Banaani

Apinako :P

Mä syön rahkan kans banaania joka päivä ja annokseen lisään myös mysliä. Onko tuo banaani sellainen, että sitä pitäis oikeasti välttää? :/
Se vaan on niin loistava makuyhdistelmä.
Saatan syödä tuon satsin aamulla ja lisäksi vielä illalla.

24

1972

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesä kuntoon

      pistä sinne rahkaan sokeritonta fun lightia (appelsiini paras) tulee muuten hyvän makusta, voin kertoa. ja miksi banaania pitäisi välttää?

      • Anonyymi

        Sokerittomia Light tuotteita pitää välttää.


    • ap

      Käytän ennemmin pakasteesta mansikkaa, tai sit mansikkakeittoa/mustikka. Jotenki ne miellyttää enemmän, kuin nuo mehut.
      Ja on jotenki jäänyt sellainen hälytys ääni, että banaani vaan lihottaa, kun siinä on hiilareita niin hirveästi.

      • aspartaaaamia :(

        joo, oikeista marjoista saa vitamiineja ja kuitua. Keinotekoisista fun lighteista väriaineita ja aspartaamia ja muovijätettä. Yök.

        Banaani on ihan hyvä, jos tuontihedelmiä haluaa käyttää. Siinä on hieman enemmän energiaa muihin hedelmiin nähden, siitä muka tuo karttamisasia. Pistä poskees vaan. Parempi se on kuin valkoiset paahtoleivät juustovuorella.


      • Anonyymi

        Itse syön joka päivä yhden banaanin joskus kaksikin enkä Ole lihonut yhtään.
        Joten Kyllä banaani on ihan hyvä syödä rahkan kanssa


    • ¤

      banaani ja viinirypäle on hedelmistä niitä "huonoinpia".
      ite ainakin jätän banaanit kauppaan.
      mä laitan rahkaan joko vähäkalorista mansikkakeittoa tai mustikka-vadelmakeittoa.ja jos kuituja haluan ni laitan vielä leseitä!

      • 3r3ersdfs

        Eikä oo banaanit huonoja! ´´Banaani on hyvä kuidun, C-vitamiinin, kaliumin ja mangaanin lähde:[10] sadassa grammassa on esimerkiksi 360 milligrammaa kaliumia, [9] mikä on yli 10 prosenttia aikuisen miehen suositellusta päiväsaannista (3 500 mg).[11] Banaani on myös erinomainen B6-vitamiinin lähde: sitä on sadassa grammassa 0,50 milligrammaa,[9] mikä on noin kolmasosa aikuisen miehen suositellusta saannista (1,6 mg) tai 1-vuotiaan koko suositeltu saanti´´
        Hedelmät on kaikki parempia ku leivät! :-P Niissä on kuidun lisäks tärkeitä hivenaineita.


      • Anonyymi

        Vähäkaloriset marjakeitot ovat huonoin vaihtoehto. Mieluummin sitten pakastemarjoja.


    • veganism

      No jos tuossa jotain huonoa on, niin se on se rahka. Jätä mielummin rahka kauppaan ja syö sitä banaania. Paljon parempi vaihtoehto se banaanin syönti on kuin jonkun rahkan.

      Ne jotka väittää että banaani on pahasta, eivät oikeasti tiedä banaanista mitään muuta kuin että niissä on "paljon" kaloreita.

    • ap

      Mikä vika rahkassa on? Sehän se kai se terveellinen siinä on, kun sisältää paljon proteiinia ja kalsiumia yms. Siis maustamaton ja sokeriton Ehramin tai mikäs se nyt onkaan :D
      Mä en juo maitoa enkä syö jogurttia tms, joten tuo rahka on juuston lisäksi mulle ainut kalsiumin lähde.
      Eli siitä en luovu :P

      Menipä nyt sit taas aamupalaksi rahkapurkki jossa mukana banaani ja mysliä. On se niin hyvää. Nyt sit reippaalle kävelylenkille :)

    • veganism

      Muitakin kalsiumin lähteitä on, paljon parempiakin kuin rahka ja maitotuotteet, esim tuore parsakaali.

      Rahkaa sanon huonoimmaksi siksi, että se on niin teollista. Jos haluaa terveellisen elämäntavan, tulisi mahdollisimman paljon syödä tuoreita, ei teollista ruokaa. Tottakai tässäkin voi miettiä nyt, että millaista se myslikin tuossa yhdistelmässä on. Onko sekin sokeritonta ja miten pitkälle teollistettu?
      Ei tuo yhdistelmä kuitenkaan kuuluisi niin paha olla, varsinkin jos syöt päivän mittaan ihan kevyesti. Hassua olisi kuitenkin laittaa se banaanin syyksi, ettei laihdu, varsinkin kun itse vedän 2-3 banaania välillä päivässä. Ja tiedän raaka vegaaneja jotka voivat syödä 30 banaania päivässä.

    • ap

      Hah :D No toki mulla on muitakin syitä, ettei läski lähde, mut tää oli nyt tällainen kysymys vaan koskien banaania :)
      Ja parsakaalta en saisi alas edes nenästä kiinni pitäen :/

    • banaaninsyöjä

      Banaani auttaa painonhallinnassa. Japanissa on jopa suosittu dieetti, jossa syödään pääasiassa banaaneja. Jos ei saa banaaneista oireita, esimerkiksi ummetusta, niitä kannattaa ehdottomasti syödä koska ovat täyttäviä ja terveellisiä. On hyvin vaikea syödä liikaa banaaneja koska banaanin maku alkaa etomaan yleensä paljon ennen kuin määrät olisivat liian korkeita. Jos syö alle 6 banaania päivässä, ei siitä ainakaan kannata murehtia, jos ei ole mitään erityisiä oireita.

      Banaanit ovat terveellisempiä kuin suurin osa muista elintarvikkeista. Jos banaanin haluaa korvata jollakin, sen voi korvata vaikka omenalla. Itse olen banaanidieetin avulla laihduttanut joskus muutaman kilon, nykyäänkin syön banaaneja lähes päivittäin muutaman (2-4) ja paino on vuodessa tippunut 18 kiloa. Kannattaa kuitenkin pitää syöminen sen verran kohtuudessa, ettei pääse kyllästymään makuun, siksi en suosittele banaanidieettiä. Näkisin, että banaaneja saa syödä niin paljon kuin vain maistuu kunhan syö ne kypsentämättöminä. Toki jokainen on yksilö eikä sama ruokavalio sovi kaikille.

    • näin se on

      Rahka on huono ja banaani hyvä

    • banabanaani

      Tuskinpa kenenkään lihavuuden syy on banaanin syönti. Eli poskeen vaan.

    • ap

      Tää on kyllä ensimmäinen paikka, missä rahkaa mollataan. En tiedä tätä ennen ketään, enkä koskaan, joka olis sanonut, että rahka on pahasta. Olen syönyt sitä jo muutaman vuoden.

    • Jos tarpeeksi pitkälle puidaan mitä tahansa ruokaa tai ruoka-ainetta löytyy lopulta joku, jonka mielestä se on "pahasta". Itse olen ehdoton lautasmallin kannattaja. Tosin nyt aloittamassa 3 viikon Nutrilett-kokeilua. Sehän varmaan pahasta vasta onkin, täysin keinotekoista! ;)
      ps. Banaani on hyvää ja hyvä energianlähde!

    • ap

      Ja kun ottaa huomioon, että kyse on mun aamu/iltapalasta, niin eikös tuo rahka/hedelmä/mysli aamiainen ole parempi, kuin paahtoleipä tai yleensäkin joku höpö, mitä usein tulee syötyä?

      Ja juu, kyllä mä nyt sit sitä banaania aion syödä edelleenkin ja varsinkin sitä rahkaa ;D

      Lautasmalli on mullakin oikeasti terveellinen. Salaattia ja vihanneksia likimain joka ruoalla ja veriarvot on todella hyvät.
      Ei siis hätää..

    • Anonyymi

      Banaani 🍌+ rasvaton rahka loistava laihdutus väli/aamu/iltapala! Älä laita mysliä sisältää runsaasti energiaa per 100g ja usein paljon rasvaa myös!

      • Anonyymi

        Oot 11 vuotta myöhässä.Luuletko että aloittaja odottaa 11 vuotta vastaustasi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oot 11 vuotta myöhässä.Luuletko että aloittaja odottaa 11 vuotta vastaustasi?

        En tietenkään ole odottanut. Luen tätä palstaa joka päivä, niin ei haittaa vaikka vastaus tuli näin myöhään. Tulin hänen vastauksestaan/kommentistaan oikein iloiseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tietenkään ole odottanut. Luen tätä palstaa joka päivä, niin ei haittaa vaikka vastaus tuli näin myöhään. Tulin hänen vastauksestaan/kommentistaan oikein iloiseksi.

        No oletko syönyt mysliä kaikki nämä vuodet?


    • Anonyymi

      Aika ravintoköyhää syödä rahkaa funlightilla.

      • Anonyymi

        Tuskin on aloittaja enää hengissä sillä dieetillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe