Liikkumalla eroon VHH masennuksesta

Balleriina Lutuunen

masennus on aina vakava ongelma, niitä esiintyy erilaisissa väestöissä ja ikään katsomatta.
Mutta lähes aina syy lähtee itsestäsi! Liikkumattomuus, liikojen tyydyttyneiden rasvojen syönti, liiallinen vähyys hyviä hiilihydraatteja!!, liikkumattomuus sekä päihteet.
Moni kysyykin, miksi ihmeessä VHH:laiset ovat masentuneita? Moni mainitsemani seikka osuukin juuri VHH:laisiin!
Hyvää VHH:lainen, miksi syytät muita omissa ongelmissasi?

Koko palsta täynnä narisevia itkupilliä, sekä kuka vei lelun ja keltä- syyttelyä...

12

114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kooma-täti

En tajua mitä ihmettä puhut. Minulla ainakin mieliala parani huimasti kun aloin Vhh:lle. Jaksaminen on jo aivan toista luokka kun vähän yli kuukausi takaperin kun oli vielä hiilareita runsaammin ja jaksan ulkoilla ja liikkua kaksi kertaa päivässä aika reippaasti. Siinä olet oikeassa, että liikunta on erittäin tärkeää masennuksen ja mielialan hoidossa. Liikunta on lääke ja ennaltaehkäisy melkein kaikkiin sairauksiin. Entisenä himokuntoilijana ja nykyisenä läskinä allekirjoitan tämän.

Ei vhh masenna, ei. Vaan juuri se liikkumattomuus ja oma karsea kehonkuva.
      Mutta kaikki keinot on luvallisia siihen kehonkuvan parantamiseen ja vhh näyttää olevan ainakin mulle se juju, mikä toimii. Nälkä on kukistettu aika hyvin ja ruokaa menee tosi vähän. Itsekin ihmettelen kuinka vähällä ruualla sitä pärjää. Ja ihmettelen tätä valtavan energistä oloa ja nyt jo löysää housunkaulusta.

• ja ei kun kovaa ajoa

Liikunta onkin oivallinen keino laihduttaa (edellyttäen etä ei ole ahmimishäiriötä niin että pitäisi laihtuakseen harrastaa liikuntaa esim. kolme tuntia päivässä) ja laihtuminen ydistettynä liikunnan tuomaan paremman näköiseen ulkoiseen olemukseen on aivan selkeä mielialan nostaja. Ja liikunnan itsensä on todettu vapauttavan endrofiineja jotka nostavat mielialaa.

• pååli

Yksi nariseva pilli tässäkin ketjussa on, mutta hän ei tietääkseni ole VHH:lla...
      Itse olen ollut jo lähes 10 vuotta vähähiilihydraattisella, olen vähitellen hakenut oman tapani syödä, joten ei ole mitään yhtä tarkkaa aloitusaikaa. Vuonna 2002 aloitin ns. hiivadieetin, jolloin kaikki viljat ja sokerit jäivät pois, ruuan tein itse puhtaista raaka-aineista enkä käyttänyt mitään säilöttyäkään.

Talviaikaan, täytyy myöntää, liikun liian vähän, kun teen töitä lähes koko päivän, mitä nyt roikun netissä välillä esim. kuvien renderöinnin ajan... Töitä jaksaa tehdä liikunnan vähyydestä huolimatta hyvin, kun veren sokeri ei heittele, ei väsytä. Minulla tuo veren sokerin lasku aiheuttaa helposti ärtymystä, joten mieheni onkin oppinut jo aikapäiviä sitten, että jos minulta alkaa tulla ärtynyttä kommenttia, niin äkkiä ruokaa pöytään! ;)

Kun maassa ei ole lunta, niin luonnollinen liikkumiseni on paremmalla tolalla. Juoksen välillä kävellessäni ihan juoksemisen ilosta! Mutta lenkkeilyä en kestä, liian yksitoikkoista, poikkean aina polulta metsään.

Mutta ikäisekseni olen hyvässä kunnossa eikä masennusta ole tarvinnut valittaa. Jopa hamamslääkäri kehui ikenieni kuntoa! Vaikka aina aiemmin minulla oli reikiä ja amalgaamia on suu täynnä, jo lapsena niitä paikkoja alkoi ilmaantua. Ikenien kunnon on saanut aikaan sekä sokeriton ruokavalio, että D-vitamiini, jota syön 75 mikrogrammaa päivässä.

Kyllä itseni kohdalla voin sanoa, että verensokerin tasaisuus takaa sen, että VIITSII lähteä vähän ulkoilemaan. Ylipaino-ongelmaa minulla ei ole, joten se on lähinnä tuosta viitsimisestä kiinni. Rakastan sellaisia urheilumuotoja, joissa ei tarvitse suorittaa, olen yrittäjä ja joudun työssäni ihan tarpeeksi pätemään. Laskettelu, hiihtokin, uinti, sukellus, snorklaus, sienestys, marjastus, suunnistus, kiipeily, soutu, purjehdus... Kaikki, missä saa myös elämyksiä!

Liikunta on hyväksi, mutta niinhän sitä sanotaan, että urheilija ei tervettä päivää näe. Liika revittely hajottaa paikat helposti, kun ottaa rauhallisemmin, niin ei tavita niitä kuuden tai kahdeksan viikon kipsitaukoja.

• poijutyttö

Mitä sää selität, tässä juuri taas todettiin, että "Roskaruoalla kytkös masennukseen" Eikä vähähiilarisella syödä höttöhiilareita.

http://www.tiede.fi/uutiset/4648/roskaruoalla_kytkos_masennukseen

"Las Palmasin ja Granadan yliopistojen tutkimuksesta käy ilmi, että eniten pikaruokaa ja ostoleivonnaisia syövät ovat todennäköisemmin sinkkuja, vähemmän aktiivisia ja heillä on huonot ruokatottumukset: he syövät vähemmän hedelmiä, pähkinöitä, kalaa, vihanneksia ja oliiviöljyä. Myös tupakointi ja yli 45 tunnin työviikot olivat heille tyypillisiä."

Nuo ovat juuri sitä, mitä vähähiilihydraattinen ruokavalio painottaa. Ja laihtuessa ei ole kauaa enää sinkkukaan... ;D

• Balleriina Lutuunen

Osuit naulan kantaan, "Paljon energiaa, vähän ravinteita".

Sitä se rasva teettää, sitä nimenomaan sanotaankin ROSKARUUAKSI!

• dfftgb
        Balleriina Lutuunen kirjoitti:

Osuit naulan kantaan, "Paljon energiaa, vähän ravinteita".

Sitä se rasva teettää, sitä nimenomaan sanotaankin ROSKARUUAKSI!

Ekkönää ossaa lukkee?
        Ekkönää tiiä mikä on roskaruokaa?

• Olut sammi O

Mattilan tiukat treenit on yhtä löysiä kuin s en Venäläisen muijan hanuri.

Mattilan tyttöystävä Wiipurin veturitallien siivooja Lundmila Tarandella tuntee länsimaisen talouselämän vaatimukset ja käy siksi säännöllisesti tyhjentämässä Vantaalaisen ilmoitusmyyjän pikku säästöporsaan piironkin päältä omaan käyttöön Wiipurin kauppa-Hallin smetana tiskillä-

• Balleriina Lutuunen

Sorry en heti tajunnut lukemaani. Donitsien, croissantien, hotdogien ja muiden paljon energiaa, mutta vähän ravinteita sisältävien "roskaruokien" syöminen kytkeytyy masennukseen, totesivat espanjalaistutkijat. Noihan on pääosin hiilihydraatteja.

• Balleriina Lutuunen
        Balleriina Lutuunen kirjoitti:

Sorry en heti tajunnut lukemaani. Donitsien, croissantien, hotdogien ja muiden paljon energiaa, mutta vähän ravinteita sisältävien "roskaruokien" syöminen kytkeytyy masennukseen, totesivat espanjalaistutkijat. Noihan on pääosin hiilihydraatteja.

Ymmärrän, että olet Mattila heikoilla, pakko (ko) esiintyä minuna? En ota sua!!!!

Totesivat ja totesiva... Tämä on juuri sitä VHH laisten, luusereiden juttuja. Ettekö itse voi mitään todistella? Toivottomia olette, kyllä...

• kustannus heikkilä

Mattilan masennus pahenee !

tyttöystävä vei säästöt ja uusin JERRY COTTON -lehti jää lukematta !

• Ihmeitten palsta

Kysymys, onko Mattila sama kuin Liana nimimerkki? Aiemmin oli sanna ja mitä kaikkea, mutta sama henkilö. Nyt Liana on sama kuin sanna ja mattila???

• Balleriina Lutuunen
        Ihmeitten palsta kirjoitti:

Kysymys, onko Mattila sama kuin Liana nimimerkki? Aiemmin oli sanna ja mitä kaikkea, mutta sama henkilö. Nyt Liana on sama kuin sanna ja mattila???

Exäni omistaa paaljooon nimimerkkejä, hauskin mielestäni on VHH-peikko, hih hih ;) Välillä hän esittää minua, välillä tango-tyttö tai Matti Runkka.
        Mutta toi VHH peikko kyllä kuvaakin hantä ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2944
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      914
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      754
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      698
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      697
    Aihe