"Yhteydenotot puhelimitse" APUAA

Julia9649

Joo siis tosiaan yhessä mukavassa työpaikkailmotuksessa oli nuo kettumaiset kaksi sanaa: "yhteydenotot puhelimitse", ja tarvitsisin nyt vähän apua ja rohkaisua, että saisin tuon puhelun tehtyä.

Joo, olen nuori, 18-vuotias, en siis kauhean kokenut näissä asioissa. Haluan kuitenkin tuon työpaikan, joten olis ihan kiva tietää että mitä sinne puhelimeen pitää sanoa. "Moi, täällä on Julia, ottakaa mut töihin!" -ei varmaan kelpaa? Pitäskö mun kysellä jotain juttuja, ja mitä pitäisi kysyä? Kyseleekö ne multa jotain? MITÄÄÄÄ EN TAJUA

Auttakee nyt, oon lykänny tätä puhelua jo liian kauan. HUOMENNA soitan oikeesti. Oikeesti.

10

2703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15

Sinä: Moi, olen Julia XXX ja olen kiinnostunut XXX paikasta, josta teillä oli ilmoitus XXssä. Soitinko hyvään aikaa, olisko teillä aikaa keskustella?
      Ne: Moi, ...... (alkaa kysellä sinulta tai kertoo että paikka on jo täytetty)

• Julia9649

Juuri tällaisia vastauksia kaipasinkin!

Mutta... Mitä se sitten kyselee?

Mitä jos se keskustelu meneekin niin että:
        Minä: Moi, olen Julia XXX ja olen kiinnostunut XXX paikasta, josta teillä oli ilmoitus XXssä. Soitinko hyvään aikaa, olisko teillä aikaa keskustella?
        Tyyppi: Juu on aikaa keskustella.
        Minä: Ööh... Ottakaa mut töihin?

Kaikille on tässävaiheessa selvää että mua ahdistaa ihan äärettömästi puhua puhelimessa. Menisin 100 kertaa mieluummin sitten vaikka paikanpäälle, mutta perkele, se kun ei nyt käy.

• NiinTaiNäin
        Julia9649 kirjoitti:

Juuri tällaisia vastauksia kaipasinkin!

Mutta... Mitä se sitten kyselee?

Mitä jos se keskustelu meneekin niin että:
        Minä: Moi, olen Julia XXX ja olen kiinnostunut XXX paikasta, josta teillä oli ilmoitus XXssä. Soitinko hyvään aikaa, olisko teillä aikaa keskustella?
        Tyyppi: Juu on aikaa keskustella.
        Minä: Ööh... Ottakaa mut töihin?

Kaikille on tässävaiheessa selvää että mua ahdistaa ihan äärettömästi puhua puhelimessa. Menisin 100 kertaa mieluummin sitten vaikka paikanpäälle, mutta perkele, se kun ei nyt käy.

Jos aloitat vaikka kyselemällä että mitä työnkuvaan kuuluu? Työajat, palkkaus, työilmapiiri jne. Eli siis ihan mistä vain kyselet minkä katsot olevan vähänkään tärkeää tietää. Ainakin tästä toinen saa sellaisen kuvan että olet kiinnostunut työpaikasta ja jos toisessa päässä oleva tyyppi on vähänkään sosiaallinen niin kyllä se juttu lähtee siitä itsestään luistamaan. Ja uskoisin että he alkavat sinua pommittamaan kysymyksillä, että sinun ei tarvinne tehä muuta kuin ottaa yhteyttä ja olla kiinnostunut paikasta.

Kannattaa siis kirjoittaa ylöspaperille mitä sanoo/kysyy.

• Ei "MOI"

Ensimmäinen virhe on aloittaa puhelu sanalla "Moi".

Koskaan et voi tietää ihmisestä, joka langan toisessa päässä on, ja aloitus "moi" voi tietää sitä, että et saa työpaikkaa.

Tuntemattomalle puhelu aloitetaan aina vaikkapa "päivää" sanalla.

• Ei "MOI"

• jipppp998

AInakin Etelä-Suomessa on tapana usein sanoa Moi, jopa kaupan kassatkin sanoo niin, nyt kun itseki pk-seudulla pari vuotta asuneena taas käyn kotopuolessa ja lipsautan Moi kaupankassalle, niin kyllä ne vähä ihmettelee. Riippuu siitäkin, että millainen paikka se on ja missä suuntaa, ehkä joillekin on ihan piristävää kuulla Moi jonkun Hein/päivään sijaan. =)

• oiuytr

Tarkoitetaankohan ilmoituksessa, että lisätietoja annetaan puhelimitse, mutta itse hakemus tehdään muuta kautta? Silloinhan ei ole pakko soittaa :)

• sadsadsadsad23

Et ole ainoa jota ahdistaa puhelimeen puhuminen. Itse asioin aina joko kasvotusten tai sähköisesti, puhelinta inhoan!

Jos kuitenkin soitat, aloita vaikka "XX XX tässä päivää, onko teillä hetki aikaa jutella?"->on/ei. ->Kerro lukemastasi ilmoituksesta, ja sano että olisit kiinnostunut paikasta. > kysyvät jotain vaikka oletko opiskelia/onko ajokorttia jne, vastailet. Sitten voit tiedustella työajoista, palkasta jne.

Itse kyllä kanssa kuumottelen älyttömästi ujo kun olen mutta eiköhän se siitä.

• pelko pois!

Ehkä joskus tulevaisuudessa yhteiskunta tarjoaa puhelinsoittoa arasteleville jonkinlaista kunnallista/EU:n osavaltiotyökombinaatin kriisiapua. Tukihenkilö on vieressä ja pitää soittajaa kädestä kiinni puh. keskustelun aikana. Mikäli tukea tarvitsevalla on ainoastaan 1 käsi niin puhelu suoritetaan kaiutinpuheluna, mikäli tämä ei ole teknisesti mahdollista niin tukihenkilö voi ottaa fyysisen tukiterapiakontaktin johonkin muuhun kehonosaan. Tukihenkilö toimii mahdollisesti myös kuiskaajana jos puhelun tekevällä henkilöllä unohtuu jokin ennalta opeteltu sana tai hän menee muuten lukkoon.

Lääketehtaille olisi myös melkoinen rahasampo kun tehtaiden iloiset tutkijat alkavat kehitellä entistä tarkemmin kohdennettuja lääkkeitä työnhakupuhelinsoittoneuroosista (THPSN) kärsiville (sama oire latinaksi).

Varakkaammille ja jonottamista vieroksuville THPSN-oireisille on monipuolisempaa mutta maksullista tukiterapiapalvelua, esim. terapialeirejä, erilaisia telttoja joissa voi haistella eteerisiä hajuja ja toisten jalkahikeä. Myös botox-tyyppisiä lihasten rentoutuspiikkejä on mahdollista ottaa vaikkapa kasvoihin tai jonnekin muualle. Äärimmilleen vietynä olisi tarjolla Brasiliassa suoritettu plastiikkakirurginen toimenpide jossa koko henkilön ulkonäkö muutetaan tärisevästä ja änkyttävästä hermorauniosta joviaaliksi maailmaa nähneeksi kansainväliseksi playboyksi tai seurapiireissä sulavasti lipuvaksi kuningattareksi/prinsessaksi. On tietenkin täysin mahdollista muuttaa ulkonäkö myös karuksi rantojen reiskaksi tai lähiö-pubien työttömäksi markareetaksi joka halvan sätkätupakan kellastamin sormin pitelee luuria ja esittää asiansa rohisevalla ja rankkaa kokemusta huokuvalla äänellään. Pakettiin voi ottaa myös hypnoosihoitoja ja/tai mielenmuokkauskuureja jotka rankimmillaan muuttavat koko henkilön minäkuvan täysin toiseksi, jopa niin ettei kyseinen potilas enää muista kuka oli entisessä elämässään.

• Alitaju

Peruskoulussa pitäs olla päivän kurssi Puhelinmyynti.
      Niistä taidoista olis lapsukaiselle hyötyä nykyisyydessä ja tulevaisuudessa kaikissa tilanteissa kaikissa ammateissa missä vaan pitää vaikuttaa toiseen ihmiseen.
      Kuten tässä, työnhakutilanteessa. Sun pitää nyt myydä sun työpanos ja osaaminen.

Mut ei mitään hätää. Voit vielä korjata puutteet sun koulutuksessas. Ilmaiseksi.
      Soitat johkin puhelinmyyntifirmaan ja ilmotat et haluut iltavuoroon myymään lehtiä. Jos oot tumpelo puhelimessa ei haittaa mitään, ne just ettii raakamateriaalia mistä sit kouluttavat puhelinmyyjän ja ottavat pelkästään haasteena toivottomankin kuuloset tapaukset. Muista painottaa että oot kummiskin jo 18, se on hyvä plussa kun sinne yleensä soittaa 15-16 vuotiaat.

Ne pyytää sut nopeesti koulutukseen. Parikolme tuntii tulee teoriassa selostusta miten puhelinmyyntikontakti suoritetaan alusta loppuun menestyksellä. On paljon hyviä kikkoja ja ovelia temppuja mistä et tiedä vielä mitään. Sit ne laittaa sut soitteleen ja kouluttaja korjaa sun virheet ja antaa vielä lisää hyviä vinkkejä. Sit vaan illan päätteeks sanot kiitti mulle riitti ei oo mun homma, annat verokortin ja tilinumeroin mihin voi provikat toimittaa ja lähet meneen.

Huomenna soitat sinne "yhteydenotot puhelimetse" paikkaan ja myyt ittes haastatteluun niin luontevasti ja rennosti että ihmettelet itekin. Nukuttu yö tässä välissä on tärkee, ihmisen mieli on sellanen et sitä unissaan jossain alitajuissaan käsittelee ja valmistelee ittensä huomisen koitoksiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      237
      5143
    2. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      119
      4181
    3. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      58
      3843
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      36
      3609
    5. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3550
    6. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      41
      3295
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      7
      2704
    8. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      20
      2596
    9. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      23
      2436
    10. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      60
      2388
    Aihe