Ei ole muuten ihan helppoa löytää kiinnostavaa profiilia ilman koiria tai kissoja. Alkaa jo todella syömään miestä, kun tietää että allergian kanssa siitä touhusta ei tule yhtään mitään.
Onko näin että koira pitää hankkia lenkkiseuraksi, ja kissa kotiseuraksi? Mikseivät ihmissuhteet kelpaa? Näin ihmettelee mies, joka ei niin lemmikeistä perusta ja eläimet ovat aivan eri luokassa kuin ihmiset.
Koiria ja kissoja
13
160
Vastaukset
- kurnau
Näin on joo. Olisin itse tappanut itseni jos minulla ei olisi kissoja jotka ovat edes jonkinlainen tekosyy höpöttää päivän mittaan ääneen omassa yksinäisyydessään.
- kurnau
Lisäisin tähän vielä että ihmissuhteet kelpaisivat kyllä, mutta olen joutunut pettymään todella monta kertaa ihmisiin ja loppujen lopuksi olen nyt erakko kun mieskin jätti toisen naisen takia.
Itse en pidä koirista, enkä ala valehtelemaan että minulla on allergia - sanon vain että en halua seurustella miehen kanssa jolla on koiria.
Samaa mieltä olen toki kuin ketjussa on jo sanottu: jos JO rakkaaksi tullut ihminen joskus vuosien päästä allergisoituu niin sitten tietenkin eläimelle etsitään uusi koti, ei ihmiselle.
Yksi mies vaati ennen kuin oli edes tavattu että minun pitää luopua kissoistani ja haukkui naiset pataluhaksi siitä hyvästä että näillä kehtaa olla eläimiä. Noin jäätävän ihmisen kanssa en haluaisi suhdetta oli eläimiä tai ei. - kurnau
Täällä on kyllä tosi kummaa porukkaa. Tuohon ekaan kommenttiini on laitettu miinusta.
No, olisiko minun tosiaan sitten pitänyt tappaa itseni yksinäisyydessäni vai? Armotonta sakkia... =(
- Ihmisseuraa kiitos
Sama havainto. En ole allerginen eläimille, edes henkisesti, mutta en halua kotiini lattialla juoksevia eläimiä. Hamsteri ja hevonen ovat sitten ihan eri juttuja. Näyttää kuitenkin siltä, että tällaisilla preferensseillä saa unohtaa saman tien selvästi yli puolet muuten kiinnostavan oloisista naisista.
Mieleeni on jäänyt yksi nainen, jolle lähetin viestin. Heti kärkeen hän kysyi, onko ongelma, että hän haluaa jonain päivänä itselleen koiran -- kirjoitteluhetkellä sellaista ei vielä ollut. Arvasin homman kaatuvan saman tien tähän ja muotoillakseni asian mahdollisimman pehmeästi väitin olevani koirille allerginen. Positiivisena piirteenä nainen viitsi lähettää vielä jäähyväisviestin (sen sijaan että olisi vain kadonnut), mutta sen sisältö oli vähän erikoinen. Hän katsoi tarpeelliseksi soittaa suutaan "allergiastani" ja sanoi, että jos pitää valita miehen ja koiran välillä, koira voittaa ilman muuta. Taisi käydä tuuri kun en haaskannut näin ajattelevaan ihmiseen sen enempää aikaa.
Ja sanottakoon nyt tasapuolisuuden vuoksi, etten yhtään ihmettelisi, vaikka samoin ajattelevia miehiä löytyisi yhtä lailla. Minulla ei kuitenkaan ole aiheesta kokemuksia, koska deittailen vain naisten kanssa. - ei haittaa
No mutta jos alkaisit parisuhteeseen lemmikin omistajan kanssa niin sitten vaan pitäisi neuvotella joko lemmikeistä luopumisesta tai kompromisseista tai jostain. Jos meidän perheeseen tulisi allerginen tai joku meistä sairastuisi, niin kyllä se olisi eläin, joka joutuisi uuteen kotiin. Tietysti varmistuisin, että uusi koti olisi hyvä. Yhdestä lemmikistä olemme joutuneet luopumaan lapsen vuoksi ja hän löysi todella hyvän kodin ja on todella onnellinen siellä :).
- ei allargisille
Ymmärrän kyllä jos lemmikin hankkimisen jälkeen jollakin perheen jäsenellä puhkeaa allergia niin silloin lemmikistä täytyy luopua. Mutta sitä ajatusta en todellakaan ymmärrä että alkaisi neuvottelemaan uuden tuttavuuden kanssa lemmikistä luopumisesta kun ei edes mitään suhdetta ole. Kyllä se niin vain on että allergisten tai henkisesti lemmikeille allergisten on parempi treffailla vain sellaisia ihmisiä joilla ei ole lemmikeitä. Jos joku idiootti lähettäisi minulle viestiä että vaikutat kivalta, varmaan voit luopua lemmikeistäsi koska olen allerginen...en edes viitsisi vastata sellaisen ihmisen viestiin.
ei allargisille kirjoitti:
Ymmärrän kyllä jos lemmikin hankkimisen jälkeen jollakin perheen jäsenellä puhkeaa allergia niin silloin lemmikistä täytyy luopua. Mutta sitä ajatusta en todellakaan ymmärrä että alkaisi neuvottelemaan uuden tuttavuuden kanssa lemmikistä luopumisesta kun ei edes mitään suhdetta ole. Kyllä se niin vain on että allergisten tai henkisesti lemmikeille allergisten on parempi treffailla vain sellaisia ihmisiä joilla ei ole lemmikeitä. Jos joku idiootti lähettäisi minulle viestiä että vaikutat kivalta, varmaan voit luopua lemmikeistäsi koska olen allerginen...en edes viitsisi vastata sellaisen ihmisen viestiin.
