Kristityksi kutsutaan kasteen saanutta tavallista suomalaista joka ei ole uskossa, mutta uskoon tullut on elävässä uskossa, ja pitää rukousyhteyttä Jumalaan Hänen poikansa nimeen vedoten.
Kristityn ja kristinuskovaisen ero
7
<50
Vastaukset
- 1213
Liäisin itse tuohon vielä, kristitty on nimitys Jeesuksen opetuslapselle. Ja Jeesuksen opetuslapsi on henkilö, joka pysyy Jeesuksen sanassa.
Mielestäni Jeesuksen opetuslapsien kannattaisi luopua tuosta kristittynimikkeestä, koska se ei mielestäni kuvasta nykyään Jeesuksen opetuslasta.
Pieni asia, mutta korjaan silti kirjoitusvirheeni ettei se jää vaivaamaan, meitä on siis monenlaisia uskovaisia, toisilla menee kauemmin oppia elämään uskossa, kun tulee ensin monenlaista mokaa tai "yliampumistakin", että saa tasoitetuksi elämänsä kuntoon uskoen Jeesukseen, ja Häntä seuraten vaikka välillä molskahtaisikin johonkin lankeamukseen, joka ei ole tarkoitus, mutta hyvin usealla välillä niitäkin sattuu...! Aina saa kuitenkin yrittää uudestaan, saa anteeksi ja voi aloittaa opettelun uskonelämään taas...! Ei tarvitse heti olla lähellekkään täysioppinut, koska sellaiseksi on vaikeaa tulla vaikka olisi ollut ikänsä uskovaisena ja elänyt uskossa. Opetuslapsi ei ole osaaja vaan opettelija,.joka oppii vaikka asian kerrallaan, se on usko joka on tärkeintä, ja tietenkin rukous jossa muistaa mainita Jeesuksen koska se on tärkeää.
- että tälleensä
Voit itse päätellä mitä tarkoittaa, kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen tällä tavalla:
Jos teillä olisi uskoa sinapin siemenenkään verran...! - tällaistakin oli
että tälleensä kirjoitti:
Voit itse päätellä mitä tarkoittaa, kun Jeesus sanoi opetuslapsilleen tällä tavalla:
Jos teillä olisi uskoa sinapin siemenenkään verran...!... Kaikki opetuslapset pakenivat peloissaan yhtä miestä lukuunottamatta, joka seurasi Jeesusta ristille asti, ja hänet Jeesus valitsi pitämään huolta äidistään Mariasta...!
- Ihan oikea ateisti
Olenko minäkin kristitty (kun olen kasteen saanut) vaikka en usko jumalaan, olen eronnut kirkosta heti kun siihen sai luvan ja ihan julkisestikin teen pilkkaa kirkosta ja uskovaisista.
Eikö ole aika absurdia pitää minua kristittynä vain kultturisten juurieni takia? Ja eikö se ole samalla aika epärehellistä ja valheellista kritittyjä kohtaan? - S
Joka tekee Jumalan tahdon on oikea kristitty. Kaikki kelpaavat, kaikkien ihmisten vapahtaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse864660Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093847Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1843673Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.692098Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575751941Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.791298- 1301162
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1481109- 501020
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä30914