Avioero

Surullinen nyytti

Vaimoni piti tietämättäni rinnakkaissuhdetta viisi vuotta. Koko sen ajan hän oli mielestäni aika normaalin oloinen, enkä huomannut juuri mitään. Lapsiakin meillä on kolme. Olemme olleet aviossa yli kaksikymmentä vuotta. Hän jäi kiinni, kun ihmettelin hänen ylitöitään ja pitkiä puheluita. Hän kulki koko ajan puhelin taskussa ja silmäili sitä. Rakastan vaimoani yhä, mutta hän ei minua kohtaan tunne muuta kuin kaveruutta. Avioeroprosessin hän hoiti itsenäisesti ja hyvin nopeasti. En puuttunut siihen, koska en halunnut erota. Se oli hänen oma prosessinsa. Kävimme pariterapiassa, mutta huomasin hyvin nopeasti, kuinka hän vain itse haki sieltä hyväksyntää ja terapia ei auttanut meitä, koska hän ei halunnut. Vaimo muutti pois harkinta-aikana ja aika nopeasti kesken harkinta-ajan myös muutti toisen miehen luo. Tämä loukkasi minua todella paljon. Yhä rakastan häntä, olihan meillä ihana avioliitto enimmäkseen ja olen ollut kiltti mies ja uskollinen.
Asun nyt lasten kanssa talossamme, josta on velkaa paljon. Minun pitäisi nyt ilmeisesti ottaa lisää velkaa ja maksaa hänet ulos talosta ja se velka on suuri. En halua myydä taloa, koska paikka on rakas minulle ja lapsille. Toinen pettää ja lähtee aiheuttaen suuren surun. Laki on sellainen, että puolet kuuluu toiselle. Tämä on niin väärin. Uskollinen ihminen kärsii tästä suunnattomasti ja maksaa kalliisti, tämä taitaa olla loppuni :(

9

295

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ............

Lapset jäivät sinulle, joten osan elatusveloista ex-vaimosi voisi kuitata tuolla osuudellaan talosta. Tai siis toisinpäin, osan osuudesta elatusmaksuilla.

• onni on

Komppaan edellistä. Vaimosi tulee maksaa sinulle elatusapua, jos teillä on alaikäisiä lapsia. Vaikka rakastatkin vielä, niin suosittelen sinua pitämään puolesi erossa. Kunnon asianajaja maksaa itsensä takaisin äkkiä.

Vaikutat kunnolliselta ja mukavalta mieheltä, joten tulet varmasti löytämään veroisesi naisen rinnalle.

• 7 + 18

"tulet varmasti löytämään veroisesi naisen rinnalle"

Mutta vasta, kun lapset ovat muuttaneet kotoa, toivon.

• voimi!a

No joo, ei varmana ole ap:llä muut naiset mielessä..Jos on 20v ollut suhteessa ja vielä edelleen rakastaa vaimoaan, menee toipumiseen vähintään 5-10v..ei ole helppo tilanne. Voi itkut sentään, vaimosi halusi suhteesta pois, joten valitettavasti et voi sille mitään..Voit yrittää taistella, mutta en kehoita siihen, koska jo 5v rinnakkaissuhde tarkoittaa sitä, että ainakin 5v olet elänyt pelkässä valheessa. Vaimosi on tarvinnut ehkä tuon ajan päästäkseen irti teidän suhteestanne.

Mikään ei takaa onnea sen toisen kanssa. Voi olla, että kun se arki vihdoin koittaa uuteen suhteeseenkin niin alkaa äkkiä kaivata takaisin sinun luoksesi. Jos sinulla on selkärankaa, teet itsellesi nyt selväksi sen millä ehdoin otat vaimosi takaisin, jos hän yrittää tulla. Älä jää kynnysmatoksi äläkä missään nimessä hyväksy suhteen jatkuvan sen toisen kanssa.

No emme tiedä käykö näin, mutta kaikki mahdollisuudet on hyvä miettiä etukäteen. Jos tulee, jos ei tule, mitä teet, miten kohtelet häntä?

Joudut ehkä ottamaan ison lainan, jos pankki antaa? Saatat joutua myymään kodin, jos et selviä veloista. Kannattaa sitäkin miettiä etukäteen. Kumpiko kannattaa? Ikuinen velka vai toinen paikka, joka joskus tuntuu kodilta? Hae itsellesi tosiaan asianajaja, jos ei ole varaa niin oikeusaputoimisto voi auttaa ehkä? Älä jää alakynteen omaisuusasioissa, olet nyt rikki ja surullinen, etkä ehkä pysty pitämään puoliasi. Hanki ympärillesi ihmisiä, jotka voivat auttaa sinua jos omat voimat ehtyy..

Voimia, elät ikäviä aikoja ja elämäsi sekä lasten elämä on menossa ihan uusiksi..muista, että nyt tuntuu pahalta mutta sieltä on tie ylöspäin. Kestää aikansa opetella elämään ilman vaimoa. Päivä kerrallaan eteenpäin, älä mieti paljon sen pidemmälle. Sinä jaksat kyllä, hetkittäin voi tulla epätoivoinen olo, mutta elämä ei lopu avioeroon! Joskus se voi vasta siitä alkaakin..

• Surullinen nyytti

Hyvin olet lukenut tilannettani rivien välistä, näinhän se on mennyt. Asianajajaan ei taida olla varaa. Eikä ole ollut avioehtoa. Kuvittelin kaiken kestävän, olimmehan aina kuin peppu ja paita. Uusi ihmissuhde ei nyt tule kuuloonkaan, usko meni kun kaikkeni annoin.

• hmm...

Ei sitte ollu avioehtoa, vai?

• mk

Eihän sinun talosta tartte paljonkaan maksaa koska siitä on velkaa ja paljon eli jos talon arvo 300000€ ja velkaa 250000€ niin netooarvo on 50000 € ja se puoliski niin jää 25000€ niin tee paperit ja vaomosi kuittaa sillä elarit sinulle että silleen. Eihän ole mitään jaettavaa jostalo on velkainen ja ensin lasketaa varalllisuus ja siitä vähennetään velat ja se mitä jää jaetaan kauhtia että silleen. Sama homma jos myytte talon niin mynntihinnasta maksetaan velat ensin pois ja se mitä jää jaetaan tasan.

• Kun toinen ihminen haluaa erota pitkästä suhteesta, ja on tehnyt eroa jo jonkin aikaa(kuukausia, vuosia) niin siihen ei toisen puolison halu jatkaa enää oikeastaan auta. Varsinkin, jos elää tuommoista kaksoiselämää, kuin vaimosi teki.

Puhun omasta kokemuksestani. Minä olisin halunnut terapiaan, mieheni taas ei. Hän oli jo päätöksensä tehnyt, kuukausia sitten. Silti minä elättelin toiveita paremmasta, ja kaikki " loska" tuli sitten vasten kasvoja. Alkoi kova asioiden järjestely, mikä veroitti myös voimia, tunnemyrskyn keskellä.

Kunnes oli pakko hyväksyä tosiasiat. Ero tulee, halusinpa minä sitä tai en. Riittää, kun toinen haluaa.

Omien tunteiden "jäädyttäminen" toista kohtaan on miltei välttämätöntä, mutta erittäin vaikeaa. Ja se vie aikaa.

Vaikutat rehelliseltä ja kiltiltä mieheltä. Vaimosi ei sitä valitettavasti ollut. Hän oli epärehellinen(etkä varmaan enää edes ansaitsisi häntä) sinun täytyy vain valitettavasti ajatella niin.

Minun liittoni kesti vähemmän aikaa (10v) ja sekin tuntui jo pieneltä elämältä.

Minulla tällä hetkellä samanlainen tilanne, kuin sinulla. Koti on tärkeä, ja yritän lunastaa mieheni osuuden, koska talo on lapsille ja minulle äärettömän rakas.

