Onko hortonomeja paikalla?

ELI miksi vanhat ihmiset laittoivat kahvinporoja kukkarukkujen multaan? Eikös sitä multaa ole ollut aina saatavilla. Parantaako se oikeasti mullan rakennetta, vai mistä se tapa on voinut johtua?

Siis eilen ajattelin kysäistä tätä, mutta sitten ajatukset menivät ihan sekaisin :)

12

231

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voisiko johtua siitä

että kofeiini piristää. Eläviä ne kukatkin ovat...

• Hmm. Ensimmäinen ajatus se minullakin oli, mutta näinköhän ne kukat kofeiinia olisivat vailla. Leikkokukat piristyvät ainakin sokerista.

• ...

En ole hortonoomi, mutta oon ymmärtänyt että kahvinporot hapattaisi multaa. Eli joo se olisi happamassa maassa viihtyville kasveille eräänlainen piristys. :-)

Korjatkaa jos olen hakoteillä.

• Eli suopursuille, mutta minulla ei ole sellaisia sisällä. Minulla on peikonlehti. limoviikuna, araliam kultaköynöstä. amatsonian lilja, mandariinipuu, murattia ja muutama muu. Eivätkä ne osaa kertoa, kuka olisi hapanta vailla .\

• ...
        sxthsens kirjoitti:

Eli suopursuille, mutta minulla ei ole sellaisia sisällä. Minulla on peikonlehti. limoviikuna, araliam kultaköynöstä. amatsonian lilja, mandariinipuu, murattia ja muutama muu. Eivätkä ne osaa kertoa, kuka olisi hapanta vailla .\

Löytyiskö googlella laittamalla ko. kasvin nimi kenttään. Mimmoista maaperää se kaipaa juurilleen? :-)

Esimerkiksi angervot pitää happamasta ja hortensiakin muistaakseni. Nokkoset. ;-)

Piimälläkin saa hapatettua ja sammalta aikaan, jos haluaa johonkin sammalmattoa. Ei muuta kun piimää maaperään. :-)

• ... kirjoitti:

Löytyiskö googlella laittamalla ko. kasvin nimi kenttään. Mimmoista maaperää se kaipaa juurilleen? :-)

Esimerkiksi angervot pitää happamasta ja hortensiakin muistaakseni. Nokkoset. ;-)

Piimälläkin saa hapatettua ja sammalta aikaan, jos haluaa johonkin sammalmattoa. Ei muuta kun piimää maaperään. :-)

Ja varmaan pelargoniat, kun ei mun mummilla tainnut anopinkielien lisäksi paljon muita olla :)

• Oh, kiitos :) Miksi sen joskus unohtaa (kvg:n)

• sxthsens kirjoitti:

Oh, kiitos :) Miksi sen joskus unohtaa (kvg:n)

Ole hyvä. Minä muistan katsoa googlella, oikeastaan samoista syistä, kuin miksi en ole viherpeukalo.

• pus-kis kirjoitti:

Ole hyvä. Minä muistan katsoa googlella, oikeastaan samoista syistä, kuin miksi en ole viherpeukalo.

Niin minäkin yleensä :) .. ja unohdan muut ryhmät, kuten kukkasten hoitajat.

• olen kyllä paikalla mutta menin juuri noutamaan keittiöstä lisää suklaata. Vastaan sitten kun olen itse kirjautunut sisään ja havainnut, että nimierkilläni on kirjoiteltu ties kuinka kauan kaikenlaista kukkua.

• Buskabuddy

Jaa mitä kukkua
        Kahvinoprot tuottavat kompostoituessaan multaan ravinteita.
        Mikäli happamoituminen on mainitusti voimakasta, johtunee se siitä että tuoteessa on runsaasti typpeä (typpi hapattaa). Kompensoikaa kalkilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      189
      2704
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      148
      2407
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      106
      1132
    4. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      94
      989
    5. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      921
    6. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      826
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      20
      820
    8. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      288
      791
    9. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      90
      785
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      718
    Aihe