Valehtelua etäsuhteessa

sattuu

Seurustelin vajaan vuoden poikaystäväni kanssa.. etäsuhteessa, kuitenkin Suomen sisällä. Olimme puhuneet mahdollisesta yhteen muutosta ja ikävästä ja tunteista. Olin ollut talven ajan vähän masentunut, ikävissäni ja huonolla tuulella ja ristiriitaiset tunteet luottamisen suhteen vaivasivat. Vielä talvella nähdessämme, tunteet olivat vahvoja ja muistan hänen sanoneenkin minulle, että onhan meillä vaikka koko loppuelämä aikaa. Jonkin ajan näkemisemme jälkeen (muutaman viikon) ..poikaystävä alkoi käyttäytymään omituisesti ja jossain vaiheessa ehdottikin pelkkää ystävyyttä joksikin aikaa.. otimme etäisyyttä jne. ..miettisimme tilannettamme ja miten etenemme, (mm yhteen muutto tuntui liian aikaselta hänestä) kävisimme kaikki vaihtoehdot läpi. Emmekä kuitenkaan katselisi muita. Poikaystävä muuttui aina vain omituisemmaksi.. vältteli, piti aina vain vähemmän yhteyttä.. ei vastannut kaikkiin kysymyksiin ja aina tuli vain kummallisempia ja kummallisempia selityksiä. Kun menin käymään hänen luonaan. Huomasin kaiken jo selkeästi. Tavarani oli laitettu "piiloon" ja poikaystävällä oli "kiire" saada minut lähtemään, vaikka ei sitä suoraan sanonut. En ollut koskaan seurustelumme aikana ollut näin vähän aikaa hänen luonaan. Muuten hän käyttäytyi hyvin omana itsenään ja oli lämmin minua kohtaan. Selittelyjä eri asioille kyllä piisasi ja huomasin, milloin hän valehteli. En kuitenkaan tentannut häntä. Hänen puheissaan kuitenkin ilmeni välillä sellaisia vihjeitä.. aivan kuin hän olisi yrittänyt niiden kautta kertoa minulle.. mutta ei kykene puhumaan suoraan. Hän ei ole itse kertonut mitään, mutta nyt jälkeenpäin minulle valkeni aika paljon asioita, Hän oli alkanut seurustelemaan toisen tytön kanssa. Heillä on jonkinlainen historia jo entuudestaan, josta minä en tiedä sen enempää. Ystäväksi hän on tämän tytön joskus sanonut ja heilläkin on yhteisiä ystäviä. Muusta en tiedä.
Tuntuu hirveältä.. osasin aavistaa kyllä jotain, mutta kaikki tämä valehtelu sattuu vielä enemmän. Kuinka usein olenkaan painottanut rehellisyyttä tärkeäksi suhteessa, oli se ystävyyssuhde tai seurustelusuhde tai joku muu. En näe syytä, minkä takia hän valehtelee minulle. Mitä hän minusta oikeastaan haluaa. Tahtoisin niin olla hänen ystävänsä, mutta en tiedä, onko ystävyydellä arvoa, jos siihen sisältyy niin paljon valheita. Olen pettynyt. Tässäkö oli sitten kaikki. En tiedä, pitäisikö asian vain antaa olla, vai pitäisikö minun kertoa hänelle, että tiedän.. en tiedä. En tahtoisi menettää häntä täysinkään. Valehtelu.. se sattuu tällä hetkellä ehkä eniten.
Mikään ei tunnu enää miltään. Tulevaisuus ei enää kiinnosta, eikä mikään huvita. En halua elämältäni enää mitään. Millään ei ole arvoa. Olen yksinäinen jo muutenkin. Työtön ja asun kotona. Vähäisetkin kaverit muualla. Tuntuu, että joskus harvoin, kun saan ihmisiä elämääni, niin hekin vain lähtevät pois. Miten tästä tuskasta pääsee yli.. miten löydän taas elämänhaluni ja ilon. En tiedä yhtään miten jatkaa tästä eteenpäin. Olen rikki.

1

360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssgh

      Sentään oot saanut tuntea rakkautta, vaikka se johtikin sydämen särkymiseen. Selviät kyllä ja löydät jonkun paremman, jonka kanssa pääset viettämään loppuelämäsi. Ei se tietenkään tunnu siltä nyt, mutta kun oot rakkautta löytänyt, niin sinussa on rakastettavaa, ja se osuu vielä uudelleen kohdallesi. Jaksamisia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe