erikuvioset renkaat

saako122

4

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • renkaatt

      kyllä voit laittaa, jopa samalla akselilla voi olla eri kuvioiset renkaat kunhan ovat samaa kokoa ja tyyppiä(vyörengas ym.)

      siitä en tiedä miten vaikuttaa ajamiseen ääriolosuhteissa tai nouseeko polttoaineen kulutus?

      • aber warum

        Kysyjän kuvissa on mahdollisesti tahattomasti erilaiset=erityyppiset renkaat. Eikös tuo Pirelli ole ihan kesärengas ja toinen rengas oli Ganzjahresreifen eli "kokovuosirengas".
        Oliko siis kyseessä jonkinlainen keski-euroopan kitkarengas.
        Tuollaista yhdistelmää pitäisi kuitenkin välttää.
        Renkaat voivat olla siis samantyyppiset ja samalla akselilla samankokoiset renkaat, merkillä ei ole mitään väliä. Onhan monissa jenkeissä esim edessä 195-15 ja takana 224-15 , mikä on katsastuksessa ihan laillinen, jos merkitty kirjoihin.
        Kysymys on sellainen, että siitä voi saivarrella loputtomiin, mutta sen jätän suosiolla täällä viliseviklle "kaikkien alojen asiantuntijoille."


      • minusta tuntuu?
        aber warum kirjoitti:

        Kysyjän kuvissa on mahdollisesti tahattomasti erilaiset=erityyppiset renkaat. Eikös tuo Pirelli ole ihan kesärengas ja toinen rengas oli Ganzjahresreifen eli "kokovuosirengas".
        Oliko siis kyseessä jonkinlainen keski-euroopan kitkarengas.
        Tuollaista yhdistelmää pitäisi kuitenkin välttää.
        Renkaat voivat olla siis samantyyppiset ja samalla akselilla samankokoiset renkaat, merkillä ei ole mitään väliä. Onhan monissa jenkeissä esim edessä 195-15 ja takana 224-15 , mikä on katsastuksessa ihan laillinen, jos merkitty kirjoihin.
        Kysymys on sellainen, että siitä voi saivarrella loputtomiin, mutta sen jätän suosiolla täällä viliseviklle "kaikkien alojen asiantuntijoille."

        "Kysymys on sellainen, että siitä voi saivarrella loputtomiin, mutta sen jätän suosiolla täällä viliseviklle "kaikkien alojen asiantuntijoille." "

        Ei kaikkea tarvitse arvailla. Jos kysytään onko laillista, niin silloin voidaan kaivaa vastaus esiin ajantasaisesta lainsäädännöstä.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1992/19921257

        "3. Henkilö- ja pakettiauton (M1- ja N1 luokka) sekä kokonaismassaltaan enintään 3,5 tonnin perävaunun (O1- ja O2-luokka) ja erikoisauton samalle akselille asennettavien renkaiden on oltava mitoiltaan, rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan samanlaiset. Jos tällaisessa autossa tai perävaunussa käytetään muita kuin vyörenkaita, sellaiset on asennettava kaikkiin pyöriin. Muussakaan autossa, auton perävaunussa tai hinattavassa laitteessa ei samalla akselilla saa käyttää siinä määrin erilaisia renkaita, että siitä voi aiheutua haittaa tai vaaraa."


    • kuvio kuin kuvio

      Kysyjähän kysyi vain renkaan kuvioista. Kyllä autossa saa vaikka joka kulmassa olla eri kuvioinen ja/tai eri merkkinen rengas, kunhan vain samalla akselilla on saman kokoinen ja saman tyyppinen rengas.
      Kaikki tietysti rekisteröintitodistuksen puitteissa ja limiiteissä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe