Sinkut ja vierailuvelvollisuus

Ei kiitos

Olipa taas mieltä ylentävää saada kitinäviesti vanhalta ystävältä, joka ihmetteli miksi emme ole pitkään aikaan nähneet. Tämä ystävä teki kaksi lasta ja muutti korpeen ja nyt ihmettelee, kun minä pienituloisena ja reissutyötä tekevänä ihmisenä en jaksa vääntäytyä hänen lapsijuttujaan sinne korpeen asti kuuntelemaan. Tällä hetkellä kaveripiiristä löytyy hyvin vähän niitä, joilla ei ole pieniä lapsia. Kuka hitto kuvittelee, että sinkku jaksaisi käyttää kaiken vapaa-aikansa niiden kakka- ja unirytmijuttujen kuuntelemiseen? Jos haluavat juttuseuraa sinkuista niin tulkoon ite ihmisten ilmoille.

Mulla ei ole mitään lapsia vastaan. Jotkut ovat hyvinkin rakkaita. Mutta eivät ystäväpiirin kaikki kolmekymmentä pikkulasta jaksa kiinnostaa ihan määrättömästi.

16

276

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapseton iäti

Samma här. Sitten ärsyttää se jatkuva mukula-kuvien tulva. Tuntuu että jokainen tekeminen kuvatan nykyään videolle ja kuviksi. Tulee ekakakka-kuvaa, hiihtämässä kuvaa, pulkkamäessä kuvaa ja mikä parasta joka vuosi näitä hirveitä koulussa otettuja potretteja. Kahden päivän päästä en edes tunnista noista lähetetyistä kuvista kuka on kuka. Mulla on oma elämä eikä kiinnosta pätkääkään jonkun mukula-jutut.

• Ei kiitos

Joulukorttitontut mä vielä kestän hyvin, mutta niistäkin menee maku, jos koko vuosi on facebookissakin tykitetty niitä mukulakuvia. Äsken kun avasin facebookin, niin neljä ekaa päivitystä oli näitä pulkkamäkipääsiäispupusuklaanaama-päivityksiä. Oikeesti ketä muita mummujen lisäksi kiinnostaa..?

• aseman mies

Onneksi minulla ei ole kavereita.

• Vähän tympeää

on kun lapselliset kaverit pitävät vähän friikinä tai jonain ihme seksi-irstailijana, kun en halua lapsia. Suurin syy se on myös sinkkuuteeni. Kun naiset kuulevat, että en halua lapsia tapailu loppuu heti siihen. Minulla on ollut vain aika tyhjiänseksisuhteita, sillä muunlaisia suhteia lapsia haluamattoman miehen on vaikea solmia. Tuntuu, että lähes kaikkien vapaiden aikuisten naisten haave on se pienokainen.

• lapseton iäti

En nyt kuitenkaan tartu tähän tyrkky-viestiin.

• ihmetyttää

Itseäni taas ihmetyttää se kun valitetaan sen oman ajan puutteesta ja sitten kun sitä omaa aikaa saadaan, esim. lähtemällä kaverien kanssa ulos illalla, niin pääsääntöisesti jutut on juuri niitä, joita halutaan paeta sen oman ajan varjolla. Reilu kuukausi sitten olin ulkona viihteellä ystävieni kanssa, jotka ovat tuoreita äitejä. Ehkä ensimmäisen 15min he jaksoivat höpistä muista asioista kunnes vauvajutut alkoi, loppuillasta sitten he vertailivat kuvia kännyköistä, ilävöivät ja potivat huonoa omaatuntoa illanvieton takia. Ihmetyttää.

Onneksi sentään nämä ystäväni eivät olleet sieltä pahimmasta päästä, en voisi edes kuvitella lähteväni illalla ulos näiden pahimpien facebook-spämmääjien kanssa.

• Asiaaaaaaaaaa

Nimenomaan.

Nämä metsään muuttaneet suurperhettä rakentavat on niiiin rasittavia "mixei me nähä enää?" -kyselyineen. Niin, miksiköhän...

• realismus

Asiat voisivat olla huonomminkin, paljon huonommin - ajatteles, jos HE tulisivat SINUN luoksesi :D

• Ei kiitos

Tarkemminkin kun ajattelee, niin eniten tuossa kitinässä ärsyttää se, että sinkku tahdotaan ikään kuin piristämään omaa tylsää elämää. Tehtävänä on kertoa hauskoja juttuja tämänpuoleisesta elämästä. Arvatkaapa paljonko huvittaa olla joku lapsiperheen yksityinen klovni? Pitäköön kahvipullansa. Minua nuo korpivisiitit eivät paljoa piristä.

• :)

Olipa hyvin kuvattu!

• swsssssssss

Koskee naisia. Lapsiperheiden isät puhuvat ihan samoista asioista kuin aina ennenkin. Naiset ovat ne, jotka sekoavat lapsista. Johtunee myös biologisista seikoista, eli lapsen saaminen vaikuttaa äitiin hormonaalisesti paljon enemmän kuin isään, vaikka jotain vaikutuksia miehiltäkin on mukamas löydetty.

• Ei kiitos

Ehdotukseni tuleviin äitiyspakkauksiin olisi käyttäytymisopas uusille äideille. Ohje numero yksi: Älä uuvuta ystäviäsi lapsijutuilla, koska oikeasti hyvin harvoja kiinnostaa sun lastesi kasvukäyrät tai muutkaan asiat. Lässytä aiheesta vain kaltaistesi kanssa, ja älä aina heidänkään kanssa.

• realismus

Olen jo kauan ihmetellyt, miksi pakkauksessa on kondomeja - vahinkohan on jo tapahtunut - muttei pikkuista suukapulaa... Hiukan vanhemmille voisi valmistaa ihoa ärsyttämättömästä luonnonmukaisesta materiaalista pakkopaitoja.

Ajatelkaa entisaikojen äitejä - vauva kapaloitiin lautaan tiukasti ja ripustettiin seinälle. Mikä ihana rauha olisikaan vallinnut, jos isälle olisi voinut tehdä samoin.

• kaupunkilaissinkku

Toi vierailuvelvollisuus tuntuu pätevän myös lapsettomien metsään muuttaneiden kohdalla... Autottoman sinkun pitäisi aina jaksaa vääntäytyä heille vetämään ne kalsarikännit, kun arvon pariskunta ei jaksa enää kotipihaltaan liikkua mihinkään ihmisten ilmoille.

• Lapseton sinkkumies

Kylläpä te olette kovia valittamaan :)

• gp4000s

"Koskee naisia. Lapsiperheiden isät puhuvat ihan samoista asioista kuin aina ennenkin. Naiset ovat ne, jotka sekoavat lapsista. Johtunee myös biologisista seikoista, eli lapsen saaminen vaikuttaa äitiin hormonaalisesti paljon enemmän kuin isään, vaikka jotain vaikutuksia miehiltäkin on mukamas löydetty."

Mä vähän luulen että ne miehet jotka ryhtyy isäksi, on jo valmiiksi aika kypsiä ja vastuullisia eivätkä sitten paljoo muutu... Osa naisista, siis nimenomaan niistä jotka saa jo lapsia, on hämmentävän lapsellisia. Mistään maailmantuskasta ei tietoakaan, kiinnostuksina lähinnä matkailu ja sisustaminen... joten muutos on sitten suuri kun pitääkin laittaa omat halut taka-alalle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4782
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3483
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2410
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1538
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1473
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      39
      1299
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1192
    8. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      22
      1154
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1078
    10. 165
      1069
    Aihe