Karaoke keikkailijoille

harmistunut laulaja

Olin viikonloppuna yksissä karaoketansseissa ja muutama asia tuli mieleeni johon olen useimminkin törmännyt.
On tietysti selvää, että tilat ova erilaisia ja laittavat omat haasteensa muusikin ja laulun voimakkuuksille, mutta on ikäväistä, kun laulaja vetää muuten hyvin niin mikin voimakkuudet ovat alhaalla. Kun joku teistä keksii miten niitä säätöjä saisi muokattua laulajakohtaisesti. Toinen asia on levyjen vaihtoon kuluva aika ja sen käyttäminen. Nyt tietysti tässä tulee raha vastaan, mutta levyjen vaihto vie käsipelillä uskomattoman paljon aikaa ja eikä siinä mitään, mutta kun väliajat salit ovat kuin hautajaisissa, ottakaa mukaan läppäri tai vastaava, josta saisi aina tyhjäntilan täyttävä musiikki, jotta tunnelma säilyisi.
Kolmanneksi, pyrkikää käyttämään laitteita, joita ei ole tarkoitettu kotikaraokeen. Nytkin viikonloppuna sai laulaa madboyn langattomaan mikkiin, joka ei missään suhteessa mielestäni sovi ammattilaisten käyttöön saati sitten isoissa tiloissa. Madboyn mikin saa melkein syödä, että jotakin saa mikistä kuulumaan, jos se rahasta on kiinni langallisiakin mikkejä saa todella hyviä samalla hinnalla, jos leluilla pitää lähteä ammattilaisen liikkeelle.
No tietysti eihän kaikki sitä eroa huomaa, mutta se vie laulamisesta fiiliksen, jos laitteet eivät pelitä.
Paljon olen nähnyt, että vetäjät käyttävät jo tietokonepohaista ohjelmaa, joka nopeuttaa ja ennenkaikkea pitää laulajien järjestyksen kurissa. Nytkin samat laulajat menivät ohi mennentullen. Toiset laulajat saivat laulaa viisi kappaletta ja toiset vain kaksi, vaikka laput oli viety samaan aikaan. Kait nämä ovat niitä ikuisuuskysymyksiä.
Mikäli vetäjänä yleisötilaisuuksissa haluat kehittyä, jaa mielipidelappuja samalla, joilla voidaan antaa palautetta. Jos useampi antaa samanlaista palautetta, olisko silloin hyvä muuttaa taktiikkaa, siitähän te leipänne saatte.
Tottakai aina ei voi mennä putkeen, mutta on hyvä muistaa, että kaikki maksavat lipun ja haluavat tasapuolisen vastineen. Lippujen hinnoista tekin tilinne saatte.

2

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattilainen.......

      Älä yleistä!

    • harmistunut laulaja

      En yleistä. Annoin vain vinkin, josta ei saa ottaa itseensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe