Haluaisin laihduttaa nopeasti

Sekasin

Eli haluaisin laihduttaa nopeasti sillä pian on tulossa lääkäri tarkastus ja veri kokeet minulla kun on yli painoa eli olen 11.v kohta 12 mut paino on 71.3 ja vaihtelee... aamupalaksi syön muroja tai joskus viikonloppusin hampparin johon laitan valkosipuli suolaa ja majoneesia ja ketsuppia, ongelmanani on se että olen tietokoneella koko päivän ja jään koukkuun peleihin... toinen syy miksi haluan laihduttaa nopeasti on se että pidän yhdestä katariinasta ja arvelen että hän haluaisi minun olevan laihempi :-/ en halua ostaa mitään pillereitä ynnä muuta mutta vain neuvoja eikä kiusaamisia, ok? koulussa jo muutenkin kaikki kiusaa painon takia ;*(

5

158

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • <3

Älä missään tapauksessa yritä laihduttaa nopeasti, elimistösi menee siitä vain enemmän sekaisin ja saatat sairastua vaikka syömishäiriöön. Lasten ei muutenkaan pidä laihduttaa, vaan on pyrittävä siihen että paino ei nousisi jolloin pituuskasvun myötä painoindeksi normalisoituu. Juttele painostasi ja muista huolettavista asioista koululääkärin ja terveydenhoitajan kanssa, he ovat siellä auttaaksesi sinua.

• Sekasin

No entäs koneella olo ongelma? sekin on aika paha

• BD

Eikö vanhemmistasi ole apua? Sinun ikäiselläsi pitäisi vielä vanhempien olla päällepäsmärinä syömisten ja tietokoneen suhteen. Koneelle tietty käyttöaika, esim. arkipäivisin saa vain nopsasti katsoa sähköpostin tms. jos tarvitsee ja sitten vaikkapa parina päivänä viikossa on joku korkeintaan tunnin peliaika/nettiaika. Tällaisia rajoituksia yleensä ikäisilläsi ja vanhemmillakin lapsilla on.

Karkit ja mässyt pois, syö niitä vain yhtenä päivänä ja silloinkin vain joku pieni karkkipussi tai suklaapatukka aterian jälkeen. Limut, sipsit yms. pois. Hampurilainen ei nyt ihan kaikkein huonoin ole, varsinkin jos välissä on kasviksia. Kunhan ei joka päivä syö. Syötkö kunnon lämpimän aterian myös viikonloppuisin ja koulun jälkeen? Syö viisi kertaa päivässä: aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Niiden välillä ei murustakaan suuhun. Juo tarpeeksi vettä, lasillinen silloin tällöin. Syö kasviksia: kurkkua, tomaattia, porkkanaa joka aterialla ja välipaloilla hedelmä. Liikuntaa lisää, kävele paikasta toiseen tai pyöräile, yritä löytää joku kiinnostava urheilulaji.

Ja tosiaan juttele terkkarin tai sen lääkärin kanssa, he ovat juuri sitä varten että saat painon ja terveyden kuntoon.

Murot on vähän huono aamiainen, sen voisi vaihtaa puuroon. Mikrossa on tosi helppo tehdä lautaselle kaurapuuro tai neljän viljan puuro, ohje löytyy paketin kyljestä yleensä.

• ankka

Heitä sillä koneella vesilintua.

• Vanha Jojo

Kasvavan lapsen ei pidä laihduttaa. Ruokatapojen parantamiseen sinulla on varaa, mutta sinun ruuastasi pitäisi päävastuu olla vanhemmillasi. Juttele heidän kanssaan, että saisit kunnon ruokaa, niin et niin helposti sortuisi niihin hamppareihinkaan (hampurilainen silloin tällöin on ihan ok, mutta vakituisena eväänä turhan yksipuolista).

Laihdut, kun syöt saman määrän energiaa kuin nytkin, kun kasvat. Koeta keksiä itsellesi muuta tekemistä kuin koneella roikkuminen. Mene ulos!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      272
      5380
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      70
      4856
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      123
      4355
    4. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      3976
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3800
    6. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3697
    7. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      41
      3348
    8. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      84
      3073
    9. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      61
      2920
    10. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      22
      2666
    Aihe