Sataa. Taivaan Isä pesee katujamme

Turussa tapahtuu

Kyllä täällä Turussa olikin katupölyä niin, että näköä haittasi. Kiitämme Jumalaa, että Hän tuli apuun.

Mikä on teidän kaupunkinne pölytilanne? Onko tullut apua ylhäältä?

20

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

"Sade on pilvistä putoavaa vettä eri olomuodoissaan. Siihen liittyvä hydrologinen suure on sadanta.

Sateen syntyyn liittyy aina liikkuvan ilman viilenemistä, sillä ilman vedenpidätyskyky riippuu lämpötilasta. Jos lämmin, kostea ilma alkaa nousta ja siten jäähtyä, se saavuttaa kastepisteen ja osa vesihöyrystä alkaa tiivistyä vedeksi. Tietyissä oloissa vesihöyry voi myös suoraan härmistyä jääkiteiksi. Pisaroiden tai kiteiden synty edellyttää lisäksi sopivia tiivistymisytimiä, kuten pieniä pölyhiukkasia tai muita epäpuhtauksia.[1] Pisarat kasvavat suuremmiksi. Lopulta ne ovat niin suuria verrattuna ilmanvastukseen, että painovoima kumoaa ilman nousevasta liikkeestä aiheutuvan nostovoiman ja vesipisarat tai lumihiutaleet putoavat. Joskus sade haihtuu ennen maahan putoamistaan.[2]"

http://fi.wikipedia.org/wiki/Sade

• 11

Väärää jumalaa kiität. Sateen jumalatar on Ester.

• *

Meilläpäin sataa ilmaan kuviteltua jumalaa!

"Sateen syntyyn liittyy aina liikkuvan ilman viilenemistä, sillä ilman vedenpidätyskyky riippuu lämpötilasta. Jos lämmin, kostea ilma alkaa nousta ja siten jäähtyä, se saavuttaa kastepisteen ja osa vesihöyrystä alkaa tiivistyä vedeksi. Tietyissä oloissa vesihöyry voi myös suoraan härmistyä jääkiteiksi. Pisaroiden tai kiteiden synty edellyttää lisäksi sopivia tiivistymisytimiä, kuten pieniä pölyhiukkasia tai muita epäpuhtauksia. Pisarat kasvavat suuremmiksi. Lopulta ne ovat niin suuria verrattuna ilmanvastukseen, että painovoima kumoaa ilman nousevasta liikkeestä aiheutuvan nostovoiman ja vesipisarat tai lumihiutaleet putoavat."

• evlut

Minä kyllä rukoilin raikasta sadetta koko maahan ja Jumala vastasi rukoukseeni.

• 28

Kovin on rajattu sinun 'koko maasi':
        http://foreca.fi/Finland/Helsinki/map/radext?zoom=fin#

• evlut

Ainakin suurimpien kaupunkien pölyt saavat vettä niskaansa.

• Toivottavasti ei innostu tulevana kesänä liikaa noihin pesupuuhiinsa. Viime kesänä Kallion pelastuslaitos sai korjata liialla vedellä läträämisellä aiheutettuja vahinkoja pumppaamalla veden kellarista.

• evlut

Poutaakin voi rukoilla, ettei liikaa sada.

• Kiitos sateesta

Näyttää siltä, että Turun pesu on ohi ja sade lakannut.

• Myös Hämeessä Jumala pesee maisemaa :).

Onhan se kurjaa, jos pitkään sataa, mutta uskon kuitenkin, että silläkin on hyvä Jumalan tarkoitus.

• Sivusta seuraten

Jotenkin ihana otsikko.

• Jumalan kyyneleitä

Ne ovat Jumalan kyyneleitä. Jumala on niin kyllästynyt ja turhautunut teihin turkulaisiin, että tirautti päällenne itkut.

• Sivusta seuraten

Älä nyt. Kun joku sanoo jotain kaunista. Sitä paitsi Jumala antaa aurinkonsa paistaa hyvien ja pahojen ylle, miksei sitten sateenkin.

Kerrassaan suloinen otsikko ja myönteinen.

Rakas Taivaallinen Isämme.

Lauantaipiristystä yksinkertaisesta asiasta, ei tehdä asiasta vaikeaa.

• Kristinusko

Sateenkaari on raamatun Jumalan asettama näkyvä merkki taivaalle, ettei koskaan Jumala hukuta enää ihmisiä vedenpaisumuksella niin, kuin Nooan arkin raamatun kertomuksessa teki.

Sateenkaari on yksi todiste Jumalna olemisesta maapallolla, loput todisteet ovat kaikki mitä omin silmin voit nähdä.

• bnomp,åo

Olet huono trolli.

• Meinaatko ettei sateenkaarta tunnettu luonnonimiönä ennen väitettyä vedenpaisumusta?

• Kristinusko

Jumala asetti taivaankannelle sateenkaaren merkiksi liitosta ihmisten kanssa, ettei hukuta toista kertaa ihmisiä vedenpaisumuksella, näin raamatun vanhassa testamentissä kerrotaan.

Aina, kun sateekaari ilmestyy taivaankannelle, se on merkki tästä Jumalan asettamasta liitosta ja sopimuksesta Jumalan ja ihmisen välillä.

Tämä oli minulle ensimmäisiä asioita, kun etsin todisteita Jumalasta.
      Tietenkin todisteena on nyt kaikki luotu maanpäällä.

• Kristinusko

Jumala sanoi vielä: ”Tämä on merkkinä liitosta, jonka minä teen teidän sekä kaikkien maan päällä olevien olentojen kanssa kaikkiin tuleviin sukupolviin asti: minä asetan kaareni pilviin, ja se on oleva merkkinä minun ja maan välisestä liitosta.

Kun annan pilvien nousta taivaalla ja sateenkaari näkyy pilvissä, muistan liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaiken elollisen kanssa: vedet eivät enää koskaan paisu tuhotulvaksi hukuttamaan kaikkea elävää. Kaari näkyy pilvissä, ja kun minä sen näen, muistan ikuisen liiton, jonka olen tehnyt kaikkien elävien olentojen, kaikkien maan päällä elävien kanssa.” (9:12-16)

• Turssa tapahtuu

Tänään täällä paistaa aurinko. Siis kauja kuivatellaan.

• *o*

Olisihan tuo Jumala voinut pistää samalla puhaltimen päälle, niin saisi kadut äkkiä kuiviksi. Vai tuuleeko siellä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      138
      6032
    2. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      184
      3704
    3. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      29
      2673
    4. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      467
      2647
    5. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      201
      2335
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      184
      1968
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      129
      1469
    8. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      58
      1274
    9. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      37
      1274
    10. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      1056
    Aihe