Olemme vaimoni kanssa olleet yhdessä reilut kolme vuotta josta 10kk naimisissa. Meillä on ollut hyviä ja huonoja aikoja, mutta olemme aina pärjänneet ja tulleet loppujen lopuksi toimeen.
Olemme melko nuoria, alle 30 molemmat. Tämä on minulle ensimmäinen pidempiaikainen suhde, vaimollani taas on ollut niitäkin. Alussa minulla oli opettelua kaikessa mahdollisessa, toisen huomioimisessa, siinä, mitä saa tehdä ja mitä ei. Koskaan en ole pettänyt, enkä pystyisikään siihen.
Suhteemme alussa seksi sujui ja sitä oli paljon. Nyt jostain syystä vaimoni halukkuus on vähentynyt tai käytännössä lopahtanut kokonaan. En tiedä mistä se varsinaisesti johtuu, naimisiin menon jälkeen seksi vähentyi huomattavasti eikä hän enää tee mitään "ylimääräistä". Aiemmin meillä oli käytössä leluja, harrastimme suuseksiä molemmin puolin, eri asentoja yms. En usko että oikesti kaikilla naisilla seksi muuttuu avioliiton jälkeen puututtavaksi velvollisuudeksi. Vaimon puolustukseksi täytyy sanoa että hänellä on ollut kaikenlaisia vaivoja, jotka varmasti vähentävät halukkuutta, kuten hiivatulehduksia, virtsatieinfektioita ja ummetusta. Mutta edes terveenä ollessaan, ei mitään. Minulla taas on ehkä tavallista voimakkaampi vietti. Joudun purkamaan paineeni hyvin usein itse, jopa häämatkalla.
Olemme molemmat kyllä tiedostaneet tämän ongelman ja puhuneet siitä. Olemme kokeilleet sellaista, että päätimme vaan olla harrastamatta seksiä, että jospa se vietti syttyisi itsestään. Ei toiminut. Kokeilimme muutaman viikon ajan iltaisin hierontaa, hyväilyä, lähellä olemista siinä toivossa että halut heräisivät. Ei toiminut.
Eikä seksi ole ainut ongelma. Minä teen kolmivuorotyötä ja vaimoni opiskelee. Eli minä siis maksan aivan kaiken, asuntolainan, ruuat, elämisen, kaiken. Vaikka sanoin että vaimoni opiskelee, käytönnössä hän vain makaa kotona tekemättä yhtään mitään. Hänellä on opiskelut rästissä, harjoittelut jääneet keksen. Kaikki tökkii. Kun tulen kotia esimerkiksi yövuorosta, hän ei huomio minun unirytmiä ollenkaan vaan tekee mitä itse haluaa. Tai kun tulen aamuvuorosta, huomaan että hän on ehkä päässyt sängystä sohvalle television/läppärin ääreen ja sanoo että on nälkä, tee ruokaa/mene kauppaan. Ja minä olen niin helvetin vässykkä/kiltti että minä teen sen. Olen jo jonkin aikaa epäillyt, että vaimoni olisi masentunut.
Vaimoni on hyvin läheinen vanhempiensa kanssa, jotka ovat mielestäni hemmotelleet hänet pilalle. Hän on saanut aina kaiken ja kaikki on tehty hänen mukaansa. Nyt hän yrittää tehdä tätä samaa minulle. Noh, appivanhempani ovat asia erikseen, joka ei onneksi avioliittomme onnellisuuteen pahemmin vaikuta.
Hauskaa mielestäni tässä on se, että työskentelen hoitoalalla sairaanhoitajana, ja kotona minulla odottaa aina yksi potilas joka vaatii jatkuvaa hoitoa ja passausta. Tuo sitä, tee tätä. En jaksa.
Vielä yksi ongelma minulla on vaimoni jatkuvan valittamisesen, kitinän ja kiukuttelun kanssa. Kaikki on aina minun syy, hän ei tee virheitä. Lisäksi hänestä on tullut laiska, hän ei liiku. Hän on ylipainoinen ja sekin on minun vika. Auta armias jos vastaan rehellisesti hänen kysymykseen siitä, miltä hän näyttää baariin lähtiessään. Kyllä hän juo enemmän kuin minä, onneksi appivanhemmat kustantaa sen. Voiko vaimolle snoa, että hän näyttää paksulta koska hän on PAKSU? Tai että lopeta valitus ja tee asialle jotain? Monesti on käynyt mielessä. Kaikki karppaukset, soppakuurit, TV-shopin läskienpiilotus-alusasut on kokeltu mutta tulosta ei ole tullut.
Huoh, tämä on vaan tällänen yöllinen avautuminen. Olen nyt yövuorossa ja juuri ennen kun lähdin töihin oli tilanne joka oli saada pääni räjähtämään. Vaimoni on hakenut kesäksi töitä ja hänellä oli työhaastattelu, josta hänelle oli ilmoitettu viikkoa aiemmin. Hän ei ollut valmistautut ollenkaan, ei ollut cvalinnut vaatteita, kerännyt työ- yms todistuksia valmiiksi. Eikä edes selvittänyt missä haastattelu on! Matkalla haastatteluun hän soitti minulle ja käski selvittää osoitteen. Selvitin sen. Sitten minun piti kertoa tarkka sijainti ja ajo-ohjeet. Tein sen. Vaimoni oli jo myöhässä haastattelusta kun hän alkoi huutamaan minulle että olin neuvonut reitin väärin koska se paikka oli toisella puolen katua. Kiitokseksi sain luurin korvaani. Luulin jo että hän olisi mennyt haastatteluun, koska tässä vaiheessa hän oli vasta 5min myöhässä. Minä lähdin sillä aikaa kaverini kanssa salille ja laitoin viestin, että tsemppiä kulta. Vastaukseksi sain että kotia ei ole tulemista. Menin kotiin vielä, mutta tosin vain nukkumaan. Lähtiessäni vielä kysyin, onko hän pahalla päällä. Ei vastausta.
Nyt sitten yövuorossa pähkäilen, mitä teen kun pääsen kotiin. Menenkö rouvani viereen nukkumaan vai menenkö suoraan vierashuoneeseen. Vai menenkö kotiin ollenkaan?
Mitä tehdä?
11
239
Vastaukset
- Bean there
Älä me
- Ana
Dumppaa!
- KIINNI
>ihmettelen suuresti ,että vielä katselet tuollaista naista. Koittaisisit ymmärtää kun olet kuitenkin hoitoalalla ,että tuollaisethan vaan pahenevat. Laske mistä sinä maksat ? siitä että joskus saatat saada PILLUA. OTA ITSEÄSI NISKASTA KIINNI.
- Äiti ja vaimo
Kuulostaa jotenkin siltä että vaimosi on masentunut, niinkuin epäilitkin. Liitossa on erilaisia vaiheita ja välillä vaikeaakin, mutta puhumalla ja asioista avoimesti keskustelemalla ne selviää. Jotenkin tunnistin itseni tuosta kirjoituksesta, mutta meillä tosin hiukan eri tilanne, meillä on kaksi pientä poikaa ja he vievät minun aikaa paljon. Toisen lapsen syntymän jälkeen seksihaluni katosivat ja olin todella kiukkuinen ja aina väsynyt. 3kk lapsemme syntymän jälkeen kuoli isäni ja suru on ollut suuri. Nyt kun aikaa on hiukan kulunut, niin on ihanaa ollut huomata että haluni ovatte palaneet ja muutenkin suhteemme voi taas hyvin. Minun haluihini ja mielialoihin vaikutti minipillerit, ne kun lopetin niin tilanne muuttui. Mitähän ehkäisyä te käytätte, hormonit saattavat sekoitaa naisen mielialoja kovastikkin. Ja mitä vaimosi painon tulee, niin älä tee virhettä että arvostelisit häntä ulkonäön takia, hän itsekkin varmasti tietää olevansa lihava ja haluaisi asian muuttuvan. Ja jos olet jotenkin hänen ulkonäköä arvostellut, niin sekin saattaa viedä halut. Laihtuminen lähtee sitten omasta halusta muuttua, toisen painostus ei auta. Tässä muutamia ajatuksia kirjoituksestasi. Voimia teille ja toivon että saatte suhteenne kuntoon.
- sdfsdfsfd
". Eli minä siis maksan aivan kaiken"
" Menenkö rouvani viereen nukkumaan vai menenkö suoraan vierashuoneeseen."
Mä luulin että se oli sinun sänkysi, mutta taisin erehtyä.
Meillä on ainakin homma toiminut niin, että jos ei olla samaan sänkyyn mahduttu niin se on ollut vaimo joka on nukkunut sohvalla. Minun mielestäni mies ei koskaan lähde itse maksamastaan sängystä. - Aloittajalla ihan
Normi suomi nainen vaimona. Ei oo muunlaisia naisia.
- Cloetta...
Voi olla masennusta tai mitä tahansa. Mutta ehkä olet unohtanut olennaisen: et ole vastuussa vaimosi olotilasta, masennuksesta, tympääntymsiestä, onnellisuudesta, onnistumisesta työhaastatteliussa tai yli päätään mistään. Kuitenkin otat vastuun monesta sinulle kuulumattomasta asiasta ja päätät asioita, joista sinua voi myöhemmin syyttäää.
Sinä mahdollistat vaimosi suhteellisen älyttömän käyttäytymisen. Sinun olisi syytä lopettaa se. Vaimoasi et voi muuttaa mutta itseäsi voit. Mielestäni sinun kannattaisi kertoa Tässä asiassa päätöst on sinun! - pohtijatar xx
Olen sh minäkin ja kyllä vaikuttaa että vaimosi "tehot" on kadonneet Oliskos masennusta? Kilpirauhasen vajaatoimintaa? (ummetus ja makoilu)Oletko kertonut että toivoisit hänen tekevän ruokaa kun sinä käyt töissä ? ja kävisi kaupoilla? Harrastaako hän mitään? Onko kavereita?..Toivon että ongelmavyyhti selviää..myös parisuhde-neuvontaa perheasiain neuvottelukeskuksessa voisi olla ok juttu.Olet hyvä mies ja jos teillä ei synkaa..mä otan sut:) (vitsi)
- Palloilija1
Kyse on vain siitä että vaimosi on sanut sinut kiikkiin(=naimisiin) ja nyt katsoo ettei tarvitse tehdä elämänsä eteen mitään. Ehkä omatunto kalvaa häntä ja sen vuoksi on lievässä masennustilassa. Komenna hänet kylmästi vaan liikkeelle ja kun sa itsensä vireeseen niin yleensä oma-arvostus nousee ja muutkin asiat alkavat rullaamaan. Hakekaa ulkopuolista apua jos tarve vaatii.
- 16+3=™
Aivan selviä masennuksen oireita.
Sinä olet tehnyt kaiken voitavasi naisen hyväksi. Toinen voi tehdä vain niin paljon toisen puolesta... ellei nainen itse halua muuttaa tapojaan paremmaksi, sinä et voi tehdä sitä hänen puolestaan. On todella väärin että toinen vain syo ja lahoaa kotona laittamatta tikkua ristiin! Ja toinen tekee aivan kaiken. Väärin, väärin, väärin.
Sinulla on kaksi vaihtoaehtoa:
a) yhdessä menette hakemaan naiselle hankistä tukea ammattiauttajalta. Kuukauden päästä, katso onko hän muuttunut parempaan. Ellei niin sitten vaihtoehto b.
TAI välittomasti b
b) rauhallisella ja tasaisella äänellä vain yksinkertaisesti ilmoitat että ellei hän paranna tapojaan (hoida taloutta, hanki tyopaikkaa, pudota läskejään ja ala liikkumaan enemmän) sinä et voi katsoa kun hän harkiten ja huolellisesti tuhoaa teidän suhteen. Sinun mittasi alkaa olla täysi ja nyt on jommankumman aika poistua kuvioista.
Siis ei mitään huutoa tai pulinointia, ei väittelyä eikä solvaamista. Jos naisesi aloittaa sen, pidä naamasi peruslukemilla ja hänen lopetettuaan, taas aivan rauhallisesti toistat tuon tosiasia viestin uudelleen. älä missään nimessä lankea väittelemään. Sillon viestiltäsi putoaa pohja kokonaan, ja mitään ei muutu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52732Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062571Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv142276Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.451870- 321453
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141443- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948