Tuliaiset

öolöo

Olen lähdössä au pairiksi ja mietin että mitä kannattaisi perheelle viedä tuliaiseksi? :)

12

364

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4324r34gth45h

Yritä keksiä sille paikalle jotain ominaista tuomista, kuten minä, vieläkään en ole testannut, Thaimaassa kun pomo oli lomalla eräässä työpaikassa, niin toi Eben-puiset syömäpuikot :)

• aussiauppari

Hei! Mä vein mun ekaan host perheeseen(puoliks suomalainen) tytölle pari suomalaista kirjaa ja vanhemmille fazerin suklaata ja ruissipsejä. Nykyiselle hostperheelle toin tytöille Tatun ja Patun Suomipelin ja hostäidille iittalan lasisen kynttilätuikun :)

• tuleva au pair

Heippa!

Mitä tykkäs tuosta Tatun ja Patun Suomipelistä? Mietin vain, että onko peliä mahdoton pelata jos ei tiedä suomesta yhtään mitään tai osaa suomenkieltä? Onko siinä pelikortteja joista on osattava lukea tekstejä?

Ja se vielä että veitkö siis tota suklaata ja ruissipseja australiaan (nimimerkkisi on aussiaupair). Kun itekin oon sinne lähössä, mutta mietin, että voiko sinne viedä mitään ruokaa...

• ehkäausseihin

Moi!

Australiaan voi ruokaa viedä, kunhan se on alkuperäisessä pakkauksessaan ja avaamaton. Tosin jos oikein oon ymmärtäny niin maitotuotteet (esim juustot), lihat ja hedelmät ym siemenet on kiellettyjä. Joten uskoisin sipsien ja suklaan olevan ok. Ja olen kuullut muidenkin vievän suklaata, joku vei jopa monta levyä.
      Itekin oon aika varmasti lähössä Ausseihin aupparoimaan ja pitäis jotain tuliaista keksiä. Toi Tatun ja Patun suomipeli kuullostaa hyvältä vaihtoehdolta.

Mitä ite ehdotan niin Afrikan tähti, sehän on suomalainen lautapeli, ja Mölkky(!) jos sellasen jaksaa tavaroissaan rahdata (tks tuttu vei sellasen ja oli kulma iso hitti perheessä ja perheen tuttavien keskuudessa:D) Vanhemmille voi viedä esim. Vihreitä kuulia tai juuri tuota Fazerin sinistä. Tosin tosta suklaasta oon kuullu, et ulkomailla ne ei hirveesti arvosta Fazerin sinistä. On kulma mautonta..

• tuleva au pair

Okei joo, jotenkin näin mäkin sen olin ymmärtänyt, mutta on niin ristiriitaisia lähteitä aina :)
      Olin ajatellut et jos veisin salmiakkia/lakritsaa maisteltavaksi kun menen käymään todennäiköisesti myös suomikoulussa vierailussa, lapsethan eivät todennäköisesti pidä tästä herkustamme, mutta rohkeimmat toivottavasti uskaltaa maistaa, ja siihen päälle jotain oikeeta herkkukarkkia :)

Musta kans toi Tatun ja Patun suomipeli kuulostaa hyvältä, luin netistä noita ohjeita niin niistä ei oikein silti selvinnyt mikä on pelin juju juuri siltä osalta, että täytyykö osata lukea ym suositusikä siinä oli aika korkee 7..

mölkky ois varmasti kova juttu, jos jaksais kantaa! joku peli ois kyllä kiva viiä...

Tiiätkö jo jos lähtisit ausseihin niin milloin oisit lähössä ja mihin päin?

Mä oon menossa toukokuun puolessa välissä Brisbaneen, pitäis tosiaan alkaa pikkuhiljaa hankkia kaikki! :D:D

• ehkäausseihin

En haluu vielä innostuu liikaa, perhe ilmottaa sunnuntaina. Ovat siis haastatelleet muutamaa muuta mun lisäks mut mulla on jotenki sellanen olo, et ne saattais kääntyy mun puoleen.:) Mut siis Sydneyhin lähtisin kesäkuun puolessavälissä! AAH mä niin toivon, et ne valitsee mut.:D Ei oo muuten ylipitkä matka Brisbaneen:)) Et jos onni potkasee ni vois vaikka nähä siellä päässä sitte. Mulla olis viikonloput vapaana ja Brisbanen haluun kyl nähä!

Mut ite saatan ton mölkyn viiä. Joko etin jostain normia pienemmän version, pyydän jotaki tekemään mulle sellasen (tai teen ite, en kyl osaa mut eihä sitä koskaan tiiä. Tuskin sen sahan käyttö ylivaikeeta on. Ja oisha se iha kiva sit sanooki, et tein tän ite:D) tai sitte vien ihan normikoossa ja otan vähemmän omaa tavaraa mukaan. Sieltä saa sitte kaikki mitä tarvii.

• pikkymyy

muumimukit on kova hitti, lapset ja yleensä vanhemmatkin tykkää kovasti!!

• ehkäausseihin

Muumit on sikäli huono, että harvemmin sitä tunnetaan. Tai esimerkiksi Australiassa eivät ole koskaan kuulleetkaan. Et jos muumi kamaa vie nii kannattaa varautuu selittämään Muumien historiaa:D

• irstas setä

Ihan sama mitä viet. Suomeen tuot kuitenkin tuliaisina klamydian ja oman lapsen

• preauppi

Oletteko vieneet tuliaisia muille kuin Host-perheenne jäsenille? Kuten vaikkapa antaneet jonkun pienen lahjan tai muiston Suomesta muille aupaireille/ paikallisille kavereille, joihin olette tutustuneet. En yhtäään tiedä, mikä on käytäntö. Pitäisikö mukaan pakata myös jotain pientä kaiken varalta..? Toinen kysymys sitten onkin, että mitä.. :D

• aussiaupparii

ei sun tarvii mitään viedä muille ! perheellekin vaan jotain pientä, et sä sinne joulupukiks mee vaan auttamaan lastenhoidossa :)
      ite toin lapsille tatun ja patun suomipelin ja hostäidille iittalan lasisen kynttilän. Entiseen hostperheeseen vein lapselle suomalaisia kirjoja(puoliks suomalainen perhe) ja vanhemmille suomalaista ruisleipää ja suklaata.
      ei niistä tuliaisista kannata liikaa stressata ! :)

• sasgfsrgvs

tatun ja patun suomipelistä on täällä australiassa mun perheessä tykätty paljon, mutta kortit ym on suomeksi mikä vähän hankaloittaa pelaamista. nyt jälkikäteen jos miettisin, veisin varmaankin afrikan tähden. sitä lapset pystyy pelaamaan sitten kun en itse täällä ole enää lukemassa suomea heille!
      tokihan kortit voi tehdä uudestaan englannin kielellä yms. jos jaksaa !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      2960
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2741
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2459
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      38
      2451
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1559
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1257
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1213
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1060
    Aihe