luumua

Lisäksi kunakin välipäivänä sallitaan kaksi "mielitekoa", esim. 50 g jäätelöä ja 25 g kermajuustoa tai 3 voileipäkeksiä ja 6 tl hilloa.

En nyt tässä jaksa enkä ehdi paremmin selittää, mutta jos kiinnostusta löytyy, niin kirja löytyy varmasti kirjastosta, siitä voi lukea tarkemmin.

Kyseisellä dieetillä laihtuu noin 1-2 kg viikossa. Ja muistakaa liikunta myös! =) Tämä dieetti sopii ainakin minulle hyvin.

6

3298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asli

Olin siis tällä dieetillä joskus viime syksynä ja laihduinkin ihan kiitettävästi. No sitten muutimme, ja siinä muuttotohinoissa ei tullut enää niin hyvin seurattua sitä dieettiä. Ja kaiken lisäksi hukkasin ne paperit joihin olin kirjoittanut mitä voi minäkin päivänä syödä. Paino lähti taas nousemaan, mutta nyt löysin ne paperit taas ja aionkin aloittaa tämän dieetin uudelleen.

• Habatus

ei noilla kahden päivän dieeteillä oo niin kun mitään virkaa tässä maailmassa...

• Asli

Mulle se ainakin tehosi ihan hyvin. Eikös se ole tärkeintä että itse on tyytyväinen?

• piia -10kg

Suosittelen tätä dieettiä kaikille, jotka eivät ole valmiita tajuttomaan liikuntarääkkiin ja noudattamaan joka päivä tiukkaa ruokalinjaa.

Dieetti perustuu siihen, että jokainen meistä pystyy olemaan dieetillä kaksi päivää, kun tähtäimenä on vapaampi välipäivä. Liikuntaohjelma on ajateltu silmällä pitäen niitä, jotka eivät ole tottuneet harrastamaan kuntosaleja tms. Päivässä riittää noin tunnin kävelylenkki.

Kirja käsittelee myös kaikki sairaudet, joiden osalta on otettava joitakin elementtejä huomioon (mm. diapetes, verenpainetauti jne.) ja dieetti myös erittelee naisten ja miesten energiantarpeen mukaan ruokailun.

Kannattaa tutustua tuohon opukseen, joka on saatavilla varmasti kaikista kirjastoista. Tekijät muuten ovat Tessa & Glenn Cooper (Gummerus).

Itse laihduin kolmessa viikossa 10kg, joten siitä voi laskea, miten tehokas dieetti on.. Totesin jopa, että jouduin syömään enemmän kuin normaalisti. Eikä minun tarvinnut omistaa kuin talousvaaka, jolla mitata päivän ruoka-annokset. Mitään kalorien laskentaa dieetti ei siis ole.

Habatus voi siis hapantua kiloineen ;)

• hoikempi

olen kyseisen kirjan ystävä,vaikka hävitin sen muuton yhteydessä .Hapatuksia täällä netissä riittää.

• seauttavaveku

Lisäksi kunakin välipäivänä sallitaan kaksi "mielitekoa", esim. 50 g jäätelöä ja 25 g kermajuustoa tai 3 voileipäkeksiä ja 6 tl hilloa.

eli niinkuin ei aamiainen kitumalla ja sokerilla riittäisi niin paikataan jo tullutta vahinkoa lisällä sokerilla.

Naurettavaa itsensä kiusaamista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe