Levottomat 60-vuotiaan miehen silmät....

MillaMaaginen

Olen miesystävääni 7 vuotta nuorempi, seurustelua 4 vuotta takana.
Viimeisen vuoden kaduilla ja kylillä kulkiessamme miesystäväni tsekkailee kaikki naiset ikäryhmältään 15-60 -vuotiaat. Jos huomautan asiasta, vastaus on jyrkkä "en katsonut, en edes huomannut".

Tänään pääsiäiskirkossa oli rippikoululaisia, joita mies jäi tuijottamaan. Annoin virsikirjan hänelle käteen ja pyysin viemään paikoilleen, jonka hän tekikin herrasmiehenä. Tilanne nolotti minua suunnattomasti. Pitkänperjantain tansseissa hän jäi mielellään pyörimään haettavien naisten eteen. Syksyllä silakkamarkkinoilla minä katsoin kojuja, hän tuijotteli vastaantulevia ihmisiä vastakkaiseen suuntaan. Kesällä uimarannalla hän seurasi katseellaan jokaisen patjamme ohikulkevan naisen.
Minua tilanne on alkanut ahdistamaan....
Kertokaa kanssasisaret, pitäisikö minun huolestua miehen käyttäytymisestä? Oletteko itse joutuneet samanlaisiin tilanteisiin?
Etsiikö hän vai pelkääkö kenties, että joku "nykyinen kahvituttava" kävelee vastaan?

38

2466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • treadzjytd

No hei, ethän sinä oikeasti voi tietää, katseleeko mies oikeasti naisia sillä silmällä - vai tuntuuko sinusta vain siltä?
      Miten suhteenne muuten voi? Oletteko onnellisia yhdessä?
      Mummuvainaa tapasi tokaista, että "ei silmä osaa vie"... Jos teillä muuten on kaikki ok, miksi pilaat hyvän seurustelusuhteen olemalla nipo sen suhteen, missä miehen silmät SINUN MIELESTÄSI vaeltavat? Kyllä maailmassa katsottavaa piisaa, mutta sinun kanssasihan mies seurustelee!

• En olisi huolissaan miehestä mutta jos hän katselee niin että muutkin sen huomaavat niin olisin huolissani siitä, miksi seurustelen moukan kanssa kun fiksujakin miehiä varmasti on olemassa.

Pakko myöntää, että rippikouluikäisten katsominen on ihan erityisen vastenmielistä.

• ihanuuksia

"Pakko myöntää, että rippikouluikäisten katsominen on ihan erityisen vastenmielistä."

Minustakaat se on erityisen mukavaa:)

Tv 54 v mies

• toinen 54-v

"Pakko myöntää, että rippikouluikäisten katsominen on ihan erityisen vastenmielistä."

Miksiköhän? Eikö ole tervettä että mies ihailee kauniita naisia? Kyllä useimmat 15-vuotiset neidot ovat jo ihan naisia vartaloltaan ja ansaitsevat siis miesten ihailun.

Mihin se ikäraja naisten ihailussa pitäisi vetää? Vai onko vaan kyse inhosta niitä varttuneempia miehiä kohtaan, jotka osoittavat kiinnostusta tyttärenne ikäisiin tyttösiin?

• 13+12
        toinen 54-v kirjoitti:

Miksiköhän? Eikö ole tervettä että mies ihailee kauniita naisia? Kyllä useimmat 15-vuotiset neidot ovat jo ihan naisia vartaloltaan ja ansaitsevat siis miesten ihailun.

Mihin se ikäraja naisten ihailussa pitäisi vetää? Vai onko vaan kyse inhosta niitä varttuneempia miehiä kohtaan, jotka osoittavat kiinnostusta tyttärenne ikäisiin tyttösiin?

No ihan käytännössä kuolaavan kuusikymppisen kanssa syrjäytyy kyllä nopeasti. Ei mikään ystäväperhe kutsu enää luokseen sen jälkeen kun näkee, että mies katsoo _lasta_ sillä silmällä.

• yäk mikä

pedari!

