Mitä meiltä miehestä joka....

Maija

Niin, mitä mieltä olette miehestä joka suuttuu aivan järkyttävän helposti? Siis aivan jokaisesta asiasta mistä yleensäkään voi vetää herneen nenään kun normaalit ihmiset vaan viittaavat kintaalla. Ja kun ihmettelen mistä ja miksi taas ollaan suuttuneita niin hän sanoo että MINÄ tässä olen suuttunut??!! Eli se onkin minä aina kun saan syyt niskoille kun äijä rupeaa kiukuttelemaan... kuka tällaista kestää oikeesti! Rakastan häntä kyllä "virheineen" kaikkineen, mutta tilanne on aika outo. Onko tällaiseen mitään keinoa? Miten saisin mieheni lopettamaan pikkuasioista suuttumisen?

21

4305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • double_röh

      Kuvaamasi mies ei käyttäydy miehekkäästi.

      Osta sille hamekangasta ja näytä mistä ovi löytyy ja sano ettei takaisin ole tulemista.

      Rakkaus on sokea ja saat tuntea sen tavalla tai toisella nahoissassi. Jätä kyseinen mies ennen kuin sinulle sattuu jotain ikävää.

      Ei sille mitään voi ja se vain pahenee.

      • Saman kokenut

        Minä koin aivan saman, eli mieheni alkoi suuttua jokaisesta mahdollisesta asiasta 4 kk seurustelun jälkeen. Tietysti aina syy oli minussa, kuulemma MINÄ haastoin riitaa. Hän saattoi huutaa minulle täpötäydessä ratikassa "turpa kiinni", paiskoa luuria korvaani. Kerrankin sanoin hänelle puhelimessa, ettei nyt hermostuisi, ja mies huusi kuin leijona, ettei perkele hän hermostu. Pitkään kannoin syyllisyyttä, kunnes ulkopuoliset ihmiset herättivät minut huomaamaan, ettei tuollainen ole ihan normaalia. Suhteemme päättyi eroon siten, että mies veti jälleen herneen nenäänsä mitättömästä seikasta, eikä vastaillut yhteydenottoihini kuukauteen. Lopulta sain hänet tilille, ja minun olisi kuulemma pitänyt ymmärtää jo heti mykkäkoulun alettua, että suhde on ohi.Ilman, että hän sitä vaivautui minulle kertomaan siitäkään huolimatta, että jatkuvasti kyselin viesteissäni missä mennään. Paskamaisen kohtelun olin kuulemma ANSAINNUT, sillä hänen mielestään haastoin koko suhteemme ajan riitaa.
        Nyt ymmärrän, ettei mies ollut ihan terve ja tasapainoinen. Parempi, että homma meni reisille nyt, kuin että miehestä olisi vaikkapa tullut lasteni isä. Olisiko hän silloinkin raivonnut heillekin samalla tavalla? Nyt näin hänen seuranhakuilmoituksensa netissä. Kuvaili itseänsä sympaattiseksi ja empaattiseksi, ja haki ennen kaikkea kilttiä tyttöä, joka asettaa miehen tarpeet omansa edelle. What a catch. Onneksi pääsin hänestä eroon!


      • ei ihan noin hurjaa kokenut
        Saman kokenut kirjoitti:

        Minä koin aivan saman, eli mieheni alkoi suuttua jokaisesta mahdollisesta asiasta 4 kk seurustelun jälkeen. Tietysti aina syy oli minussa, kuulemma MINÄ haastoin riitaa. Hän saattoi huutaa minulle täpötäydessä ratikassa "turpa kiinni", paiskoa luuria korvaani. Kerrankin sanoin hänelle puhelimessa, ettei nyt hermostuisi, ja mies huusi kuin leijona, ettei perkele hän hermostu. Pitkään kannoin syyllisyyttä, kunnes ulkopuoliset ihmiset herättivät minut huomaamaan, ettei tuollainen ole ihan normaalia. Suhteemme päättyi eroon siten, että mies veti jälleen herneen nenäänsä mitättömästä seikasta, eikä vastaillut yhteydenottoihini kuukauteen. Lopulta sain hänet tilille, ja minun olisi kuulemma pitänyt ymmärtää jo heti mykkäkoulun alettua, että suhde on ohi.Ilman, että hän sitä vaivautui minulle kertomaan siitäkään huolimatta, että jatkuvasti kyselin viesteissäni missä mennään. Paskamaisen kohtelun olin kuulemma ANSAINNUT, sillä hänen mielestään haastoin koko suhteemme ajan riitaa.
        Nyt ymmärrän, ettei mies ollut ihan terve ja tasapainoinen. Parempi, että homma meni reisille nyt, kuin että miehestä olisi vaikkapa tullut lasteni isä. Olisiko hän silloinkin raivonnut heillekin samalla tavalla? Nyt näin hänen seuranhakuilmoituksensa netissä. Kuvaili itseänsä sympaattiseksi ja empaattiseksi, ja haki ennen kaikkea kilttiä tyttöä, joka asettaa miehen tarpeet omansa edelle. What a catch. Onneksi pääsin hänestä eroon!

        Tuossahan se juju on:etsii kilttiä tyttöä joka asettaa miehen edun omansa edelle. Ehkä joku tuohon kykeneekin, mutta surku sitä ken vain kuvittelee kykenevänsä. Ei hyvä hengitä.. Ei kenenkään tarvitse tuollaiseen alistua, jos on huomannut ettei kaikki ole ihan niinkuin pitäisi. Elämänsä voi tuhlata muutenkin kuin olemalla sylkykuppina ja lattiamattona.


    • jep

      Että riitoihin tarvitaan aina 2. Nainen/Mies ei välttämättä huomaa ärsyttävänsä toista osapuolta ja toinen ottaa sen liian vakavasti ja suuttuu ( vaikka olisi vitsi vain ). Sit riita jatkuu ja jatkuu, jotkut vaan jatkaa tahalleen (huomaamatta?) sitä ja jotkut järkevät osaa lopettaa ajoissa. Toho ei kai oo mitää neuvoo ku koittaa yhdes sopii ja toinen joustaa sen verran et se joka on vihanen antaa periksi tai pyytää vain suoraan anteeksi käytöstä. Myös on käynyt niin, että alkuaikoina suhteissa tulee paljon riitoja ja meinaa johtaa tai johtaa eroo :/ Ihmisestä kyllä huomaa jos se on kyllästynyt suhteeseen (mahdollisia turhia vihanpurkauksia), ja kannattaa jo heti alussa sopia naisen/miehen kanssa jonka kanssa on, että jos vähänkää tulee mieli ettei halua olla tai joku muu kiinnostaa enemmä ni sit sanoo ajoissa ennenku menee tekee mitää. Noh en tiiä sanoa muutaku et suhteessa pitää joustaa paljon ja jos toinen on jotenki vihasella tuulella tai muutenvaan huono päivä ni pitää ymmärtää eikä mennä heti huutamaan, vaa kysyy vaikka eka et mikä on tai sit tarjoutuu tarjoo vaik läheisyyttä / jotai herkkuu kuten karkkia tms.. :) kuha koittaa piristää vaa jotenki. Ja vielä yks juttu, ihmiset suutuspäissää sanoo mitä ei välttämättä normaalisti sanois ni kannattaa kuunnella sentakia vaa toisella korvalla eka ja sit kysellä vasta.

      • eri mieltä

        Olen aivan eri mieltä, että tarvittaisiin aina 2 riidan osapuolta.
        Kyllä kokemuksesta voin sanoa, että itse välttelen riitoja kaikin mahdollisin tavoin. Kyllä noissa rähjäävissä miehissä on joku todella pahasti vialla. Tuollaisten räyhääjien pitäisi hakeutua hoitoon ja olla yksin, eikä jatkuvasti äksyillä ja syyllistää muita. Itselläni on kiltti ja mukava mies, jonka kanssa ei saa riitaa aikaiseksi. Enkä haluaisikaan.


      • mies22v
        eri mieltä kirjoitti:

        Olen aivan eri mieltä, että tarvittaisiin aina 2 riidan osapuolta.
        Kyllä kokemuksesta voin sanoa, että itse välttelen riitoja kaikin mahdollisin tavoin. Kyllä noissa rähjäävissä miehissä on joku todella pahasti vialla. Tuollaisten räyhääjien pitäisi hakeutua hoitoon ja olla yksin, eikä jatkuvasti äksyillä ja syyllistää muita. Itselläni on kiltti ja mukava mies, jonka kanssa ei saa riitaa aikaiseksi. Enkä haluaisikaan.

        Kannatan ehdottomasti ajatusta että riitaan tai oikeammin välienselvittelyyn tarvitaan aina 2. Rähjääminen työstressistä yms. on oma lukunsa mutta riidat ovat kanssakäymistä siinä missä muukin. Siihen tarvitaan molemmat osapuolet että ilma puhdistuu.


    • Roiha

      Yksi pointti tuli mieleeni, jonka itse olen kokenut. (Olen siis mies). Jouduin korkean kolesterolin vuoksi syömään kolesterolilääkettä. Piti kuitenkin kokeilla neljää eri tyyppistä ennenkuin sopiva löytyti. Kahdella näistä kokeilluista lääkkeistä oli sivuoireena ärtyisyyttä (joka lääke-esitteessäkin mahdollisena mainittiin). Olin tosissani pinna kireällä ja "räjähdin" mitä pienimmästäkin ärsykkeestä. Muillakin lääkkeillä saattaa olla mainitunlaisia sivuoireita. Jos mies käyttää lääkkeitä kannattaa keskustella asiasta lääkärin kanssa ja vaihtaa lääkettä kunnes sopiva löytyy! Itse muutuin "sudesta" "lampaaksi" kun lääketyyppi vaihdettiin. Tämä on tosiaan huomioimisen arvoinen asia. Aina ei ole luonteessa vikaa vaikka sekin on mahdollista.

    • sussu

      mulla on ihan sama homma...kun mies suuttuu jostai...ja kysyn että ooxä suuttunu,ni aina tulee vastaus-no en!vaikka kuitenki on.sit aina kun se on suuttunu tai meil on riitaa,ni se on mun syy!ja se suuttuu kans kaikist ihmeellisimmistäki asioista...vaik muut saattais ottaa sellaset asiast vaan huumorilla!!!mikä avuksi???

      • jep

        Olen Mies siis.

        Joo no monesti saattaa käydä niinki, että mies on vähänki erilainen ku normaali ni nainen ajattelee heti et mies olisi suuttunut (kyllä mieskin aattelee). Kun mies sanoo 'rehellisesti' vähä eri äänensävyllä, että ei oo mitää / no en tms ni nainen sanoo et "kyllä mä huomaan, että on joku" jne. Sit jossai vaihees ku mies ei saa sanomaansa perille ku nainen ei usko miestä ni mies 'suuttuu' siitä ku nainen ei ymmärrä, että ei ole mitään.

        Monissa suhteissa kannattaa ottaa melkein heti alussa sellanen periaate et jos vaikka huono päivä ni sanoo siitä tai jos muutenvaa joku ärsyttää tms.. Monesti vaa käy niinki et jos se ärsyyntyminen johtuu vaikka naisesta ni mies ei viitti sanoa sitä, koska se saattaa johtaa riitaan :/ Eli miehen näkökannalta usein kannattaa pitää omana tietona se, että jos joku naisen tekeminen ärsyttää ja tietää melkee etukätee mitä siitä tulee jos alkaa huomauttelee niistä :).. ja tohon vielä, että yleensä kannattaa tossa vaiheessa puhua vähä avoimemmin tai vihjailla ni ei tuu mitää riitoja siitä sit :)

        Tohon riita-asiaan vielä, että kun nainen riitelee miehen kanssa niin syyllinen osapuoli harvemmin kehtaa pienehkön ylpeytensä takia myöntää olevansa väärässä tai pyytää vain anteeksi.

        "se suuttuu kans kaikist ihmeellisimmistäki asioista...vaik muut saattais ottaa sellaset asiast vaan huumorilla!"


    • rupee riittämään

      sama ongelma.olen saamassa tarpeekseni.en ole ennen nähnyt miestä joka saa tappelun pystyyn ihan yksinään, mun ja pentujen ei tarvitse kuin olla olemassa.rupee oleen viittä vaille näitten vuosien jälkeen.voin ilmoittaa ettei tule paremmaksi niin että jätä heti vaan.sillä näitähän ärsykkeitä on joka puolella:jos ei nosta jalkojaan,niin kaatuu.jos ei muista mihin on laittanut tavaransa (tai piilottanut niin kuin tämä tapaus tekee) niin ainahan meitä voi syyttää varkaudesta.jos hän pudottaa ja rikkoo kännykkänsä minun tulee maksaa, sillä mun vikahan se on. ja näitä juttuja RIITTÄÄ! se että on kerran vuodessa KOKO päivän kitisemättä EI todellakaan riitä...

    • neitokainen

      Kuulostaa aivan normaalilta mieheltä. Kaikki ne hermostuu aina ihan turhasta ja napisee partaansa kun joku pieni asia menee vikaan. Asiaa ei juuri voi auttaa. Itse yritän aina tarjota miehelleni suklaata, pullaa tai muuta suun täytettä kun se jupina alkaa, mutta ei se aina suutuspäissään niitäkään suostu popsimaan.

      • Poika25V

        Mulla on tietenkin monia puutteita, kuten meissä kaikissa. Mutta minä en mielestäni suutu pikkuasioista. Kyllä asioista pitää aina pystyä keskustelemaan rauhallisesti. Olen kylläkin huomannut esim. kavereistani, että monet miehet kääntävät riidat useasti syyttä tyttökavereiden syyksi. Mutta kun mulla ei ole tarpeeksi "särmää" alistaa ja kiusata naisia, niin sinkkuna varmaan pysyn pitkään:(


      • Anonyymi
        Poika25V kirjoitti:

        Mulla on tietenkin monia puutteita, kuten meissä kaikissa. Mutta minä en mielestäni suutu pikkuasioista. Kyllä asioista pitää aina pystyä keskustelemaan rauhallisesti. Olen kylläkin huomannut esim. kavereistani, että monet miehet kääntävät riidat useasti syyttä tyttökavereiden syyksi. Mutta kun mulla ei ole tarpeeksi "särmää" alistaa ja kiusata naisia, niin sinkkuna varmaan pysyn pitkään:(

        Miksi naisia pitää kiusata?


    • Tepa

      ..siltä että asut naisen kanssa...

      • Anonyymi

        Seinän kanssa asun


    • Anonyymi

      Vesa.

    • Anonyymi

      Sama ongelma. Ja alussa ihastuin juuri siihen kun kaikki puhuivat hänestä kuinka hän ei suutu ikinä. Siis suuttuu myös vahingoista. Kysyin joskus miksi ystäville on aina maailman rauhallisin, esim kun kylässä eräs pudotti lasin ja pelästyin miehen reaktiota, sanoikin vaan ”mitäpä noista”. Olin ihan kauhuissani jo, siis niin erilainen suhteessa. Joskus kysyin, miksi huutaa lähimmälle. Koska kuulemma se on helppoa, kavereille ei kehtaisi.(?!) tärkein hänelle on tämä julkinen kiltti kuva. Ja koskaan ei pyydä mitään anteeksi.

      • Anonyymi

        Jätä hänet . Ei tulossa ole parempia päiviä


    • Anonyymi

      Jätä hänet

    • Anonyymi

      Minun mieheni on erittäin mustis ku ei halua että käyn edes baarissa tai näen ystävän ja juodaan alkoholin.

      Mieheni ei tee minulle mitään, mutta mököttää eikä ole tuntevinaan eikä tule kanssani nukkuu -ennen kun pyydän anteeksi että olen käynyt kapakassa tai juonut naiskaverin kanssa alkoholia.

      Meidän suhde toimii vaan, jos en juo yhtään alkoholia koskaan ja enkä ikinä käy kapakassa.

      Kun en käy kapakassa tai juo naiskaverini kanssa alkoholia ni mieheni hemottelee minua aina välillä.

      • Anonyymi

        Mutta alkoholiin hän suhtautuu aivan oudosti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2886
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2440
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      18
      2029
    5. 171
      1852
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1846
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1797
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      133
      1539
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe