Bentsojen lopetus ja Parkinson oireet..

mm,käsien vapinaa ja hervottumuutta sekä (onneksi) pieniä muistihäiriöitä, kirjoittamis/kirjainten hahmotus ongelmia.Levottomuus.
Kauanko nuo oireet kestävät lopetuksen jälkeen? Ja häviävätkö ne lopullisesti?
(Ja kyllä,olen lukenut,että bentsojen pitkäaikainen käyttö ja lopetus voi tehdä ns,Parkinsson oireita!)
1172
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 1

Vanhimmat

Kaikenlaista oiretta tulee. Kuinkahan nopeasti olet ajanut lääkitystä alas?

Itsellä tulee kohta vuosi viineisestä pillerin murusesta. Takana oli 25 vuotta diapamia. Monta kertaa yritin aiemminkin, mutta yritykset epäonnistuivat siksi, että aikatauluni oli liian nopea. Aivoja ja muutakin elimistöä pitää siedättää pienempään lääkepitoisuuteen.
Etenin omassa onnistuneessa lopetuksessa siten, että päivittäistä lääkemäärää pudotettiin viikon-kahden jaksoissa pari mg kerrallaan.
Aloitustaso oli jotakin 30-40mg/vrk. Puoli vuotta kesti ja pääsin irti lääkeriippuvuudesta, jonka lääkärit/sairaanhoitajat luulivat jatkuvan hautaan asti.
Onhan kaikenlaisia oireita ollut ja on vieläkin toisinaan. Korvat alkoivat soimaan, jaloissa lihasnykäyksiä ja tunnottomuutta. Unettomuutta, mielialavaihteluita. Muistihäiriöitäkin ja ikävintä on, ettei muista vieläkään joitakin asioita tarkasti ajalta kun käytti lääkettä.
Lääkärissä on tullut käytyä, kun on ollut tunne ettei ole kaikki kunnossa. Kaikki on johtunut kuitenkin noista lääkkeen käytön aiheuttamista vieroitusoireista.

Lääkkeen lopetuksen myötä aloin uudelleen polttamaan, mikä on harmillista, mutta kai nikotiiniriippuvuudenkin vielä selätän. Positiivista kuitenkin, että diapamin lopetuksen myötä sain hallintaan minulla muka olleen alkoholiongelman. En muuttunut absolutistiksi, mutta käytän nykyään tosi harvoin, enkä enää lainkaan humalahakuisesti, jota tapahtui usein lääkkeen aikana.

Jotkin vieroitusoireet voivat jatkua tosi pitkäänkin. Linkitän tähän tietoa, josta saa tietoa ja apua:
http://www.sosiaalisairaala.fi/koulutusmateriaalia/bentsodiatsepiini_hoitomanuaali.pdf

Äänestä

Kommentoi aloitusta


Am_I_too_late? kirjoitti:

mm,käsien vapinaa ja hervottumuutta sekä (onneksi) pieniä muistihäiriöitä, kirjoittamis/kirjainten hahmotus ongelmia.Levottomuus.
Kauanko nuo oireet kestävät lopetuksen jälkeen? Ja häviävätkö ne lopullisesti?
(Ja kyllä,olen lukenut,että bentsojen pitkäaikainen käyttö ja lopetus voi tehdä ns,Parkinsson oireita!)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu