eli pyykkikone on pyörimässä. Ensi kesänä on puhtaat köydet veneessä ;).
Muutenkin olen muuttunut täällä uudella paikkakunnalla laiskemmaksi eli en tee viikonloppuisinkaan ruokaa. Kunhan koti on siisti ja vaatteet on huollettu, niin se riittäköön kotitöistä.
Yritän säästellä voimia työntekoon ja veneen kunnostamiseen. Tuntuu, että ikääntyessä kaikkeen ei enää riitä voimia, jos aikoo tehdä asiat kunnolla.
Tyypillistä naisenelämää :)
32
238
Vastaukset
Tyypillistä minun elämääni!
Kävely rannalla ja käynti kaupassa.
Muuten mietiskellyt tekiskö, meniskö jne.
Tässä olen ja kohta pihalla kahikupin verran.
Tekemättä ja menemättä jäi nuo mietiskelyt.
Ei vaan muut naiset, mun tutuissani näin.
Ne menee ja juoksee sinne ja tänne, ainakin puheissaan.
Kun ei tartte, niin myöskin säästän voimani siihen josko huomenna taas juostaan koneiden tahtiin.- Rattus sp.
Kotikin pysyy siistinä, kun on tarpeeksi kaappitilaa. Sain tänään kyllä varattua kirpparipaikan toukokuulle eli jatkossakin pysyy siistinä. Samalla reissulla pyöräilin ympäriinsä ja kävin syömässä.
Täällä nautitaan välillä teetä ja mietitään, pitäisikö nyt kun köydet ovat kuivumassa, pölynimuroida lattiat. Suurin osa ajasta menee kyllä levätessä. Nyt kun muutin, niin huomaan nauttivani saunomisesta rentoutumismuotona sen verran, että käyn kahdesti viikossa saunassa.
Kai tämä elämä tulee elettyä ilman turhempia hötkyilyjä :)? Rattus sp. kirjoitti:
Kotikin pysyy siistinä, kun on tarpeeksi kaappitilaa. Sain tänään kyllä varattua kirpparipaikan toukokuulle eli jatkossakin pysyy siistinä. Samalla reissulla pyöräilin ympäriinsä ja kävin syömässä.
Täällä nautitaan välillä teetä ja mietitään, pitäisikö nyt kun köydet ovat kuivumassa, pölynimuroida lattiat. Suurin osa ajasta menee kyllä levätessä. Nyt kun muutin, niin huomaan nauttivani saunomisesta rentoutumismuotona sen verran, että käyn kahdesti viikossa saunassa.
Kai tämä elämä tulee elettyä ilman turhempia hötkyilyjä :)?Joo kyllä se tulee mentyä läpi, hötkyili sitten tai ei :)
Tilasin systerille ja mulle risteilyn ekalle lomaviikolle.
Kristina Katarinalla lähdetään ruotsin risteily, Gotlantiin ja sitten käy Ahvenanmaallakin.
Tai niinkun siinä lehdessä on Visby ja Maarianhamina.
Loppuloma saakin sitten mennä niinkun menee, ilman suunnitelmia.- Rattus sp.
tulisilla kirjoitti:
Joo kyllä se tulee mentyä läpi, hötkyili sitten tai ei :)
Tilasin systerille ja mulle risteilyn ekalle lomaviikolle.
Kristina Katarinalla lähdetään ruotsin risteily, Gotlantiin ja sitten käy Ahvenanmaallakin.
Tai niinkun siinä lehdessä on Visby ja Maarianhamina.
Loppuloma saakin sitten mennä niinkun menee, ilman suunnitelmia.Kuullostaa mukavalta, etenkin kun tiedän sinun viihtyvän merellä :). Kurkku tuli kipeäksi tänään pyörräillessä, joten taidan kipaista lähikauppaan ostamaan jäätelöä. Se on aikaisemminkin auttanut asiaan.
Täällä ruksaillaan viikkoja, milloin mitäkin on tehtävä veneelle. Ensi viikolla käyn työmatkan yhteydessä venekaupoissa Helsingissä. Pakko hyödyntää sellaiset hetket, kun on lähellä venekauppoja.
- Hei kun keikuskelen
Niin tääläkin pyöriskelee pyykkikone.
Puolisen tuntia sitten tulin kotiin. Näin sunnuntaisin tapaan mennä palvelutaloon upottamaan äitini kolme orkideaa veteen (maanantaisin kylvetän oman orkidean). Sielä ne mojuu tunnin verran ja sillä aikaa rupattelen äidin kans. Autoin hänet pääsemään alkuun ristikon kans.
Sitten tapaan käydä hautausmaalla viemässä kynttilän.
Otin äitini likapyykit pestäväksi ja ne tuola koneessa nyt pyörii.
Huomenna on vapaapäivä ja menen laittamaan pojan perheelle ruokaa. Sitten "vastapalvelukseksi" poika vaihtaa mun autoon kesärenkaat. Kenties pesen auton siinä pihassa, ans kattoo. Se on NIIIIIN likainen, että ihan häijjyä tekee.
Veneen köydestä sen verran, että meinasin tilata nettikaupasta joululahjaksi mun pojalle Hohtavan köyden. En sitten tilannut ja jäi vähän harmittamaan. Se olis voinut olla kivakin. Syksyllä kun on pimeää ja tarttee mennä veneen köyttä tiukentamaan, niin sen köyden näkis hyvin.
Minä tein tänään ruuaksi lohikeittoa. Hitto, että oli hyvää. Vei kielen mennessään ja vain vaivoin kykenen nyt puhumaan.- Rattus sp.
Nykyisen työpaikkani ruokalassa on sen verran hyvät salaatit, että kaipaan ruokalaa myös näin viikonloppuna. Ruuanlaitto viikonloppuna on osaksi jäänyt siksi, että minulle tulee nälkä, kun olen liikkeellä eli olen antanut periksi.
Heh, viime viikolla eräs mutisi, kun käyttämäni auto oli niin pask...nen. Pitikö sen mennä pesetyttämään se kesken maastoviikon? Ajellessani pikkuteillä muistin pestyn auton ja ajoin sitten sen mukaan :(.
Ensi viikonloppuna käyn katsomassa vanhempiani ja samalla venettä. Tulisi vain ilmoja, jotta saisi maalattua pohjan. - Hei kun keikuskelen
Rattus sp. kirjoitti:
Nykyisen työpaikkani ruokalassa on sen verran hyvät salaatit, että kaipaan ruokalaa myös näin viikonloppuna. Ruuanlaitto viikonloppuna on osaksi jäänyt siksi, että minulle tulee nälkä, kun olen liikkeellä eli olen antanut periksi.
Heh, viime viikolla eräs mutisi, kun käyttämäni auto oli niin pask...nen. Pitikö sen mennä pesetyttämään se kesken maastoviikon? Ajellessani pikkuteillä muistin pestyn auton ja ajoin sitten sen mukaan :(.
Ensi viikonloppuna käyn katsomassa vanhempiani ja samalla venettä. Tulisi vain ilmoja, jotta saisi maalattua pohjan.Hyvä kun muistutit, nyhämmmmmäää muistinkin, että olin ajatellut meneväni pesemään veneen pohjan. Sielä se on venerannas kumollaan. Pesen sen valmiiksi ja sitten kun ilimoja piisaa, niin voi koska vaan mennä pistämään sen veteen.
Toukokuun alussa meen pojan perheen kans saareen pistämään paikkoja kuntoon. Paljon on haravoimista, toooooooosi paljon, ja sitten sisällä täytyy kaikki paikat pestä. Sitten vien mun uuden kirpputorilta ostamani pöydän sinne, kiiiivaaaa.
Porukalla nämä hommat käy nopeampaan (siivoukset siis).
Jos sitä autoa en itse viitsi pestä, niin lapsenlapsi on kyllä aina valmis ku lukkari sotaan. Ehkä syynä on se, että muutamat kolikot annan palkaksi.:) - Rattus sp.
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Hyvä kun muistutit, nyhämmmmmäää muistinkin, että olin ajatellut meneväni pesemään veneen pohjan. Sielä se on venerannas kumollaan. Pesen sen valmiiksi ja sitten kun ilimoja piisaa, niin voi koska vaan mennä pistämään sen veteen.
Toukokuun alussa meen pojan perheen kans saareen pistämään paikkoja kuntoon. Paljon on haravoimista, toooooooosi paljon, ja sitten sisällä täytyy kaikki paikat pestä. Sitten vien mun uuden kirpputorilta ostamani pöydän sinne, kiiiivaaaa.
Porukalla nämä hommat käy nopeampaan (siivoukset siis).
Jos sitä autoa en itse viitsi pestä, niin lapsenlapsi on kyllä aina valmis ku lukkari sotaan. Ehkä syynä on se, että muutamat kolikot annan palkaksi.:)Täällä on kulutettu netissä aikaa, kun vene tarvitsee (mielestäni) isommat lepuuttajat, uudet kiinnitysköydet jne.. Tämän vuoden pidän tauon metsätöistä. Jos en sitten syksyllä innostu..
Pyykkikone oli täälläki tänään pyörimässä, puhasta taas tuli:)
Muuten huusholli roinasen näköinen ja hiukan poikkeava viikonloppu muutenkin. Meillä nimittäin tehtiin makkariin pientä pintaremppaa, tapetinvaihtoa. Nyt on tapetit seinillä ja uusi sänky olkkarissa oottamassa pakettien avaamista ja kasaamista. Saas nähä minkälainen uni ensiyönä sit on, onko vuode hyvä? Toivotaan parasta:))
Toivotaan siulle hyviä ilmoja kun hyörit laittelemassa venettäsi:)))- Rattus sp.
Kumma juttu, kun pesukone on päällä, niin olo tuntuu ahkeralta :D. Pidän peukkuja sängyn suhteen. Onhan se pitkäaikainen "ystävä". Kiitokset. Kun asuu eri paikkakunnalla kuin vene, niin toivoo noiden ilmojen suosivan niitä viikonloppuja, kun on veneen luona.
Nyt kun varasin kirpparipaikan, kävin läpi makuuhuoneen kaapit. Ylihuomenna jatkan muiden laatikoiden ja kaappien läpikäyntiä. Huomenna on iltatilaisuus ja työpäivä venyy iltakymmeneen :P. Ihan mielenkiintoisesta aiheesta, mutta kaipaan kyllä sitä vapaa-aikaa. Syy, miksi en esim. viikonloppuna hötkyile.
- jk
ninkö
- Rattus sp.
Niin.. Sellaista se on :).. Jokainen viettää tavallaan..
- ekaa kertaa täällä
Miten nuo jutut kuulostivat vähän vanhempien viesteiltä, kuin 50 ?
Olen 55, mutta silti elän mielestäni samalla tavalla kuin ennenkin. Käyn kuntosalilla neljästi viikossa, pyöräilen työmatkani vuoden ympäri, remppaan jatkuvasti omakotitaloamme ja mökkiämme. Harrastan vaimoni kanssa lavatanssia ja kuulumme tanssiseuraan.
Eli miksi juttujen pitäisi hidastua, vaikka ikääntyy? Onko teillä pyykin pesijöillä ja vaatekaappien läpikävijöillä joku yhteinen nimittäjä?Noo, tunnen yhdenkin tyypin joka touhusi samalla tavalla kuin sinä vielä pari vuotta sitten, suunnilleen samanikäisenkin, ja nyt on siinä kunnossa että hienoa on jos ensi joulun näkee.
Eli elämä verottaa, mikään ei ole ilmaista eikä kuolemaa kauan karkuun juokse.- Rattus sp.
Joo.. Olen 45 :).. Juuri tulin töistä.. Työpäivän jälkeen vielä iltatilaisuus. Ei siihen muuta tarvita.
- Rattus sp.
yohuuhkaja kirjoitti:
Noo, tunnen yhdenkin tyypin joka touhusi samalla tavalla kuin sinä vielä pari vuotta sitten, suunnilleen samanikäisenkin, ja nyt on siinä kunnossa että hienoa on jos ensi joulun näkee.
Eli elämä verottaa, mikään ei ole ilmaista eikä kuolemaa kauan karkuun juokse.Kun tietää sunnuntaina seuraavan työpäivän venyvän yli 12-tuntiseksi ja ajavansa pimeässä entuudestaan tuntemattomalla autolla, niin sitä haluaa olla skarppi. Etenkin kun työhön kuuluu oman organisaationsa edustaminen ja asioiden eteenpäin vieminen. Olisi epäkohteliasta olla väsyneenä tilaisuudessa.
Kyllä se tuo ikä hiljentää.
on vähän oltava pakkosyöttö päällä koko ajan, jos meinaa saada jotain aikaan.
Ostin tänään 40 litraa maalia, kai sillä muutakin saa maalattua, kun itsensä. Sen minä onnistun ensin tekemään, että pyykkikoneelle hommia riittää.- Rattus sp.
Alkaako katos valmistumaan? Meinaan, kun jo maaleja ostelet. Huomenna haen Matkahuollosta tilaamani venetarvikkeet. Jos loppuviikosta pääsisi jo jotakin tekemään.
Rattus sp. kirjoitti:
Alkaako katos valmistumaan? Meinaan, kun jo maaleja ostelet. Huomenna haen Matkahuollosta tilaamani venetarvikkeet. Jos loppuviikosta pääsisi jo jotakin tekemään.
Syväpuhdas olo
Savusaunakausi on avattu. meni vähän myöään, kun oli kylmä sauna, sai polttaa puita paljon.
Se harmittaa, kun jäi vielä kovasti löylyä, ja ne paraat vielä.
Alku ei hyvää luvannut, kun tuli ostettua chilillä maustettua saunamakkaraa, täysin sopimatonta.
Suuta ei alkuun ollut vara avata, kun se chili poltti kitusia, Mutta laimeni se katku onneksi aika nopeasti..
Vaihdoin tuossa muumi-lakanat, ja nyt tämä muumi lähtee unimaan.- Rattus sp.
k-kotton kirjoitti:
Syväpuhdas olo
Savusaunakausi on avattu. meni vähän myöään, kun oli kylmä sauna, sai polttaa puita paljon.
Se harmittaa, kun jäi vielä kovasti löylyä, ja ne paraat vielä.
Alku ei hyvää luvannut, kun tuli ostettua chilillä maustettua saunamakkaraa, täysin sopimatonta.
Suuta ei alkuun ollut vara avata, kun se chili poltti kitusia, Mutta laimeni se katku onneksi aika nopeasti..
Vaihdoin tuossa muumi-lakanat, ja nyt tämä muumi lähtee unimaan.Savusauna on aivan selvästi sinun juttusi. Tuolla maakuntakierroksella noilla syrjäteillä olen välillä miettinyt, vaikka eksyisi pihaan, jossa rakennetaan isoa katosta :).
Viikonloppuisin oon harvemmin omassa kodissa.. armastuksellani nelijalkaisia, ja muutenkin mukavampi, vapaampi, ympäristö kuin tää luhtitalo.
Kuitenkin, jos viikolla vapaata, pitää täällä siivoilla.. ja ihmeesti niitä villakoiria kertyykin.
Ja tietty pyykkiä..
Siivoilen tarpeen vaatiessa siellä toisaallakin, jossa muiden ohessa sotkenkin.
Josko tuon laiskuuden sijasta sanois boheemi.. *omasta piolestani teen niin*.. ;)- Rattus sp.
No, siellä siivotaan, missä ollaan. Nyt edessä on vaihteeksi vauhdikkaampi viikonloppu. Venehommat jatkuvat.. Hyvää viikonloppua!
Tosi tyypillistä sulla, köydet pesukoneessa :))) ei löydy peräsinosia uunista kuivumasta?
Toisinaan "mode" on neliveto, toissailtana 4 koneellista pyykkiä, saunansiivous, koiralenkki, ruuanlaitto, hölkkä, imurointi, iltapala, ja illan suurponnistus - saada muksut nukkumaan.
Nykyisin olen yrittänyt pitää kiinni siitä ettei tällaista olisi joka päivä. Joten eilen vaan silitin vauvanvaatteita, suurimmaksi osaksi kädelläni :)) jokapäiväisten askareiden lisäksi. Muuten illoista tulee vaan yhtä hössötystä, eikä tule nautittua siitä mitä milloinkin tekee.
Mä tykkään tekemisestä, mun mittari siitä, kuinka kiltti tyttö olen, on kiinni paljonkin siitä kuinka paljon saan aikaiseksi. Se täytyis kyllä muuttaa. Sano miten..- Rattus sp.
Lähetänkö kuvan peräsimestä? Ei mahdu uuniin :).
Älä kysy minulta. Äitini on työnarkomaani vielä 80-vuotiaana.
Toisaalta sama tunne töissä, kun asiat sujuvat ja saa ongelmia ratkottua, niin on todella hyvä olo.
- Masinisti!?
Tunnen itseni tekniseksi yksilöksi.
Muuten mieheni tekee mitä tahansa mutta vaatteisiin hän ei, pukeutumistaan lukuun ottamatta, koske.
Hän ei panosta pyykkikonetta. Joskus olen sen jopa kieltänyt.
Myös tiskari saa olla hänen puolestaan rauhassa.
Ukonpuoli on ollut yksin kolmen viikon rupeaman ilman koneen käyttöä.
Poissaolojeni aikoina arvelen sen käyttäneen samoja astioita välihuuhdellen niitä.- Rattus sp.
Joudut sitten tiskaamaan koko kaapillisen astioita, kun et tiedä, mitä on käytetty? Luulen, että kotiintulosi on hänelle yhtä juhlaa. Parin päivän sisällä arki taas sujuu :).
- Masinisti!?
Perinteinen työnjako toteutuu tänään.
Mieheni huoltaa polkupyörämme kesäkuntoon.
Minä imuroin asuntomme.
En siirtele huonekaluja enkä mattoja koska ne ovat meillä miesten töitä.
Suuremmassa siivouksessa en myöskään moppaa lattioita koska mieheni hankkima tehomoppi on minulle liian raskas käsiteltävä.- Rattus sp.
Yksin asuessaan joutuu tekemään ja päättämään kaikesta. Seuraavana on vuorossa veneen kiinnitysköysin fleissaus. Ostin eilen 20 metriä kiinnitysköyttä.
Jos aloituksen nimi oli tyypillistä naisenelämää, niin se jatkui eilen shoppailulla. Kohteet olivat taas eilen epänormaalit - seitsemän lepuuttajaa, viisi veneilyliiviä, hiilidioksidipatruuna ja mainitsemani köysi.
Tuo tehomoppi kuullosti kiinnostavalta. En ole kuullutkaan sellaisesta. - Masinisti!?
Rattus sp. kirjoitti:
Yksin asuessaan joutuu tekemään ja päättämään kaikesta. Seuraavana on vuorossa veneen kiinnitysköysin fleissaus. Ostin eilen 20 metriä kiinnitysköyttä.
Jos aloituksen nimi oli tyypillistä naisenelämää, niin se jatkui eilen shoppailulla. Kohteet olivat taas eilen epänormaalit - seitsemän lepuuttajaa, viisi veneilyliiviä, hiilidioksidipatruuna ja mainitsemani köysi.
Tuo tehomoppi kuullosti kiinnostavalta. En ole kuullutkaan sellaisesta."Teho- -" on oma nimitykseni sen koon ja raskauden johdosta.
Leissaukset eivät sano minulle mitään.
Mielikuvittelen veneesi kookkaaksi purjepaatiksi?
Aviomme alkuaikoina mieheni mieli retkikelpoista purjevenettä mutta tehtyään arvion minun toimistani ko. paatissa päädyimme pulleaan, 8-metriseen keskimoottoriseen veneeseen joka sekin keikkui aalloissa minun värekarvoilleni riittävästi. - Rattus sp.
Masinisti!? kirjoitti:
"Teho- -" on oma nimitykseni sen koon ja raskauden johdosta.
Leissaukset eivät sano minulle mitään.
Mielikuvittelen veneesi kookkaaksi purjepaatiksi?
Aviomme alkuaikoina mieheni mieli retkikelpoista purjevenettä mutta tehtyään arvion minun toimistani ko. paatissa päädyimme pulleaan, 8-metriseen keskimoottoriseen veneeseen joka sekin keikkui aalloissa minun värekarvoilleni riittävästi.Se on pieni, pullea purjevene neljällä nukkumapaikalla ja kuudelle rekisteröity. Ihan riittävä ensiveneeksi :). Eli tässä tapauksessa vähän yli 6-metrinen. Sen kokoinen, että pystyn tekemään paljon ilman ylimääräisiä apuja ja jatkossa myös purjehtimaan tarvittaessa yksin. Tässäkin on keskimoottori.
Laitan pleissaukseen linkin. Kiinnitysköysiin tulee toiseen päähän palohaat, joten köysi pitää päätellä/viimeistellä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pleissaus
Olen kahden vaiheille sen suhteen, pidänkö tämän veneen pari kautta ja vaihdanko sen jälkeen isompaan vai riittääkö minulle näin pieni vene. - maruska-58
Rattus sp. kirjoitti:
Se on pieni, pullea purjevene neljällä nukkumapaikalla ja kuudelle rekisteröity. Ihan riittävä ensiveneeksi :). Eli tässä tapauksessa vähän yli 6-metrinen. Sen kokoinen, että pystyn tekemään paljon ilman ylimääräisiä apuja ja jatkossa myös purjehtimaan tarvittaessa yksin. Tässäkin on keskimoottori.
Laitan pleissaukseen linkin. Kiinnitysköysiin tulee toiseen päähän palohaat, joten köysi pitää päätellä/viimeistellä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pleissaus
Olen kahden vaiheille sen suhteen, pidänkö tämän veneen pari kautta ja vaihdanko sen jälkeen isompaan vai riittääkö minulle näin pieni vene.Ai hitsi ku ihanaa!Kävin eilen äkkiä pesemässä pari koneellista pyykkiä talon ilmaisessa pyykkituvassa,omani rikki eikä näillänäkymin ole varaa ostaa omaa konetta!Asun poikani kanssa 44neliön vuokra asunnossa enkä tunne että olisin mistään jäänyt paitsi.Tää on mun elämää,siivoan sillon kun huvittaa sekä tiskaan kun on ihan pakko.Ei pahempia kiiruita,työssä käyn,vuorosellasessa!En kuitenkaan kadehdi teitä!T.maruska-58
- Rattus sp.
maruska-58 kirjoitti:
Ai hitsi ku ihanaa!Kävin eilen äkkiä pesemässä pari koneellista pyykkiä talon ilmaisessa pyykkituvassa,omani rikki eikä näillänäkymin ole varaa ostaa omaa konetta!Asun poikani kanssa 44neliön vuokra asunnossa enkä tunne että olisin mistään jäänyt paitsi.Tää on mun elämää,siivoan sillon kun huvittaa sekä tiskaan kun on ihan pakko.Ei pahempia kiiruita,työssä käyn,vuorosellasessa!En kuitenkaan kadehdi teitä!T.maruska-58
No, elämäni on ollut vuoristorataa välillä menee paremmin ja välillä huonommin. Nykyisen työpaikkani tähden muutin 300 kilometrin päähän uppo-oudolle paikkakunnalle. Tuosta venehaaveesta olen pitänyt kiinni ja toteutin sen viime syksynä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725