Perjantain kertomus

Eräs ohikulkija vain

Tuli mieleeni että voisimme kertoa erikoisista kokemuksista myös tällä palstalla. Itse kävelin joskus vahingossa new age -kirjakauppaan, totesin kirjat täysin mielenkiinnottomiksi muutamalla vilkaisulla ja poistuessani kaupasti vaistosin (olen herkkävaistoinen ihminen), että kaupassa olevat henget kadehtivat minua. Minullahan oli Kristus. Se oli sitä aikaa kun olin tutkiskellut Raamattua ja uskonut ja Kristus oli ikään kuin vähitellen avattu minulle. Elin toki yhä kovin huonona kristittynä ja täynnä syntiä, mutta henget todellakin vaistosivat, että olin kuitenkin sillä tavalla rikas, että olin saanut korkeimman tiedon, mitä on ihmiselle mahdollista saada.

Onko muilla tällaisia erikoisia kokemuksia?

29

111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Minkä vuoksi sä väärään kauppaan kävelit?
      Samasta syystä kuvittelit sinne vielä jotain henkiäkin.

• Eräs ohikulkija vain

Se näytti ulkoapäin ihan tavalliselta kirjakaupalta ja lisäksi nimi oli sangen harhaanjohtava. Sisään mentyäni vasta huomasin että se oli täynnä new age -kirjoja, mikä oli sitten suuri pettymys, koska nimi antoi ymmärtää jotain muuta.

Mutta vähän perjantaimieltä, hyvä ystävä. Älä heti ala pottuilemaan.

Toki myönnän, ettei tällä palstalla kannata ehkä tällaisista puhua, jotkut voivat pelästyä. Ja se on ihan hyvä, että suuret väkijoukot eivät tiedä asioista mitään, ehkä.

• Tulihevonen
        Eräs ohikulkija vain kirjoitti:

Se näytti ulkoapäin ihan tavalliselta kirjakaupalta ja lisäksi nimi oli sangen harhaanjohtava. Sisään mentyäni vasta huomasin että se oli täynnä new age -kirjoja, mikä oli sitten suuri pettymys, koska nimi antoi ymmärtää jotain muuta.

Mutta vähän perjantaimieltä, hyvä ystävä. Älä heti ala pottuilemaan.

Toki myönnän, ettei tällä palstalla kannata ehkä tällaisista puhua, jotkut voivat pelästyä. Ja se on ihan hyvä, että suuret väkijoukot eivät tiedä asioista mitään, ehkä.

Tuo on ihan mielenkiintoista. Tunnen itse, että ihmisten silmät kertovat minulle paljon. Kerron kaksi esimerkkiä, miten olen kuin nähnyt jotain pelottavalta tuntuvaa toisen silmistä. Mutta tietysti tämä on "tunne" ja se voi olla hyvinkin väärässä.

Ennenkuin olin uskossa, kävin yhden kerran mielenkiinnosta ennustajalla, kun hän kertoili keskittyneesti asioitaan katselin häntä silmiin ja minua alkoi karmaista ja teki mieli heti rynnätä huoneesta ulos. Hänen silmänsä olivat jotenkin pelottavat ja siitä syystä jäi yhteen kertaan tämäkin tyhmä kokeilu.

Toisen kerran tämä sama fiilis tuli kylläkin erään saarnaajan silmistä, Olin alkanut kiinnostumaan uskon asioista ja menin ensimmäistä kertaa tilaisuudessa eteen rukoiltavaksi, missä monet sitten kaatuilivat Pyhän Hengen vaikutuksesta. Itse en pystynyt tuntemaan muuta kuin se pelon, mikä minuun iski, kun katsoin saarnaajan silmiä. En kokenut niissä rakkautta tai mitään hyvää, vaan ne lähinnä pelottivat minua. Enkä kaatunut joten siihen kertaan on jäänyt tämäkin kokeilu.

• Eräs ohikulkija vain
        Tulihevonen kirjoitti:

Tuo on ihan mielenkiintoista. Tunnen itse, että ihmisten silmät kertovat minulle paljon. Kerron kaksi esimerkkiä, miten olen kuin nähnyt jotain pelottavalta tuntuvaa toisen silmistä. Mutta tietysti tämä on "tunne" ja se voi olla hyvinkin väärässä.

Ennenkuin olin uskossa, kävin yhden kerran mielenkiinnosta ennustajalla, kun hän kertoili keskittyneesti asioitaan katselin häntä silmiin ja minua alkoi karmaista ja teki mieli heti rynnätä huoneesta ulos. Hänen silmänsä olivat jotenkin pelottavat ja siitä syystä jäi yhteen kertaan tämäkin tyhmä kokeilu.

Toisen kerran tämä sama fiilis tuli kylläkin erään saarnaajan silmistä, Olin alkanut kiinnostumaan uskon asioista ja menin ensimmäistä kertaa tilaisuudessa eteen rukoiltavaksi, missä monet sitten kaatuilivat Pyhän Hengen vaikutuksesta. Itse en pystynyt tuntemaan muuta kuin se pelon, mikä minuun iski, kun katsoin saarnaajan silmiä. En kokenut niissä rakkautta tai mitään hyvää, vaan ne lähinnä pelottivat minua. Enkä kaatunut joten siihen kertaan on jäänyt tämäkin kokeilu.

Oma kokemukseni ei ollut pelottava, vaan olin hämmästynyt (pidin itseäni huonona kristittynä, kuten sanottu, mutta ymmärsin kokemuksesta, että olin saanut osani Kristuksen suuruudesta siitä huolimatta mitä itse olin).

Tuo saarnaajakokemuksesi oli mielenkiintoinen, (ennustaja olikin arvattavissa) koska jotenkin tuntuu, että siellähän vasta pyöriikin kaikenlaisia henkiä ja niitä pitää varoa, koska länsimainen ihminen on kovin kokematon näiden kanssa ja mikä olisi Pahalle parempi kuin että ns. kristillisissä piireissä tapahtuisi jotain pahaa ja kristityiltä menisi maine. Itse en käy tuon tapaisissa, koska mielestäni niissä ei koetella henkiä riittävästi. (Mikä ei tarkoita että kaikki karismaattisuus sinänsä olisi pahaa tai epätervettä.) Pelkkä kaatuminen kaatumisen vuoksi on mielestäni jo omituista, sillä Kristushan sanoi: Ota vuoteesi ja käy. Hänellä oli tarkoituksena parantaa eikä kaatua huvin vuoksi tai tehdä jotain näytösluontoisia juttuja itse näytöksen vuoksi.

• Tulihevonen kirjoitti:

"Silmät on sielun peili". Muistan joskus uskoontoloni alkuajosta kun kävin eräässä hengellisessä tilaisuudessa. Siellä oli puhujana eräs nainen, josta kerrottiin, että Jeesus oli ilmestynyt hänelle. Hän olikin vaikuttava puhuja.

Sitten kerran olin matkalla töistä kotiin linja-autolla. Tunsin aivan kuin katseen selässäni. Käännyin katsomaan taakseni kuka siellä oli, ja näin siellä tämän naisen. Hän katsoi suoraan minuun silmillään. Ihan havahduin. En ikinä unohda sitä katsetta. Se oli aivan kuin Kristuksen katse. Rakkaudellinen ja lempeä.

• YAK-42

Ymmärrän kovin hyvin, mitä tarkoitat sillä että, voit tuntea jonkun paikan tunnelman tai vaikkapa henkien läsnäolon siellä. Minullakin noita kokemuksia on riittänyt aina inhimillisten tunteiden havaitsemisesta kummituskokemuksiin saakka. Olen aina elänyt voimakkaasti tunnetasolla, kun taas jotkut muut elävät enemmän tekemisen ja ajattelun tasoilla. Minulle tunteen ovat kuin tutka, jolla skannaan joka ainoan paikan, jossa liikun - olipa se sitten tosielämässä tai netissä.

Mitä taas tulee Tulihevosen kirjoitukseen, niin silmät ovat sielun peili ja niin hyvyys kun pahuuskin paistaa silmistä. Itse en ole koskaan suostunut ennustajan luona käymään, vaikka monet läheiseni ovat niin tehneet. Minulla on aina ollut luontainen vastenmielisyys sellaisia asioita kohtaan enkä ole nähnyt ennustusten tekevän hyvää kenellekään. Ennustukset ovat kuin kirouksia joiden mukaan ihmiset ryhtyvät elämään elämäänsä, joten ne toteuttavat itse itsensä. Ja monet tulevat jopa riippuvaisiksi ennustuksista ja ennustajistaan.

Omituisimmat silmät, jotka olen koskaan nähnyt, kohtasin vuosia sitten eräässä vanhassa talossa, jossa tiedetään kummittelevan. Talon historia on todella rankka ja siellä on menehtynyt sodan aikana monia ihmisiä. Olin ollut talossa lukuisia kertoja ja vaikka monet väittivät nähneensä siellä kummituksia, itse en ollut nähnyt tai kokenut mitään outoa. Eräänä päivänä olin juuri lähdössä kotiin, kun kohtasin käytävällä miehen, jolla oli ryysyiset vaatteet ja kävelykeppi. Ihmettelin hänen vaatetustaan, mutta mies näytti aivan elävältä. Ohitin hänet noin metrin päästä ja kun katsoin häntä suoraa silmiin, hänen silmissään oli jotain niin outoa, etten kykene kuvailemaan näkemääni millään sanoilla. Kavahdin ja jatkoin matkaani ulos. Kuulin myöhemmin useammaltakin henkilöltä, että toinen talon kummituksista vastasi kuvaustani miehestä.

• Eräs ohikulkija vain

Huh huh. Onneksi en ole koskaan tavannut kummituksia. Se, etten pelännyt kyseisessä kaupassa johtui varmaan siitä, että tiedän, ettei heillä ole valtaa minuun Kristuksen tähden (sen paremmin kuin kummituksillakaan).

Olen kyllä "taistellut demonien kanssa" mikä tarkoittaa sitä, että kristitty joutuu näiden kanssa kamppailemaan. Alussa kun Kristus oli hitaasti valjennut minulle (ei siis uskoontulokokemusta) ja kirkastunut, huomasin, että demonit yrittivät saada minua valtaansa mikä milläkin. Ei siis mitään poltergeisteja ja vastaavaa, vaan jonkinlaista henkistä taistelua. Ei siis pidä uskoa mitä tahansa, vaikka Kristukseen uskookin ja pitää varoa, ettei luule kaikenlaista. Toisaalta tällainen herkkyys on myös rasite. Kiitos Jumalalle, etten näe kuolleita ja vastaavia. Ihmisistäkin vaistoan helposti heidän todelliset ajatuksensa, enkä tarkoita että kuulisin ääniä, vaan kyse on ilmapiiristä. Joku voi ystävällinen, mutta vaistoan halveksunnan tai muun takana jne. En siis kuule yksittäisiä ajatuksia. Tuossa kirjakauppakokemuksessa oli mielenkiintoista se, että kuulin kerrankin ajatuksetkin: ne sanoivat kateellisena, että olen Kristuksen hovista. Siitä hämmästykseni, kun en pidä itseäni minään hyvänä kristittynä. Ymmärsin silti, että se tarkoitti sitä, että siitä huolimatta mitä itse olin tai kykenin, Kristuksen suuruus ja tieto Hänestä teki minusta Kristuksen hoviin kuuluvan. Kerrassaan ihmeellistä. Outo kokemus.

• YAK-42

Huh huh. Onneksi en ole koskaan tavannut kummituksia. Se, etten pelännyt kyseisessä kaupassa johtui varmaan siitä, että tiedän, ettei heillä ole valtaa minuun Kristuksen tähden (sen paremmin kuin kummituksillakaan).

Olen kyllä "taistellut demonien kanssa" mikä tarkoittaa sitä, että kristitty joutuu näiden kanssa kamppailemaan. Alussa kun Kristus oli hitaasti valjennut minulle (ei siis uskoontulokokemusta) ja kirkastunut, huomasin, että demonit yrittivät saada minua valtaansa mikä milläkin. Ei siis mitään poltergeisteja ja vastaavaa, vaan jonkinlaista henkistä taistelua. Ei siis pidä uskoa mitä tahansa, vaikka Kristukseen uskookin ja pitää varoa, ettei luule kaikenlaista. Toisaalta tällainen herkkyys on myös rasite. Kiitos Jumalalle, etten näe kuolleita ja vastaavia. Ihmisistäkin vaistoan helposti heidän todelliset ajatuksensa, enkä tarkoita että kuulisin ääniä, vaan kyse on ilmapiiristä. Joku voi ystävällinen, mutta vaistoan halveksunnan tai muun takana jne. En siis kuule yksittäisiä ajatuksia. Tuossa kirjakauppakokemuksessa oli mielenkiintoista se, että kuulin kerrankin ajatuksetkin: ne sanoivat kateellisena, että olen Kristuksen hovista. Siitä hämmästykseni, kun en pidä itseäni minään hyvänä kristittynä. Ymmärsin silti, että se tarkoitti sitä, että siitä huolimatta mitä itse olin tai kykenin, Kristuksen suuruus ja tieto Hänestä teki minusta Kristuksen hoviin kuuluvan. Kerrassaan ihmeellistä. Outo kokemus.

Et ikinä arvaa, kuinka tutulta tuo kaikki kuulostaa!

Tuo tapaamiseni kummituksen kanssa on ollut ainut kerta, jolloin olen nähnyt haamun. Sellaisia kokemuksia, joissa olen vaistonnut vainajahengen läsnäolon on sitten ollut useita.

En pelkää kummituksia, mutta inhoan kummituspaikkoja. Tunnistan heti, jos jossain on sellainen kylmä tai (pahimmassa tapauksessa) tukahduttavan kuuma energia, mikä kummitteluun liittyy. Tuo talo, jossa näin kummituksen on kuitenkin poikkeuksellinen. En ole koskaan vaistonnut siellä mitään erikoista. Kävin siellä viimeksi pari viikkoa sitten, enkä havainnut jälkeäkään kummittelusta.

