mita mielta?

meinlove

Olen vastikaan alkanut seurustella eraan miehen kanssa. Kaikki on mennyt erittain hyvin kaikilla tasoilla. Ainoa ongelma on, etta itsellani on hankalia asioita meneillaan, lahinna taloudellisia. Toimin yksityisyrittajana vaikealla alalla, ja olen viimeksi saanut siita tuloa useita kuukausia sitten, talla hetkella en saa mitaan. Rahatilanteeni vuoksi menetin vuokra-asuntonikin, joten asun eraan ystavani luona nyt.
Tapaamani mies voisi eraalla tavalla auttaa minua: han tarvitsee ammattilaista eraassa asiassa, ja on kirjoittanut sopimuksen eraan ammattilaisen kanssa. Satun itse toimimaan juuri samalla alalla. Mies voisi kaytannossa purkaa sopimuksen toisen henkilon kanssa, ja palkata asian hoitoon minut. Olen hyva alallani, luotettava ja tehokas. Olen antanut miehelle omia ammattilaisneuvojani ja mielipiteitani.
Koska suhteemme on tuore, en ole olettanut viela, etta han palkkaisi minut hoitamaan asiaansa, mutta pikkuhiljaa minusta tuntuu, etta jos olemme yhdessa ja han valittaa minusta, hanen ehka pitaisi? Hyotyyhan han itsekin, kun joutuu jotakuta jokatapauksessa kayttamaan asiassa.
Eli mtia mielta olette, olenko reilu vai odotanko liikoja?

7

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+11

Et ole reilu. Olet vastikään alkanut seurustelemaan miehen kanssa ja nyt jo tahdot sotkea bisnekset mukaan suhteeseen. En ihmettelisi, jos mies lähtisi kälppimään, mikäli tuollaisia alat hänelle ehdotella. Saattaa luulla, että tahdot vain hyötyä hänestä.

• Vanha mutta kokenut

Riippuu vähän siitä mistä alasta on kysymys. Useinhan pyritään välttämään tilannetta missä asiakas on samalla läheinen, esimerkkeinä lääkäri, asianajaja,
      pappi.
      Jos kysymys on lähinnä teknisen alan asiantuntemuksesta ei suhteellanne liene juurikaan merkitystä. Mutta mieti on alassasi eettisiä normeja ja noudattaisitko niitä?
      Toinen asia on paljonko olisit valmis velottamaan mieheltä jonka kanssa seurustelet?

Kaikkea hyvää teille!

• meinlove

Kiitos vastauksista. Ei toki tietenkaan ole mitaan eettista ongelmaa tassa. Painvastoin, han luottaa minuun ja arvostaa mielipiteitani, eli koska olemma laheisia, tekisin tyoni hanen kohdallaan viela paremmin kuin yleensa!

Itse asiassa en edes ole varma, haluaisinko asiaa hoitaa, koska olen aina pitanyt asiakkaani vain asiakkaina. Mutta: toivoisin, etta han edes PYYTAISI minua.

Kuten sanottu, olemme keskustelleen asiasta paljon, eli olen antanut kommentteja, neuvoja, mielipiteitani ko asin hoitoon liittyen. Talla hetkella asia ei valttamatta ole ihan parhaassa hoidossa ja han on itse sanonut, etta ihmettelee kayttamansa ammattilaisen tiettyja toimenpiteita eika ole aivan vakuuttunut etta ko ammattilainen on tarpeeksi hyva hoitamaan asiaa.

• 13+7

No voithan sinä tietysti hänelle ehdottaa, jos hän ei ole nykyiseen ammattilaiseen tyytyväinen, mutta älä nyt ihmeessä ala hänen välittämistään tuolaisella asialla mittaamaan. Kaikki eivät todellakaan halua sekoittaa raha- tai työasioitaan ja henkilökohtaista elämäänsä.
        "Jos olemme yhdessä ja välität minusta, sinun ehkä pitäisi palkata minut." Kait ymmärrät, miten pahalta tuo kuulostaa...

• Voihan tuosta asiasta olla tietty montaa mieltä. Mutta yksi näkökulma on se että jos teidän suhde on hyvä ja vakaalla pohjalla niin silloin parisuhteessa pitäisi puhaltaa yhteen hiileen. Se tietty vaikuttaa että olette seurustelleet vasta vähän aikaa, sitten jos suhdetta olisi takana vaikka 4 vuotta niin sitten ainakin pitäisi auttaa toista tuossa tilanteessa. Nyt se on vielä arveluttavaa kun suhde on tuore.

• ...

Entä jos mies ajatteleekin, että olisit hyvä siihen työhön, mutta pelkää että jos eroatteki niin sössit koko jutun. Ja sitte se joutuu taas ettimään uuden siihen työhön. Helpompaa vaan pitää asiat erillään lyhyen tuntemisen jälkeen, vakavammassa suhteessa ois eriasia.

• NikoS

Mielestäni typerää olettaa että hän antaisi sulle toimeksiannon. Itse ainakin pitäisin nämä asiat erillään. Eri asia olisi jos olisitte pidempään olleet yhdessä jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      53
      3455
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      35
      3147
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2761
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2510
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      53
      1959
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1297
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1138
    Aihe