Eli ongelma tai ei niinkään ongelma ole, mutta jotenkin ihmetyttää naiseni ajatukset, olemme olleet yhdessä 7kk ja äskettäin hän sanoi ettei halua seksiä ennen avioliittoa.. mitä pitäisi tehdä? kun en tiedä kauanko lie siinäkää menee että avioliitto tulee eteen, JOS edes tulee? Enkä nyt halua erotakkaan tyttöystävästäni, rakastanhan häntä sentään kuiteskin. Mutta ois se seksiki ihan kiva juttu.
naiseni ei halua seksiä ennen avioliittoa....
35
1776
Vastaukset
- kqlÖk
Niin, kumma juttu. Haluaisit seksiä mutta jos teistä ei tulekaan avioparia on nainen muiden miesten silmissä käytetty ja panomiehen pilaama. Naisesi pelaa varman päälle.
Tekisipä kaikki naiset kuten hän, saatais miehistä jyvät ja akanat erotettua toisistaan. - 8+18
Jos naisesi vasta 7 kuukauden jälkeen suvaitsee ilmoittaa sinulle tuollaisesta asiasta, itselleni kyllä herää kysymys, puhutteko te ylipäätään mistään tärkeistä asioista keskenänne. Pitäisköhän alkaa selvittää, ovatko arvomaailmanne ylipäätään sellaisia, että yhteinen tulevaisuus on mahdollinen? Pitäisi olla edes jollain lailla samalla aaltopituudella, jos yhteistä tulevaisuutta suunnittelee. Sukset kun menee helposti ristiin niilläkin, jotka ovat niistä suuremmista linjauksista samaa mieltä.
- 10 + 12
On aika todennäköistä, ettei häntä asia paljon kiinnosta avioliitossakaan.
- ..d
Eikä ole.
- ihmettelevä mies24
Niin siis ollaan me aikaisemminki seksistä puhuttu mutta sillon ei ole noin vielä sanonut. Aina kun on ollut vähän sellainen ilmapiiri että vois seksiä harrastaa sen kanssa ja hänkin vaikuttaa siltä välillä että voisi, mutta silti lyö jarrut pohjaan. Ja sit yhtäkkiä ilmoittikin että ei ennen avioliittoa.
- mek
Ei muuta kun aikaa varaamaan maistraatista ja heti naimisiin niin seksi rupeaa pelittää jos pelittää. Itse jos 52v mies ja sinkkuna olin viimeksi 80-90 luvun vaihteessa ja jos ei heti saanut niin minulta ainakin meni mielenkiinto naiseen jos kolmannella tapaamisella seksiä saanut että silleen.
- löl
shiiieeeet! Ei tuu herumaan toosaa. Avioliittoon odottaminen on hyvä veruke olla harrastamatta seksiä kanssasi jos hän ei ylipäätään edes halua sitä. Voiko olla näin?
riski on et tytei käyttää nytte härskisti valtaa seksiin vedoten. Toivottavasti ei koska tommonen murskaa miehen.
- 12 + n6
Mitäpä jos juttelisit tästä tyttösi kanssa? Voisi auttaa?
- ihmettelevä mies24
No eikai se oo mitenkää normaalia jos ihminen ei halua seksiä ikinä elämässään??
7kk on kyl musta jo aika pitkä aika. Ja kuten sanoit rakastavasi häntä niin oisko toi mahottomuus mennä naimisiin. Ei seksin vaan rakkauden tähden. Mitä mieltä hän on...onhan toi vähän kinkkine juttu jos kuiteski rakastaa toista...haluaako hän sinua...ole siitä ensin varma. Onnea sulle...teille.,
- uniikki,
Itse ihan naisena olen sitä mieltä, että tuossa selibaattijutussa on sellainen riski, että mitä jos menette naimisiin ja sitten seksi onki ihan surkeaa eikä tyydytä kumpaakaan osapuolta niin sellaisen kanssa sitten pitäisi olla elämänsä loppuun asti ... ei hyvä!
