Alkaa olla aika epätoivoinen olo ehkäisy vaihtoehtojen kanssa. Aurallinen migreeni sulkee jo suurimman osan pillereistä pois ja minipillerit mitä olen syönyt vie halut ja muutun masentuneekis, kärttyisäksi ja itkuiseksi. Iman hormoneita on niin paljon parempi olla ja kuparikierukka ei toiminut vaan sai aikaan tuskaa ja kipua ja lopulta alkoi tulla ulos. Hienoa olla näin onnekas :P Jokin aika sitten aloin tutustua näihin ehkäisytietokoneisiin ja olen harkinnut sellaisen hankkimista koska lapsia kyllä meinaan hankkia tulevaisuudessa joten sterilointi ei tule kysymykseenkään. Eli onko kenelläkään mitään kokemusta kyseisistä laitteista? Parempi kai sellainenkin kun ite arpoa varmoja päiviä. Niin ja kondomi ei ole ongelma mutta on se kiva antaa miehenkin olla välillä ilman. Asiallista kommenttia kiitos.
Hormoniton ehkäisy.
4
680
Vastaukset
- 9-4
Kuparikierukka (se synnyttömättömien malli)?
- mr
Mutta onko sillä merkitystä onko kuparikierukka synnyttämättömien vaiko synnyttäneiden mallia jos se ei aloittajalle sopinut? Tietysti tuota kannattaa kysäistä lääkäriltä.
- +++666
Ellei hormonaalinen ehkäisy toimi ja kierukkakin on poissa laskuista, niin sitten paras vaihtoehto on kondomi.
Itse lopetin juuri vähän aikaa sitten e-pillerien käytön, koska nostivat verenpaineen vaarallisiin lukemiin mielialan vaihtelut oli raivostuttavia. Olen muutenkin vaarassa sairastua verenpaine-tautiin, kun äidilläni on se, joten hormonaalinen ehkäisy ei ole mun juttu, vaikka pillerit verenpaineen nousua lukuunottamatta olivatkin mieluisat.
Yazz-pillereitä käytin ja mulle aiheuttivat tosiaan verenpainetta, joten lääkäri kielsi multa niiden lisäksi kaikenlaiset pillerit. Siskoni sai samaisista tableteista keuhko-veritulpan, joten ei ne pillerit tosiaan ihan kaikille sovi :/
Kondomi on mielestäni oikein mukava ehkäisy-keino, eikä mieskään ole valittanut :) pikemminkin hän valitti silloin kun käytin e-pillereitä ja olin aina kiukkuinen ja haluton :D - vfxcvf
Ehkäisytietokone ei ole raskaudenehkäisyä. Se vain laskee tilastollisen todennäköisyyden tietyille päiville, joten siihen et voi luottaa (me naiset kun emme ole koneita). Se siis on samanlaista arpomista kuin jos itse tekisit ovulaatiotestejä ja tulkitsisit ne.
Itse aurallista migreeniä sairastavana sain kierukan. ja vielä ilmaiseksi, mainostettakoon nyt sitä.. sain valita hormoni- tai kuparikierukan. otin kuparisen. on toiminut hyvin. ensimmäinen tuli ulos ja siinä yhteydessä kohtutulehdus, mutta toisen kanssa kaikki on natsannut. ei mitään ongelmia tai haittoja
siinä nyt yksi vaihtoehto. suosittelen kuitenkin lämpimästi, että menet lääkärille keskustelemaan ehkäisyvaihtoehdoistasi etkä yritä mennä takapuoli edellä puuhun, eli ensin selvitää mitä joku toinen (ei-lääkäri suosittelee) ja alat sitten haluta sitä (vaikka se ei sinulle sopisikaan). hän voi arvioida oman tilanteesi paremmin, kun saa tietää sairaushistoriasi muut asiaan liittyvät seikat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538323- 664644
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404333Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233952Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353463Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423440Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383358- 483123
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422861- 492634