Kun tuo kummituskokemukseni tapahtui, en ollut uskossa. Tulin uskoon viitisen vuotta sitten, mutta muutaman kummituksen olen kohdannut sittemminkin. Minullakin on sellainen tunne, että Jumala suojelee minua, ja että jokaisella kohtaamisellamme niin elävien kuin kuolleidenkin kanssa on tarkoitus. Ja arvaapa vaan, kuinka paljon minä olen "taistellut demonien kanssa"! Kun tulin uskoon, suurin osa läheisistäni (jotka eivät ole uskossa) kirjaimellisesti sekosivat. Paranin uskoon tulemiseni myötä vaikeasta fyysisestä sairaudesta ja sain voimani takaisin, mutta läheiseni alkoivat voida huonosti. He asettuivat tuon tuostakin minua vastaan, yrittivät horjuttaa uskoani ja saada minut kääntämään selkäni Jumalalle. Tätä jatkui vuositolkulla ja jotkut ihmissuhteeni katkesivat.

Kun sanoit, että "Tuossa kirjakauppakokemuksessa oli mielenkiintoista se, että kuulin kerrankin ajatuksetkin: ne sanoivat kateellisena, että olen Kristuksen hovista", mieleeni tuli eräs omakohtainen tapaus, jossa kuulin yhtäkkiä tuntemattoman miesäänen sanovan "Sinä olet siunattu". Menin ihan hämilleni!

• Eräs ohikulkija vain
        YAK-42 kirjoitti:

Et ikinä arvaa, kuinka tutulta tuo kaikki kuulostaa!

Tuo tapaamiseni kummituksen kanssa on ollut ainut kerta, jolloin olen nähnyt haamun. Sellaisia kokemuksia, joissa olen vaistonnut vainajahengen läsnäolon on sitten ollut useita.

En pelkää kummituksia, mutta inhoan kummituspaikkoja. Tunnistan heti, jos jossain on sellainen kylmä tai (pahimmassa tapauksessa) tukahduttavan kuuma energia, mikä kummitteluun liittyy. Tuo talo, jossa näin kummituksen on kuitenkin poikkeuksellinen. En ole koskaan vaistonnut siellä mitään erikoista. Kävin siellä viimeksi pari viikkoa sitten, enkä havainnut jälkeäkään kummittelusta.

Kun tuo kummituskokemukseni tapahtui, en ollut uskossa. Tulin uskoon viitisen vuotta sitten, mutta muutaman kummituksen olen kohdannut sittemminkin. Minullakin on sellainen tunne, että Jumala suojelee minua, ja että jokaisella kohtaamisellamme niin elävien kuin kuolleidenkin kanssa on tarkoitus. Ja arvaapa vaan, kuinka paljon minä olen "taistellut demonien kanssa"! Kun tulin uskoon, suurin osa läheisistäni (jotka eivät ole uskossa) kirjaimellisesti sekosivat. Paranin uskoon tulemiseni myötä vaikeasta fyysisestä sairaudesta ja sain voimani takaisin, mutta läheiseni alkoivat voida huonosti. He asettuivat tuon tuostakin minua vastaan, yrittivät horjuttaa uskoani ja saada minut kääntämään selkäni Jumalalle. Tätä jatkui vuositolkulla ja jotkut ihmissuhteeni katkesivat.

Kun sanoit, että "Tuossa kirjakauppakokemuksessa oli mielenkiintoista se, että kuulin kerrankin ajatuksetkin: ne sanoivat kateellisena, että olen Kristuksen hovista", mieleeni tuli eräs omakohtainen tapaus, jossa kuulin yhtäkkiä tuntemattoman miesäänen sanovan "Sinä olet siunattu". Menin ihan hämilleni!

Minäkin hämmästyin sen takia, en ajatellut kaupassa olevan mitään henkiä sillä hetkellä kun tarkastelin mitä kirjoja oli ja huomasin, että kauppa oli pelkkä new age -kirjoja sisältävä kauppa, minkä totesin pettyneenä mielessäni. Tunne ja ajatus tuli vasta poistuessa, mitä ennen en ollut tullut ajatelleeksi, että sielä edes olisi mitään henkiä.

Minustakin muuten tuntuu, että jotkut sukulaiset eivät oikein suhtaudu minuun enää samalla tavalla kuin ennen. Sikäli on sääli, että ihmisillä on niin voimakas ennakkoluulo kristinuskoa kohtaan. Viime aikoina en ole puhunut heille halastua sanaa asioista, mutta se osa sukulaisista, joka on aivopesty luulemaan että kaikki kristinusko on pahaa, on totisesti hyljännyt minut. Ottaen huomioon, että olen omasta mielestäni yhäti melko huono kristitty ja vieläpä laimeahko sellainen. Kaipa uskonasiat ovat sellaisia, että niistä tulee riitaa, eikä kannata ottaa ollenkaan puheeksi edes sukulaisten kesken, ainakin sen opin. Kun en omasta mielestäni ollut tyrkyttämässä eikä kristinuskoa enää missään tyrkytetä, mutta ihmiset ovat jostain saaneet päähänsä, että sitä vielä jossain tuputetaan. Jos olisi tuputtaja, olisin ymmärtänyt heidän ärtymyksensä. Tällä hetkellä on enää 2 sukulaista joihin voi luottaa, mutta he uskovat kuten minä. Onneksi minulla on edes heidät, kun olen muutenkin yksinäinen. Vai onko se niin, että kukaan ei ole profeetta omalla maallaan?

• YAK-42

Minäkin hämmästyin sen takia, en ajatellut kaupassa olevan mitään henkiä sillä hetkellä kun tarkastelin mitä kirjoja oli ja huomasin, että kauppa oli pelkkä new age -kirjoja sisältävä kauppa, minkä totesin pettyneenä mielessäni. Tunne ja ajatus tuli vasta poistuessa, mitä ennen en ollut tullut ajatelleeksi, että sielä edes olisi mitään henkiä.

Minustakin muuten tuntuu, että jotkut sukulaiset eivät oikein suhtaudu minuun enää samalla tavalla kuin ennen. Sikäli on sääli, että ihmisillä on niin voimakas ennakkoluulo kristinuskoa kohtaan. Viime aikoina en ole puhunut heille halastua sanaa asioista, mutta se osa sukulaisista, joka on aivopesty luulemaan että kaikki kristinusko on pahaa, on totisesti hyljännyt minut. Ottaen huomioon, että olen omasta mielestäni yhäti melko huono kristitty ja vieläpä laimeahko sellainen. Kaipa uskonasiat ovat sellaisia, että niistä tulee riitaa, eikä kannata ottaa ollenkaan puheeksi edes sukulaisten kesken, ainakin sen opin. Kun en omasta mielestäni ollut tyrkyttämässä eikä kristinuskoa enää missään tyrkytetä, mutta ihmiset ovat jostain saaneet päähänsä, että sitä vielä jossain tuputetaan. Jos olisi tuputtaja, olisin ymmärtänyt heidän ärtymyksensä. Tällä hetkellä on enää 2 sukulaista joihin voi luottaa, mutta he uskovat kuten minä. Onneksi minulla on edes heidät, kun olen muutenkin yksinäinen. Vai onko se niin, että kukaan ei ole profeetta omalla maallaan?

Eräs ohikulkija vain,

Sinä olet kuin raikas tuulahdus tällä palstalla! Saisit kulkea tämän paikan ohi useamminkin. :)

Olet sanonut täällä joitakin asioita tosi hyvin. Esim. kommenttisi "Ja se on ihan hyvä, että suuret väkijoukot eivät tiedä asioista mitään, ehkä" pistää todella ajattelemaan. Vaikka nykyään on saatavissa vaikka kuinka paljon tietoa henkimaailman asioista, ihmisten tietämys niistä tuntuu vähenevän koko ajan.

Tämä kommenttisi pitääkin sitten sisällään tosi paljon: "Elin toki yhä kovin huonona kristittynä ja täynnä syntiä, mutta henget todellakin vaistosivat, että olin kuitenkin sillä tavalla rikas, että olin saanut korkeimman tiedon, mitä on ihmiselle mahdollista saada."

Ensiksikin tuo ajatus huonona kristittynä olemisesta on ollut tosi lujassa minullakin ja ehkäpä niin kuuluu ollakin. Se pitää nöyränä. Kuulin nuo sanat "Sinä olet siunattu" saapuessani paikkaan, jossa pelkäsin olevan henkiä ja inhosin ajatusta vainajahenkiin tai joihinkin demonisiin henkiin törmäämisestä. En tiedä, mistä ne tulivat, mutta omaa mielikuvitustani ne eivät ainakaan olleet. En tiennyt noihin aikoihin siunauksista juuri mitään. Ajattelin, että enhän minä nyt millään lailla siunattu ole!

Mitä taas tulee tuohon "korkeimpaan tietoon, mitä on ihmiselle mahdollista saada", niin sitähän tieto Jumalasta juuri on. Kun aloitin hengellisen etsintäni psykologiasta, filosofiasta ja new age -opeista, ne aluksi tyydyttivät nälkääni, mutta ennen pitkää aloin kaivata jotain enemmän. Tänä päivänä näkemykseni noista opeista on ykskantaan se, että ne ovat uskontoa ilman Jumalaa. Ne voivat auttaa hengellisellä tiellä alkuun, mutta niiden avulla ei pääse perille. Ja pahimmillaan ne voivat johtaa harhaan.

Mielestäni yhteentörmäyksemme lähiomaisten ja muiden sukulaisten kanssa johtuvat nimenomaan tästä: "... henget todellakin vaistosivat, että olin kuitenkin sillä tavalla rikas, että olin saanut korkeimman tiedon, mitä on ihmiselle mahdollista saada." Uskon, että tämä pätee myös ihmisiin. Etenkin hyvin itsekeskeisille (narsistisille) ihmisille uskovainen ihminen on kauhistus, koska siinä on kyse kahden vastakkaisen voiman kohtaamisesta. Toisaalta uskon myös, että ihmisissä olevat suku- ym. kiroukset nousevat tavallista helpommin pintaan uskovan ihmisen läsnäollessa. Jotkut omista sukulaisistani esim. kavahtavat pappeja, eivätkä halua kohdata heitä. Ja onhan sitä vielä niitäkin ihmisiä, joissa ihan oikeasti on riivaajia, vaikkakin se on harvinaista ...

Uskovan tie ei ole helppo, mutta se on niin palkitseva, että en voi enää kuvitellakaan etääntyväni Jumalasta, vaan pyrin jatkuvasti yhä tiiviimpään jumalayhteyteen. Vilppu-pappi sanoi eilen eräässä toisessa ketjussa ihan älyttömän hyvin: "Usko Jumalaan syntyy siitä, kun jollain tavalla kohdataan hyvä". Minulle usko on ollut juuri tätä. Pääsyä osalliseksi tuosta hyvästä ja aion pitää siitä tiukasti kiinni.

• yleistäkin?

Onko taikausko kovin yleistä uskovien parissa, siis muukin kuin jumala-usko? Aaveet esimerkiksi?

• Eräs ohikulkija vain

Itse asiassa en usko kummituksiin lainkaan. Ajattelen, että heillä ei ole valtaa ihmisiin. Eihän tästä mitään tulisi, jos kuolleitten henget pyörisivät ympäriinsä. Sekoitat mielestäni ilmeisesti joko ateistina tai agnostikkona asioita, etkä ymmärrä, että on myös näkymätön maailma. Jumalan maailma on näkymätön. Tätä maailmaa, näkymätöntä, Jumalan valtakuntaa, yrittävät saada haltuunsa henget, joille se ei kuulu, ja josta Raamatussakin mainitaan. Joskus olen ajatellut, vaikken naispappeutta vastustakaan, että koska kyse on henkien taistelusta - siis Jumalan valtakunnan ja Paholaisen henkien taistelusta, on ymmärrettävää, että jotkut ajattelevat, koska on kyse sodankäynnistä, silmillemme näkymättömästä, tarvitaan papiksi mies. Länsimaissa on tilanne ollut aika hyvä koska täällä kristinusko piti Paholaisen palveluksessa olevia henkiä edes jotenkin aisoissa, mutta nyt taidamme olla taas sillä tiellä, että kaikenlaiset henget pääsevät pyörimään tänne, koska olemme antaneet niille vallan. Kuten sanottu, on kuitenkin ehkä hyvä, etteivät kaikki ole tietoisia tästä. Eikä se tarkoita että minäkin näkisin tai kuulisin konkreettisesti henkiä kaiken aikaa. Ilmeisesti pitää yhä paikkansa, kuten Raamatussa sanotaan: kyse ei ole taistelusta lihaa (ihmistä) vastaan, vaan henkivaltoja vastaan. (Kuka meidät alunperin sai tähän lankeemukseen?)

• Turvassa olemme

Kun uskomme Kristukseen, olemme turvassa

• Mä päätin kerran, että mä meen Hesaria pitkin ja juon joka kuppilassa yhden kaljan. Kolmas kuppila olikin sitten homokapakka. Eihän sitä heti huomannut ja tilasin kaljan. Tiskillä ollessa kiinnitti baarimikko pikkasen huomiota kun oli uberhomon näköinen. Saatuani kaljan, niin menin penkille istumaan. Usein puhutaan homoilla olevan hyvä maku, mutta tuo tieto on täysin väärä. Mulla olisi ollut vientiä kuin sammakolla äkeen alla. Tuo todistaa heillä olevan erittäin huono maku.

ja mitä tulee aloittajaan, niin tuollaiset aistiharhat ja tuntemukset viittaavat hoitamattomaan skitsofreniaan. Muitakin tauteja on olemassa, joissa tulee harhoja, joten psykiatria tarvitaan tutkimuksiin.

• 54r654n6t

Hauska kertomus erikoisesta kokemuksesta. Mitäs jos kärsitkin ko. kuppilassa vain jostain aistiharhoista tai vaan tuntemuksista tai jos saitkin siellä skitrofreenisia oireita.
        Hoitamattomana tuo voi viedä vaikka homouteen.

• Ei huomaa vai? Sateekaarihan se siinä ikkunassa on...

• Koska minut on tutkittu...Ei ole skitsofreniaa, eikä persoonallisuushäiriötä. Erittäin älykäs olin tutkimuksen mukaan, mutta se ei haittaa elämää..ainakaan jos ei joudu keskustelemaan...no sellaisten kanssa, joita Jumala on vähemmän muistanut.

Minuahan ei haittaa vaikka olisinkin homo. Homo mikä homo ja sitä sitten oltais. Minä en vain yksinkertaisesti tunne vetoa miehiä kohtaan, vaikka useammin oliskin ollut tarjolla.

• Sivusta seuraten

Hassua. Olen koko ajan luullut, että mave on nainen. Hmmm....

• maven kaveri

Aloittajalla on 100% varmasti skitsofrenia koska hän kuulee ääniä.

• Syvämietintöjäni

Skitsofreniassa kuullaan kaiken aikaa ääniä. Tässä ei nyt ole kyse sellaisesta.

Tulee toki mieleen, että on herkkävaistoisempia ihmisiä, jotka eivät pelkän body languagen perusteella lue mitä ihmiset heistä todella ajattelevat. Eikä tietenkään ajatuksia voi lukea, vaan paremminkin yleisvaikutelman, onko suhtautuminen esim. todella ystävällistä, vai ollaanko vai kohteliaisuudesta tai muusta syystä ystävällisiä, mutta samalla halveksitaan.

Olen samaa mieltä, että on hyvä että ihmiset eivät tiedä, koska silloinhan esim. selän takana haukkuminen ja mustien ajatusten tietoinen lähettäminen olisi paljon yleisempää. Lopulta ihmiset tekisivät woodoo-nukenkin inhoamastaan henkilöstä, vähän siihen tyyliin kun näkee poltettavan jostain inhotusta henkilöstä tehdyn isokokoisen nuken esim. muslimien mellakoissa. Ihmiset ajatukset saattavat siis hyvin olla myös energia-aaltoja, joita ei vain ole vielä osattu tutkia.

Aika mielenkiintoista, että Jeesus sanoi: Jos sanoisit tälle puulle, nouse ja kävele mereen, se tekisi sen. Jeesushan esim. itse osasi tyynnyttää aallot, mikä ei ollut mikään ihme, kyseessähän oli siis Jumalan Poika. Käsittääkseni hän suuttui viikunapuulle, koska se oli niin röyhkeä, eikä antanut hedelmää syötäväksi luojalleen, ei siis totellut, kun tällä oli nälkä.

• Kristinusko

Minulla on tälläinen kokemus, kun olin vielä nuori. En ollut uskossa silloin.

Eräs läheinen henkilö oli tehnyt itsemurhan hirttämällä itsensä ja viiltämällä ranteensa auki. Hautajaiset olivat tulossa ja tunsin suurta ahdistusta asiasta.

Heräsin yksin yöllä täysin pimeässä huoneessa tunsin, että keittiössä on jotakin. Kävelin täysin pimeästä huoneesta, pimeään käytävään ja keittiöön.
      Keittiön oven ja komeron syvennyksessä oli saatana. Tämä saatana oli musta, jolla oli hain silmät, jotka olivat muistaakseni keltaiset.

En muista mitä saatana sanoi minulle, muistaakseni sanoi hänen työnsä vaikeuttamisesta tulevaisuudessa. Sain saatanan kohtaamisesta saatanalta voimakkaan iskun päähän.

Vasta aikuisiällä uskoon tulemisen jälkeen monen kirkossa ja monen rukousillan käymisen jälkeen pääsin tästä iskusta eroon. Muistaakseni yksi rukousillan pitäjä ajoi yli 20 vuotta minut pois yhdestä rukousillasta kirkon alttarilla, koska ilmoitti saaneensa saatanasta lähtöisin olevan nuolen käteensä.

• Muistoja

Äitini koki ruumiistairtautumiskokemuksen. Olimme kylässä ja nukuimme talon pienessä vinttihuoneessa, jossa oli todella kuuma. Oli kesä ja pieni ikkuna oli auki. Äitini kertoi, että havahtui siihen tunteesiin, kuin hän nousisi ylöspäin vuoteestaan. Hän avasi silmänsä ja näkin olevansa lähes katon rajassa. Hän kääntyi ja näki kaikki nukkumassa rauhallisena alapuolellaan, myös itsensä. Hänellä oli ollut hyvin levollinen olo, mutta kun ikkunasta alkoi käymään pieni tuulenvire, hän alkoi pelkäämään että hän kulkeutuisi ikkunasta ulos, eikä pääsisi takaisin sisälle. Ajatusten voimin hän pakoitti itsensä takaisin ruumiiseensa. Kun hän oli palannut, niin hän katsoi muita nukkuvia ja huomasi kaikkien olevan aivan samanlailla, kuin oli "ylhäältä" nähnyt.

• YAK-42

Tiedoksi niille, jotka eivät ole ruumiistairtautumiskokemuksista ennen kuulleet, että nämä ovat ihan todellisia juttuja. Tietoa ruumiistairtautumisista löytyy netistä esim. hakusanoilla "out of body experience", "OBE", "astral projection", "astraaliprojektio" tai "astraalimatkailu". Erikoisinta näissä kokemuksiss on se, että ne muistuttavat ns. kuolemanläheisyyskokemuksia. Kuten ehkä tiedätkin, äitisi pelko siitä, että hän ei pystyisi palaamaan takaisin ruumiiseensa, oli aiheeton. Toivottavasti hänelle ei jäänyt tapauksesta mitään pelkoja.

• YAK-42

• Muistoja
        YAK-42 kirjoitti:

Tiedoksi niille, jotka eivät ole ruumiistairtautumiskokemuksista ennen kuulleet, että nämä ovat ihan todellisia juttuja. Tietoa ruumiistairtautumisista löytyy netistä esim. hakusanoilla "out of body experience", "OBE", "astral projection", "astraaliprojektio" tai "astraalimatkailu". Erikoisinta näissä kokemuksiss on se, että ne muistuttavat ns. kuolemanläheisyyskokemuksia. Kuten ehkä tiedätkin, äitisi pelko siitä, että hän ei pystyisi palaamaan takaisin ruumiiseensa, oli aiheeton. Toivottavasti hänelle ei jäänyt tapauksesta mitään pelkoja.

Ei jäänyt pelkoja. Piti tapausta kuitenkin kokemukseltaan rauhallisena. Kiitos kysymästä

• YAK-42
      • Muistoja

Tämä temppu on tullut kokeiltua eräissä juhlissa. Tosi outoa, mistähän tämäkin asia johtuu. Onko ihmisissä kuitenkin jotain ulkopuolista energiaa, joka voidaan jollaintavoin ottaa käyttöön. Mikäli kaikki teidettäisiin, ei ehkä veden päällä kävelykään olisi meille mahdotonta.
        Tänään satuin sivuille, jossa puhuttiin eräästä miehestä, jonka sydän oli lakannut toimimasta ja silti jatkoi elämäänsä. Näitä tapauksia on maailmassa tunnettu vain pari. En kuitenkaan tiedä onko tähän ihan luottamista, koska en löytänyt aiheesta mitään lääketieteellistä artikkelia, jossa asia olisi todennettu.

• eräs kertomus

Olin noin 14v ja töissä miesten kanssa metsässä, siis pokashalla puut nurin ja ropsiksi/ tukeiksi tavara, sekä myös pinohin...
      Olin pelannut spiritismiä kavereitteni kanssa ja tuolla metsässä mulle tuli todella levoton olo, "joku" häiritsi mieltäni, sekä kehotti menemään metsään syvemmälle.

Sain kuitenkin sanottua; Jeesuksen nimessä, jätä minut rauhaan ja rauha tosiaan laskeutui sisälleni.
      En ole senkoomin pelannut tuota peliä, enkä tosiaan suosittele sitä kenellekään.

En ollut juuri uskovainen, mutta iltarukous oli opetettu, ehkä juuri tuo iltarukous kantoi niin kauas, että n. 25v sain ottaa Jeesuksen sydämeeni -70 luvulla.

Kiitos Jeesus, aamen

• YAK-42

Onneksi huomasit lausua nuo sanat! Kun olin nuori, omassa kaveripiirissäni oli niitä, jotka ainakin kokeilivat spiritismiä. Itse en suostunut lähtemään mukaan, koska vaisto sanoi, että niissä jutuissa oli jotain mätää. Ennen pitkää aloin kuulla kavereiden kokemuksista aika hurjia juttuja. Ainakin pari tyttöä joutui jatkuvan kuolemanpelon valtaan ja paras kaverini sanoi minulle tosi painavasti ollessani hänen luonaan yökylässä, että älä koskaan kokeile. Olen totellut sitä neuvoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      138
      6032
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3704
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2673
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      467
      2647
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1968
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1469
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1274
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe