"Komissio poistaa turhia esteitä auton rekisteröimiseltä toiseen EU-maahan"
"Rekisteröinnin pitäisi 2000-luvun sisämarkkinoilla sujua vaivattomasti, mutta erilaisten sääntöjen ja ristiriitaisten vaatimusten vuoksi menettely on edelleen työläs ja pitkäkestoinen. "
"Nyt on tarkoitus yksinkertaistaa huomattavasti hallinnollisia muodollisuuksia, jotka koskevat henkilö-, paketti-, linja- ja kuorma-autojen uudelleenrekisteröintiä EU:n sisällä esimerkiksi silloin, kun henkilö muuttaa jäsenvaltiosta toiseen tai ostaa käytetyn auton jostakin toisessa jäsenvaltiosta. "
"Toisessa EU-maassa työskentelevien ja työnantajansa kyseisessä valtiossa rekisteröimää autoa käyttävien ei enää tarvitse rekisteröidä autoa kotimaassaan."
Näin se pikkuhiljaa suomalainen autovero häviää....
http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/349&format=HTML&aged=0&language=FI&guiLanguage=fi
Komissio poistaa turhia esteitä
aa.pelia
3
57
Vastaukset
- vaan ketä hyödyttää?
Joo, eipä tarvitsisi Suomessa rekisteröidä jos jostakin halpamaasta auton ostaisi ja täällä ajelisi.
Yks pikku juttu sitten vaan se, että sinne samaan halpamaahan se pitäisi myydä/vaihtaakin kun ei voi muualle veroitta rekisteröidä.
Eli ei se auto yhtään halvemmaksi tulisikaa. - tieto luo tuskaa.com
Kappas!
Se on näköjään palstahäirikkö ja älynvajakki "Haans." keksaissut itselleen uuden nimimerkin!
Onnea vaan ja foliohattua päähän! - aa..ppee..liii
Perustaa Viroon autovuokraamon ja vuokraa sieltä auton itselleen tänne Suomeen. Kätevää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613195Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741264- 661183
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180988Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47896- 61873
- 48824
- 47752
- 40731
- 39698