Poikaystävän ex

turhautunutexään

Olen nyt kolunnut lävitse ainakin puolet internetistä enkä vieläkään ole saanut vastauksia kysymyksiini joten ajattelin aloittaa uuden ketjun..

Ongelmanahan on nyt se vanha tuttu aihe - poikaystävän ex-tyttöystävä.

Olemme seurustelleet kohta vuoden ja kaikki muu on aika lailla mallillaan paitsi luottamus. Poikaystäväni ex-suhde oli myrskyinen ja päättyi poikaystäväni aloitteesta vähän ennen kuin aloimme seurustella. Kuitenkin tämä ex roikkuu edelleen kiinni poikaystävässäni.

Ehkä aloitan kaiken ihan alusta. Eli siis tiedän että kyseinen ex tekstailee aina välillä poikaystävälleni. Kuitenkin, kun muutama viikko sitten kysyin asiasta (näin ohimennen kun hän luki saapunutta viestiä että se oli exältä) hän väitti että se oli joku kaveri joka kyseli asioita seuraavan päivän tenttiin liittyen. Eli valehteli. En viitsinyt nostaa asiasta sen kummempaa haloota siinä kun oli juuri saatu edellinen riita sovittua. Kysyin saman päivän iltana asiasta vielä uudestaan ja tällä kertaa selitys oli että viesti oli pikkuveljeltä.

Olen tässä nyt muutaman kerran jo kysellyt, keneltä viestejä tulee ja aina vastaus on ollut epämääräinen. Ja joskus olen ehtinyt vilaukselta näkemään että viesti on exältä. Niinpä sitten kysyin asiasta ja hirveä riitahan siitä tuli. Että asia ei minulle millään tavalla kuulu ja ei halunnut kertoa koska pahoittaisin mieleni. Sanoin että pahoitan mieleni ennemmin kun minulle ei kerrota jotain, että kertoisi mitä tapahtuu niin ei tarvitsisi riidellä. Sanoi että asia ok, mutta samaa on jatkunut taas.

Selityksiä olen yrittänyt saada, mutta vastaus on aina että ex roikkuuu kiinni hänessä jne. Muutaman kerran olen puolivahingossa sattunut lukemaan avointa mesekeskustelua ja huomannut kuinka tämä exä edelleen haikailee miehen perään ja kuinka hänen elämänsä on perseestä. (Kyllä, mesettävät ja tekstailevat viikoittain, enkä tietäisi asiasta ellen vähän urkkisi). Tiedän että on inhottavaa urkkia toisen asioita mutta tuntuu niin pahalta! Aina valehtelua ja sitten minulle suututaan kun ei asia minulle kuulu.

Mies ei voi sanoa exälle ettei halua olla tekemisissä koska haluaa kuulemma itsekin olla välillä tekemisissä tämän kanssa. Hänen exänsä ei tiedä että poikastäväni seurustelee kanssani. Tämä ex on kuulemma jotenkin päästään vialla, että tappaisi itsensä jos kuulisi poikaystäväni uudesta suhteesta. Siksi emme voi olla julkisesti yhdessä ettei tilanne varmasti paljastuisi kellekään. Ja olemme olleet jo vuoden yhdessä?

Jotain kommenttia toivoisin, on aika rikkinäinen olo enkä tiedä mitä pitäisi tehdä. Kauanko tätä p**kaa pitää vielä jaksaa ennen kuin suhde voidaan julkistaa.. Olen ajatellut sanoa poikaystävälleni että valitsee, joko minä tai ex, mutta ei molempia. En jaksa valehtelua.

14

1228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • klsfldsfkls

Ymmärrän hyvin nuo pari viimeistä lausetta, jotka kirjoitat. Ei tuo nyt kovin kohtuulliselta kuulosta. Jos hänen on aivan pakko olla tekemisissä exän kanssa ja myös salata häneltä seurustelunsa, niin MIKSI hän ei voisi sinua sitten kunnioittaa edes sen vertaa että SINULLE edes kertoisi rehellisesti ja avoimesti asioista. Hänellä on vähän niin kuin toinen jalka exän luona edelleen. Sinun pitäisi kestää se plus se, että hän vielä salaa sinulta yhteydenpitonsa exään.

Pahimmassa tapauksessahan hän jossain määrin pitää kahta naista samanaikaisesti, kummallekaan kun ei voi syystä tai toisesta puhua toisesta naisesta. Tai sitten voi toki olla että ex tosiaan on niin epästabiili ettei hänelle voi puhua seurustelusta, mutta sittenkin pitäisi miettiä A) eikö tuolle exän mielenvikaisuudelle ole mitään tehtävissä? Miehesikö tehtävä se on pitää hänet elämässä kiinni? B) mitä miehesi saa tästä yhteydenpidosta exän kanssa, jos hän kerran itsekin välillä haluaa olla tekemisissä? C) Millä perusteella miehesi mielestä sinun pitäisi vaan hyväksyä tuo tilanne?

• exäexäexäexä

Vai niin. ei kannata sekaantua mieheen joka ei ole päässyt yli exästään. Valehtelu kertoo sen et ajattelee sitä exää eikä ole sun kanssa täysillä suhteessa. uusi suhde ei toimi jos exän kanssa ei ole homma paketissa. Eli kutsuppa sun mies ja se exä juttelee saman pöydän ääreen et jos vaikka homma sillä ratkeaisi. tosin tuskin miehes pitää ideasta

• turhautunutexään

Yhteinen keskustelu ei todellakaan onnistu koska ex on ilmeisesti jollain tavalla mielenvikainen, vaikka luulen (ja tiedän hieman kokemuksesta) että uhkailee vain, ei edes luultavasti tekisi itselleen mitään vaan haluaa pitää miestä otteessaan. Mies ei silti ymmärrä minun näkökulmaani vaan on huolissaan exästään.

Eipä tuolle mielenvikaisuudelle/manipuloinnille kai ole mitään tehtävissä. Poikaystäväni on kuulemma syyllinen asiaan jos exä tekee itselleen jotain eikä "voisi elää syyllisyyden kanssa". Kuulemma haluaa olla itsekin välillä tekemisissä että tietää mitä exälle kuuluu ja miten tämä voi. Minun pitäisi kuulemma hyväksyä tilanne koska "tiesin sen kun lähdin suhteeseen". Tiesin, kyllä, mutta en ajatellut että kestää näin kauaa tämä pelleily. Molemmilta hyviä kommentteja, kiitos näkökulmasta. Ilmeisesti täytyy vain nostaa kissa pöydälle ja lähteä itse nostelemaan jos mies on edelleen exänsä perään.

• syytä salailuun?

Minäpä luulen että poikaystäväsi ei ole itsekään päässyt yli exästään. Ja valitettavasti saattaa olla että heillä on vielä jotain meneillään. En tiedä kuinka paljon olet urkkinut, eli tiedätkö viestien sisällöstä? Jos kaikki heidän välillään olisi viatonta, poikaystävälläsi ei olisi mitään syytä salailla. Myös tuo exän väittäminen sekopääksi on klassinen selitys. Usein esim. pettävä mies sanoo toiselle naiselleen että vaimo on sekopää, eikä siksi uskalla jättää häntä. Ettei poikaystäväsi nyt vain vedätä sinua?

• Viestintäsalaisuuden rikkominen ei ole koskaan oikeutettua, ei minkäänlaisessa tilanteessa. Poikaystäväsi haluaa pitää yhteyttä exäänsä, joko hyväksyt sen tai lopetat teidän suhteenne.

Itsemurhauhkailuja ei kenenkään tarvitse kuunnella. Jos ex uhkaa tappaa itsensä, poikaystävä voi soittaa 112:een tai olla esimerkiksi yhteydessä tytön vanhempiin.

Kuulostaa siltä, että sinä olet nyt se kolmas pyörä. Älä jää kynnysmatoksi jos et pidä jalanjäljistä kasvoillasi.

• Jätä siun poikaystävä. Ei tietenkään toisten tekstiviestejä kannata jäädä lukemaan.

• kjhnbgvf

Voi olla aikamoisen rankkaa, mutta ehkä itse ainakin nostaisin kissan pöydälle. Keräisin kamppeeni ja lähtisin jonnekin, ehkä väliaikaisesti, ehkä pysyvästikin jos se on poikaystävän ratkaisu. Jättäisin viestin tilanteesta. Mies/poika saa silmänsä avattua tilanteelle ja ratkaisuja alkaa syntyä aika pian. Ei poikaystäväsi mitenkään voi olla vastuussa sen ihmisen elämästä, pakko vaan rohjeta ja lopettaa kaikki yhteydenpito täysin siihen eksnaiseen. Ei vastaamista tekstiviesteihin tai muuhunkaan, kun on kertonut hienotunteisesti että elämä on mennyt eteenpäin. Varmasti kirpaisee alkuunsa ja jonkin aikaa on vaikeaa, mutta siitä se helpottaisi jonkin ajan kuluttua. Itse saattaisin olla niinkin julma että ottaisin itse tähän naiseen yhteyttä ja takoisin tietoa päähän. Ja jos jotain uhkailee tehdä niin call 1 1 2

• turhautunutexään

En tiedä viestien sisällöstä oikeastaan mitään, lähinnä vain sen keneltä viestit ovat tulleet. En halua ruveta tutkimaan luvatta poikaystäväni puhelinta vaikka minulla olisikin paha olla, haluan selvittää asian oikein.

