Haluaisin kiiltävät hiukset kun nyt minulla on kauhean karheat ja jotka näyttävät rasvaisilta sekunnissa vaikka pesen joka toinen päivä hiukseni. Olen jo epätoivoinen. Mitä shamppoota suosittelette tai onko teillä jotain muuta vinkkiä.?
Miten saa kiiltävät hiukset ?
23
3023
Vastaukset
- apua1111
Auttakaa nyt minua olen pulassa :(
- Suositan lämpimästi!
Erittäin hyvä vinkki tässä:
Tanskalainen, erinomainen kirjailija Peter Freuchen kirjoitti kirjassaan "nuoruuteni Grönlannissa", että hän meni kihloihin eskimotytön kanssa, muistaakseni tapahtui 1920 -luvulla.
He muuttivat asumaan igluun, jossa pystyivät nukkumaan alasti turkisten alla. Freuchen oli jo jonkin aikaa ihmetellyt, miten hänen nuorikkonsa hiukset voivatkin aina olla niin ihanan ilmavat, kauniin kiiltävät ja runsaat. Salaisuus paljastui sitten, kun hän oli herännyt kesken uniensa ja havaitsi, miten kaunottarensa veti sängyn alta esiin potan, jossa oli pissat. Morsio alkoi liottaa hiuksiaan virtsassa ja aikansa huljuteltuaan kuivasi hiukset. Siinä se salaisuus!
Ilmeisesti virtsassa on paljon aineita, joista on iloa ihmisen kehon hoitoon. Intian entinen pääministeri Morarji Desai mm. kertoi joka aamu huuhtelevansa nenänsä omalla virtsallaan. Myös Tauno-vainaa rajantakaisesta Karjalasta kertoi, että ihon hiertymiin oma virtsa oli parasta lääkettä, mistä kasvoi kaiken kestävä parkkinahka, toisin kuin olisi voiteista tullut heikkoa nahkaa ja hidas paraneminen. - suoraa vai taipuisaa
taipuisa tai kihara tukka on aina karheampaa kuin suora.
Suora ja sileä kiiltää, koska taittaa lasimaisena hiuksena valoa.
Taipuisa ja karheampi ei kiillä,
vaikka SÖISI TERVEELLISESTI ja mitä ikinä tuolla jatkossa ehdotetaankaan :D
(Väreillä ja kemikaaleilla saat toki keinotekoista hetkellistä kiiltoa.)
Rasvaisuuteen:
Harvenna hetkeksi pesukertoja ja jätä muotoilutuotteet ja kiiltotuotteet pois. Karheassa ja pörröisessä tukassa ei pieni likaisuus tai juurikasvu näy samalla tapaa, kuin aivan suorassa ja sileässä.
Nauti kuohkeasta tukastasi!
- backtothefucking80s
mikset käytä permannettuja hiuksia 80 luvun tyyliin? ne ovat ilmavat, söpöt ja raikkaat. kummallista kun nykyään kaikki vain haluaa tavanomaiset suorat hiukset
booooooooooring - hiusprobleeem
Kun itse olin tuossa samassa tilanteessa, nukuin monet monet yöt niin, että pistin oliiviöljyä hiusteni latvoihin, ja pyyhe päähän. Aamulla pesin ne pois. Jossain kohtaa kokeilin myös kahvia sillä olin lukenut jostain että antaa kiiltoa. Nyt käytän sellaista shampoota joka on kiillottomille ja helposti rasvottuneille. Minusta se toimii. Olisikohan se lorealin , sellainen vaaleanpunainen pullo. Ostin prismasta ja todella halpa. Hiukseni ovat nyt kiiltävät , mutta talviaikaan rasvottui niin, että jos illalla kävi suihkussa, niin päivällä oli jo ihan rasvaiset.... toivottavasti edes jotain apua oli ! :) hyvää kevättä!
- kiitos
Kiitos :-) ! Kokeilen tuota. Samoin
- hjiushullu
-Pese hiukset pää alaspäin.
-Kuiviin ja karheisiin kohtiin ennen pesua öljyä/hoitoainetta, sitten shampoo ja vaikka vielä uudelleen hoitoaine. Itse en edes huuhtele hoitoainetta kovin tehokkaasti pois, ja joskus lisään vielä hiuksiin jätettävää hoitoainetta.
-Jotkut pesevät hiuksensa shampoolla kahdesti, ensin vanhat mönjät pois ja toisella kertaa kunnon puhdistus.
-Joskus suihkuttelen myös kuivashampoota rasvaisiin kohtiin.
-Hoitoainetta/öljyä tms Frizz serumiahan voi lisäillä aina kun karheus alkaa ärsyttää liikaa. - k
SIM system 4 -tuotteet toimineet ainakin minulla. Suosittelen!
- shamppoo
Lopeta käyttämästä kauppojen tuotteita. vaikka kampaamon tuotteet on kalliimpia, kun normi kaupan, niin se kampaamotuotteisiin satsaaminen kannattaa, jos haluaa kiiltävät ja terveet hiukset.
- hearisti
Oliiviöljy todellakin toimii ja vaikka onkin vähän epämukava käyttää voin vannoa että toimii.
- upeat hiukset
pese sillä kaikkein halvimmalla, erittäin hienolla suomalaisella sampoolla.
olen itse käyttänyt sitä yli kymmenen vuotta ja hiukseni ovat elpyneet. käytän siitä sarjasta tervasampoota ja olen saanut ihanan punaisen vivahteen pian harmaantuviin hiusiini. se ei sisällä silikoonia vaan pesee hiukset hellävaraisesti ja ne ovat lupauksensa mukaan kuin sadevedellä pestyt. maksaa n. euroviiskyt ja on enemmän kuin hintansa arvoinen. - tonbo
Kookosöljyä kannattaa myös kokeilla, kuulemma läpäisee hiuksen paremmin kuin muut öljyt ja kosteuttaa siten tehokkaammin.
Ihan tavallisista ruokakaupoista tuota saa. Huoneenlämmössä se on kiinteää, mutta hiukan kun lämmittää niin sulaa nestemäiseksi ja on näin helpompi levittää. Teen yleensä niin että levitän öljyn ihan käsin hiuksiin, sitten kiepautan sykerölle ja vedän suihkuhatun päähän ja annan vaikuttaa noin tunnin ennen kuin pesen normaalisti shampoolla ja hoitoaineella.
Itse olen ainakin tykännyt, tuoksuukin vielä tosi ihanalle- Shine
Kampaamosta saa L'orealin Mythic öljyä. Shampoo pesun jälkeen levitetään kuiviin hiuksiin, eikä pestä pois. Erittäin riittoisa pullo. Öljy tuo hiuksiin upean kiillon ja aivan ihanan tuoksun. Tuote on paras mitä löytyy kampaamoista. Vihdoinkin löysin!
- uTeliaS 1999
Shine kirjoitti:
Kampaamosta saa L'orealin Mythic öljyä. Shampoo pesun jälkeen levitetään kuiviin hiuksiin, eikä pestä pois. Erittäin riittoisa pullo. Öljy tuo hiuksiin upean kiillon ja aivan ihanan tuoksun. Tuote on paras mitä löytyy kampaamoista. Vihdoinkin löysin!
Tää Mynthic öljy on nyt Hullulla päivilä tarjouksessa,n.16e.Paljon se maksaa normaalisti kampaamoissa?
- Niin se Mythic oil
uTeliaS 1999 kirjoitti:
Tää Mynthic öljy on nyt Hullulla päivilä tarjouksessa,n.16e.Paljon se maksaa normaalisti kampaamoissa?
Siitä on jo aikaa kun ostin sen Mythic öljyn, en muista hintaa, mutta kuten sanoin, pullosta riittää pitkäksi aikaa.
- uTelias 99
Niin se Mythic oil kirjoitti:
Siitä on jo aikaa kun ostin sen Mythic öljyn, en muista hintaa, mutta kuten sanoin, pullosta riittää pitkäksi aikaa.
Kiitos vinkistä,Shine! Ostin sen hullareilta ja wau,mikä aine! Ihana tuoksu ja ihana kiilto! Taitaa todella olla riitoisa aine,pari tippaa riittää!
Ja kuivat raita-kohdat oikeen säihkyy nykyään mun päässä.
Suurkiitos! :D
- Kannattaa kokeilla.1
Yksi konsti voisi olla, että jätät shampoot ja hoitoaineet täysin pois. Koita googlettaa "no poo".
Ideana siis, että hiukset pestään pelkästään vedellä kerran-pari viikossa ja tehdään se isoäidin sata harjanvetoa. Silloin tällöin käytetään huuhtelussa laimennettua etikkaa ja joskus pestään vesi-ruokasooda seoksella.
Jos olet murrosiässä, niin hiuspohjan nopea rasvoittuminen on normaalia. - Niinpä niin.
Kauniit ja kiiltävät hiukset vaativat hyvät geenit,jolloin hiukset ovat paksut ja siihen kun vielä lisätään terveelliset elämäntavat ja terveellinen ruokavalio,hiuksista tulee kauniit ja kiiltävät. Ps.kannattaa muistaa,että itse hius on kuollutta ja hiuksen karvatuppi on hiuksen alkulähde,joten shamppoilla eivät hiukset kasva tai paksuunnu.
- Shampoo ei paranna
Muista syödä oikein!
Se mitä pistät suuhusi tulee kropasta ulos, myös hiukset näyttävät miten ihminen voi sisältä.
Hyvät rasvat ja paljon vettä äläkä värjäile liikaa huonoilla aineilla vaan käy kampaajalla.Moi mummo täällä,
geenit joo, mutta seuraavaksi tärkein on ravinto. Asun portugalissa, missä naapurin ysikymppisellä on tummat kiharat. Täällä oliiviöljy on must. Joka viikko öljyt päähän. Aurinko on pahasta, joten kaikilla on huivilla sidottu aurinkohattu. Maaperässä on runsaasti mineraaleja, mitä hiuskasvu vaatii. Suomessa ollessani syön seleenitabletteja ja kiillon paranemisen suorastaan huomaa.
Omat hiukseni, samoin seitsenkymppisenä kiiltävät ja tummat, pidän kunnossa karttamalla keinovärejä, suht harvakseltaan pesten ja hieromalla hoitoaineen saunan jälkilämmössä juuriin. Päänahka pitää hieronnasta, niin ulkoisesta kuin sisäisestäkin.
Välttäkää kemikaaleja, suosikaa perusravintoa - siinä se
Mummo
moi
pese hiuksesi 4-5 kertaa viikossa, ja osta tätä shamppoota ja hoitoainetta, jota itse
käytän: Pantene Pro-v nature fusion vihreä. Vaikka mun hiukset ei olekaan värjä-
tyt, niin kuin noi shapmppoot ja hoitoaineet on tarkoitettu, ne tehoavat mulle.....ja an
na sen hoitoaineen vaikuttaa 4-5 minuuttia, ei sitä saisi pestä heti pois, sen hoitoai
neen vaikutuksen aikana mä pesen muun kehoni osat, siinä ehtii hyvin sen teke-
mään, ja jos menee saunaan hoitoaine hiuksissa, niin sekin auttaa ja sitten vasta
pesee muun kehonsa.....ja muista, ettei ihme tapahdu yhdessä yössä.......mä pesen
huikseni noin ja aina kunnolla.....ja sitten pitää muistaa myös harjata hiuksensa mi
elellään, kun ne on kuivat, tai melkein kuivat !- luin netistä et..
laimennetulla etikalla sais kiiltävät ja pehmeät hiukset(?) (:
- 5+3
Mitä vähemmän käytät kihartimia/suoristusrautaa/kuivaajaa sitä paremmin hiuksesi pysyy kunnossa. Jos hiuksesi ovat suorat ja useimmiten pidät ne suorana, suosittelen kuivaajaksi Rotaatioilmakiharrinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.2911171- 528795
- 1375425
- 1443724
- 693618
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403308
- 572628
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak632294- 301867