Kumpi siis helpompi kotikäyttöön? Geelillä on itselläni aikaisemmin ollut ja kestänyt hyvin. Mietin vain että kumpi on helpompi lähteä itse opettelemaan (en ole koskaan nähnyt edes tehtävän akryylkikynsiä kun itsellä ollut vain geelikynsiä..)? Mietin kumman paketin tilaisin itselle.
Itse opettelemaan - geelit vai akryylit?
11
521
Vastaukset
- nimimerkki0984
Aloita tipeillä ja geelillä. Kun alat harjaantumaan niiden kanssa voi kokeilla akryylillä.
- M
Itse tein ensin akryylillä, mutta se haju on kotioloissa sietämätön. Suosittelen itse geelejä. :)
- JIIK
Kiitos vastauksista! Onko sitten suosituksia mistä tilata aloituspaketti? Tosiaan ei kamalan kallis varmaan kannata olla alkuun, koska menee jonkun aikaa harjaantuessa. Onko Rion paketit hyviä (en tiedä uunin tasosta kyllä..)?
- JIIK
ainiin ja mistä itse tilaatte lisää geeliä yms. tarvikkeita?
- M
Itse olen kokeillut monia eri merkkejä, ja sanoisin että halpa ja hyvä on MiMaxilta saatava Rose-Nails geeli. n.10e 15ml purkki, hieman polttaa uunissa (ainakin minulla), mutta pysyvyys ja jälki ok. Sitten on kalliimmat Cesarsin geelit, jotka maksavat 27e 15ml, mutta pysyvyys ja jälki on todella hyvää, eikä minulla koskaan polttanut uunissa. Jos itselleen tekee niin tuo 15ml purkki riittää aika pitkälle. Kirkasta geeliä menee eniten koska se menee kynnen muodon rakentamiseen. Itse käytän pinkkiä aina alimpana kerroksena jolloin saan kynteen kivan pinkin säväyksen, sen päälle mahd. upotettavat koristeet (glitterit, fimot, tyllit yms.) ja niiden päälle kirkasta geeliä riittävän paksu kerros, jotta upotetut koristeet peittyvät kunnolla eivätkä viilaudu pois kun viilaat kynnen muotoon. Kun kynsi on viilattu, lisään aina maalaukset/strassit ja niiden päälle sitten UV-Topcoat. :) Tuli nyt tälläinen pikatuto tähän. :D
Erilaiset tarvikkeet löytyvät kohtuuhinnalla suomalaisista nettikaupoista; MiMax, Ihanatkynnet, SannaTara, Cesars jne. Jos ulkomailta pystyt tilaamaan niin Virossa on esimerkiksi Mereneid, josta tulee kohtuullisilla postituskuluilla. Sekä aina on eBay, mutta itse en ole sieltä koskaan tilannut. Netin ihmeelllisestä maailmasta löytyy noita kauppoja vaikka kuinka paljon. Yksi kauppa jossa voi maksaa VAIN PayPalilla, nimeltään Born Pretty Store, oli myös ihan miellyttävä kokemus. Ainoa miinus siitä että kuljetus on 2-4 viikkoa kun tulevat Hong Kongista. Mutta hinnat ovat TODELLA halvat. Eikä postikuluja.
Toivottavasti tästä oli sinulle jotain hyötyä. :) - JK
Tätä vielä tahtoisin kysyä, että kun tipeillä olevia nyt sitte huoltaa niin laitetaanko aina vaan uus tippi vanha päälle? ei aina ehdi kasvaa ulos. Vai miten tämä tehdään?
- tpe, tipe, tip, tap
ei tippiä vanhan tipin päälle. jos vanha tippi pysyy huollossa paikallaan, niin ok. viilaat vaan tipin oikeaan mittaan. siellä alla oma kynsi saa kasvaa. mulla tipit alkaa ns. kasvamaan pihalle ja seuraava huolto tulee jo suurimmaksi osaksi luonnonkynnelle. Muutamasta kynnestä tippi irtosi ennen aikojaan ja niihin kynsiin laitettiin uudet tipit.
- ssoikkelii
Itse tilasin akryylialoituspaketin nded.fi:stä n. puoli vuotta sitten ja olen ollut tyytyväinen! Hinnat ovat todella edulliset ja laatu hyvää.
Olen siis tehnyt akryyleillä, mutta aion tilata myös geelitarvikkeet. Kärsin aina kynsien teon yhteydessä kovasta migreenistä, kun se akryylinesteen haju on oikeasti ihan järkyttävä. :/
Linkitän tähän myös blogini, jossa on kuvia tekemistäni kynsistä. Olen tehnyt kynsiä vasta sen puoli vuotta joten laatu ei ole mitään päätä huimaavaa. :D http://alittlebitmorepink.blogspot.com/ - jöhöö
hienojahan nuo tekeleesi ovat! Olisi tosin kiva vertailkun vuoksi vain nähdä ne ekatkin, materiaalikin kun on eri (itse käytän geeliä, lähes hajutonta ja jotenkin tuntuu helpommalta käsitellä kuin akryyli!) Itselläni meinaa aina tipin kanssa lähtä järki kun ei liimaannu reunoista vaikka kuinka painaa ja jää törröttämään ikävästi.. : / Myös geelini on huonoa kun valuu kynsinauhoille, ne onneksi saa sitten korjattua kumminkin. Nämä ovat elämäni toiset kynnet joten laatu ei tosiaan vielä päät huimaa.. : D Omissa ekoissani meni 2,5h. Uuden uuninkin hommasin, aloituspaketin mukana tuli vain 15w uuni johon ei saa koko kättä kerralla. Harjoittelemallahan sitä oppii..
- ssoikkelii
Kiitos! :)
Tilasin nyt nuo geelitarvikkeet ja ihan hyvin niilläkin sujui! Ainoa haitta oli juurikin tuo geelin valuminen.. Täytyy ainakin itselle tehdessä tehdä vain pari kynttä kerrallaan ja uuniin. Muuten ehtii valua. :/
Tipeistä vielä sen verran, että muistathan aina valita mielummin hieman liian ison, kuin pienen tipin. Isoa saa aina viilattua reunoista, eikä se jää törröttämään reunoilta. Toki liimakin tähän vaikuttaa.. Itse käytän liimaa, jossa on samanlainen sivellin kuin kynsilakoissa. Tällöin sitä on helpompi levittää oikea määrä. :) Kynnet on myös viilattava oikeaan muotoon kärjistä, jolloin ne sopivat yhteen tipin liimauran kanssa. Jos kynnet ovat todella lyhyet, voi tipin liimaaminen olla lähes mahdotonta.. Kynsien kaarevuus tulee myös ottaa huomioon tippejä laittaessa. Tippejä on eri kaarevuuksilla, itse käytän c:tä. Jos tippi on liian kaareva kynnelle, se pingottuu keskeltä, eikä pysy kuin painamalla paikoillaan. Toivottavasti näistä oli jotain apua!
Lisäsin blogiini kuvia ensimmäisistä geelikynsistäni, käykähän kurkkaamassa! http://alittlebitmorepink.blogspot.com/
- odysprooonails
akryylit ndediltä ihan surkeita. siis ihan hanurista. kirkas on oikeesti harmaa, pinkki ihan liian blissu. kristalisoituu todella helposti.neste syö pensselin ihan parin kerran jälkeen. turha tavaraa. ymmärrän ettei harjaantumaton silmä kerro. mut ite oon kokenut ja käytän nykyään vain ammattikamaa. hinnassa on tosi paljon eroa mut niin on myös ominaisuuksissa.
geeleistä en osaa kommentoida ku niitä en käytä mut geelilakattestasin eikä nekään pelitä. älkää laittako rahojanne haaskuun. mulla lisäks toi sama kokemus et nded akryylimonomerista tulee ihan hitommoinen päänsärky, ei tuu nykyään käyttämästäni nesteestä. jotain mätää siin on. mulla kuitenki ihan salongissa tuulettimet käytössä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1473509Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.411992Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.136991- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847