Itkevä nainen

juupikylänerkki

Moi. Kysymystä naisille kuin miehille. Itselläni Vaimo joka itkee heti kun joku asia suhteessamme / taloudenhoidossamme ei mene häntä tyydyttävällä tavalla. Mielestäni käyttää itkemistä paljonkin manipuloimiseen, omien tahtojen läpiviemiseen, toisen hämmentämiseen, toisen syyttämiseen, empatian saamiseen. Teettekö naiset näin. Onko sinulla vastaavaa kokemusta ? Voihan nainen itkeä ihan pahaa oloaan, mutta meidän tapauksessa mielestäni vallankäyttöön. Kun tilanteessa koen tämmöisestä olevan kyse poistun kyllä taka-alalle enkä mene halpaan. Jos jollekkin läheiselle tapahtunut jotain ja vaimoni itkee halaan / lohdutan. Mielestäni vallankäyttöön käytettynä ala-arvoista.....

18

1115

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satimessa oot poika

Kun vaimosi huomaa ettei kyyneleet auta alkaa huutaminen ja raivoaminen.
      Olet kylmäverinen, itsekäs ym. ym.
      Kyyneleet tehokeino hallita toista mutta sopu säilyy kun jaksat sietää moista.
      Ei ole helppoa sielläkään.

• Rottweil

Voihan olla, että kyyneleet ovat krokotiilin kyyneleitä tai sitten naisesi on vaan niin itsekeskeinen, että hänelle tulee kamalan paha mieli, ellei saa tahtoaan läpi. Pääasia on, että et mene halpaan. Voit tuollaisen tilanteen tullessa sanoa rakastavasi häntä, mutta et lähde itkun perässä tanssimaan.

• bv

Voihan olla niinkin että on herkkä ihminen ja kyyneleet ovat herkässä silloin. Olisin onnellinen jos pystyisin itse itkemään kun elämä riepottaa, vaan se itku takertuu kurkkuun jotenkin.
      Etkö voisi kysyä häneltä miksi hän tekee niin, ja samalla sanoa että et ymmärrä motiivia siihen että heti itketään kun joku asia menee pieleen. Maailmassa on todella asioita jotka laittavat kovemmankin ihmisen itkemään, joten pikku asiat tavallisessa elämässä eivät ole itkun arvoisia, silloin kun siitä on tullut tapa se ei anna mitään vaikutusta toiseen ihmiseen.

luulen että kun puhutte asiasta keskenänne ja sinäkin sanot mielipiteesi, niin voi olla ettö hän alkaa ajattelemaan asioita toisella lailla.
      Itselläni kyllä joskus olisi helpotavaa saada itkeä oikein sydämmen pohjasta.

• e5j7er6k7u

"itkee heti kun joku asia suhteessamme / taloudenhoidossamme ei mene häntä tyydyttävällä tavalla"

No kertoohan tuo lause jo koko tarinan.

Kokeileppa itse ensikerralla itkeä tai loukkaantua kun nainen sanoo ei esim petipuuhille.

Toki tuossa tilanteessa nainen varmaan yrittää käyttää "mutku naiset on herkempiä"- ässä korttia.

• juupikylänerkki

Olen kyllä ilmaissut, että asiat jäävät puimatta itkemisen takia ja olisikin hyvä jos pystyisi keskustelemaan järkevästi loppuun ja siitä melu nousi kun "kiellän itkemästä". Juu siellä sanottiin hyvin eli syyllistäminen tulee myöskin itkemisen jatkeeksi. Olen useasti karannut noita riitoja tupakille parvekkeelle koska riita siinä pisteessä että tauko/rauhoittuminen paikallaan silloin tullaan perässä ja jatketaan...on siinä pidättelemistä itsessään.....

• aprauiovhp

Itse olen nainen, ja itken myös samankaltaisissa tilanteissa. Ja se ketuttaa mua itteäkin, koska en haluais itkeä mut enpä kyllä itekkään tiedä miksi sit itken. Taitaa olla liikaa herkkyyttä.. Mut en sitä tee manipuloidakseni, myöhemmin kyllä pyydän anteeksi sitä mieheltäni. Hän olisi monesti menossa jo ostamaan sen mitä ei alkuun halunnut ostaa, mutta kiellän ostamasta, koska en halua että ostaa sen takia et mä itken... siitä ei varsinkaan tule hyvälle mielelle.. parhaan fiiliksen saa kun toinen ostaa sillon jos sitä myös itse haluaa.

• itkevä nainen 24v.

täällä kans yksi nainen, joka itkee/itki paljon ja pienistäkin asioista. itse en käytä itkua mitenkään hallintakeinona, todellakaan niin ei ole tarkoitus tehdä. olen kärsinyt vakavasta masennuksesta useita vuosia ja siitähän nää mun itkut johtuu,mut lääkityksen avulla pysyy nykyään paremmin kurissa.

en siis tarkoita että oma naisesi olisi millään tapaa masentunut tai mitään. tahdoin tuoda oman näkökantani esiin, että ei kaikki paljon itkevät naiset todellakaan pahaa tarkoita =)

• Jemina8

Nainen nyt voi itkeä ihan missä tilanteessa hyvänsä, ne on ne tunteet kato. Laitappa esimerkki siitä "manipuloinnista" niin vois vähä saada tietoa että miten se nyt sitte meni.
      Jo tuo että sanot: "Jos jollekkin läheiselle tapahtunut jotain ja vaimoni itkee halaan / lohdutan. " kertoo siitä että et tiedä naisten tunteista yhtään mitään. Ihan kuin tuo olisi ainoa syy itkeä, kun on tapahtunut jotain. Kauan ootte olleet naimisissa? Pitäshän sun jo vaimosi tuntea?

• *Pikkis*

Eipä ole koskaan mennyt tuohon. Aniharvoin itken mieheni nähden, eli jos tilanne menee todella pahaksi ja en saa kyyneleitä pidäteltyä niin sitten kyllä. Mykkäkoulua on kyllä ollu molemmin puolin tai että vastataan hyvin vähäsanaisesti jonkun riidan tms. jälkeen. Mutta muuten on kyllä elo menny oikein hyvin.

• Harjottelukannattaa

Älkää KOSKAAN erehtykö itkemään miehen nähden. Itse itken aina työpaikalla esim. vessassa tauoilla tai kun esim. "silmässä roska" tai "piilari huonosti".

Yksi hyvä keino lähteä autolla ajamaan, ajaa johonkin syrjäiseen paikkaan itkemään.

Tai sitten jos on harrastus, missä saa olla rauhassa. Maalaus, piirtäminen, hevosten hoitaminen, lukeminen, elokuvat yms. missä ei välttämättä ole muita, niin itkee vaan.

Voi olla tosi vaikeaa pidätellä riitojen yhteydessä, tiedän. Mutta sitä harjaantuu. Kaikkea pahaa oloa ei tarvitse toiselle vuodattaa, varsinkaan kun useimmiten kyse ei ole siitä että parisuhteessa tai toisessa olisi mitään vikaa.

• Jemina8

Tuo on hyvin sanottu, harvoinhan se kyse on siitä toisesta ihmisestä. Itsekin itken useimmiten sillon kun kukaan ei näe. Mutta onko teillä sitten hyvä parisuhde jos ei voi miehen eessä itkeä, vaan siksi että hän ei ymmärrä sitä.

• *Pikkis*
        Jemina8 kirjoitti:

Tuo on hyvin sanottu, harvoinhan se kyse on siitä toisesta ihmisestä. Itsekin itken useimmiten sillon kun kukaan ei näe. Mutta onko teillä sitten hyvä parisuhde jos ei voi miehen eessä itkeä, vaan siksi että hän ei ymmärrä sitä.

Omasta puolesta voin sanoa, että mua kyllä vähän hävettäis jos alkaisin mun avokin edessä itkemään, vaikka ihan aiheestakin. Ei se mun luonne oikein anna periksi tässä asiassa... :D Ja varmaan mies ymmärtäisi jos riitatilanteessa kävis itkemään mutta kun...

• kylmää touhua
        *Pikkis* kirjoitti:

Omasta puolesta voin sanoa, että mua kyllä vähän hävettäis jos alkaisin mun avokin edessä itkemään, vaikka ihan aiheestakin. Ei se mun luonne oikein anna periksi tässä asiassa... :D Ja varmaan mies ymmärtäisi jos riitatilanteessa kävis itkemään mutta kun...

Jaa, eli et siis kehtaa itkeä ? Sinut taidettu lapsena kasvattaa häpeämään tunteita. Melko kylmä parisuhdekin on, jos ei kehtaa kotonaan itkeä.

• *Pikkis*
        kylmää touhua kirjoitti:

Jaa, eli et siis kehtaa itkeä ? Sinut taidettu lapsena kasvattaa häpeämään tunteita. Melko kylmä parisuhdekin on, jos ei kehtaa kotonaan itkeä.

No ei kyllä ole lapsena opetettu häpeämään itkemistä... Kumma kun heti aletaan etsiä vikaa lapsuudesta jos ei jotain asiaa tee samoin kuin muut. Ja mitä mun parisuhteeseen tulee, lämpöä ei puutu. Tiedä sitten jos sinä itkeä vollotat ihan pienestäkin, näin sitä vaan vedellään johtopäätöksiä tuntemattomista. Huh huh...

• kylmää touhua
        *Pikkis* kirjoitti:

No ei kyllä ole lapsena opetettu häpeämään itkemistä... Kumma kun heti aletaan etsiä vikaa lapsuudesta jos ei jotain asiaa tee samoin kuin muut. Ja mitä mun parisuhteeseen tulee, lämpöä ei puutu. Tiedä sitten jos sinä itkeä vollotat ihan pienestäkin, näin sitä vaan vedellään johtopäätöksiä tuntemattomista. Huh huh...

Tuli vaan mieleen tuo lapsuus....Mutta olkoot, olet siis kylmä nainen, jolla ei ole tunteita tai sitten olet niin kovan kuvan itsestäsi antanut miehellesi, ettet itke koskaan. Minä itken mitä itken, ilostakin, mutta en sen takia lähde kotoani pois, jopa lapseni näkevät, että äiti itkee joskus.

• nainen kasvamaan..

- Kyllä se joskus loppuu kun ei jaksa enää itkeä !
      Kunnon selkäsauna voisi auttaa !

• miuksis.

Itsekin itken usein aloittajan kertomissa tilanteissa. Varsinkin jos mies huutaa tai on kiukkuinen itken helposti, luulen että tämä johtuu osittain siitä, että mies lopettaa huutamisen kun itken. Myös jos olen tehnyt jotakin väärin ja pyydän anteeksi niin usein itken ihan vahingossa. Joskus olen myös huomannut, että mies tahallaan yrittää itkettää, eli jos olen kylmä ja vittuuntunut tai välinpitämätön mies jatkaa niin pitkälle että itken, vasta sitten hän ottaa kainaloon ja antaa anteeksi. Itken myös huonosta fiiliksestä, viimeksi siitä kun palkanlaskija maksoi 1400e vähemmän palkaa ja saan sen vasta seuraavalle kuulle :D eli ihan pikkujutuistakin tulee kyllä itkettyä. Lapsena ja nuorena en itkenyt ikinä kenenkään nähden. Ainoat kenen nähden olen itkenyt on pikkusiskoni ja mieheni. Mies ei kyllä onneksi pidä itkuani niin kamalana, jos itken pikkuasioista hän saattaa jopa nauraa ja sanoa höpsöksi.

• En itke ikinä.

En muista viimeistä kertaa, milloinkohan se oli..hmm.. samalla mitalla annan aina takasin ja rapiat päälle. Ja hei, itsehän sinä itkuisen vaimosi olet valinnut, että turha sitä enää on itkeä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      5170
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      124
      1653
    3. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      15
      1559
    4. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      50
      1456
    5. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1225
    6. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      4
      1130
    7. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1047
    8. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      22
      1020
    9. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      77
      1008
    10. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      60
      837
    Aihe