Alaselkäkipua 5 kuukautta, pelottaa :(

maisa20

Minulla on alaselässä, ehkä aavistuksen selkärangan oikealla puolella aivan pakaran tuntumassa viiltävää kipua ISTUESSANI.
Kipu ei tunnu maatessa, eikä seisoessa eikä esim. uidessa tai muussa liikuntasuorituksessa. Kipu tuntuu vain jos joudun istumaan, etenkin selkä suorassa tai ryhti hieman etukumarassa. Jos taas istun taakse nojaten, kipua ei tunnu.

Olen käynyt useasti lääkärillä, joka teki muutamia perus juttuja, kuten nosteli molempia jalkoja ylös ja testasi sattuuko se alaselkään (ei sattunut) ym. Hänen mukaansa vika ei ole ainakana välilevyssä.
Sain lähetteen alaselän/lannerangan röntgeniin ja kuvissa ei näykyn poikkeavaa.
Lääkäri lähetti vielä uudelleen röntgeniin jossa kuvattiin muistaakseni jotain SI-niveltä, joka sijaitsee kai lonkassa?
Kuvassa ei näkynyt mitään.

Lääkärin mukaan, koska röntgenkuvissa ei näkytn mitään, vaiva on lihaskipua.
Mutta tiedän ettei se ole. Olen kärsinyt lihaskivusta elämäni aikana aiemmin, ja tämä kipu tuntuu olevan ikäänkuin luussa, täysinerilaista kuin lihaskipu. Kipu on viiltävää ja todella voimakasta, säteilevää ja pahenee hetki hetkellä kun istun. Kipu siis alkaa ensin vain pienen ilkeän tunteena mutta pahenee nopeasti sietämättömäksi jos jatkan istumista. Heti jos käyn maaten/ nousen seisomaan kipu alkaa laantumaan ja katoaa sitten vallan.

Olen kyllä ottanut särkylääkettä ja kokeillut voltaren geeliä ja mobilattia ja harrastanut erilaisia liikuntamuotoja mutta mikään ei oo kuluneen 5kk aikana auttanut.

Olen 20vuotias nainen.

2

162

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tee näin

Luu ei voi särkeä sori vaan sillä luussa ei ole mitään hermoja.Kävitkö tavallisessa vai magneettikuvauksessa eli siinä jossa mennän sen rummun sisälle.Jos kävit siinä eikä mitään vikaa löytynyt on syy lihaksissa tai jänteissä..tulehdus kenties eli eikö kortisoonia kokeiltu?
      Jos vain tavallisessa kuvauksessa kävit niin valitappa ensikerralla,jotta on niin kipeä ettei meinaa kusi tulla ja paskat tuli housuun kerran.Muista myös kun lekuri tutkii sano jotta säteilee pakarasta reiden takasivua pitkin kipu ja erittäin tärkeää joka ratkaisee tulkitseeko lääkäri vaivan,jotta pistää sinut magneettikuvauksiin on se,että se tunkee sormen persreikään ja sanoo purista sulkijaa niin älä missään nimessä supista jaa olet yrittävinäsi vaan ei onnistu kun niin kipeä.Kas olet äkkiä kunnon hoidossa.:=)Koettu itse on.

• pikkujuttu

jaa a lekuri oli oikeassa se on vain lihaskipua mutta johtuu kehosi epätasapainosta. mene ja painota lihaksistosi kuntoon ja taspainoon mene www.tasapainopiste.fi ja hoida itsesi kuntoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3819
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2954
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1855
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1588
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      924
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      764
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      731
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe