Olen 18 vuotias ja yrittänyt koko kesän päästä kesätöihin, hakemuksia olen lyönyt jo yli 40. Osa hakemuksista oli jopa mielestäni hyviä ja 5 haastattelussa olen ollut. Yksikin haastattelu meni sillain että haastattelun päätteeksi tultiin kehumaan ja kysymään onko ennenkin ollut haastattelussa kun meni niin hyvin. Kuitenkaan työtä en saanut.
90% fimoista ei edes kuulu mitään, mitä ihmettä sielä vaaditaan 18 vuotiaalta abiturientilta? Työn saaminen tuntuu aivan mahdottomalta. Millä lailla ihmisiä valitaan??? Arvoilla?
Nimim: Alkaa jo kyllästymään tähän paskaan.
Kesätyön saaminen on ihan mahdotonta.
25
6343
Vastaukset
- Voi jumalauta
Hyvin menee heti alkuun kirjoitusvirhe
SIIS koko kevään ei kesän :D - otatästäoppiahei
Onko se nyt niin vaikeaa ymmärtää, että kaikki työpaikat menee suhteilla.
En ole ollut elämässäni kertaakaan kesätyöhaastattelussa, silti olen ollut kesätöissä useasti.
Hakemuksien määrä ei myöskään korvaa laatua.
Haastattelut eivät myöskään tarkoita sitä, että saisit varmasti paikan, mutta olet ainakin todennäköisesti erottunut joukosta ja voit päästä ehkä tulevaisuudessa.
Oletko hakenut oman kuntasi palvelukseen? Harvoin ne mitään hyväpalkkaisia töitä ovat, mutta niihin yleensä otetaan paljon enemmän, ja niihin pääseekin helpommin ilman suhteita.
Työn saaminen ei ole Suomessa mitenkään taattua ja varsinkin nuorisotyöttömyys on meillä ongelma. Suomalaiset nuoretkin kouluttautuvat paljon aloille, joille ei yksinkertaisesti ole tarjontaa. Jos ja kun on korkea koultus, niin onkin yleensä enemmän valinnanvaraa, koska sellaisista työntekijöistä on pulaa.
Olet kuitenkin jo 18-vuotias ja voisit työskennellä Suomen ulkopuolellakin kesätöissä.
Eikä sen kesän tarvitse olla sitä kesätyötä. Ei tulevaisuutesi ole pilattu, vaikka et olisi koskaan ollutkaan kesätöissä. Osta kuule lippu kesäksi ja lähde vaikkapa reilaamaan ympäri Eurooppaa. Ei se niin kallista ole tai voi olla, jos on tottunut ryyppäämään kaikki rahansa.- kalakissa
Olin keväällä rekrytoimassa meidän firmaan kesätyöntekijää. Alkuhaastattelut teki vuokrafirma sekä valikoi hakijoista sopivimmat ja minä valitsin näistä lopuista sopivimmat jotka pääsivät haastatteluun sekä tein lopullisen valinnan. Vuokrafirman sivuilla oli selkeä tehtävänkuvaus ja ala jolle haetaan.
Lukiessani hakemuksia silmiini pisti erityisesti yksi virhe minkä moni nuori tekee: hakemuksesta näki selvästi että sama hakemus on lähetetty useaan eri paikkaan ja hakemuksesta ei selvinnyt onko hakija oikeasti kiinnostunut alasta jolle hakee. Tämän perusteella karsin pois kaikki joiden hakemuksessa ei mainittu sanallakaan sitä, miksi on kiinnostunut avoinna olevasta paikasta yrityksessämme tai miksi uskoo että olisi sopiva ko. tehtävään.
Palkkasin tehtävään henkilön, jonka hakemuksesta näki että hän oli nähnyt vaivaa hakemuksen laatimiseen juuri meidän yritykseen ja haastattelussa osoitti että on ottanut selvää meidän yrityksestä ja sen toiminnasta.
Valitettavan usein tulee vastaan nuoria jotka hakevat kesätöitä sillä asenteella kunhan jotakin nyt saa eikä jakseta nähdä vaivaa edes kunnollisen hakemuksen tekoon.
- Henkilöstö HR
Vuokrafirmojen kautta saat varmasti töitä!
