Olen katsonut jo pitkään kun minun kaveri pettää hänen tyttöystävää. Lähes joka kerta kun tämä kaverin tyttöystävä menee käymää viikolopuksi hänen vanhempien luona niin kaverini lähtee lähes aina naisiin ja olen sanonut hänelle tästä asiasta että kannattaisko lopettaa tuommone pelleily jos kerta haluu olla nykyisen kanssa, mutta ei ota asiaa kuuleviin korviin... Hänen tyttöystävänsä ei tiedä asiasta ja kun itse olen katsonu sivusta niitten touhuja niin tekis mieli kertoa asiasta tälle kaverin tyttöystävälle, kun käy pikkasen sääliksi tätä naista. Monesti hän on avautunut minulle aina siitä että kuinka huonosti heidän parisuhteessa menee jne...
Pelko on siinä että menetänkö minä tämän kaverini jos kerron hänen tyttöystävälle mitä hänen miehensä tekee sen seläntakana vai pitäiskö olla vaan puuttumatta koko asiaan?
Mitä tehdä kun kaveri pettää tyttöystävää?
7
512
Vastaukset
- mietippäsitä
Kuule, mieti, mitä itse haluaisit, että ko. tilanteessa tehdään, jos se koskisikin sinua! Ja sitten toimit niin, ei se ole sen kummampaa, menetät joko paskamaisen ystäväsi, tai muutat omaa kantaasi pettämisestä.
Haluaisitko sinä, että et saisi tietää, jos sinua petetään, ja luotatko enää siihen ihmiseen, joka on jättänyt kertomatta, vaikka tietää?? Ilmihän se tulee jokatapauksessa ennemmin tai myöhemmin. - kerro sille
Kakka tilanne mut minä kertoisin ainakin sille tytölle et kaveri pettää
- 43243423423342
Haluat olla sellaisen tyypin kaveri joka tekee tuollaista?
Jos kerta tyttöystäväänsä pettää niin kovan paikan päällä myös pettää sinunkin luottamuksen jonain päivänä. Älä enää ota yhteyttä siihen kaveriin jos et jaksa kattella. Mää kattelen noita ihmisiä jos sattuvat samaan pöytään jne, mutten pidä yhteyttä mitenkään. Kyllä se yhteydenpito hiipuu silleen aika nopeesti. Uusia ystäviä on maailma täynnä, rupeappa etsimään jo jos oot yksin.
- 2364y
laita tytölle viestiä tuntemattomana
- ._.
Kannattaa kertoa. Itsekin varmasti haluaisit tytön asemassa saada tietää. Kriisihän siitä on tiedossa, mutta rehellisyys on tärkeää.
- Ei helppo juttu
Moni aina sanoo että kannattaa kertoa, mutta sun pitää miettiä. Oikeesti: viestin tuoja usein vaan ammutaan. Eli, siis nainen kertoo, miten huonosti heillä menee: hän tietää jo. Heillä menee huonosti, mutta hän ei eroa. Niin, hänellä on kyllä ihan itsellä vastuu omista suhteistaan ja siitä että kun suhteessa menee huonosti, siitä on turha avautua kaikille muille, pitäisi itse osata tehdä ja päättää. Hän valitsee ettei halua tietää, hän valitsee jäädä huonoon suhteeseen, hän ei ole pihalla eikä tiedoton asiasta: hän valitsee olla.
Moni valittaa, miksi kukaan ei sanonut, tehnyt, ottanut vastuuta puolesta. Mutta tilanne on nytkin sellainen, että... Kun sinä menet kertomaan, se olet sinä joka juoruaa, sinä joka kaverin puolisolle menee höpisemään ja jos se marttyyri jo siinä kakassaan lilluu, niin se jää roikkumaan sinuun ja sinun pitää se pelastaa tai sitten se hyökkää kimppuun, kun et anna sen olla tietämätön. Senhän pitää sitten tehdä päätös.
Sääli on sairautta: onko se nainen vammainen? Kykenemätön kantamaan vastuuta suhteesta? Kykenemätön valitsemaan miestään ja parisuhdettaan? Mikä siinä naisessa on niin säälittävää? Se että se tekee itsestään marttyyrin ja kerjää sitä?
Niin, sääliä on helppo saada. Sinä et säälisi, jos hän olisi vahva, itsenäinen ja ottaisi vastuun, sanoisi sille luikurille että suksi s-tana suolle p-aska ja seisoisi omilla jaloillaan.
Tuollaisten miesten naiset tietää ihan tasan tarkalleen mitä ne miehet on. Se tietämättömyys on valinta.
Mieti siis tarkkaan mitä teet. Ja kuuluuko asia sinulle. Jos päätät kertoa, niin päätä se niin, että tiedät, että menetät tietenkin sen pettävän kaverin, ja todennäköisesti sen naisenkin, tai sitten se ripustautuu sinuun. Ja ei, se ei ole rakkautta. Se nainen on läheisriippuvainen todennäköisesti. Joten mieti.
Toinen juttu on sitten se kaveri. Sinulla on kaveri, joka on tuommoinen: onkohan se ihan hyvä kaveri? Se pettää, valehtelee ja ei haittaa sen omaatuntoa. Sekin on siinä huonossa suhteessa, mutta hyväksikäyttäen. Hän pettää kaikkia, nai ympäriinsä ja on vastuuton. Onko tuollainen miksi hyvä kaveri? Se joka noin pettää ja valehtelee, tekee sitä aina ja kaikille. Siis enpä sinuna luottaisi. Alkaisin pikkuhiljaa ottamaan etäisyyttä ja hankkisin ihan toisia kavereita. En oikeasti ainakaan lähemmäs menisi, enkä luottaisi. Vaan rupeaisin viettämään kyllä aikaani varsin erilaisten ihmisten kanssa.
Ihmisen käytös noin hallitsevana, eikä minään satunnaisena virheenä, kertoo kyllä hänen maailmastaan, arvoistaan ja siitä millainen hän on. Tuo sinun niinkutsuttu kaverisi on siis valehtelija, pettäjä, ilman omaa tuntoa, hyväksikäyttäjä, häpeämätön, pelaaja...
Minulle se ei kelpaisi kaveriksi. Minä en tuommoisia katselisi. Enkä ole kattellutkaan. Jos on tuota luokkaa, niin oletan, että jossain vaiheessa petosten listalla olen myös minä. Tehkööön mitä tekee, mutta ei minun kaverinani. Moikata voin, muuten pysyn etäällä.
Että mieti sitäkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse704505Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053759Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1273426Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.351958Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691911Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891209- 94979
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.125922- 55905
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25827