Taskuparkkeeraus

On se niin vaikeaa:.

19

1478

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+7

Taskuparkkeerauksen kolme perussääntöä:

1.) Katso sivupeilistä takarengasta. Kun se on ohittanut sen auton perän, jonka taakse pysäköit, ala kääntää. Jos et sivupeilin avulla pysty havaitsemaan suunnilleen takarenkaan sijaintia, on peili väärin säädetty (se ei ole taustapeili, taustapeili on taustapeili).

2.) Käytä sitä ohjauspyörää tehokkaasti. Esim. tuo videon kuski tuskin liikutti niitä renkaita. Kunhan nitkutteli edes-takas. Jos haluat kääntää autoa pienessä tilassa, pitää pyörät kääntää ääriasentoon.

3.) Jos auto ei taitu nätisti paikoilleen, yleensä on helpompaa ottaa se kokonaan ulos ja yrittää uudelleen. Oikein parkkeerattujen autojen väliin ei jää niin paljon tilaa, että siinä oikeasti voisi kovin hyvin siirtää autoa lähemmäs kadunreunaa. Siis rohkeasti ulos ja uusi yritys. Ei siinä ole mitään noloa.

• aina satasta
    • taskubiljardi.

On se niin vaikeaa miehilllekin, moni mies välttää taskuunparkkeerausta, koska se tosiaan on aika hankalaa.

• naienn

Mulle se on tosi helppoa, menee automaattisesti. Onko se jotenkin erityisen vaikeaa? En oo tiennykään. Niin ja nainen olen.

• taskubiljardi.
        naienn kirjoitti:

Mulle se on tosi helppoa, menee automaattisesti. Onko se jotenkin erityisen vaikeaa? En oo tiennykään. Niin ja nainen olen.

Niinpä, ei se sukupuolesta ole kiinni, vaan osalla ihmisistä on avaruudellinen hahmottaminen paremmin hanskassa ihan luonnostaan kuin toisilla.

• vcxvxcvxcvxcv
        taskubiljardi. kirjoitti:

Niinpä, ei se sukupuolesta ole kiinni, vaan osalla ihmisistä on avaruudellinen hahmottaminen paremmin hanskassa ihan luonnostaan kuin toisilla.

Eiköhän tuon jokainen opi jos vain harjoittelee. Moni pelkää taskuparkkia eikä näin ollen ole juurikaan harjoitellut sitä. Tai ei ainakaan ole pystynyt harjoittelemaan sitä rauhassa, jolloin oppi menisi perille. Taskuparkkeerauksessa on aina enemmän tai vähemmän kiire, koska sitä harvemmin tarvitsee tehdä muualla kuin vilkkailla alueilla.

• taskubiljardi.
        vcxvxcvxcvxcv kirjoitti:

Eiköhän tuon jokainen opi jos vain harjoittelee. Moni pelkää taskuparkkia eikä näin ollen ole juurikaan harjoitellut sitä. Tai ei ainakaan ole pystynyt harjoittelemaan sitä rauhassa, jolloin oppi menisi perille. Taskuparkkeerauksessa on aina enemmän tai vähemmän kiire, koska sitä harvemmin tarvitsee tehdä muualla kuin vilkkailla alueilla.

No oppii oppii, pointti olikin että toisille se on helpompaa kuin toisille. Eikä asia ole sukupuolesta kiinni.

• vcxvcxvcx
        taskubiljardi. kirjoitti:

No oppii oppii, pointti olikin että toisille se on helpompaa kuin toisille. Eikä asia ole sukupuolesta kiinni.

Tottakai kaikki asiat ovat toisille helpompia kuin toisille. Ei tämä ole mikään poikkeus. Kyseessä on kuitenkin todella yksinkertainen asia, jonka oppii nopeasti jos saa ensin miettiä miten siihen pitäisi mennä ja sitten pääsee rauhassa toteuttamaan. Yhden onnistuneen kerran jälkeen se on jo paljon helpompaa.

Ongelmana on nimenomaan tuo, että sitä tarvitaan yleensä ainoastaan silloin kun sitä ei ole aikaa tehdä rauhassa eikä kaikissa autoikouluissa tuota opeteta juurta jaksaen.

• Niin ja

Sillä ei ole mitään tekemistä ajotaitojen kanssa..Itsekkin ajan radalla kuin pieni sika mutta taskuparkki tuottaa ongelmia..Eikös Mika Häkkinenkin ollut vähän nolo näissä asioissa.

• huono OPETTAJA SYYPÄ

Ainaki meidän smartin on vounu hyvinki ajaa toho poikittain eikä siltikään tule yhtään ulommas kuin viereisetkään autot. Muutaman kerran olen helsingissäkin parkkeerannut niin mm. uudenmaakadulle.

En tiedä miten lain säädäntö meenee mutta itse ainaki luulet että auton saa jättää miten päin vaan jos ei tule ajoradan tai kävelytien puolelle.

Ja mitä ihmettä te siinä naureskelette naisille jotka ei ole oikeen koskaan harjoitellut taskuparkkeeraamista?
      Itse kyllä etsisin syyy päätä näiden autokoulun opettajista koska ei kukaan syntyessää ole seppä. Kyllä ne naisetkin sen osaa kun ovat harjoitelleet oikeaoppisesti. Kaikki naiset ei vaan opit sitä itekseen vaan heille pitää opettaa käsikädessä miten homma menee...

Turha niitä naisia tai heidän ajotaitojaan on lytätä jos opettaja on ollut täysi mulkku joka ei ole osannut opettaaa.

Ei se autolla ajo ole kaikille iha helppoa hommaa. Sitä paitsi liikenne käyttäytymisessä meillä miehillä on kyllä otettava malli naisilta.

• Kotiopetuslupa:.

.

Kotiopetusluvat on peruutettava välittömästi

.

• GLUPS!
        Kotiopetuslupa:. kirjoitti:

.

Kotiopetusluvat on peruutettava välittömästi

.

Opetuslupalaisille inssi on huomattavasti tiukempi joka johtaa asian juuri siitä ettei oppilaan vanhempi ole liikenteen opettaja.

Itse ajoin aikoinaan opetusluvalla ja kilometrejä kertyi lähes 5 000km kyllä noitten kilsojen ja parkkeeraamisten jälkeen osasjo aika hyvin.

• ...

No ei se ole vaikeaa. Autolla ajaminen on helpompaa, kun polkupyörällä ajaminen. :-)

• Mun logiikka

Taskuparkkeeraus on niin helppoa, että sitä ei uskalla tehdä kun ajattelee että ei se näin helpolla voi onnistua.

• sdgsdgassag
      • 4+12

Aika näpsäkästi kääntyi loppupelissä, mutta ei taitaisi onnistua täydellä kuormalla?

Taskuparkkeerauksesta sen verran, että sitä pitää harjoitella. Logiikka on selvä varmaan jokaiselle, mutta auton mittasuhteiden hahmottaminen ei tule kenellekään automaattisesti. Katsokaa joskus miten ammattikuskit ajavat autojaan, esim. autolähetit. He käyvät tarvittaessa katsomassa miten paljon takana on tilaa tai roikkuvat ovesta tjms. Ei kukaan oleta, että se auto pitäisi saada sukkana sisään taskuparkkiin ja se olisi jonkinlainen ammattitaidon osoitus, että osaa tehdä sen tuurilla.

Yleisin virhe minkä takia taskuparkkeeraus epäonnistuu on, että se aloitetaan liian kaukaa tien reunasta. Pitää ajaa ihan lähellä sen edessä olevan auton rinnalle niin oman autonsa saa kyllä taitettua paikoilleen.

• Opanta

Tervetuloa kursille oppimaan!

Helposti Parkkiin!

wwww.taskuparkki.fi

• Helppoa kun sen osaa

Autokoulussa taskuun parkkeeraaminen kuulosti vielä vaikealta mutta kun on muutaman kerran tehnyt sen niin tajuaa, että siinähän tehdään asiat käytännössä aina samalla tavalla. Mututuntumalla peruutetaan vähän viereisen auton ohi. Käännetään ratti ääriasentoon ja pakitetaan kunnes takana olevan auton koko keula näkyy jolloin käännetään renkaat suoriksi ja jatketaan pakittamista kunnes keulan saa käännettyä kolhimatta etummaista autoa.

Ihan normaaliin parkkiin peruuttaminen ei kyllä luonnistu niin hyvin. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2618
    2. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      27
      2514
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1396
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      98
      1337
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1173
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      985
    Aihe