Tunnistitko parisi ensisilmäyksellä?

haluaapi tietää

Kertokaapa kokemuksia, joilla olette uuden kumppanin ensimmäistä kertaa nähneenä saaneet ajatuksen, että TUOSSA ON MINUN NAINEN/MIES/LASTENI ISÄ TAI ÄITI ja kaikki ikäänkuin vain loksahtaa kohdalleen. Missä elämäntilanteessa, mistä tuo ajatus ehkä mahdollisesti syntyi, vaikka näki toisen vain ulkonäöltä, mitä mielikuvia näkemisestä nousi, miksi olitte niin varmoja, että se on hän? Ja miten suhde lopulta syntyi?

7

205

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cloetta...

Tunnistin ensi kosketuksesta en niinkään ensisilmäyksestä. Tämä tapahtui vuonna 1978 ja oli silloin 19-vuotias. Olemme olleet siitä lähtien yhdessä ja nyt elämme jo kahden keski-ikäisen aikuisen parisuhdetta. Lapset ovat maailmalla ja meillä on jälleen aikaa toisillemme ja itsellemme eri lailla kuin pienten lasten kanssa, joka sekin on upeaa aikaa elämässä.

Kaikkea on taipaleeseemme mahdtunut mutta kosketus tuntuu edelleen hyvältä ja kihelmoi - oisko tämä sitä kemiaa. Elämä sen oikean kanssa on oikeasti mahtavaa.

• ximssim

Tuo fiilis tuli täysin väärään aikaan - ja siksi se haudattiin vuosiksi eteenpäin.
      Tapasin nykyisen mieheni työasioissa, kommunikointi kävi kuin vanhojen tuttujen kesken saman tien ja sellainen tietynlainen kipinöinti syntyi välillemme heti. Maailma vei eri suuntiin jo pelkästään elämän tilanteista johtuen - mutta kun sitten tuli otollisempi aika, ei paljon miettimisiä tarvittu.

• Appletree

Juu, mutta aika ei ollut oikea.Ensin hän oli varattu ja sitten minä olin varattu. En osaa selittää sitä tunnetta. Minä vain TIESIN sen. Ihan kuin se olisi ollut kirjoitettu johonkin. Ei siis olla yhdessä, mutta tiedän että hän on sielunkumppani. Tuskin koskaan päädymme yhteen, mutta olen iloinen, että hän on olemassa.

• kdsfjlskjfd

Mulla sama juttu. Aika oli väärä, mutta ihmiset oikeat. Tunne on vaan olemassa, eikä sitä voi selittää. Sielunkumppani menee muualla. Ja itse rakennan omaa elämääni toisaalla. Hänen kanssaan olin kotona, kuin olisin syntynyt siihen paikkaan. Joskus mietin, että kuvittelinko kaiken, mutta mies sanoo samaa. Että mun kanssa oli se olo. Onkohan se utopiaa vai totta? Sitä olen jälkeenpäin miettinyt....

• p9iuö-j0i
        kdsfjlskjfd kirjoitti:

Mulla sama juttu. Aika oli väärä, mutta ihmiset oikeat. Tunne on vaan olemassa, eikä sitä voi selittää. Sielunkumppani menee muualla. Ja itse rakennan omaa elämääni toisaalla. Hänen kanssaan olin kotona, kuin olisin syntynyt siihen paikkaan. Joskus mietin, että kuvittelinko kaiken, mutta mies sanoo samaa. Että mun kanssa oli se olo. Onkohan se utopiaa vai totta? Sitä olen jälkeenpäin miettinyt....

Puet sanoiksi omat fiilikseni: "hänen kanssaan olin kotona"... Sitä se oli, mutta ajoitus niin väärä. Kerrankin tunsin olevani sopiva sellaisena kuin olen, en liikaa jotain tai liian vähän jotain... Silti se ei ollut tylsää tai itsestään selvää "oloa", vaan henkinen ja fyysinen kemia sai melkein ilman rätisemään sähköstä...

• sinä se olit

Mieleni valtasi riemu, kun näin erään miehen ensi kertaa. Mies ei tainnut olla samaa mieltä... En ole vieläkään unohtanut.

• ...ei olis uskonu

HETI ensisilmäyksellä tiedettiin molemmat et se on siin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      96
      4754
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      113
      3912
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      207
      3800
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      101
      2205
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      77
      1964
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      80
      1336
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      132
      1248
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      162
      1226
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      53
      1095
    10. En ymmärrä ateisteja!

Raamattu on aitoa historiaa, jotka ovat kirjoittaneet aikalaiset! Mitä änkyröitte turhaa???
      Ateismi
      477
      1022
    Aihe