• huah3
        13+12 kirjoitti:

No ihan käytännössä kuolaavan kuusikymppisen kanssa syrjäytyy kyllä nopeasti. Ei mikään ystäväperhe kutsu enää luokseen sen jälkeen kun näkee, että mies katsoo _lasta_ sillä silmällä.

Niin ja illan emäntää ja emännän kavereita, vaimonsa ystäviä ja sukulaisia, ja miesvieraiden naisia ja tyttäriä, tarjoilijoita, siivoojia, bussikuskeja (nais-) ...... Ai niin, eihän se katsominen pahasta ollutkaan, vaimo vaan saataa kuolla häpeästä!

• mahdollisia selityks

Mies ei siis ennen ollut tällainen tuijottelija. Millaista tuijotus on? Kevyttä katselua vai todella tunkeilevaa tuijottelua? Voisiko olla niin, että mies kaipaa sinulta enemmän huomiota? Itse tunsin aikoinaan miehen, joka käyttäytyi todella törkeästi jopa vaimonsa läsnäollessa. Esimerkiksi pysähtyi kadulla/kääntyi tuijottamaan jotain kaunista ohikulkevaa naista. Tämä mies halusi ilmeisesti vaan enemmän huomiota omalta vaimoltaan, joka olikin aika mustasukkainen tapaus, joten vaikutus oli taattu.

• Omaperäisyys puuttuu

Niin, ehkä juuri haluaa tehdä sinut mustasukkaiseksi ja/tai esittää, että olisi hänellä mahdollisuuksia vaikka kehen, jos vain viitsisi yrittää. Epämiehekästä joka tapauksessa. Tuskinpa tuijottaisi noin avoimesti, jos et olisi siinä vieressä kiusaantumassa, koska se on pelin henki.

• huah3

Ai vaimo olikin aika mustasukkainen tapaus? Mistäköhän tämä mustasukkainen taipumus olisi kummunnut?

• el Banomies

Aivan yhtä normaalia kuin hengittäminen. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä kauniimmalta naiset näyttää = tuijottelee enemmän. Sellaisetkin horot, jotka nuorena näytti ihan tavallisilta, näyttää 60 vuotiaasta jo aivan mahtavalta. Miehet nyt vaan tarvitsee silmänruokaa siinä missä naisetkin. Näytä nainen joka ei katsele miehiä, näytän valehtelijan.

Rippikouluikäisten katselussa ei ole mitään omituista, nehän on jo naisia, paitsi henkisiltä ominaisuuksiltaan. Ei siinä mitään rivoa tai seksuaalista tarvitse olla, kaunis ihminen viehättää vaan silmää. Tietty jos tuijottaa vaan persettä ja tissejä niin mennään jo rajan yli.

• katsoa siis saa?

Voi, voi teitä miehiä! Mitäpä jos me naiset teemme samoin? Käännämme päätämme miesten perään. Siitäpä riita kehkeytyisi :D

• 16+3

Ei se toimi noinpäin.Miehet kuvittelevat vielä kuusikymppisinäkin olevansa saaliita ja jumalan lahja naiskunnalle.

Mutta kokeilepa katsoa liikennevaloissa sitä viereistä autoa, jossa on mieskuski ja joka on selvästi parempi kuin papparaisesi auto. Katso oikein pitkään ja anna ymmärtää että se kiinnostaisi.

Toimii!

• nuoruus on
        16+3 kirjoitti:

Ei se toimi noinpäin.Miehet kuvittelevat vielä kuusikymppisinäkin olevansa saaliita ja jumalan lahja naiskunnalle.

Mutta kokeilepa katsoa liikennevaloissa sitä viereistä autoa, jossa on mieskuski ja joka on selvästi parempi kuin papparaisesi auto. Katso oikein pitkään ja anna ymmärtää että se kiinnostaisi.

Toimii!

Jaa miten niin toimii? En minä pahastu jos vaimoni ihailee toisia miehiä! Jos ne ovat paremman näköisiä kuin minä, mietin vaan mikähän se piirre oli mikä rouvaa kiinnosti.

