Kun elää elämäänsä toisen kautta

missä on minun elämä

Elämä ilman aviopuolisoa on kuin ei eläisi ollenkaan..En ihmettele sitä miksi erosimme. Asuimme poissa ja kaukana, minä ilman työtä ja järkevää tekemistä, ei tuntunut siltä, että tuo vaihe kuului minun elämän suunnitelmaani. Silti olin ja pysyin, en lähtenyt ja jätin toteuttamatta omat haaveeni. Elin toisen elämää.

Miten tästä eteenpäin? Eronneena, yksin, yksinäisempänä kuin koskaan. Miten saan oman elämän haltuuni? Ennen kuin olen sinut elämäni ja itseni kanssa, ei kannata edes haaveilla uudesta suhteesta.

Olin jo avioliitossa yksin, koska mies eli vain omaa elämäänsä ja olin siinä vain "siivellä" kun häneltä se minuutti kaksi liikeni. Hän harrasti, liikkui, istui koneella kaiket illat ja yöt, puhumatta minulle yhtään mitään. Käsittämätöntä, miten vähän asiaa hänellä minulle oli..Miten vähän häntä kiinnosti minun elämäni, unelmani.

Mieheni, unelmani, ei koskaan ollutkaan minun..miten tästä eteenpäin? Mistä löydän minut, minun unelmani, kun ne on jo aikaa sitten kadonneet..?

Mitä sen avioliiton oikein piti olla? Jos haluaa olla vähemmän puolison kanssa kuin yksin niin eikö se ole aika huono liitto?

6

527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietitutkipohdi

Saat oman elämän haltuun, kun hommaat itsellesi harrastuksia ja ystäviä. Mietit kuka oikein olet, mitä haluat, miten sen voit saavuttaa. Koska sinulla vaikuttaa olevan pallo kokonaan hukassa, suosittelen kirjallisuutta. Niin romaaneja, runoja kuin ihmissuhdeopuksia. Myös elokuvien, draaman kautta voi löytää arvokasta tietoa omasta itsestä. Aikuisopistoissa järjestetään myös itsetutkiskelun kursseja.

• dkmkfndsk

Kuulostaapa tutulta. Olen siinä tilanteessa NYT, jossa mieheni elää vain omaa elämäänsä. Hän on ehtinyt meidän yhdessä olomme aikana kouluttautua aika korkeasti ( minä avittanut sen ajan laskujen kanssa), hän harrastaa milloin mitäkin, hän on jatkuvsti menossa johonkin suuntaa, toisinaan näen häntä ehkä tunnin päivässä, hän tulee kotiin, makaa sohvalla, katsoo dvd:tä ja nukahtaa. Hänellä on ollut toisia naisia (myöntänyt) ja omia iltamenoja. Minulle ei liikene sanaakaan, muutama murahdus tai väkinäinen lirkunlirkun kysymys "mitä töissä"? joskus hän ei edes jä kuuntelemaan vastaustani, vaan on jo menossa eteiseen ja vetää takkia niskaan. Hänellä ei ole käsitystäkään mitä minulle kuuluu tänä päivänä. Mutta hän pitää huolen, että hänen elämänsä on koko ajan tapetilla. Jos hän jostain minun kanssani keskustelee, on se hänestä itsestään. Yhteisiä lomia emme vietä, hän viettää ne yksinään milloin mihinkin vedoten.

Nyt kun olen pikkuhiljaa alkanut rakentaa omaa elämää, hankkinut omia ystäviä, joita hän ei edes tunne, hankkinut uusia OMIA harrastuksia ja menoja niiden tiimoilta, myös oman auton olen ostanut... ei mitään. ei kiinnosta. Hän on vain ilmeisen tyytyväinen, kun nyt voi mennä VIELÄ enemmän, koska minäkään en ole vaatimassa häntä kotiin.

Ja hän IHMETTELEE, miksi haluan eron?....
      Ei minulla ole ollut aviomiestä enää vuosikausiin.

• Hah !

Onpa tooosi hyvä esimerkki siitä, miksi ei pidä "elää elämäänsä toisen kautta" !

• kok. on

No oletpas tosi hyvä esimerkki ikävästä ihmisestä kun iloitset toisten epäonnesta nimim. Hah !

• Ikäviä kohtaloita

Missä kohrassa sanon, että iloitsen. Surullistahan se on, että niin moni on niin t...ä, että suostuu jättämään oman elämänsä elämättä jonkun muun elämän takia.

• 3 + 13

Juuri tuo asia on niitä kuolemansyntejä joita vanhus katuu viime päivinään. Miksi jätti oman elämänsä elämättä milloin minkäkin verukkeen takia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      66
      2265
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      230
      2162
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      120
      1468
    4. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      21
      1232
    5. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1200
    6. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      113
      1120
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      959
    8. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      949
    9. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      899
    10. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      885
    Aihe