Epäreilu tukien jakaminen

Olen miettinyt miksiesimerkiksi kyppitonnin kuukaudessa tienaava pariskunta saa lapsilisää, joka siirretään suoraan lapsen omalle tilille. Tottakai Jokainen vanhempi haluaa lapselleen pikkasen käsirahaa vaikkapa oman asunnon ostoon kun tulee täysikäiseksi, mutta eihän pari tonnia tienaava sinkkukaan saa asumistukea jonka voi suoraan siirtää ASP-tilille. Eihän lapsilisän tarkoitus ole olla mikään lisä jonka voi säästää. Mielestäni olisi parempi jos tämäkin porrastettaisiin tulojen mukaan ja saataisiin ohjattua lisät niille jotka sita oikeasti tarvitsevat.

18

253

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkeää

Lapsilisää pitäisi maksaa vain työssä oleville. Näin loispummikulttuurin edustajat eivät saisi lapsilisää viinaan ja huumeisiin.

• ömgxökfgmklgmflk

Loisille pitäisi maksaa lapsettomuuslisää, etteivät turhaan sikiäisi ja tuottaisi uusia loisia muitten elätettäväksi.

• Lapsetkin töihin.

Tästä olen kyllä samaa mieltä.

• muka säästöä

Lapsilisä pitää poistaa rikkailta, kerraon SÄÄSTÖPAINEITA!!! Tätä on ehdotettu, mut eipä oo päättäjät hyväksyneet.

• Loistava idea

Palkka pitäisi poistaa korkeimmin tienaavalta puolisolta jos toinenkin on töissä.
      Pitäisi sopia niin että kaksi yhdellä palkalla olisi töissä. Se toisi säästöä.

Kaupoissakin saa joskus kaksi yhden hinnalla, niin sen voisi soveltaa myös työelämään, kaksi töissä yhdellä palkalla.

• 90 %

Onko suomenkielen ymmärtämisessä vaikeuksia?

Tuet ja LAPSILISÄ ovat TÄYSIN eri asiat.

Lisä on kuin palkkio, jonka saa kaikki joilla on kriteeri = lapsia.

http://suomenkuvalehti.fi/s/files/Uutisen%20kuvat/maapallo_2-1-1.jpg

Toki yhteisiä ongelmia maapallolla on liikakansoitus ja luonnonvarojen loppuun käyttö.

http://freepathways.files.wordpress.com/2010/03/maapallo-vesi-p.jpg?w=500

Tuki tulee, kun talous ja peruskulutus tarvitsevat tukea.

http://www.nedico.fi/img/maapallo2.jpg
      Yritysmaailma ja pääoma ryöstävät 90 % maapalon luonnonvaroista välittämättä seurauksista.

• perään kuulutan

Lapset eivät saisi olla eriarvoisia, joten LAPSILISÄ JOKAISESTA LAPSESTA SAMA.
      Yksi tai useampi lapsitalouksia on 26,1 % talouksista.
      Ei lasten määrä enää vaikuta isoihin hankintoihin tavarat periytyvät: ja käytetään samoja..

100 €/kk jokaisesta lapsesta on tasa-arvoa.

• rahaa lisää

Vähävaraisille perheille pitäisi lapsilisäkauden loputtua maksaa nurosolisää, joka olisi kaksinkertainen lapsilisää nähden, Silloin nuoret lähtee opiskelemaan ja luokiokirjat ovat jkalliita.

Nuorisolisä olisi äidille kohdattu jolla maksaa nuoren kulut kotona, ja koulukirjat osan, kun mies maksaa puolet, jos maksaa, jos on eroperhe.

Köyhtä lapset harvoin pääsee semmoiseen kouluun opiskelemaan josta tykkää. Minä aikoinani olisin halunnut lukea lakia tai psykologiaa, mutta rahat ei kotona riittäneet, joten nyt olen konttorirotta ja nyt sairaseläkkeellä.

• Selkeästi
        rahaa lisää kirjoitti:

Vähävaraisille perheille pitäisi lapsilisäkauden loputtua maksaa nurosolisää, joka olisi kaksinkertainen lapsilisää nähden, Silloin nuoret lähtee opiskelemaan ja luokiokirjat ovat jkalliita.

Nuorisolisä olisi äidille kohdattu jolla maksaa nuoren kulut kotona, ja koulukirjat osan, kun mies maksaa puolet, jos maksaa, jos on eroperhe.

Köyhtä lapset harvoin pääsee semmoiseen kouluun opiskelemaan josta tykkää. Minä aikoinani olisin halunnut lukea lakia tai psykologiaa, mutta rahat ei kotona riittäneet, joten nyt olen konttorirotta ja nyt sairaseläkkeellä.

Vähävaraisten lisääntyminen pitäisi kieltää. Ei lapsi halua syntyä köyhään perheeseen.

• gsdlkjlkgjkjl
        Selkeästi kirjoitti:

Vähävaraisten lisääntyminen pitäisi kieltää. Ei lapsi halua syntyä köyhään perheeseen.

Elämäntapapummeille pitäisi maksaa lapsettomuuslisää.

• häpeä valittaja
        rahaa lisää kirjoitti:

Oletko joutunut sairaseläkkeelle konttorirotan työstä? Kipeä ahteri istumisesta, vai?

Olen yh, isä ei ole osallistunut kuluihin sen jälkeen kun sossun elatusmaksut loppuivat. Lapsi valmistuu insinööriksi. Maksoin yh:na lukiokirjat ja ammattikorkeassa avustan koko ajan. Yh edelleen, oma palkka ei riitä muuhun kuin kädestä suuhun elämiseen, en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Joka päivä opiskelija syö ja opiskelee ja maksaa asumisestaan. Ei siihen miljoonia tarvita että lapsi voi opiskella haluamaansa alaa.
        Itse lähden syksyllä opiskelemaan ammattitutkintoa että voin pitää työpaikkani johon lähdin ammattitaidottomana mutta halukkaana saamaan töitä. Sitten voin avustaa omia opiskelijoitani vähän enemmän.

• ffffggggggg
        häpeä valittaja kirjoitti:

Oletko joutunut sairaseläkkeelle konttorirotan työstä? Kipeä ahteri istumisesta, vai?

Olen yh, isä ei ole osallistunut kuluihin sen jälkeen kun sossun elatusmaksut loppuivat. Lapsi valmistuu insinööriksi. Maksoin yh:na lukiokirjat ja ammattikorkeassa avustan koko ajan. Yh edelleen, oma palkka ei riitä muuhun kuin kädestä suuhun elämiseen, en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Joka päivä opiskelija syö ja opiskelee ja maksaa asumisestaan. Ei siihen miljoonia tarvita että lapsi voi opiskella haluamaansa alaa.
        Itse lähden syksyllä opiskelemaan ammattitutkintoa että voin pitää työpaikkani johon lähdin ammattitaidottomana mutta halukkaana saamaan töitä. Sitten voin avustaa omia opiskelijoitani vähän enemmän.

Minun ei tarvitse avustaa amk:ssa opiskelevaa lastani, mutta ehkä se johtuu siitä, että hän ajaa pyörällä tai kävelee ja on raitis. Lapsella on myös sairaus, ostaa lääkkeensä itse. Oletko ihan varma että rahat menee opiskeluun, ettei mene bileisiin? Mitä alaa lapsesi opiskelee? ainakin meidän pojalla on kirjaostoja todella vähän, suurin osa matskusta on opettajien omaa, mikä on netissä.

• ffffgggggggg
        ffffggggggg kirjoitti:

Minun ei tarvitse avustaa amk:ssa opiskelevaa lastani, mutta ehkä se johtuu siitä, että hän ajaa pyörällä tai kävelee ja on raitis. Lapsella on myös sairaus, ostaa lääkkeensä itse. Oletko ihan varma että rahat menee opiskeluun, ettei mene bileisiin? Mitä alaa lapsesi opiskelee? ainakin meidän pojalla on kirjaostoja todella vähän, suurin osa matskusta on opettajien omaa, mikä on netissä.

Niin ja ruokakaan ei siellä koulussa hirveän kallista ole: lounaan saa muutamalla eurolla. Pihvit yms. on rajoitettu, mutta salaattia ja leipää saa ottaa sen minkä jaksaa syödä.

• Niin se menee

Jep jep, niinhän se on että Suomessa maahan tulleet "pakolaiset" saavat parempaa tukea kuin jotkut palkkaa ja oikeasti apua tarvitsevat, rehelliset suomalaiset pysyvät hädintuskin leivän syrjässä kiinni.

• suomi on mikä on

Totta, ja monet suomalaiset tukee vielä sitä ajatusta, haukkumalla täällä oman maan köyhät, mutta ei sanaakaan pakolaisista.

• 13

onkos ma-mu perhettä jossa ei ole 3-6 lasta ja lapsilisät ovat juuri heille.

• jaa??

Provoseerausta taas varmaan toikin nimetön avaus tällä kokonaisuudessaan niettömällä anonyymifoorumilla, mutta jos nyt radikaalisti kärjistäisi vertauskuvamielessä, niin todennäköisesti "lapsilisää" maksetaan rikkaimmillekin Suomessa _siksi_, että mitä suurempi velallinen, sitä paremmin pankit ja globaalit suursijoittajat hyötyvät... Tosin se summa "lapsilisät" on sellainen hiiren kokoinen sunmma suuressa kokonaisuudessa ja suuressa kuvassa, että jos lapsilisät nyt evättäisiin niltä muutamilta kymmeniltä tuhansilta ahneilta, jotka ei sitä Suomessa edes tarvitse, ei Suomen valtion kassa siitä suuremmin hyötyisi. Sama asia, kuin maksaa ilmaiselämää ja esim. kotihoidontukia kaikkein rikkaimmillekin perheille, jos vaihtoehtona sille on joku kansantuotteen kallistuminen p*rskuleesti alakanttiin, kun kukaan työelämään pyrkivä kotirouva ei välttämättä saisi elintasonsa mukaisia töitä edes halutessaan ja jos lisäksi pitäisi maksaa ja järjestää kymmenen- parikymmentätuhatta uutta päiväkotia ja niihin suomalaisten veronmakajien olemattomista rahoista lisää päivähoitajia.

Tottakai tavisperheet käyttää lastensa arkimenoihin lapsilisät.

• :DDDDDD

Mikä nimi tai rekisteröinti on jaa?
        Puska-jussi hankaa töpöä tietsikan edessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4660
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3847
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      184
      3673
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      69
      2098
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1298
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1162
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      148
      1109
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1020
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      914
    Aihe