Ettei meistä yksikään hukkuisi

Semper.Fidelis

Pelastuksen perusprinsiipit antaa Johannes meille vakuuttavasti pienoisevankeliumissaan. On hyvä kerrata niitä, ettei elämämme tärkein asia hämärtyisi kiivailuun vähempimerkityksistä asioista:

1. Jumala rakastaa maailmaa, koko tätä luomakuntaa.
2. Hän antoi ainokaisen Poikansa pelastaakseen meidät.
3. Uskomalla Jeesukseen saamme iankaikkisen elämän.
4. Joka ei usko Poikaan, hänet tuomitaan kadotukseen.

Jumala on Pojassaan Jeesuksessa avannut pelastuksen tien.
"Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut", niin kuuluu Hänen kutsunsa. Jumalan hyvyys vetää parannukseen.

Ratkaisun pelastumisesta Jumala jättää ihmisen oman tahdon varaan; eli siihen, MITEN hän vastaa Jumalan pelastuskutsuun.

Meidän on koko sydämestämme huudettava avuksi Jeesuksen nimeä, otettava oma ristimme ja lähdettävä seuraamaan Häntä. Sillä tiellä me saamme pelastuksen. Mutta joka hylkää Jumalan kutsun, hän vetää päällensä Jumalan vihan. Sellaisen ihmisen osaksi tulee kerran kadotustuomio, iankaikkinen ero Jumalasta.

Em. prinsiipit voi jokainen tarkistaa Joh.evankeliumin 3.luvusta.

19

68

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voi mussukkaa

Olet oppinut uuden sanan, prinsiipit. Mitään muuta uutta tai erikoista ei aloituksessasi ollutkaan. Keksi jotain uutta Raamatusta. Yllätä!

• Mitä mieltä olet itse aloituksen sanomasta? Oletko sinä jo ottanut vastaan pelastuksen, jota Jumala tarjoaa Pojassaan Jeesuksessa?

Omalla kohdallani olen vakavissani tuon sanoman edessä.

Ivailemalla et voi halventaa maailman parasta ja tärkeintä uutista.
        Halusin tuoda sen tänne niin selkeässä muodossa, että kaikki sen ymmärtävät, sinäkin. Jokaisen on mentävä sisälle perustukseen. Muuta perustusta ei kukaan voi panna kuin, mikä pantu on, ja se pperustus on meidän Herramme Kristus Jeesus.

Meidän on tultava lapsenmielisiksi voidaksemme vastaanottaa tuon suuren pelastuksen. Itse mielestään viisailta Jumala sulkee oven pelastukseen.

"Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: 'Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.'" Matt.11:25

PS.
        Niin, prinsiippi, se sana on oikein sopiva tähän yhteyteen - taisitpa pitää sanasta: >>Prinsiippi, latinan sanasta principium (alku), tarkoittaa perustaa, periaatetta, perusajatusta tai -sääntöä.

• eenokki 12

Ratkaisun pelastumisesta Jumala jättää ihmisen oman tahdon varaan; eli siihen, MITEN hän vastaa Jumalan pelastuskutsuun...voi voi mussukkaa

Mussukallamme on pelastus itsessään joku tahdon voima kaiketi rakkauden voima koska voi sen tehdä omasta tahdostaan, mutta me muut olemme jättäneet kaiken armon varaan sekoittamatta ihmisen omaa pelastukseen joka on Jumalan teko.
        Me muut luterilaiset olemme jättäytyneet Jumalan armon varaan että Jumala voimassaan ja armossaan "ratkaisisi" meidän kohtalomme puolestamme koska me emme voi tehdä mitään ratkaisua tahdostamme emme löydä hyvistäkään teoistamme muuta kuin sellaista mikä tuoksuu hieman synniltä?
        Semperi on toistaiseksi suuri kerettiläisten kuningas.
        Jospa nyt Mussukka ottaisi asiasta selvyyden.

• eenokki 12 kirjoitti:

Ratkaisun pelastumisesta Jumala jättää ihmisen oman tahdon varaan; eli siihen, MITEN hän vastaa Jumalan pelastuskutsuun...voi voi mussukkaa

Mussukallamme on pelastus itsessään joku tahdon voima kaiketi rakkauden voima koska voi sen tehdä omasta tahdostaan, mutta me muut olemme jättäneet kaiken armon varaan sekoittamatta ihmisen omaa pelastukseen joka on Jumalan teko.
        Me muut luterilaiset olemme jättäytyneet Jumalan armon varaan että Jumala voimassaan ja armossaan "ratkaisisi" meidän kohtalomme puolestamme koska me emme voi tehdä mitään ratkaisua tahdostamme emme löydä hyvistäkään teoistamme muuta kuin sellaista mikä tuoksuu hieman synniltä?
        Semperi on toistaiseksi suuri kerettiläisten kuningas.
        Jospa nyt Mussukka ottaisi asiasta selvyyden.

