aattelin kysyy teilt tämmöst et pilaaks naaman puhdistusaineet oikeesti ihon? kannattaako ees käyttää?oon käyttäny nyt jotai 2-3 vuotta noit kaikkii puhdistusaineit ja oon huomannu et yleensä jos hinkkaa koko aja noil aineil naamaansa ni tulee enemmä finnei ja sit ku oon pessy pelkäl vedel ni ne finnit on vähentyny =D mitä ootte mieltä?=)
Naaman puhdistus pelkäl vedellä?
17
693
Vastaukset
- drgtsd
Riippuu putsarista. Liian kuivattava tai ärsyttävä putsari voi hyvinkin aiheuttaa finnejä. Itse välttelen mm. sulfaatteja (esim. sodium laureth sulfate).
- aikuinen nainen
Minä olen putsannut naaman aina ja nuoresta asti pelkällä vedellä, ja iho on pysynyt hyvänä. On pehmeä, sileä, eikä ryppyjäkään vielä. Oon tietysti kokeillut muutakin. Saippuat kuivaa liikaa, puhdistusmaidot aiheuttavat näppyisyyttä ja tuntuu tunkkaiselta. Välillä poistan poikkeuksellisen tiukat meikit tai liat puhdistavilla kosteuspyyhkeillä (Esim Nivea, Lumene) ja myös sen jälkeen vedellä. Vesipesu raikastaa ja nähdäkseni kosteuttaa myös. Sen jälkeen kosteusvoide.
- näin on
Minä myös huomannut että jos naamaa putsaa ja käsittelee liikaa, iho menee huonoksi, tulee näppyjä ja kirjavuutta ym. Sitten kun sen jättää rauhaan ja pelkälle vesipesulle, iho paranee.
- of.triin1
Jos vertailukohteina on joko pelkkä vesi tai kemikaalimömmöt niin kyllä, vesi on melkeinpä parempi aine. Itse kuitenkin suosisin mahdollisimman luonnollisia puhdistusaineita, näitä löytyy monista sarjoista. Putsarina itse käytän milloin mitäkin koska se kuitenkin pestään pois joten en ole sillä pitänyt niin väliksi. Naamaan jätettäviksi aineiksi (päivävoiteet, meikkivoiteet ym.) olen käyttänyt oriflamen ecobeauty-sarjaa joka on mahdollisimman luontainen sarja.
- rozzuu
joo elikkäs oon nyt kolme päivää pessy pelkäl vedellä naaman ja finnei on kadonnu! ihanan tasaset posket=D
- .................
Mitä arvelet, puhdistaako pelkkä vesi ihon rasvasta? Oletko sekoittanut öljyä veteen, liukeneeko? Veden on oltava kyllä aika lämmintä, jos pelkästään sillä meinaa talin saada irtoamaan.
Mitään puhdistusmaitoja minäkään en suosittele. - rozzuu
no sitä en tiiä puhistaako pelkkä vesi rasvasta...ei mun iho kyl mikää rasvane oo että...ja pesen lämpimäl/kuumal vedel naaman ja sen jälkee viel viileel :)
- hmmh
Joo ei kävisi minulle, lämpötilojen äkillinen vaihtelu aiheuttaa laajentuneita verisuonia.
- ..............
Kannattaa tehdä niin kuin parhaalta tuntuu. Itselläni on niin rasvoittuva iho, että pelkkä vesi ei riitä. Kyllä pelkkä vesikin puhdistaa kasvoista hien, pölyn yms. esimerkiksi nukutun yön jälkeen, mutta mielestäni iho kuitenkin kaipaa "kovempaa" putsausta aika ajoin. Jokin kuorinta kannattaa tehdä säännöllisesti, jotteivat huokoset alkaisi tukkiutua kuolleista ihosoluista.
- OMG EWWW
Ei ei ei ja ei.
Kyllä iho pitää pestä omalle iholle sopivilla aineilla, ei pelkästään vedellä.
Ethän sä pese hiuksiakaan pelkällä vedellä vai pesetkö? Hyi.
Nykymaailma on täynnä pakokaasuja, säteilyä ja muuta paskaa jota tarttuu ihoon ja se ei pelkällä haalealla vedellä lähde. Eli jos peset vedellä niin sulle kertyy myrkkyjä ihoon kun et saa niitä vedellä pois. Eli ne tappaa pikkuhiljaa sun ihoa ja koht näytätki 10v vanhemmalle.
Rahalla saa. - rozzuu
joo käytän kyl kasvovettä ni luulen et se riittää ehkäpä ja kuorin ihoo 2 kertaa viikos säännöllisesti? eiks se muka riitä ja kyl pesen hiuksii...mitä sä ny luulet? on mul aivot pääs kuitenki..ja totta rahalla saa onha sitä rahaaki iha kivasti,tietäis vaa mitä puhistusainetta ostais ku kaikist tulee jotai finnei oisko ehottaa mitää hyvii hellävarasii puhistusaineit nuorelle iholle?::)
- Samaa miettivä
Hurja! Olin itse tulossa kysymään juuri tätä samaa ja heti pomppasi tämä silmään :D
Mutta itse olen myös miettinyt samaa. Mulla on finnejä ollut koko ajan, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Nyt olen käyttänyt Acon tuotteita.
http://www.aconordic.fi/kasvot/face_young.aspx
Juuri tuota sarjaa. Nyt sain myös lisäksi lääkärin määräämän Clindoxyl-geelin lisäksi, mutta se on kuivattanut kamalasti ihoa.
Olisi kyllä ihana, jos olisi iho sellaisessa kunnossa johon ei meikkivoiteita tai puutereita tarvitsisi panna. Nyt panen ja tuntuu jotenkin inhottavalta, mutta teen silti niin, koska finnejä kumminkin löytyy. - rozzuu
kiitti tost linkist!=) ja oon huomannu et finnit heti vähenee oikeesti ainaki mul jos en pese esim 2 päivää naamaa
- Fd
Itse ihmettelen sitä, miksi ylipäänsä käytin vuosia kaikenlaisia finnikosmetiikkaa, kuten geelejä, puhdistusaineita, kasvovesiä ja voiteita. Heti kun aloitin oliiviöljyllä peseminen ja ihon voitelun, kaikki iho-ongelmat katosivat täydellisesti ja iho tuntuu aivan mahtavalta. Ei kiristä, väri tasoittu ja näppyjen tuotto loppui tyystin seinään. En vieläkään oikein usko tätä todeksi. Tämän kun olisin oivaltanut muutama vuosi sitten... Suosittelen siis muillekin ainakin kokeilemaan toimivuutta ja omalle iholle soveltuvuutta.
- fd
kaikenlaista*
- kohtuus kaikessa?
Ap on käyttänyt liian puhdistavia tuotteita, ihon ei ole tarkoitus "natista" pesun jälkeen vaan sen pitäisi olla pehmeä ja kiristämätön, esimerkkinä vaikkapa geeli vs. puhd.maito.
Älä nyt kuitenkaan ihosi puhdistamista lopeta, tai voithan kokeilla mutta nuoren ihmisen iho erittää kuitenkin talia, saasteista, ym. nyt puhumattakaan.- me again
Moni tuntuu puhuvan että maito jättää kalvon iholle. Kannattaa kokeilla: kunnollisen kasvojen hieromisen jälkeen maito täytyy pyyhkiä huolellisesti ihan vaikka wc-paperiin ja lämmin vesihuuhtelu lopuksi. Johan maitojen kyljissäkin neuvotaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1201050
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.131963- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837