Emme me saaliita kuvittele olevamme, vaan pikemminkin se alkukantainen metsästys- tai kaatovietti vaikuttaa vielä varttuneenakin.

En kyllä ymmärrä miksen saisi ihailla tuttavapariskunnan 17-vuotiaan tyttären tiukkaa takamusta! Eihän minulla ole mitään tsäänssiä tuollaista olentoa kohtaan, se ei ole tarkoituksenikaan. Eikä muuten isä-pappakaan ole mitenkään pannut pahakseen eikä antanut porttikieltoa!

Eivätkö nuo pimut pukeudu vetävästi juuri sen vuoksi että heitä katseltaisiin?

• inkkuliina
        nuoruus on kirjoitti:

Jaa miten niin toimii? En minä pahastu jos vaimoni ihailee toisia miehiä! Jos ne ovat paremman näköisiä kuin minä, mietin vaan mikähän se piirre oli mikä rouvaa kiinnosti.

Emme me saaliita kuvittele olevamme, vaan pikemminkin se alkukantainen metsästys- tai kaatovietti vaikuttaa vielä varttuneenakin.

En kyllä ymmärrä miksen saisi ihailla tuttavapariskunnan 17-vuotiaan tyttären tiukkaa takamusta! Eihän minulla ole mitään tsäänssiä tuollaista olentoa kohtaan, se ei ole tarkoituksenikaan. Eikä muuten isä-pappakaan ole mitenkään pannut pahakseen eikä antanut porttikieltoa!

Eivätkö nuo pimut pukeudu vetävästi juuri sen vuoksi että heitä katseltaisiin?

"Eivätkö nuo pimut pukeudu vetävästi juuri sen vuoksi että heitä katseltaisiin?"

vastaus: eivät teitä varten! nuoret pukeutuu vetävästi, koska se on muoti ja toisiaan varten. he haluavat olla vetäviä oman ikäisilleen ja samanikäiset pojathan ovat kovin turvallisia keille voi keikistellä, he kun usein ovat ujoja. tytöt tietää sen ja uskaltavat toimia niin. mutta vanhoja pappoja he juuri pelkäävät ja inhoavat heidän katseitaan! nuo papat kun ovat niin julkeita usein ja avoimen seksuaalisia katseillaan. muistan itse nuorempana, kuinka inhosin heidän kehujaan ja kohteliaisuuksiaan. se ei mairittele nuorta, jos vanhus kuolaa ja 15-vuotiaalle 40-vuotias on jo vanhus!! vaan enmmänkin se pelottaa ja oksettaa. ja jos olisi ollut verkkarit pussissa, olisi ollut niin turvallista tempasta ne aina jalkaan tiukkojen farkkujen tilalle, kun pappoja sattu samaan tilaan ja meikit pois naamasta!

hyväksykää vaan nyt se tosiasia, että aika se on teistäki ajanu jo ohi tuossa vaihessa, älkääkä pitäkö sitä ikuista ja iätöntä metsästyskulttia itellänne turhaan yllä, tai metsästelkää ikäisiänne! ja sitte joku varmaan hoksaa kommentoida tähän, kuinka esim thaimaasta saa nuorta ja ne tytöt vielä tykkää siitä..ootteko koskaan mm kattonu dokumentteja, mitä nuoret huorat sanoo "papoista? ei ne niitä kehu, vaan tunne on ihan sama, mutta epätoivo ajaa kaupoille ja pappapolot luulee vielä olevansa kuumaa kauppatavaraa, kun tytöt rahasta keikistelee...

kattoo voi, mutta tehkää se pliis niin, ettei sitä nuori huomaa, eikä nää teidän pervoo ilmettä ja etenkään sitä puolilöysää pullostusta housuissanne!!

• dfgsfgtdhgfh

Miehen kannattaisi hankkia aurinkolasit, joiden takaa pystyisi katselemaan naisia huomaamattomasti.

• tuttu

On ikääntyvien miesten tapa haikalla menetetyn nuoruunden perään.

• himot hiirelläkin

. Aloittaja: "Syksyllä silakkamarkkinoilla minä katsoin kojuja, hän tuijotteli vastaantulevia ihmisiä vastakkaiseen suuntaan."

:-) :-) heh heh kyllä minäkin ennemmin komioita urota katselen kun silakoita...!!!!

Olisit onnellinen; sulla on terve viriili mies! Ota ilo irti!! ;-)

• jkshre8

itse katselen kaikkea kaunista ja seksikästä ihaillen ja ymmärtäen etten ole enään nuori.katselkaa joskus sopivassaa paikassa kun vanhemmat miehet eivät huomaa sinua,niin herkästi ne nuoria kauniita naisia katselee mutta jos huomaa että seurataan niin eivät katsele.jos joku mies sanoo ettei katso nuorempia tai samanikäisiä naisia on jotain päänupissa vikana.

• Ei kannata ihastella

Tjaah, jos minun miespuolinen ( 50v.) kaverini katsoisi ihastellen 17-vuotiaan tyttäreni takapuolta ihaillen niin voin kertoa, että lätty lätisee! Mielestäni on moukkamaista. Itsekin olen mies ja ihastelen kyllä kauniita NAISIA mutten koskaan ole katsellut tämän ikäisenä vanhuksena nuoria tyttäreni ikäisiä tai häntä nuorempia tyttöjä! Ei edes ole mitään aihetta.

• ikä suht. käsite

Ihan asiallinen kommentti nuoren naisen isältä! Mutta kuinka paljon oletkaan päälle 50:n? Minä olen 55, enkä tunne itseäni mitenkään vanhukseksi, samalla tavalla rauta liikkuu kuntosalilla kuin minua 30 vuotta nuoremmilla!

• Alzheimerin tauti???

Jos miehesi jää tuijottelemaan varsin näkyvästi jokaista yli 15-vuotiasta naista, epäilisin hänen sairastuneen vanhuuden dementiaan.

Kyllähän terveellä ihmisellä jonkinlaiset käytöstavat täytyy sentään olla.

• MillaMaaginen

Niin, pitäisi siis olla vain onnellinen? Katsoa saa, mutta ei koskea...

• madonna3

Ei kuulosta fiksun miehen käytökseltä. Ottaisin asian puheeksi. Katselkoon silloin, kun liikkuu yksinään, jos on ihan pakko tiirailla. Miehet on ikuisia lapsia näköjään. Sydämen sivystys näkyy puuttuvan monelta.
      Huomioonottavainen mies osaa käyttäytyä puolisonsa seurassa fiksusta ja korrektisti. Se, mitä toivoit, että ihmiset tekevät sinulle, tee sinä samoin heille, pätee myös tässäkin.

• Mum 60+++++

Mieheni kyllä katselee mutta en ole havainnut tuijottelua.
      Kiinnostuksen kohteet ovat aikuisia mutta ikä ei ole ratkaisevaa vaan naisen kokonaisolemus jossa hoikkuus on yksi elementti.

Ajoittain hän kertoilee jotain kuntosalin eri-ikäisistä harjoittelevista naisista mutta minusta se on luonnollista.
      Olen käynyt ko. paikassa pari kertaa muissa asioissa ja useamminkin salin kahvion puolella jossa on syntynyt hyvinkin vilkkaita ja mielenkiintoisia keskusteluja respan nuorten naisten kanssa.
      Mutta ei miehistä!

Niin kauan kuin puhetta riittää, olen levollinen. Jos jutut loppuvat niin alan ihmettelemään syytä.
      Kotona mieheltäni ei mielestäni puutu mitään muuta kuin 40-vuotta nuorempi nainen mutta olen vielä pärjännyt.
      Mieheni on hyväkuntoinen ja vähintäänkin riittävän aktiivinen.

• Katsella saa, ,

, , , vaan ei tuijottaa!, nämä kaksi asiaa tulisi osata erottaa toisistaan. Tuijottaminen on epäkohteliasta kohdehenkilöstä riippumatta.

• ssici

Olipa vanha ketju nostettu taas. No mutta, itselleni tulee aina mieleen kun noita mulkkaavia äijiä näkee, että ihan kauheeta jos joku rassu tommosenkin kanssa on.