Ajattele lapsia, kyllä sinä jaksat. Niin minä ajattelen. Sinulla on ihanat lapset, joiden takia kannattaa yrittää mitä vain.

Hae itsellesi ulkopuolista keskusteluapua, ja (en haluaisi sanoa tätä) mutta luulen, että sinun ei kannata uhrata epärehelliseen (vaimoosi) ajatustakaan tällä hetkellä.

Se on vaikeaa, mutta et ole ansainnut häntä. Vaan paljon parempaa.

Kyllä sinä jaksat.

Se on erittäin surullista, mutta valitettavaa. Ihmiset muuttuvat, ja lopulta ei voi enää olla varma muusta, kuin itsestään ja omista tunteistaan..toinen vain kasvaa erilleen ja kaikki( ero) ja siihen liittyvät asiat tulevat sitten raskaana tavallaan yllätyksenä ( vaikka jotain olisi vaistonnutkin)

Toinen osapuoli on monesti täysin eri vaiheessa eron suhteen, kuin toinen.
      On mahdollisesti suunnitellut jo omaa elämäänsä pitkän aikaa.

Avioerossa kaikki menee puoliksi. Lakimiehen avulla tai ilman. Ota vaihtoehdot selville.

Olisiko sinulla kuitenkin mahdollista purkaa asuntovelka pankissa vaimosi kanssa/ lunastaa se vaimoltasi ja ostaa hänet ulos talosta, mikä on sinulle ja lapsillesi rakas.

Ja onko se realistista. Toinenhan harvoin "luovuttaa" toiselle oman osuutensa.

Mikä olisi talon realistinen kauppahinta jne. 50% kuuluu kuitenkin sinulle. Vai voisitteko sittenkin asua lasten kanssa muualla( mahd. pienemmässä) vaikka talo onkin rakas.

Älä lannistu. Ota asioista selvää. Meitä samassa tilanteessa olevia on ainakin kaksi :)

• eronnnnut

Ihan ekaksi kehoitan sinua ottamaan asioista selvää eikä vain olettamaan. Jokaisessa kunnassa on oikeusaputoimisto. Mitä pienemmät tulot, sitä pienemmät maksut. Itse olen keskituloinen ja sain aikanaan oikeusaputoimiston kautta laadittua avioero-osituksen paperit ja sieltä sai apua, että miten asioita voi hoitaa.

Toinen auttava taho oli sosiaalipuolella lasten asioita hoitava virkailija, jonka kanssa tehtiin kirjallisesti tapaamisoikeusasiat ja elatusmaksusuunnitelmat.

On mahdollista tehdä sellainen sopimus, että jos sinä tulet olemaan lähihuoltaja ja lapset ovat sinulla enimmän osan ajasta, niin hän ei maksa sinulle elatusapua. Vastaavasti hän ei myöskään saa sillä summalla osuuttaan yhteisestä omaisuudestanne. Jos esimerkiksi lapsi olisi nyt 8-v ikäinen, niin voitaisi laskea, että 18-v ikään saakka elatusapuja kertyisi esim. 10 vuoden ajalta 200 e/kk x 12 kk x 10 v = 24.000 euroa.

Huomaa myös, että jos asuntonne arvo on esim. 300.000 euroa, niin sinun ei kuulu maksaa vaimollesi 150.000 euroa, vaan jakamisessa puhutaan siitä hinnasta, jota olette vasta ehtineet maksaa lainasta. Näistä asioista kannattaa käydä puhumassa pankissa. Pankista saat myös selvää, että riittääkö vakuutesi siihen, että otat vaimon osuuden myös maksettavaksesi.

Jos rahat eivät kerta kaikkiaan riitä eikä pankki myönnä enempää lainaa, niin silloin pitää kohdata totuus. Myy asunto ja osta pienempi tilalle. Lapsille tärkeintä on ihmiset ja yhdessäolo, ei seinät.

Asiat järjestyvät yksi kerrallaan. Olen itse kokenut vaikean avioeron, joten tiedän, mistä puhun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe