Hei
Olen käynyt eräällä yksityisellä hammaslääkärillä (ostopalelulähete kunnalliselta puolelta), jossa hampaistani on ottetu myös röntgenkuvia. Nyt olen menossa toiselle hammaslääkärille (taas kunnallinen ostopalvelulähte, jossa nimetty toinen hammashoitopalvelu). Voinko saada hampaistani otetut röntgenkuvat itselleni, ja miten hammaslääkärisemat yleensä ottaen suhtautuvat tällaiseen, ottavatko jonkun maksun kuvien luovuttamisesta yms.? Röntgenkuvat ovat olennaiset, koska liittyvät viisaudenhammasongelmiini, joten siksi olisi kiva saada ne vanhatkin kuvat nyt tulevalle käynnille mukaan.
Hammasröntgenien saanti itselle?
5
3299
Vastaukset
- viisuri
No, tulipa kivasti kirjoitusvirheitä kirjoitukseeni.. :( No, anyway, vastauksia kuitenkin kaipaisin..
- Cd taskussa
Kyllä kuvat itsellesi saat pyydät vaan.
Pyyntö tulee esittää kirjallisesti omalla allekirjoituksella. Myös seuraava hoitava hammaslääkärisi voi kuvat tilata suostumuksellasi omalle vastaanotolleen.
- kyllä saa
Itse sain omat kuvani ainakin ihan vaan pyytämällä.
- Saa
Ei tarvitse kirjallisia pyyntöjä (ainakaan lain mukaan, toki tietyissä paikoissa saattavat tavan vuoksi olla yli-byrokraattisia). Meillä ainakin voidaan jopa lähettää postissa potilaalle kotiin. Kannattaisi harkita käyttävänsä samaa lääkäriä eikä vaihtaa joka kerta uuteen, pysyy hoito yhdenmukaisempana ja tuttu lääkäri tuntee suusi ja historiasi paremmin kuin uusi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349