Katso onko paikallisilla henkilöstöpalveluyrityksillä vapaita paikkoja ja hae mahdollisimman moneen! - original poster
Kesätyö olisi juuri rahan takia tärkeä, koska minulla ei juuri ole varaa edes ajaa autoa tällä hetkellä :D
Joo ja henkilöstöpalveluihinkin olen kokeillut. Mutta ens vuoden tammikuuhun asti aikaa että eiköhän sitä kesän mittaan tai lopussa viimestään jotain työtä saa...- Spoiled
Kellä on varaa olla auto? :D
- gsegfrhh
Spoiled kirjoitti:
Kellä on varaa olla auto? :D
Sillä jolla on varaa ostaa sellanen, maksaa 1000-1500€ vuosimaksut (sis. katsastus, huollot jne) ja polttoaineet päälle, jota menee 1040 jos tankkaa joka viikko 20€llä bensaa. Eli 2000-2500€ menee pakostaki vuodes!!!!
- moimomimomiomimmoooi
Ei muuta kuin heti syksyllä opintotukea hakemaan. Se auttaa jo merkittävästi.
Säästä kaikesta turhasta, niin jää varaa järkevämpään. - MoiMoiMoiMoiMoiMoi
Kesätöitä on yhtä vaikea saada kuin vakinaista työpaikkaa. Itsekin olen ihmetellyt, mihin nämä valinta kriteerit perustuvat. Jos työpaikan on saanut, niin aina on kehuttu. Vaikeinta on saada "jalka oven rakoon" ja monesti isommat tehtaat ilmoittavat kesätyöpaikoistaan ensin työpaikan sisäisessä järjestelmässä, eli työt menevät "suhteilla".
http://tinyurl.com/kesatyopaikka - työkkäriin
Ilmoittaudu työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi.
- Avoimet työpaikat
Quote:
90% fimoista ei edes kuulu mitään, mitä ihmettä sielä vaaditaan 18 vuotiaalta abiturientilta? Työn saaminen tuntuu aivan mahdottomalta. Millä lailla ihmisiä valitaan??? Arvoilla?
End quote.
Ei se mikään ihme ole jos työnantaja ei vastaile kertomalla, että valinta ei ole osunut kyseiseen hakijaan. Omalla työpaikalla oli 1 (yksi) avoin työpaikka ja siihen tuli yli 70 hakemusta. Kun työntekijän valintaprosessiin menee pieneltä organisaatiolta koko huomio niin siinä ei enää ehditä kerätä hakemuksista s-postiosoitteita ja lähettää vastaukseksi, "kiitos hakemuksista, valitettavasti ette tulleen valituksi" vaikka se sikäli kohtelista olisikin. Ja nyt kyseessä on pieni kaupunki eteläisessä suomessa, jonka lähellä ei ole suuria keskuksia.- JepulisJee
Ei se vie kauaa, jos on ammattilainen hommissa. Puolessa tunnissa on homma hoidettu ja varmasti samat henkilöt hakevat myös ensi vuonna ( muut uudet), joten saatte parhaan mahdollisen henkilön hommiin myös tulevaisuudessa.
Antaa nimittäin todella huonon kuvan firmasta, jos ei vastauksia lähetetä lainkaan. Ja sanahan kiertää nopeasti facebookissa ja niin edelleen.
9v eiiiiiiiiiiiii voi han pa jaska ei oo mulle kesä töitä
- elämä on paskaa
90% fimoista ei edes kuulu mitään, mitä ihmettä sielä vaaditaan 18 vuotiaalta abiturientilta? Esim Yit tällä kylällä kun saa koko amiksen 1,2 ja 3 luokan oppilaalta hakemuksen ja luokkia on 3 per vuos ja luokassa on n.20 oppilasta niin oho sitä tuli pelkästään amiksesta n.340 hakemusta siihen päälle vielä AMK ja TKK niin lähemmäks tuhatta hakemusta mennään. Esim Yitillä päätökset tekee työpääliköt niitten palkat huitelee 5000e/kk niin ei ne tuhlaa kallista aikaansa siihen että ne rupee lähettelee sähköpostia "valitettavasti sinua ei valittu". Tässä valtiossa satutaan ammattitutkintoa arvostamaan enemmän kun lukiota haet sitten raksalle taikka kaupan kassalle niin amikset ja kauppikset menee jonossa ohi.
- justjooh
No tuskinpa sen työpäällikön tarvitsee niitä kiitos mutta ei kiitos kirjeitä kirjoitella jokaiselle henkilökohtaisesti erikseen. Kyllä siellä on iha automaattiset sähköpostilistat mihin sen hakijan osoite menee kun hakemuksen. Että se on ihan firmojen halusta kiinni tuleeko niitä vastauksia vai ei.
Nyt on vuosi 2012. Näkee että kaikilla ei ole tuo tekniikka hallussa. Ei ole näillä firmoillakaan. - janipee12
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut tuon aloitus viestin itsekkin olen lähettänyt kymmeniä hakemuksia ja olen 18. enkä ole yhdessäkään haastattelussa vielä ollut... -.-
- jjhhoo
Minullakin taitaa tulla olemaan (jälleen) työtön kesä. Hain 28 eri paikkaa ja pääsin kahteen haastatteluun, mutta ei tärpännyt.
Onnistuin kuitenkin pääsemään pihatyön ja toimistotyön kursille kesäksi. Jos niiden avulla vaikka saisi ensi kesänä helpommin töitä. Onhan nekin parempi kuin ei mitään. Suosittelen että tekin yrittäisitte myös päästä jollekkin kursille tai sitten voi tehdä vaikka vapaaehtoistyötä.
Hyvää kesää kaikille! Samaa täällä. Olen 23-vuotias. Mutta olen koulutettu enemmän ja minulla on myöskin pari vuotta työkokemusta... olen laittanut ehkä 60-70 työhakemuksia tänä keväänä, kävin 8 haastattelussa... mutta kuitenkaan työtä, kesätyötä, harjoittelupaikkaa en ole saanut.
- daugava
Ei se ole myöhäistä vielä tuossa vaiheessa, itse sain työpaikan kesäkuun lopussa kun jaksoin yrittää.
- Työtä on!
Mistä päin etsit töitä? Siivous-, kodinhoito ym. työtä tarjolla hoitokodissa Keski-Uusimaalla:)
koulutukseeni sisältyy pakollinen työharjoittelu, ja se pitää olla liiketoiminnan työstä, eli jostain toimistosta.. ei siivoustyöt sopii niille eikä asiakaspalvelu käy.
- kesatyolainen
Monet kaupungit valikoivat kesätyöläisensä nykyään arvalla, senverran halukkaita löytyy jopa pikkukaupungeissa. Itselle kävi äärimmäisen hyvä tuuri kolmen kuivan kesän (ei saanut mitään muuta kuin siivoustöitä) jälkeen kun pääsin jopa kahteen työhön ja toinen saattaa venyä kahdeksi kuukaudeksi sen yhden sijaan, jopa.
Suhteettomana ja epäonnisena joudut aloittamaan pohjalta eli hyväksymään sen sontasimman siivoussijaisuuden jonnekin teollisuushalliin tai jos tuuri käy, kauppaan iltasiivoojaksi. Mutta se kaikki on työkokemusta joka ennenpitkään tulee poikimaan sinulle parempia mahdollisuuksia.
Itse aloitin noin 15-vuotiaana äidin sijaisena siivoushommissa joita olen tehnyt aivan liikaa ja varmasti saan vielä monta vuotta tyytyä tekemään. Välillä pääsin jopa tehtaalle aitaa maalaamaan ja pari kesää sitten kiitos koulutuksen pääsin tekniseen virastoon siistiin arkistotyöhön josta sain jopa nelinumeroisen korvauksen sen ainaisen kolmen sijaan, joka myöhemmin poiki kolmannenkin kuukauden ja vielä paksumman tilin.
Nyt olen kirjastolla ja vaikka tili on taas takaisin kolminumeroiseen, olen hyvin kiitollinen että en joudu viettämään kesää harjan varressa.
On siis mahdollista päästä kesäduuniin... Kun vain ei ole liian nirso. Se on se avainsana. - 18+11
Olen samaa mieltä, aivan naurettavaa että suhteilla pääsee töihin eikä taidoilla. Työskentelen eräällä grillillä kesäisin, johon pääsin ihme kyllä hakemuksen perusteella. Paikan päällä selvisi, että kaikki muut työntekijät ovat toistensa kavereita ja päässeet sillä perusteella töihin, kun ovat jonkun kavereita. Laiskojakin siellä on paljon, mutta eihän kavereista juoruta pomolle ja jos minä kertoisin, niin hetihän kaverit puolustelis. Näin täällä Pohjois-Suomessa.
- hippee
Olen lähetellyt hakemuksia 18 ikäisen vähän joka paikkaan. Ehkä prosentti kaikista kohteista vastaa edes jotenkin.
Töihin olen kuitenkin aina päässyt kun olen SOITTANUT ja sopinut TAPAAMISEN kesätöistä vastaavan henkilön kanssa. Näin kontakti luodaan heti ja tehokkaasti. - Työnantaja,.,
Vihaan noita soittajia!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2911171- 528795
- 1375425
- 1443724
- 693618
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403308
- 572628
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak632294- 301867