Ruotsalaistyötön hakee 62 000 työpaikkaa

typpi kuittaa

Jokohan alkaisi riittää:

http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/1194725603868/artikkeli/tyoton mies napayttaa sosiaalitoimea hakee 62 000 tyopaikkaa .html

"Työtön mies näpäyttää sosiaalitoimea: Hakee 62 000 työpaikkaa!

Työttömälle, ruotsalaiselle Carl Emilssonille sanottiin sosiaalitoimessa, että hän hakee liian harvoja työpaikkoja. Nyt hän aikoo hakea 62 000 työpaikkaa luomansa tietokannan kautta. Asiasta kertoo Dagens Nyheter -lehti.

– Olin jo hakenut kaikkia työpaikkoja aloilta, joilla olen aiemmin työskennellyt. Se ei riittänyt, vaan heidän mielestään minun olisi pitänyt olla vielä aktiivisempi.

Emilsson on hakenut tietokantaansa kaikki Ruotsin työvoimatoimistolle ilmoitetut työpaikat, joihin voi hakea sähköpostilla. Työpaikkoja on tarjolla kaikkiaan 62 000 kappaletta ja niistä on kerrottu 15 500:ssa eri ilmoituksessa.

Emilssonin tietokone lähettää tunnissa 300–350 hakemusta, joten kaikkiin tietokannassa oleviin työpaikkoihin on lähtenyt hakemus 178–207 tunnissa.

Emilsson painottaa Dagens Nyheterissä, että hänen projektinsa ei ole kikkailua, vaan hänen tavoitteensa todella on saada työpaikka.

27-vuotias mies asuu Lundissa, mutta hän kertoo olevansa valmis muuttamaan työn perässä mihin päin Ruotsia tahansa.

– Olen utelias näkemään, miten erilaisia töitä voisin saada ilman, että käyn kaikki ilmoitukset läpi yksitellen. Ehkä on olemassa työpaikka, johon olen soveltuva, vaikka en tiedäkään sitä. Se on ehkä kaikkein jännittävintä.

– Heikkous tässä on se, että minun on kirjoitettava täydellinen hakemus, joka on yleisesti muotoiltu ja sopiva kaikkia työpaikkoja ajatellen.

Jatkossa sosiaalitoimen tai työvoimatoimiston voi olla vaikea moittia Emilssonia passiiviseksi.

– Sitten otan esiin listan ja sanon: ”Katso, olen hakenut 62 000 paikkaa.”

Dagens Nyheter"

2

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietokannat käyttöön

Pitäisiköhän typpeihin perustaa ohjelmointikursseja joilla opetettaisiin perusteet kuinka tehdään tietokantoja ja kuinka ohjelmoidaan työnhakuohjelma tietokantaan tallettettujen tietojen perusteella.

Tosin työkkärilllähän olisi jo nyt mahdollisuus tuottaa samanlainen ohjelma työttömille, kun työkkärin tietokantoihinhan on tallettettu työttömien koulu-, kurssi ja työhistoria. Ohjelma vain puuttuu.

• hehheheh

Jaa ei hyvin mene Ruotsissakaan siis. Mies joka osaa kopioida tietokannan työvoimapalvelusta ja luoda robotin lähettämään hakemuksia ei kelpaa mihinkään toimeen. Samaan aikaan ainakin Suomen puolella on kymmeniä tuhansia ihmisiä töissä jotka eivät osaa käyttää edes sähköpostia.

Lännen romahdusta odotellessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe