Tulevana kesänä facelif

ensikuu

Onko tulevana kesänä joku muukin kuin minä menossa kasvojenkohotukseen? Ajatuksena on nimittäin jo perua koko operaatio kun alkaa liikaa pelottaa kaikenmaailman riskit:(

21

2653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Susanna 44v

Mitkä riskit sua eniten pelottaa? Oletko kuullut ja/tai lukenut niistä riskeistä netin keskustelupalstoilla ? Vai ystäviltäsi joille ko. operaatio on tehty? Vai oletko käynyt plastiikkakirurgin konsultaatiossa ja hänkö riskeistä kertoi?

Asia kiinnostaa siksi, koska itsekin suunnittelen face-liftia noin 5-vuoden päähän!

Älä peru jos oikeasti haluat teettää face-liftin... :-)

Minulle on laitettu silikonit parin imetyksen jälkeen ja arvaa pelottiko!! Aviomies ja paras ystäväni tukivat ja kannustivat minua ennen leikkausta jonne lopultakin uskaltauduin ja tulos on täydellinen vielä 12 vuoden jälkeenkin!

TSEMPPIÄ!!

• ensikuu

Kiitos tsempeistä!

Niin, mitkä riskit? Kasvohalvaus, tai kaiketi se, että jokin hermo vioittuu iäksi ja esim. suusta tai silmistä tulee eripariset tai roikkuvat. Tai se, että arvet jävät näkyviin niin paljon, että niiden piilottelusta tulee samanlaista taidetta kuin kasvojen "freesaamisesta" meikeillä nykyään. Nämä pelottavat, ei niinkään esim. kuolema, vaikka sekin on tietysti ihan mahdolista missä operaatiossa tahansa.
      Silikoneista vierastan ajatusta, että ruumiissa on "vieras" esine, mutta toisaalta myös liftissä jotkut tikit kai jäävät ainiaaksi naaman sisälle.
      Olen onnellinen rohkeudestasi, yritän rohkaistua itsekin. Mietityttää vaan tosi paljon, jospa niillä liftrahoilla uusisi vaikka pihan.....vai oman naaman. Mene ja tiedä:(

• marrula

Itse olen menossa kasvojenkohotukseen 26.4 ja jännittää niin, että hermot menee :/
      Eniten jännitän, jos ei paraneminen tapahdukkaan oletetun mukaisesti, eikä palkattomalla sairaslomalla voi duunari kovin pitkään olla.
      Tosin jännittäähän lopputuloskin, mutta otan riskin.
      Olen perinnyt äidiltäni roikkuvat kasvonpiirteet ja kaksoisleuan, jotka jo 47v ovat alkaneet häiritsemään, enkä tosiaan halua kasvavaa helttaa leuan alle....pakko vaan toivoa että toimenpide kannattaa.
      Minulle on tehty runsas kymmenen vuotta sitten jo leuan rasvaimu, joka ei ollut kummoinenkaan toimenpide ja paraneminenkin tapahtui hyvin, mutta myös tulos jäi melko laihaksi.

• ensikuu

Marrula,

aika lailla vähän aikaa enää leikkaukseen sinulla, kaikkea hyvää operaatioon, toipumiseen ja tuloksiin! Itse vielä tuudittaudun ajatukseen, että leikkaukseen on vielä aikaa - ja pelkään myös sitä, että tulen liian kiristetyksi tai sitten kasvoni eivät ole nousseet yhtään. :/

• marrula

Voin tulla kertomaan, miten toimenpide meni, mutten mitään kauhujuttuja kuitenkaan :D

• marrula

No niin, nyt on toimenpiteestä kulunut neljä päivää.
      Tänään kävin sairaalassa poistatuttamassa dreenit ja sidos päänympärillä vaihdettiin tällaiseen löyhempään versioon. Periaatteessa sitä ei tarvitsisi enää käyttää, mutta laitettiin varmuuden vuoksi, jos dreenien aukoista vielä mahdollisesti jotain vuotoa tulisi.
      Itse toimenpide kesti n. 5h ja tehtiin nukutuksessa, sinä aikana oli laitettu myös katetri ja sain vain huilailla seuraavaan aamuun.
      Yö meni pätkissä nukkuen, leukaperissä oli kivistystä, mutta lääkkeitä sain reilusti.
      Aamulla söin jogurttiaamiaisen, katetri irroitettiin ja pääsin dreenien kanssa kotiin.
      Kolmantena päivänä alkoi valtava turvotus silmien alueella, joka on nyt neljäntenä päivänä vielä lisääntynyt, mutta kuuluu kuulemma asiaan.
      Mustelmia ei vielä ole, eikä ehkä tulekkaan enää.
      Haavasärkyä ei ole ollut, ainoastaan jomottavaa pääkipua ja sekin taitanee johtua vaan liian kireästä pääsidoksesta ja jumittuneista niska/hartioista.
      Nyt vaan katsellaan päivä kerrallaan miten toipuminen lähtee etenemään...parin päivän päästä saa onneksi jo pestä sentään hiukset!!!

• marrula

Ja minullehan tehtiin siis leuan/kaulan rasvaimu, sekä alakasvojen kohotusleikkaus.

• yyyyyyyyyy

Hyvää paranemista sinulle!

• joku päivä fl

Leikkaus ohi, onneksi olkoon Toivottavasti lopputulos on hyvä.

Haluaisin itselleni kasvojenkohotuksen. Minä myös olen perinyt roikkuvat kasvonpiirteet jostakin. Olen n. 50v. ja nyt tuntuu, että haluaisin eroon pahimmista roikkujuonteista kasvoissa. Pirteät kasvot toisivat elämään paljon iloa.

Olisi kiinnostavaa kuulla lisää kokemuksistasi. Minua mietityttää monet asiat. Kirurgeissa on suuria eroja. Miten osaa valita hyvän kirurgin? Voikohan täällä kertoa kirurgien nimiä? Millainen leikkaus kannattaisi teettää, siis minkä laajuinen ja millä tavalla kasvoja operoitaisiin? Kun itse hieman työnnän käsilläni kasvojen ihoa taaksepäin, kasvot näyttävät hyviltä. Voisiko leikkaus olla niin yksinkertainen, että vain hieman kiristettäisiin ihoa? Tuntuu, että leikkauksissa myös siirrellään esim. rasvakudosta. Sellaista en haluaisi.

Siis millainen leikkaus sinulle tehtiin? Myös hinta kiinnostaa?

Olen myös monesti miettinyt, että mikä kirurgi on tehnyt jonkun julkisuuden henkilön kasvojenkohotuksen. Esim. Ritva Oksasen kasvot ovat tosi kauniit. Kiinnostaisi todella tietää, kuka hänen kasvojaan on operoinut.

• ehkä joskus ........
        joku päivä fl kirjoitti:

Leikkaus ohi, onneksi olkoon Toivottavasti lopputulos on hyvä.

Haluaisin itselleni kasvojenkohotuksen. Minä myös olen perinyt roikkuvat kasvonpiirteet jostakin. Olen n. 50v. ja nyt tuntuu, että haluaisin eroon pahimmista roikkujuonteista kasvoissa. Pirteät kasvot toisivat elämään paljon iloa.

Olisi kiinnostavaa kuulla lisää kokemuksistasi. Minua mietityttää monet asiat. Kirurgeissa on suuria eroja. Miten osaa valita hyvän kirurgin? Voikohan täällä kertoa kirurgien nimiä? Millainen leikkaus kannattaisi teettää, siis minkä laajuinen ja millä tavalla kasvoja operoitaisiin? Kun itse hieman työnnän käsilläni kasvojen ihoa taaksepäin, kasvot näyttävät hyviltä. Voisiko leikkaus olla niin yksinkertainen, että vain hieman kiristettäisiin ihoa? Tuntuu, että leikkauksissa myös siirrellään esim. rasvakudosta. Sellaista en haluaisi.

Siis millainen leikkaus sinulle tehtiin? Myös hinta kiinnostaa?

Olen myös monesti miettinyt, että mikä kirurgi on tehnyt jonkun julkisuuden henkilön kasvojenkohotuksen. Esim. Ritva Oksasen kasvot ovat tosi kauniit. Kiinnostaisi todella tietää, kuka hänen kasvojaan on operoinut.

Eikös hän ollut Pakkasen, siis isä Pakkasen potilaana.

• joku päivä fl
        ehkä joskus ........ kirjoitti:

Eikös hän ollut Pakkasen, siis isä Pakkasen potilaana.