Kyllä minun puolestani exään saa olla yhteydessä jos tyttöystävältä ei salata mitään ja viestittely on ihan harmitonta. Mutta tiedän että tämä ex haluaa yhä miehen takaisin ja vonkuu sitä vähän väliä (tämän olen siis saanut miehestä puristettua irti). En itsekään ihan ymmärrä miten voisi muka olla vastuussa exän elämästä. Olen sanonut että soittaisi tytön vanhemmille mutta he eivät kuulemma uskoisi. Tiedän tämän tytön ja osaan sanoa että hänellä ei ihan oikeasti ole kyllä kaikki kunnossa tällä hetkellä.

Ajattelin pyytää poikaystävääni kertomaan meistä tytölle vaikken todellakaan usko että hän aikoo sitä tehdä. Olisi vain parasta jos jättäisivät yhteydenpidon. Tai sitten lähden minä.

• Poikaystäväsi on jo tehnyt valinnan: hän ei halua kertoa teistä ja hän haluaa pitää yhteyttä eksäänsä. Voit kiusata itseäsi jatkamalla tuollaisessa suhteessa mutta ei se tuosta tule muuksi muuttumaan.

• lähde pois heti

"Mies" hyppyyttää, kiusaa, kilpailuttaa ja roikottaa sinua. Hän nauttii tilanteesta. Ei exä roiku jollei "mies" itse roiku exässä. "Mies" nauttii siitä kun naiset taistelevat hänestä.

• hoihhioh

jaa a eikö kannattas sanoa suoraan että miltä se susta tuntuu kun se textailee exälleen ja että olet epävarma.

• lähde pois

Epävarmuudessa roikottaminen on pahinta henkistä väkivaltaa, osoitus rakkaudettomuudesta. Sellaisen ihmisen kanssa ei pidä olla missään tekemisissä. Ikinä ei pidä kerjätä "miestä" lopettamaan kiusantekoa! "Mies" tietää että tuo sattuu naiseen ja nauttii tilanteesta. Hän on rakkaudeton, katkera eikä ole rakastamisen arvoinen.

• hgfddfdfd

Tuollainen on väärin teitä molempia naisia kohtaan, suureksi osaksi myös sitä eksää kohtaan. Kun poikaystäväsi pitää yhteyttä, ei eksä koskaan pääse elämässä eteenpäin, kun poikaystäväsi pitää elossa sitä pientä toivoa siitä, että yhteen palaaminen on vielä mahdollista. Vaikka puhuisikin kaveruudesta, niin varmasti siinä on niitä odotuksia paljon enemmästäkin. Eksä elää nyt sitten niissä pilvilinnoissaan ja mahtaa olla aikamoinen järkytysshokki kuulla joku päivä, että poika onkin seurustellut pitkän aikaa eikä ole ollutkaan mitään aikomustakaan palata yhteen sitten oikeasti. Se se vasta rikkookin sisältä häntä enemmän sitten. Jos ei käy jotekin niin ihmeellinen tuuri että hän löytäisi jonkun muun johon tukeutua, jota kyllä epäilen, kun on niin kiinni siitä poikaystävässäsi, joka esittää mukamas prinssi uljasta. Vaan jokainen on itse vastuussa onnestaan. Poikaystäväsi on lopetettava tuo, menee liian pitkälle.

• äläpuhupeetä

Voi hyvänen aika. Jos miehelle on menneisyys tärkeämpää kuin nykyisyys, niin käske hänen elää ilman sinua. Fiksu ja menneisyytensä käsitellyt ihminen ei pelaa moisia pelejä. Eipä silti, ei hän ainoa ole. Kovin moni hivenen kiltti mies roikkuu henkisesti exässään. Itsellänikin oli aikanaan häntäheikki, jolla oli myös tuo selitys, että ex-nainen on tasapainoton ja juo itsensä hengiltä jos saa tietää uudesta suhteesta jne.

No, erään kerran tuo nainen soitti minulle ja puhuimme asiat selviksi. Miehen tarinointi oli ollut kaikkea muuta kuin totta.

Ja sitäpaitsi; kukaan ei ole vastuussa toisen tekemisistä ja tekemättäjättämisistä kun suhde on ohi. Jos joku ihkailee itsarilla, niin hän tekee itse valintansa. Toisten ihmisten näkymätön kiristys on alhaista ja kuvottavaa. Omalle exälleni sanoin, kun jätin hänet ja hän uhkaili tappavansa itsensä jos en tee niin ja näin, että anna poika palaa, oma on ratkaisusi jos et normaalia elämää kestä. No, tuollapa tuo on elossa ja uusi nainen kainalossa ;D.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      106
      7522
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      106
      5286
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3526
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3481
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2554
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      352
      1520
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      59
      1347
    Aihe