Olen 22-vuotias tyttö ja olen alkanut tosissaan suunnittelemaan au pairiksi lähtöä. Suomessa alkaa kyllästyttämään tuttujen naamat ja koko tämä kaupunki ja vaihtelu tekisi hyvää varmasti. Suunnitelmana on lähteä britteihin ja Lontoo on oikeastaan se ykkösvaihtoehto, jonne haluan, koska pidän siitä niin paljon kaupunkina.
Osaan puhua englantia ihan ok, koulussa arvosana on ollut 6, mutta olen varma, että osaan puhua edes vähän paremmin kuin tuon 6 verran. Kaikki tosin sanoo, että kielen oppii tosi nopeasti jos vaan itse haluaa. Tarkoituksena olisi mennä perheeseen, jossa molemmat vanhemmat siis englanninkielisiä niin tulisi opittuakin sitten varmaan paremmin.
Minkä ikäisenä olitte au pairina ja kuina pitkän aikaa? Olen ajatellut lähteä vuodeksi. Tutustuitteko paljon muihin auppareihin? Suomalaisiin ja ulkomaalaisiin?
Kertokaa au pair kokemuksia
8
209
Vastaukset
- eksauppari
Itselläni ei tulisi enään näin "vanhana" mieleen lähteä au pairiksi, mielummin vaikka töihin tai vaihto-opiskelijaksi, tai jollekkin kurssille (en tiedä onko semmosia Lontoossa :D).
Joka tapauksessa, itse lähdin 19-vuotiaana, ja koska olin asunut jo 2 vuotta yksin, "perhe-elämään" oli mielestäni hankala sopeutua. Oli jo siis tottunut ite tekemään safkat ja menemään ulos silloin kun huvittaa, mutta tietenkin aupparielämä rajoittaa aika paljon sitä. Olin 9kk ja sain paljon suomalaisia ja ulkomaalaisia kavereita.
Palkka ei ole päätä huimaava, ja jos nyt lähtisin itse ottaisin ainakin säästöjä mukaan :) paljon hienompaahan se on, jos voi tehdä (melkein) mitä tahansa haluaa, ilman että tarvii miettiä raha-asioita koko ajan.
Oma aupair aikani oli samaan aikaan tosi ihanaa ja ahdistavaa, en silti vaihtais sitä kokemusta mihinkään, mutta enpä uudelleen menis. Opiskelen tällä hetkellä ulkomailla ja voin kertoa, että se on paaaaaaaaaaaaljon kivempaa! :D - add
Lähinnä harkitsen au pairiksi lähtöä juuri sen takia, että opin englantia ja sen jälkeen voinkin sitten työskennellä/opiskella ulkomailla muutenkin.
- eksaupparii
Ymmärrän pointttisi :) itse opiskelen englannin kielisellä linjalla, eikä kaikilla meidän ryhmäläisillä hyvä englanti ole, sitäkin tulleet oppimaan :D
Varmasti oppii kieltä paremmin, itse en oppinut niin hyvin espanjaa kun olisin halunnut, sillä olin usein yksin kotona hoitamassa lasta, ja kaverit oli suomalaisia/pohjoismaalaisia, ja englantia tai suomea tuli puhuttua paljon. - minnie4
eksaupparii:
missä päin opiskelet ulkomailla ja mitä alaa englanniksi? :) - eksaupparii
Tanskassa, opiskelen matkailualaa (tourism & hospitality management), meidän koulussa myös liiketalous/markkinointi englanniksi :)
- minnie4
aa okei :) ite oon ollu aupairina wienissä joitain vuosia sitten (kokonaisuudessa loistava vuosi) ja sitä kaupunkia vaan niin pirun ikävä että haluisin sinne mennä opiskeleen mutta en oikein saa selvitettyä englanninkielisiä opinto-ohjelmia sieltä ja kaveritkaan ei osaa neuvoa :(
- eksauppari
Googlettamalla varmasti löytyy, laitat vaan esim. vienna university tms!
- 77000
Laitat vaan googleen "Vienna university international programs" tms, kyllä sieltä luullis löytyvän vaikka mitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m834439Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513180
- 412671
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222352- 232046
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151762Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715