Näinä m/s Titanic'in tuhon 100-vuotismuistopäivinä voisit eenokki itse tykönäsi rauhassa miettiä, moniko ihminen olisi kyseisestä purresta pelastunut, jos yksikään ei olisi mennyt pelastusveneisiin.

Sama pätee Raamatun kertomukseen Nooan arkista, ketkä silloin pelastuivat?

Eenokin anti-evankeliumin mukaan ne pelastuisivat, jotka rumimmin pilkkaisivat arkkiin/pelastusveneeseen menijöitä.

• Niin yksinkertainen ja kirkas kuin Jumalan pelastusilmoitus onkin, koituu se useimpien kohdalla loukkauskiveksi ja lankeemukseksi.

Jumalan sanan kuullessaan useimmat ihmiset viisaudessaan ja ylpeydessään löytävät verukkeita, joilla he pettävät itsensä ja osoittavat rakastavansa enemmän pimeyttä kuin valkeutta.

Yhden mielestä ei ole mitään, mistä hänen tulisi pelastua.
      Toisen mielestä pelkkä Jeesus-nimen hokeminen riittää.
      Monet eivät malta edes pysähtyä kuuntelemaan sanomaa..

Minun vastaukseni Jumalalle on: minä tahdon olla sinun omasi, minä tahdon seurata kaikessa Jeesusta, maksoi mitä maksoi.

• sanahelinää ?

• sanahelinää?

Sefu on nyt aiheetta poistamassa asiallista kysymystäni, joten kysyn sinulta uudestaan.
        Kirjoitat että, minä tahdon seurata kaikessa Jeesusta, maksoi mitä maksoi.
        Kysynkin vakavissani , Oletko valmis tappamaan lapsesi jos Jeesus sitä sinulta pyytäisi.
        Tähän olen halukas kuulemaan vastauksen. Tämä ei ole mikään vitsi.

• Sananlasku.
        sanahelinää? kirjoitti:

Sefu on nyt aiheetta poistamassa asiallista kysymystäni, joten kysyn sinulta uudestaan.
        Kysynkin vakavissani , Oletko valmis tappamaan lapsesi jos Jeesus sitä sinulta pyytäisi.

Älä vastaa tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan, ettei hän sinuakin tyhmäksi luulisi.

• Jeesus ei pyytäisi
        sanahelinää? kirjoitti:

tuollaista. Jumala koetteli Aabrahamia, mutta ei tappanut
        Iisakkia, jos sitä tarkotit ?!

• Edellinen oli
        Jeesus ei pyytäisi kirjoitti:

tuollaista. Jumala koetteli Aabrahamia, mutta ei tappanut
        Iisakkia, jos sitä tarkotit ?!

nimim. Sanahelinää, joka kuvaa hyvin hänen kirjoitustaan.

• sanahelinää? kirjoitti:

Kysymyksesi osoittaa, ettet tunne evankeliumin sanomassa olevaa Jumalan rakkautta; rakkautta, joka ei vaadi tekemään yhdellekään lähimmäiselle mitään pahaa, perheenjäsenistä puhumattakaan.

Tämä vastauksena, vaikka minua näköjään Sananlaskun viestissä ymmärrettävästi neuvotaan olemaan vastaamatta.

'Maksoi mitä maksoi' tuo mieleen Lina Sandellin sanoittaman laulun, joka on Siionin kanteleessa (tiedoksi: en kuulu evankelisiin).

Siionin kannel 322 (Lina Sandell)

"Rohkenetko, minkä maksoi, aina Herraas tunnustaa?
        Vaikka maailma sua pilkkaa, vastustaa ja vainoaa.

Rohkenetko kerrassansa jättää ihmissuosion?
        Jos et ees sä tohdi alkaa, minkälainen loppus on?"

Jne...

• sanahelinää ?
        Edellinen oli kirjoitti:

nimim. Sanahelinää, joka kuvaa hyvin hänen kirjoitustaan.

Tiedän kyllä mistä oli kyse Aabrahamin tapauksessa. Siitä huolimatta haluan vastauksen Semperiltä >maksoi mitä maksoi

• sanahelinää ?
        Semper.Fidelis kirjoitti:

Kysymyksesi osoittaa, ettet tunne evankeliumin sanomassa olevaa Jumalan rakkautta; rakkautta, joka ei vaadi tekemään yhdellekään lähimmäiselle mitään pahaa, perheenjäsenistä puhumattakaan.

Tämä vastauksena, vaikka minua näköjään Sananlaskun viestissä ymmärrettävästi neuvotaan olemaan vastaamatta.

'Maksoi mitä maksoi' tuo mieleen Lina Sandellin sanoittaman laulun, joka on Siionin kanteleessa (tiedoksi: en kuulu evankelisiin).

Siionin kannel 322 (Lina Sandell)

"Rohkenetko, minkä maksoi, aina Herraas tunnustaa?
        Vaikka maailma sua pilkkaa, vastustaa ja vainoaa.

Rohkenetko kerrassansa jättää ihmissuosion?
        Jos et ees sä tohdi alkaa, minkälainen loppus on?"

Jne...

Näin minä arvelinkin. Olin siis oikeassa. Lue edellinen kirjoitukseni.

• sanahelinää ?
        sanahelinää ? kirjoitti:

Näin minä arvelinkin. Olin siis oikeassa. Lue edellinen kirjoitukseni.

Vielä lisäys. Jumala vaati uhrausta Aabrahamilta ja Aabraham olisi uhrannut poikansa. Näin Jumala kokeili Aabrahamin uskoa vaikka ei sitten vaatinutkaan uhria.
        Sinä Semper ja niinkuin varmaan muutkin tekohurskaat nimikristityt luotatte siihen ettei Jumala teiltäkään vaadi uhrausta koska hän on hyvä.
        Nyt oletammekin että JOS HÄN VAATISI, niin uhraisitko? Kuinka suuri uskosi on.
        Kulkeeko siinä raja sinun oman halusi mukaan vai Jumalan halun mukaan.
        Kumpi asettaa rajan, sinäkö?

• eenokki 12
        sanahelinää? kirjoitti:

Kyllä Semperi tarkoittaa halua pelastua Jeesuksen kautta ja seurata Jeesusta.
        Ei Semperi ole sanonut kuten eräs lut. lahkohenki että hänellä on niin vahva usko että on vaslis menemään kiehuvaan pataan. Mutta kun vaimonsa sanoi että Vikke ei lähde tänään mihinkään ja Vikke ei lähtenyt.
        Puolusteli että vaimo on mieleltään sairas?
        Samoin Vikke sanoi että on mennyt jokunen päivä ilman syntiä, mutta myöhemmin perui väitteensä.

• Jeesus ei pyytäisi
        sanahelinää ? kirjoitti:

Vielä lisäys. Jumala vaati uhrausta Aabrahamilta ja Aabraham olisi uhrannut poikansa. Näin Jumala kokeili Aabrahamin uskoa vaikka ei sitten vaatinutkaan uhria.
        Sinä Semper ja niinkuin varmaan muutkin tekohurskaat nimikristityt luotatte siihen ettei Jumala teiltäkään vaadi uhrausta koska hän on hyvä.
        Nyt oletammekin että JOS HÄN VAATISI, niin uhraisitko? Kuinka suuri uskosi on.
        Kulkeeko siinä raja sinun oman halusi mukaan vai Jumalan halun mukaan.
        Kumpi asettaa rajan, sinäkö?

koska Jumala uhrasi oman Poikansa
        - muuta uhria ei enää koskaan tarvita.

• Jumalan sanan kuullessaan useimmat ihmiset viisaudessaan ja ylpeydessään löytävät verukkeita, joilla he pettävät itsensä ja osoittavat rakastavansa enemmän pimeyttä kuin valkeutta.

Ylläoleva havaintoni tulee tässäkin aloituksessa todistettua oikeaksi nimimerkin 'sanahelinää ?' toimesta hänen asettaessaan kysymystä >>oletko valmis tappamaan lapsesi jos Jeesus sitä sinulta pyytäisi

• Hoh...hoi.

SF:
      "Mutta joka hylkää Jumalan kutsun, hän vetää päällensä Jumalan vihan. Sellaisen ihmisen osaksi tulee kerran kadotustuomio, iankaikkinen ero Jumalasta."

SF jaksaa pelottelua. Muuta hän ei palstalla kirjoittelekaan..
      Kerro nyt ensin, minkä kristillisen suunnan Jeesukseen tulisi uskoa.

Tulossa on siis jo toinen helvetti. Ateistille. Allah vie kanste helvettiin.
      Kristityllä on toinen jalka helvetissä ehdollisesti mutta Allahin suhteen takuuvarmasti.

Tämän kirjoitti epäluonnollinen ihminen.

• Suopursukka: >>SF jaksaa pelottelua. Muuta hän ei palstalla kirjoittelekaan.. Kerro nyt ensin, minkä kristillisen suunnan Jeesukseen tulisi uskoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe