N. 500 kcal päivässä

neveragain2012

Paino on noussut taas, ja semmonen viisi kiloa pitäisi saada pois.
Aloitin tänään kuurin, eli syön noin 500 kcal päivässä. Oon ollu ennenkin tämmösellä dieetillä ja onnistunut, nyt vaan pitkät sairastamiset veti taas veronsa, treenit on jäänyt ja kun on tämmönen "syntynyt pulleaksi" kroppa, joka ei kyllä anna armoa yhtään, niin painohan on noussut sitten tasaisen varmasti yläkanttiin:p Normaalia liikutaa olen harrastanut edelleen päivittäin, mutta ei riitä.. En tiedä, onko faktaa vai mitä, mutta uskon itse siihen, että jos on kroppansa vuosikaupalla totuttanut kovaan liikutaan ja vähäkaloriin ruokavalioon, niin sitä se sitten vaatii koko ajan, jos haluaa mitoissa pysyä! Ärsyttävää, mutta totta minulla.

Tänään sitten aloitan taas salilla käynnit lenkkeilyn lisäksi ja pienellä ruokamäärällä mennään. Tarkoitus on aloittaa rajusti ja lisätä kaloreja sitten pikku hiljaa. Eihän sitä pitkään noin vähällä jaksa jos kuitenkin treenaa.. mutta itellä oon huomannu, että alku pitää olla kova ja saa motivaation samalla -sanonko suoraan, että vihan voimalla huippuunsa.

Joku hyvä palkinto pitäis olla siellä kesän kynnyksellä kärkkymässä ja mulla se on sitten jo tiedossa kans.. Sen kiilto silmissä mennään:)

Kirjoittelen tänne, vähän niin kuin päiväkirjaa.. Ehkä tämä auttaa pitämään oman pään pelissä mukana ja järjissään motivoi sillon kun niitä hetkiä tulee, että ei perkele!

Ajatuksistaan ja tuntemuksistaan voi vapaasti tulla kirjoittelemaan, psyykataan toinen toisiamme, olipa se tavoite jollain tiputtaa painoa enemmän tai vähemmän ja keinoilla, millä nyt tahansa.

Tsemppiä kuitenkin kaikille laihduttaville, se on kurjinta hommaa, mitä tiedän! Siksipä olenkin vakaasti päättänyt, että tämä on viimeinen kerta kun tähän hommaan ryhdyn. Tällä painon pudotuksella tähtään ihannemittoihini ja pikku hiljaa opettelen löytämään tasapainon. Oma elämä alkaa pikku hiljaa olla muutenkin normaalia, niin ehkä tästäkin osa-alueesta sitä normaalia nyt alkaa tulla.

4

263

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesää kohti:)

Mielenkiinnolla oon lukenyt useita viestejä laihdutuksesta. Ja aika moni näköjään syö reilusti alle 1000kcal, mikä minusta kuulostaa hurjalta.

Ja toinen mihin kiinnitin huimioita, on se että se "laihdutus ohjelma" ei kuulosta kovin miellyttävältä.
      Eikö siitä kannata tehdä miellyttävä?
      Itse olen laihduttanut helmikuu --> tähän, 15kg. Ja ainoastaan ruokavalio muutoksilla. Hieman lisäsin liikuntaa myös. Mutta pääasiassa ruokavalio uusiksi.
      Pienensin annoskokoja, syön 5krt päivässä, ei naposteluja ja kerran viikossa karkkipäivä.
      '
      Laihdutus ei todellakaan ole helppoa..mutta tehkää siitä niin miellyttävä kun voitte.
      Älkää siis kieltäytykö kaikesta jne...
      No, tää on vain mun mielipide. Enkä halua varsinaisesti arvostella ketään. Enempiki ihmettelen äänen :)
      Voimia ja tsemppiä kaikille....

• ihmettelyä...

samoilla linjoilla, mutta on toki huomioitavaa, että se joka tiputtaa 15 kiloa (eli jolla on todella reilusti ylipainoa) voi syödä varmaan lähemmäs 2000 kcal, ja paino silti tippuu, koska aiemmin on syöty älyttömät määrät. Jos taas esimerkiksi on normaalipainoinen ja lyhyt, mutta haluaa nitistää vaikka 3-5 kiloa rasvaa, saa jo vähän pienemmillä syömisillä ollakin.
        Muuten samaa mieltä, kannattaa syödä, kuten aikoo jokatapauksessa lopun elämää syödä. Niinhän se paino sitten myös pysyy, ja syö asioita, joista itse pitää ja saa ruoasta myös iloa.

• neveragain2012

Ehkä mulla kaikista haastavinta on se alkuun pääseminen. Liikunta on aina ollut osa elämää, en todellakaan osaa olla montaa päivää ilman että ei edes lenkillä tulis käytyä. Olen hyvässä fyysisessä kunnossa, mutta paha tapani on jossain vaiheessa repiä itestään liikaa irti, ja nyt tosiaan syksystä asti olen sairastanut erittäin paljon, kroppa antaa vastalauseen treenille. Elin "normaalin ihmisen arkea", pidin ruokapäiväkirjaa, jonka mukaan söin noin 1500 kcal päivässä, ja liikunta koostui lähinnä hyötyliikunnasta ja pitkistä (n 1h30min) lenkeistä, joita tein 3-4 kertaa viikossa. Oma työni on myös fyysisesti kuormittavaa, joten sitä kauttakin tiedän kalorikulutukseni olevan ihan ok. MUTTA - Paino on noussut kolmessa kuukaudessa abouttiarallaa viisi kiloa. Olen 167 cm pitkä ja jouluna paino oli vielä 54kg. Yksinkertaisesti sellainen "miellyttävä" painonpudotus ei kohdallani onnistu. Siitä on tehtävä tehokas, joka on usein ainakin näin alussa aika rankkaa. Vaatii erittäin kovaa itsekuria ja treeniä. Toivon todella, että mielekkyys ja ilo tähän hommaan kuukauden päästä on jo löytynyt ja homma rullaa taas ihan osana arkea. Kunhan vaan ei tule sairastumisia tai muuta takapakkia, joka vetää hommaa taas vähän niinku alkupisteeseen..

• ---,

Täällä on aloitettu 500 kalorin dieetti myös. :) Painoa 7 kiloa pudotettavana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4419
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3283
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2370
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1378
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      33
      1058
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      1016
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      11
      1014
    8. 158
      997
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      924
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe