Hormoniton ehkäisy.

Masentelija

Alkaa olla aika epätoivoinen olo ehkäisy vaihtoehtojen kanssa. Aurallinen migreeni sulkee jo suurimman osan pillereistä pois ja minipillerit mitä olen syönyt vie halut ja muutun masentuneekis, kärttyisäksi ja itkuiseksi. Iman hormoneita on niin paljon parempi olla ja kuparikierukka ei toiminut vaan sai aikaan tuskaa ja kipua ja lopulta alkoi tulla ulos. Hienoa olla näin onnekas :P Jokin aika sitten aloin tutustua näihin ehkäisytietokoneisiin ja olen harkinnut sellaisen hankkimista koska lapsia kyllä meinaan hankkia tulevaisuudessa joten sterilointi ei tule kysymykseenkään. Eli onko kenelläkään mitään kokemusta kyseisistä laitteista? Parempi kai sellainenkin kun ite arpoa varmoja päiviä. Niin ja kondomi ei ole ongelma mutta on se kiva antaa miehenkin olla välillä ilman. Asiallista kommenttia kiitos.

4

706

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-4

Kuparikierukka (se synnyttömättömien malli)?

• mr

Mutta onko sillä merkitystä onko kuparikierukka synnyttämättömien vaiko synnyttäneiden mallia jos se ei aloittajalle sopinut? Tietysti tuota kannattaa kysäistä lääkäriltä.

• +++666

Ellei hormonaalinen ehkäisy toimi ja kierukkakin on poissa laskuista, niin sitten paras vaihtoehto on kondomi.

Itse lopetin juuri vähän aikaa sitten e-pillerien käytön, koska nostivat verenpaineen vaarallisiin lukemiin mielialan vaihtelut oli raivostuttavia. Olen muutenkin vaarassa sairastua verenpaine-tautiin, kun äidilläni on se, joten hormonaalinen ehkäisy ei ole mun juttu, vaikka pillerit verenpaineen nousua lukuunottamatta olivatkin mieluisat.
      Yazz-pillereitä käytin ja mulle aiheuttivat tosiaan verenpainetta, joten lääkäri kielsi multa niiden lisäksi kaikenlaiset pillerit. Siskoni sai samaisista tableteista keuhko-veritulpan, joten ei ne pillerit tosiaan ihan kaikille sovi :/

Kondomi on mielestäni oikein mukava ehkäisy-keino, eikä mieskään ole valittanut :) pikemminkin hän valitti silloin kun käytin e-pillereitä ja olin aina kiukkuinen ja haluton :D

• vfxcvf

Ehkäisytietokone ei ole raskaudenehkäisyä. Se vain laskee tilastollisen todennäköisyyden tietyille päiville, joten siihen et voi luottaa (me naiset kun emme ole koneita). Se siis on samanlaista arpomista kuin jos itse tekisit ovulaatiotestejä ja tulkitsisit ne.

Itse aurallista migreeniä sairastavana sain kierukan. ja vielä ilmaiseksi, mainostettakoon nyt sitä.. sain valita hormoni- tai kuparikierukan. otin kuparisen. on toiminut hyvin. ensimmäinen tuli ulos ja siinä yhteydessä kohtutulehdus, mutta toisen kanssa kaikki on natsannut. ei mitään ongelmia tai haittoja

siinä nyt yksi vaihtoehto. suosittelen kuitenkin lämpimästi, että menet lääkärille keskustelemaan ehkäisyvaihtoehdoistasi etkä yritä mennä takapuoli edellä puuhun, eli ensin selvitää mitä joku toinen (ei-lääkäri suosittelee) ja alat sitten haluta sitä (vaikka se ei sinulle sopisikaan). hän voi arvioida oman tilanteesi paremmin, kun saa tietää sairaushistoriasi muut asiaan liittyvät seikat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      62
      2099
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1765
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      231
      1242
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      930
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      20
      832
    6. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      57
      826
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      104
      731
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      38
      688
    9. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      679
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      676
    Aihe