Erilainen liitto

Sad wife

Olen täysin tietämätön,miten jatkaa eteenpäin kun tunnen ettei minulla ole liitossani mitään arvoa.Mieheni on ihana kaikin tavoin muuten mutta läheisyys ja seksi ovat hänelle tuntematon käsite.Olemme kuin ketkä tahansa"kämppikset",asutaan yhdessä ja jaamme saman sängyn mutta se sänky on meillä vain ja ainoastaan nukkumista varten.Tuhannet kerrat olen yrittänyt avata keskustelua asiasta mutta silloin hän menee aivan lukkoon ja puhumattomaksi,vastausta ei tule.Korkeintaan yhdellä sanalla vastaa jos ollenkaan.Olemme olleet vasta kolme vuotta naimisissa ja alkuhuuman mentyä muuttui tilanne aika nopeasti tälläiseksi.Menee monta kuukautta ilman seksiä.Vuodessa saattaa olla 4-5 kertaa kun hän haluaa ja aina minä teen aloitteen.Tuntuu että joudun vonkaamaan seksiä omalta mieheltäni ja mielestäni se on maailman luonnollisin asia parisuhteessa!Syyttelen itseäni ja tunnen itseni tarpeettomaksi,elämässä ei ole mitään iloa vaikka minulla on harrastuksia ja omia ystäviäkin.Rakastan miestäni enkä halua luovuttaa eroamalla mutta jos todella olen näin vastenmielinen hänelle,ei muuta vaihtoehtoa juuri jää.Pidän huolta hygieniastani yms joten siitä ei voi olla kyse.Elämä valuu hukkaan,päivät kuluu kuin vanhuksilla,ei puhuta mistään tärkeästä,ihan kuin mikiään ei koskettaisi häntä vaikka uskon ettei hänkään voi olla onnellinen.Miksi on niin vaikeaa kertoa mitä haluaa tai mikä mättää...Näen painajaisunia joissa hän jättää minut ilman mitään selitystä eikä vastaa puhelimeensa ym.Mitä voisin tehdä?Tuntuu että kaikki on koitettu!

6

335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NikoS

Asia on miehellesi arka ja sen takia hänen sitä vaikea sun kanssa käsitellä. Aina kun kumppani on haluton seksin suhteen, toinen osapuoli ensimmäisenä hakee syytä itsestään, etenkin ulkonäöstään. Useimmiten tällä ei kuitenkaan ole mtn tekemistä asian kanssa.

Minkä ikäisiä olette? Onko miehelläsi stressiä tai perussairauksia (mm. Sydän ja verisuoni), tai käyttääkö säännöllisesti jtn lääkkeitä?

Puhumallahan tämä liittoanne vaivaava asia pitäisi käsitellä ja sitten tarvittaessa vielä lääkärin vastaanotolla käydä.

Toivottavasti saatte asiat selvitettyä, kerran ilmeisesti muuten suhde jossa viihdytte ja välitätte toinen toisistanne!

• sad wife

Mies on pian 54 ja itse kuusi vuotta nuorempi,sairauksia ei ole mutta ainainen rahapula aiheuttaa stressiä kyllä mut se ei voi olla todellinen syy koska tilanne on ollut sama silloinkin kun molemmilla oli töitä ja rahatilanne parempi.Ehkä hän vaan yksinkertaisesti on kyllästynyt mutta ei saa sanottua minulle jolle asia pitäisi kai ensimmäisenä kertoa.Puhuminen auttaisi ja sitä olen yrittänyt mutta vaikeaa jos toinen on tuppisuuna aivan kuin koko asia ei häntä koskettaisi millään tavalla.Riitojakaan meillä ei ole vaan elämä on tasaisen tylsää tv:n katselua ja "olemista"vaan saman katon alla.Aiemmin kyselin normaaliäänellä"mikä on vikana"ja kun sain taas odottaa vastausta turhaan suutuin ja huusin ja itkin ja puhelimetkin heitin seinään raivoissani ja mies lähti ulos...Tuli kyllä pyynnöstäni takaisin.Sanoin silloinkin ettei ongelmiaan voi lähteä karkuun vaan puhumalla selvittää mutta en ole ikinä vastausta saanut joka selventäisi mitä hän elämältään tai minusta haluaa.Minusta ei ilmeisesti mitään:(

• 6 + 20
        sad wife kirjoitti:

Mies on pian 54 ja itse kuusi vuotta nuorempi,sairauksia ei ole mutta ainainen rahapula aiheuttaa stressiä kyllä mut se ei voi olla todellinen syy koska tilanne on ollut sama silloinkin kun molemmilla oli töitä ja rahatilanne parempi.Ehkä hän vaan yksinkertaisesti on kyllästynyt mutta ei saa sanottua minulle jolle asia pitäisi kai ensimmäisenä kertoa.Puhuminen auttaisi ja sitä olen yrittänyt mutta vaikeaa jos toinen on tuppisuuna aivan kuin koko asia ei häntä koskettaisi millään tavalla.Riitojakaan meillä ei ole vaan elämä on tasaisen tylsää tv:n katselua ja "olemista"vaan saman katon alla.Aiemmin kyselin normaaliäänellä"mikä on vikana"ja kun sain taas odottaa vastausta turhaan suutuin ja huusin ja itkin ja puhelimetkin heitin seinään raivoissani ja mies lähti ulos...Tuli kyllä pyynnöstäni takaisin.Sanoin silloinkin ettei ongelmiaan voi lähteä karkuun vaan puhumalla selvittää mutta en ole ikinä vastausta saanut joka selventäisi mitä hän elämältään tai minusta haluaa.Minusta ei ilmeisesti mitään:(

Puhuminen saattaa vain aiheuttaa ahdistusta. Ensinnäkin siksi, ettei mies tunne itseään kovin hyvin eikä osaa antaa syitä tuntemuksilleen. Toiseksi siksi, että hän haluaa varmaankin pitää haitalliset ajatukset sisällään, ajatukset, jotka todennäköisesti aiheuttaisivat vain sinulle tuskaa ja mahdollisesti eron, jota hän ei halua.

Veikkaan, ettei miehesi ole sinuun kyllästynyt vaan elämään. Hän tuskin haluaa elämältä enää mitään. Onhan se tylsää, mutta tylsyys on parempi kuin kaikki vaihtoehdot, jotka ehkä ilahduttaisivat sinua.

Mitä teetkin, älä syytä miestä tilanteesta. Se on henkistä väkivaltaa ja sitä paitsi täysin hyödytöntä. Arvaan, ettei teillä ole lapsia. Jos joudut toteamaan, ettei liittonne toimi, eroa, ilman että raunioitat miehesi.

• Myös

Myös jos esim ylipainoa on huomattavasti tullut, niin se vie seksihalut pois.

• Solmu auki

Kuulostaa siltä että teidän pitäisi saada asia puhutuksi vaikka sitten jonkun ulkopuolisen avulla, jos mies ei pysty avautumaan sinulle. Koeta saada hänet pariterapiaan. Jos tämä jumi jatkuu näin, liitostanne tulee kulissi. Älä jää tuollaiseen tilanteeseen, sinulla on vielä paljon hyviä vuosia edessäsi ja mahdollisuus onnelliseen suhteeseen!

• sad wife

Parisuhdeterapiaakin ehdottanut-ei mitään vastausta,eli ehkä ei lähtisi kanssani...Näi ollen tuntuu että elämä vaan kuluu hukkaan,päivät ilman sen suurempaa merkitystä,ilman ilon aiheita.Koskaan ei tiedä mikä päivä on se viimeinen,meillä kaikilla,joten haluaisin vielä kokea sitä onneakin ja miel oman mieheni kanssa.Se taitaa olla liikaa toivottu:(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      102
      6448
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      83
      4933
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      105
      3191
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      30
      3032
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2235
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1616
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1211
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      339
      1192
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1106
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      884
    Aihe