Ihan samaa mieltä. Jos perheenjäsen sairastuu niin puhutaan ihan eri tilanteesta kuin että otetaan lemmikki, josta ollaan valmiita luopumaan kun "unelmien mies tai nainen" tulee kuvioihin.
Eläinrakkaus ei kumoa ihmisrakkautta tai kaipausta parisuhteeseen, pikemminkin päinvastoin, mutta allergisen kannattaa ihan oikeasti hakea seuraa vain eläimettömistä.- ed kirj
ei allargisille kirjoitti:
No kysehän ei ollut lemmikistä luopumisesta jonkun deitin tähden vaan sitten jos on pysyvä parisuhde ja aiotaan esim elää yhdessä.
ed kirj kirjoitti:
No kysehän ei ollut lemmikistä luopumisesta jonkun deitin tähden vaan sitten jos on pysyvä parisuhde ja aiotaan esim elää yhdessä.
Miten voi kehittyä pysyvä parisuhde eläinrakkaan/lemmikinomistajan ja allergisen/eläimiä haluamattoman välille? Yleensä parisuhteen kehittyminen edellyttää, että vietetään aikaa yhdessä, niin arkena kuin lomillakin. Se on aika hankalaa, jos toinen haluaa pitää lemmikkejä ja toiselle ne eivät käy.
Ja on meitä, joilla on aina ollut lemmikkieläimiä ja tulee aina olemaan, eli ratkaisu ei ole sekään että odotetaan kunnes yksi lemmikki nukkuu pois.- Ihmisseuraa kiitos
simasuuneiti kirjoitti:
Ihan samaa mieltä. Jos perheenjäsen sairastuu niin puhutaan ihan eri tilanteesta kuin että otetaan lemmikki, josta ollaan valmiita luopumaan kun "unelmien mies tai nainen" tulee kuvioihin.
Eläinrakkaus ei kumoa ihmisrakkautta tai kaipausta parisuhteeseen, pikemminkin päinvastoin, mutta allergisen kannattaa ihan oikeasti hakea seuraa vain eläimettömistä.Ilman muuta allergisen tai muuten vain eläimistä pitämättömän kannattaa yrittää tutustua eläimettömiin. Itse asiassa kannattaa varmaan saman tien varmistaa, että ajatukset eläinten hankkimisesta tulevaisuudessa käyvät yksiin. Ei kukaan täysipäinen ala vaatia toista viemään lemmikkejään piikille mahdollisesti myöhemmin alkavan seurustelusuhteen vuoksi.
Minua henkilökohtaisesti vain ihmetyttää se, miten suuri prosentti muuten kiinnostavista profiileista täytyy nettideittaillessa hylätä juuri tällä perusteella. Kun en itse lemmikeistä suuremmin perusta niin ko. ajatusmaailmaa on vaikea tajuta. Ei siinä mitään, kukin tykkää omista jutuistaan ja sen minä toki kaikille suon. Eikä minulle tulisi mieleenkään vaatia muita muuttumaan minun omituisuuksieni takia. Mutta siitä huolimatta eläinrakkaus menee minulta yli hilseen. Jos joku haluaa koittaa selittää asiaa, kuuntelen kiinnostuneena.
Taustoistani sen verran, että minulla on ollut hamstereita ja kääpiösiili, joten ihan ilman kokemusta en ole täällä mesomassa. Tosin en itse hankkinut noista yhtäkään.
Onhan meissä naisissakin ihan samalla tavalla eläinallergikkoja sekä kaltaisiani koiria pelkääviä. Vielä kun riesana on hajusteyliherkkyys niin yksinpä saat elellä, erittäin vaikeaa löytää samanlaista kohtalotoveria miehistä.
- Ihmisseuraa kiitos
Kyllä jokaiselle joku löytyy. Jos asuisit jossain lähempänä pääkaupunkiseutua olisin tässä kohtaa saattanut pyytää sinua kahville. Tällä kertaa sijainti ei vain osunut yksiin. :)
- allergialainen43
Ihmisseuraa kiitos kirjoitti:
Kyllä jokaiselle joku löytyy. Jos asuisit jossain lähempänä pääkaupunkiseutua olisin tässä kohtaa saattanut pyytää sinua kahville. Tällä kertaa sijainti ei vain osunut yksiin. :)
Oletteko te kaikki aikuiset vapaat miehet pääkaupunkiseudulla...? Minäkin olen allerginen aikuinen nainen ja tuntuu siltä, että täällä maakunnassa on vain (varattuja) koiraa taluttavia miehiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925951
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv953017Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262790Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262065Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764