- toinen näkökulma
Kyllä sen kemian tuntee ihan suutelusta ja läheisyydestäkin. Seksielämä rakennetaan, jos seksi on surkeaa, se johtuu kyllä molempien surkeudesta yleensä. Muutamalla poikkeuksella: jos toinen on sika itsekäs tai aivan täysin pervolla tavalla erilainen kun itse.
Seksi voi tosiaan olla sitä ja tätä ja tota, mutta ei koeajo sulle mitään takaa. Seksi voi laimentua ja jos vaan alkuhuumaan ja panohimoon siinä luottaa, koittaa vaikeat ajat hyvin suurella todennäkisyydellä. Ehkä sinun ensimmäinen seksisuhteesi oli surkea, ehkä ajattelet siksi niin, en tiedä sitä, tai jotenkin ehkä että seksin pitää aina olla heti hyvää... muttei se ole ainoa totuus. Monella eka suhdekin on hyvä, seksi paranee, ja ainakin itse allekirjoitan sen, että seksi voi parantua kun sitä seksielämää rakennetaan yhdessä eikä vaan odoteta sen jotenkin mystisesti itsestään olevan taivaallista ja toisen lukevan ajatuksia.
Parasta seksin paremmaksi saamisessa on kommunikaatio. Joten sitä se selibaatti ei estä millään tavalla.
Kyllä se läheisyyden kaipuun, tai lähellä olon huomaa ennen seksiäkin. Suudelmat kertovat tosiaan jo intohimosta ja kemioista tosi paljon, -eikä muuten aina tarvita niitäkään.
Eli ei siinä kyllä mitään riskiä sen puoleen ole.
Seksi sitäpaitsi voi olla tosi hyvää ja moni sen testaakin: jäädäkseen surkeaan suhteeseen kun sattui unohtumaan tohinassa kaikki muu.
Sanon vaan siksi, että jotkut luulevat tietävänsä seksin perusteella millainen liitto tulee, tai luulevat että aina pitäisi heti olla ns. koeajamassa, tai ei tiedä: mutta kerralla ei tiedä mitään aina muutenkaan eikä ihmistä tunne hetkessä. Ihan vaan toisena kulmana tähän asiaan.
- mä jättäisin
Jätä se nainen heti. Et kai aio olla ilman seksiä monta vuotta.
- ihailen häntä
Minä ihailen naistasi. Minä halusin tuota kun olin nuori mutta en onnistunut. Aviomieheni sain avioon vasta kolmen vuoden kuluttua (pappikin jo asiasta oli miehelle huomauttanut), eikä taatusti olisi odottanut kolmea vuotta... Eron jälkeen olisin halunnut ja edelleen haluaisin säästää tuon tulevaan avioliittoon mutta päädyin lopulta avoliittoon joka sekin sitten lässähti kokoon. Nyt sitten ihmettelen, että mistä löytyisi ylipäätään avioliittoa haluava mies...enää en edes ajattele, että mies jaksaisi odottaa..mutta että joskus haluaisi avioitua kumminkin...
- ole realisti
Eiköhän nainen ole aika hyvin varmistanut että sinun pitää ruveta runkhariksi. Jos parisuhteen alussa ei seksi kiinnosta tai sen kanssa on ongelmia, niin voit olla varma että ei sitä avioliitossakaan ole kuin joskus ja Jouluna. Tai sitten sitä harrastetaan vain lasten hankkimiseksi.
Eli olet jo ollut hänen kanssaan 7kk ja nyt vasta tajuat tämän seikan?! XD
- sini21
En ymmärrä miten se, ettei halua seksiä ennen avioliittoa yhdistetään siihen ettei haluaisi seksiä lainkaan?
Ei muuten näin ole. Olen itse aloittajan kaltainen enkä halua seksiä ennen avioliittoa, mutta ei se tarkoita ettenkö sitä haluaisi lainkaan, päinvastoin.- 13 + 15
Ei sitä kukaan tiedäkään, et sinä itsekään. Se kokemus tulee sitten ja voi olla iso pettymys.
Jos joku pystyy pidättäytymään seksistä noin kauan, kyse on joko suoraselkäisyydestä tai haluttomuudesta. Jos seksihimo on, se tuppaa viemään mennessään.
Yleinen ongelma miesten ja naisten seksuaalisuuden välillä on se, että miehen seksihalu on hyvin pelkistettyä, kun taas naisen halu on osa monimutkaista kokonaisuutta. Kun siis aloittajan morsian "haluaa seksiä", se on mahdollisesti ihan eri seksiä kuin aloittajan itsensä haluama. Yhteentörmäys on todennäköinen.
Tästä ei seuraa se, että pitäisi ruveta muuttamaan periaatteitaan. Riski on kuitenkin tunnustettava. - huone sataviis
Jos ei halua seksiä yli puoleen vuoteen, tuskin yleensäkään haluaa sitä kovin usein. Mistä ap tai se suhteen mies tietää, että nainen yleensäkään haluaa seksiä, jos ei siitä mitään näyttöä ole? Ikävä mennä naimisiin seksittömän naisen kanssa.
Mutta ei taida olla ap:kaan sieltä innokkaimmasta päästä, kun tuon verran aikaa menee... - w4by
huone sataviis kirjoitti:
Jos ei halua seksiä yli puoleen vuoteen, tuskin yleensäkään haluaa sitä kovin usein. Mistä ap tai se suhteen mies tietää, että nainen yleensäkään haluaa seksiä, jos ei siitä mitään näyttöä ole? Ikävä mennä naimisiin seksittömän naisen kanssa.
Mutta ei taida olla ap:kaan sieltä innokkaimmasta päästä, kun tuon verran aikaa menee...Ei pidä paikkaansa. Minä en koskaan halua seksiä kun ihastuksieni, tuntemieni ja mielellään rakastamieni ihmisten kanssa. Voin kevyesti olla puoli vuotta ilman, koska en kiinnostu kenestäkään. Mutta parhaimmillaan olen harrastanut seksiä kyllä ihan useamman kerran päivässäkin, - enkä muuten vielä koskaan suostunut vaan suostumisen takia tai vasten tahtoani, tai vaan koska toinen haluaa tms. vaan ihan ekaa kertaa myöten (kyllä) olen itse halunnut.
Uskokaa jo, te itse ette ole ainoa ihmistyyppi, meitä on moneksi.
- Mietinpähän vain
Aika erikoinen suhde mielestäni, jos seurusteltu jo 7 kk, eikä tee mieli seksiä. Tuskin tekee mieli myöhemminkään. Kyllä seksihalut yleensä on suurimmillaan juuri seurustelun alkumetreillä. Onko tyttösi vielä neitsyt vai mikä kiikastaa?
Seksi on kuitenkin tärkeä osa parisuhdetta. Onko teillä muuten paljon hellyyttä ja läheisyyttä? Harvinaista, jos joku haluaa vielä nykypäivänä odottaa avioliittoon saakka. Toisaaltahan se on kuitenkin kunnioitettava asia. Eipä ainakaan tyttösi hyppää punkkaan kenen kanssa tahansa.- 9 + 20
Voi olla myös pelkoa, että mitä sitten. Kyllähän seksin alkaminen on iso murros suhteessa. Jos siihen on jo 7 kk investoinut, voi olla aika kurjaa, jos koko homma luhistuu seksin alettua, mikä on ihan mahdollista.
Avioliitossa voi edes jollain tasolla luottaa, että puoliso on "nalkissa".
- sini21
Tottakai on eri juttu jos oikeesti ei tunne haluavansa seksiä. Minun tilanteessa oma ihanteeni on että minulla on vain yksi kumppani, se, jonka kanssa olen myös avioliitossa. Itse haluan seksiä, mutta en voi kuvitella hyppääväni hetken himossa sänkyyn jonkun kanssa.
Tuollaisista asioista kuitenkin pitää puhua, seksistäkin vaikkei sitä harrasta. Jos ei pysty puhuu niin sittei ole toimiva suhde. Itse en halua seksiä ennen avioliittoa uskonnollisista syistä,eikä se todellakaan tarkoita sitä etten pitäisi seksistä.Näitä kahta asiaa ei pidä sekoittaa.Arvot ovat aivan erikseen.Harrastan lähes päivittäin itsetyydytystä ja pidän aloitteita tekevistä naisista.Tällä hetkellä olen sinkku.
- joku vaan
Lähe kävelemään tollasen pihtarin luota.
- fdsfsfsd
Onko uskonnollisia syitä?
Mitä ei-uskonnollisia syitä on pidättäytymiseen ennen avioliittoa? Jos ei ole uskonnollista syytä tuohon niin herää kysymys että onko tuo avioliittoon siirtäminen vain tapa blokata ongelmallinen asia mielestä. - oppeliini1
Mistä sinä olet tuollaisen helmen loytänyt?!
Eikos "nykyaikana" ja "tällä vuosituhannella" asiaan kuulu että heti tavattua tarjotaan alapäätä,kun se on tunnistettu, kysytään "Kuka sä oot. Mä oon Kalle?" Saadaan selville vastapelurin nimi (jos saadaan), tehdään lapsi, pari. Vasta tuon jälkeen aletaan (jos vieläkään lamppu on syttynyt) miettimään että menikos tää kaava ny oikein.
Jos tyttosi on todella niin älykäs ja fiksu kun kerrot, olet voittanut lottovoiton! älä suinkaan päästä häntä menemään. Muualle kuin alttarille!!!!- kyllä näin on
Nimenomaan, ja suhde sekä se seksi rakennetaan sen ensimmäisen kerran pohjalta vakaaksi. Tiedetään sitten kuka se toinen on... Onhan sen intiimiosat jo nähty. Jep, jep, seksihän ei vakisuhteessa parane eikä sitä voi parantaa, se on kerrasta poikki. Kannattaa kaikki temput tehdä joka yhden illan jutussa siis varmuuden vuoksi - ja niitä pitää olla paljon, jos vaikka Elämän Suuri Rakkaus heräisi vierestä syvällisen yön jälkeen. Sitten eletään pari viikkoa mielikuvissa ja haaveissa, mennään sen pohjalta avoliittoon koska "koskaan en oo tuntenu näin" ja juu, sitä rataa...
Yritä tapailla ketään äläkä ole seksiä vonkaamassa 3 treffien jälkeen (olit mies tai nainen), niin salailet jotain, olet epänormaali, et varmaan halua seksiä ollenkaan jne. sama jos et harrasta yhden illan juttuja ja pystyt olemaan sinkku niin ettet kapsahda viimeistään 3 kk:n jälkeen ensimmäisen karaokebaarissa vastaan kävelleen kaulaan ja perusta perhettä tämän kanssa.
Oi aikoja oi tapoja... Ja mä olen nuori, joten mä olen se omituinen ja outo.
Eikä mun edes tarttis odottaa avioliittoon, mutta kun kuukausi-kaksikin on jo joillekin liikaa...
- Nainen_vaan
Ennen nykyistä seurusteluani päätin että ensi kerralla sitten teen kaiken oikein, ei seksiä ennen avioliittoa jne. (en siis ole neitsyt). Kuitenkin selkäranka petti heti suhteen alussa ja aiheutti pitkällisiä ongelmia itsekunnioituksessa ja suhteen rakentumisen suhteen. Tällä hetkellä meillä ei oikeastaan ole seksiä, katotaan mihin tämä nyt on ylipäänsä menossa (yhdessä 2,5v). Sanon vaan, että jos tyttöystävälläsi on periaatteellisia syitä odottaa, niin molempien kannattaa kunnioittaa vakaumusta, muuten voi tulla aikamoisia ongelmia. Mutta kaikki ongelmat helpottaa puhumalla, hyvä muistaa.
Ja niin, ei ne halut oo mihinkään kadonneet, vaikka oma mies ei hirveästi halutakaan juuri nyt. - uyuoyuhg
Mulla on teille ehdotus... Kun ei se vaihtamalla oikeasti parane, vaikka meille pikaruokaa syötetään. Jos sä olet nyt 24 ja se nainenkin aikuinen. Jos teillä on kaikki hyvin, te tulette toimeen, juttelette ja viihdytte ja suudelmissanne on kemiaa... Menkää naimisiin. Oikeasti loppuelämän suhde on parasta ystävyyttä, sitoutuminen on hyvä asia ja rakkaus muuttuu, mutta kasvaa parhaimmillaan vuosien saatossa. Jos se nainen on sinulle hyvä ja sinä hänelle, muista ettei helmiä jaeta maailmassa loputtomiin. Ei tarvitse aina katsoa aidan taakse, haikailla saavuttamattomasta tai luulla jollain toisella olevan paremmin. Ei tarvitse seurata muotia tai luulla että irtosuhteet tai BB:ssä naiminen olisi yhtään mitään: ei ole. Seksielämää voi tehdä yhdessä ja parhaiten vapautua luottamuksellisessa suhteessa. Intiimiys on paljon muutakin kuin seksi.
Hän ei varmaan ole uskaltanut kertoa aikaisemmin.
Jos juttelette asioista ja kemiaa muuten on, menkää naimisiin. Sitoutukaa toisiinne ja tekemään rakkautta, seksiä ja nauttimaan elämästä yhdessä. Te voitte silti opiskella (ehkäistä eikä lapsia tarvitse hankkia vielä vuosiin), nauttia elämästä, lähteä yhdessä vaihtoon vaikka... Te voitte tehdä yhdessä ihmeitä.
Joten, ongelmasi on ratkaistu, jos rakastat, kosi. Menkää naimisiin. - Pari mietettä
Melko rakastunut olet naiseesi, jos olet 7kk ollut ilman. Yleensä sekstaaminen alkaa suhteissa 2-3vkoa seurustelun alkamisesta.
Mutta tuollaisen ilmoituksen jälkeen olisi ehkä syytä tiedustella naiselta avioitumissuunnitelman aikataulua. Kesähäitä varten pitää kirkko varata jo nyt.
Suurin kysymys on, että jaksatko sinä odottaa vielä sen toiset 6-7 kk?
Ja entä jos seksi vaimosi kanssa onkin huonoa, yhdentekevää tai ei tunnu miltään? Siinähän olet sitten nalkissa kun otit sian säkissä.
Pahin tilanne on kuitenkin se, että jos seksinne olisikin taivaallisen ihanaa, mutta vaimo toteaa pari vuotta avioitumisen jälkeen, että seksi on vain lasten tekoa varten ja lapsiluku on täynnä.
Oletko siinä tapauksessa ilman, otatko eron vai petätkö vaimoasi?
Nämä on hyvä miettiä valmiiksi, niin tiedät, haluatko naimisiin.- 20 + 11
"Pahin tilanne on kuitenkin se, että jos seksinne olisikin taivaallisen ihanaa, mutta vaimo toteaa pari vuotta avioitumisen jälkeen, että seksi on vain lasten tekoa varten ja lapsiluku on täynnä."
Noin se meni meillä. Tilanne on tosiaan paha, mutta voiko marista, kun on kuitenkin aikoinaan saanut enemmän ja parempaa kuin varmaan useimmat muut?
"Oletko siinä tapauksessa ilman, otatko eron vai petätkö vaimoasi?"
Ilman ollaan. Näillä mennään loppuun asti.
- ota ulkomaalainen
Taitaa olla suomalainen tuo naisen. Ne kun pihtaavat aina.
- hyvä idea
Voithan sää panna vierasta naista ennen kun meet avioon. Monet tekee niin aviossakin et nillä on kakkos nainen kun ykkönen pihtaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345178Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4822446Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271189En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.16917Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http5912JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t5832HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei190759Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv36744Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv3724- 49690