• .....

Parikymppisenä naisena, minua puistattaa tuollaiset vanhat miehet. Ehkä jääneet henkisessä kehityksessäkin kovin matalalle.. Isäni ikäisen miehen tuijotus on todella oksettavaa ja ehdottelujen jälkeen tuntee itsensä aina niin likaiseksi..

• nainen.

Hän on kiinnostunut naisista selvästi ja haluaisi heidän seuraansa syystä tai toisesta. Mahtaako voida kieltäytyä naisen kutsusta kahville.

• yäkkä sentään

Sen voin sanoa että se on kauheen vastenmielistä ja ihnottavaa jos huomaa vanhemman miehen tuijottavan. Ne on niin ällöttävän näkösiäkin että inhottas jos semmonen ees tulis lähellekkään.
      jättäisitte meidät nuoret rauhaan ja katselisitte vaan omaikäisiänne

• antaakatsella

Mulle aiheuttaa vanhempien miesten kuolaus saman reaktion, vaikka olen jo 40 . Mutta ei ap:n kannata huolissaan olla, kun mies vaan katselee. Ja tajuaahan ap sen, ettei kuuskymppiset oikeasti nuorempia naisia viehätä, ei sitä ukkoa kukaan hänen rinnaltaan vie. Antaa sedän katsella kunha ei koske.

• .................
        antaakatsella kirjoitti:

Mulle aiheuttaa vanhempien miesten kuolaus saman reaktion, vaikka olen jo 40 . Mutta ei ap:n kannata huolissaan olla, kun mies vaan katselee. Ja tajuaahan ap sen, ettei kuuskymppiset oikeasti nuorempia naisia viehätä, ei sitä ukkoa kukaan hänen rinnaltaan vie. Antaa sedän katsella kunha ei koske.

" Mulle aiheuttaa vanhempien miesten kuolaus saman reaktion, vaikka olen jo 40 . "

Mitähän reaktiota edellisessä kirjoittajassa aiheuttaisi, jos kiinnostusta osoittaisi komea parikymppinen nuorukainen. Olisiko edelleenkin vastenmielistä ja inhottavaa ikäeron takia, vai inhottaako vain vanhemmat miehet...

• antaakatsella
        ................. kirjoitti:

" Mulle aiheuttaa vanhempien miesten kuolaus saman reaktion, vaikka olen jo 40 . "

Mitähän reaktiota edellisessä kirjoittajassa aiheuttaisi, jos kiinnostusta osoittaisi komea parikymppinen nuorukainen. Olisiko edelleenkin vastenmielistä ja inhottavaa ikäeron takia, vai inhottaako vain vanhemmat miehet...

En pidä itseäni vanhempia miehiä mielenkiintoisina enkä viehäty heistä. Oman ikäiset on parhaita. Nuorten poikien ihailua pitäisin vain leikkinä. Oman poikani ikäisiä, ei kiitos.

• factsoflife

Jos kotona on uskovainennatsi niin johan rupeaa muutkin naiset kiinnostamaan.

• senkin222

Itse katselen nuoria naisia ,koska minulla inhottaa koskettaa heitä ja vaimoni tietää sen.

• risugasa

Ikuisena poikamiehenä, joka ei naisilta ole paljon saanut, pidän oikeutenani katsoa nuoriakin naisia vielä vaikka 100 vuotiaana! Se ei ole naisilta pois.

• Anonyymi00036

Jätä heti mies.Ei kunnioita sinus

• Anonyymi00037

En ihmettelisi, jos kyseessä olisi alkava muistisairaus. Se voi usein aiheuttaa tuollaisiakin oireita, että käytöstavat vähän unohtuvat ja alkaa turhan estoton tuijottelu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      120
      6214
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      62
      5141
    3. SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta

"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun
      Maailman menoa
      68
      4273
    4. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      102
      3864
    5. Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?

Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost
      Maailman menoa
      13
      3626
    6. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      120
      3178
    7. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      52
      2546
    8. Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?

Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?
      Ikävä
      35
      2499
    9. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      67
      2242
    10. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      0
      1810
    Aihe