Kiitos tiedosta. Täällä ei olekaan kovin paljon keskustelua Pakkasesta.

• marrula

Kahden päivän päästä tasan viikko leikkauksesta.
      Suurin silmien turvotus laskenut ja pikkuisen ainoastaan kellertävät mustelmat silmien alla ja kaulassa, hyvin pystyy kulkemaan yleisillä paikoilla huivin ja aurinkolasien kanssa, vaikka tosin pystyisin ilman niitäkin.
      Posket ja ohimot kovat, tunnottomat ja turvoksissa edelleen.
      Tänään sain mennä kokosuihkuun ja pestä myös hiukset, melko mahtava tunne!!!
      Sen ainakin jo näkee, että kaksoisleuka on todellakin vihdoin poissa.
      Kasvoissa kireyden tunnetta ja mitään kovaa purtavaa ruokaa ei hirveästi huvita syödä, mutta muuten toipuminen sujuu mallikkaasti, kunhan poskien turvotus hälvenee, enkä näyttäisi enää alkuihmiseltä :)
      "joku päivä" kyselit millainen leikkaus ja mikä hinta, niin leuan alusen ja kaulan rasvaimu, sekä kasvojen kiristys, hinta oli 5000e

• ensikuu

Marrula,

kiitos sinulle kun kerrot miltä tuntuu. Olen vieläkin tai oikeastaan koko ajan enemmän kahden vaiheilla...vähän sama tunne kuin olisi menossa kihloihin tai naimisiin. Että apua, uskaltaako! No, kyllä se selkiintyy. Ritva Oksasta olen myös minä katsellut että kaunis on, mutta Ritvahan on ollut aina kasvojen luustoltaan todella napakka ja sellainen "hyvän muotoinen" että eihän se kai ole ihme, että hyvin kaunis tuli leikkaustuloksestakin. Tai onhan lääkärilläkin sormensa pelissaä, konkreettisesti! Marrula, miltä tuo tunnottomuus tuntuu? Kun moni on siitä maininnut, niin onko se niin, että koskettelet kasvojasi ja tunnet, ettet tunne mitään? Vai jotain muuta? (Sekavasti ilmaistu, mutta .....:)

• marrula

Kyllä korvien edessä, ohimoissa ja leukaperisssä on tosiaan sellainen täysin tunnoton alue, joka lääkärin mukaan paranee pikkuhiljaa. Muuten kasvojen etuosissa ja korvalehdissä tunto on säilynyt ihan normaalina.
      Eilen kävin kaupassa jo ilman huivia ja aurinkolaseja, eikä kukaan katsellut pitkään. Kiitos sen, ettei pahoja mustelmia tullut. Turvotus nyt on vielä se mikä on, mutta vähenemään päin.

• Susanna 44-vee

Kiitos realistisesta casesta jota luen mielenkiinnolla!!

Joskus vuosien päästä suunnittelen kasvojen kohotusta itsellenikin ja aionkin tallettaa tämän ketjun osoitteen tulevaa varten koska operaation kokenut on kirurgin lisäksi paras asiantuntija

On täällä näköjään järkeviäkin ihmisiä ja sinä olet yksi heistä.

• ensikuu

Samaa mieltä Susanna 44-vee:n kanssa, on huippua, että joku kertoo miten meni operaatio. Vielä yksi kysymys, mite alakasvosi kohotettiin? Kun moni kirurgi sanoo ettei kannata kohotella kasvoja osissa, vaan kokoremppa kerralla. Niin, miten se siis tehtiin, mihin iho "kiristettiin", mihin leikkausarvet tulivat, vai tehtiinkö tähystyksellä? Miksi ohimot on kipeät, tehtiinkö sinne jotain? Kun en oikein tajua miten "pelkkää" alakasvojen osaa kohotetaan, että miten ja minne sitä niinkuin nostetaan? Kysymyksiä on paljon, kiitos jos jaksat vastata. Ja paranemista ja hyvää toipumista ennenkaikkea!

• kohta 58

Hei

Minä olen teettänyt kasvojen alueella korjaukset "osissa".Toimii ainakin minun kohdalla.Ensin yläluomet, sitten buffalo,seuraavaksi leuanalus.
        Riippuu varmasti tosi paljon kasvojen piirteistä.Omalla kohdallani en suurempia muutoksia kaipaa.Juonteisiin ajattelin vielä täytettä ottaa.
        Luomien ja huulen kohotessa, häviää kasvoilta väsynyt ilme.Omalla kohdallani olivat molemmat riipuksissa.En halua näyttää kovin paljon nuoremmalta,nyt tuntuu jo, että lähti 15 vuotta kasvoista pois.Pienellä selviää, jos uskaltaa.

• marrula

Ihan kiva jos ja kun kiinnostaa ja jaksanhan minä vastailla :)
      Koko remppaa en tarvinnut, johon ilmeisestikin kuuluisi myös otsankohotus ja silmäluomet (vaikkakin huomaan, että myös alaluomen orastavat silmäpussit on tasoittuneet)
      leikkausviillot menee korvan editse ihan lähes ohimoille asti (kulkee hiusrajassa) ja edelleen korvan takana ja ulottuu jonkun sentin taaksepäin hiusten alle.
      Ompeleet korvan edessä on jatkuvalla ompeleella ja hiusrajoissa kulkevat viillot hakasilla kiinni, päällä tällä hetkellä pelkkä haavateippi ja pitkähiuksisena pystyn olemaan ihan niin, ettei edes teippejä näy hiusten alta.
      Onhan tuo pelkkä "alakasvojen" kohotus sanana vähän hämäävä, sillä kyllä tämän vaikutukset ovat näkyvissä ihan keskikasvoilla asti, eli nuo suupielen syvät juonteet (onko ne sitten nää nasolabiaalipoimut) ovat ainakin tällä hetkellä tosi hyvin silottuneet ja muut selvästi näkyvät muutokset on poskien (alkavien hamsteripussien) häviäminen ja suurin muutos kaulan alueella, josta roikkuva kaulaheltta/kaksoisleuka on poissa kokonaan ja vihdoinkin myös minulla on leuan kaari näkyvissä :D
      Viikon päästä torstaina on tikkien poisto ja nyt jo tuntuu siltä, että paraneminen on tapahtunut niin hyvin, etten tarvitse edes sitä kolmatta sairasloma viikkoa, vaan voin palata töihin jo ensi viikon jälkeen.
      Ja papereissahan tämän toimenpiteen virallinen nimi oli siis miniinvasiininen MACS face-lift

• ensikuu

Jäikö tuossa MACS.kohotuksessa jotain ompleita/lankoja ihon alle? Käsitin noista katsomistani pätkistä, että kyllä se ylimääräinen iho leikataan pois, mutta en oikein tajkua, miten tämä macs sitten eroaa siitä isommasta liftistä? Silhouetteliftissä ne langat kai jäävät ihon alle. Itselläni vaivana nimeomaan roikkuva naama, ei rypyt.

• marrula

No itseasiassa en taida itsekkään käsittää, miten nuo leikkaukset toisistaan eroavat :D sen tiedän, että jotain lankoja ja ompeleita ihon alle jäi.
      Alunperin menin itsekkin juttelemaan lääkärin kanssa nimenomaan silhouetteliftistä, mutta hän oli sitä mieltä, ettei minulle välttämättä oikea ratkaisu, kun sitä löysyyttä oli jo sen verran, ettei langoilla ois saanut toivottua, eikä pitkäaikaista tulosta.
      Mutta nyt pääasia, että leikkaus tehtiin, lopputulos mielettömän hyvä, vaikka leikkauksesta on vasta reilusti vajaat kaksi viikkoa.
      Käyn monta kertaa päivässä ihailemassa lopputulosta, että voiko se olla tosikaan :)
      Kyllä lääketiede on ihmeellistä ja en todellakaan kadu senttiäkään, mitä tähän leikkaukseen laitoin, on se vaan niin uskomaton lopputulos, en ikinä varovaisessakaan ajatuksessa voinut kuvitella, että leikkaus menisi näin täydellisesti ja varmasti reilut kymmenen ikävuotta kasvoilta hävisi taivaan tuuliin :D

• Susanna W

Tulee oikein hyvä mieli puolestasi kun kaikki meni ok ja olet tyytyväinen tulokseen. Olet varmasti upean näköinen!! Onnea sinulle

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2531
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      349
      2140
    3. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      26
      1982
    4. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      14
      1820
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1578
    6. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1112
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1099
    8. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      55
      960
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      63
      945
    10. Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?

Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?
      Maailman menoa
      2
      908
    Aihe