Ihmistä sanotaan sieluksi,

kun hän kuolee, sielu on kuollut. Elävä ihminen on siis itsessään kokonaisuutena sielu, kuten elävät eläimetkin. Ne kaikki ovat sieluja.

29

74

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perämela

vai sillä tavalla.

mitä siis silloin tapahtui, kun ihmiseen Jumala puhalsi elämän hngen luomisessa?

milloinkas eläimeen puhallettiin Jumalan Henki?

• 1. Moos. 2:7
      Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

• bibibi biiiii

"puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen"

Teki siis blowjobin? kaikkea kans....

• bibibi biiiii kirjoitti:

"puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen"

Teki siis blowjobin? kaikkea kans....

Ilmeisesti, koska kaveri oli hengetön? Siis elvytti.

• lauletaan laulussa..

Joutukaa sielut on aikanne kallis,

• Juu - Raamatun mukaan on ihminen elävä olento eli sielu - eikä kuolematon erossa Luojastaan - siis Raamatun mukaan ...

• Gb

Raamatun mukaan ihminen on kolminaisuus; ruumis, henki ja sielu.

• Gb kirjoitti:

Raamatun mukaan ihminen on kolminaisuus; ruumis, henki ja sielu.

Ei vaan yksi ihminen.

• lappix kirjoitti:

Ei vaan yksi ihminen.

"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin,
        mutta eivät voi tappaa sielua" Matt 10:28

Siis. Vaikka ruumis kuolee, sielu ei.

• kalamos kirjoitti:

"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin,
        mutta eivät voi tappaa sielua" Matt 10:28

Siis. Vaikka ruumis kuolee, sielu ei.

Aha - siis meidän ei tarvitse pelätä NIITÄ eivät voi meitä tuhota - vaan ketä meidän tulee pelätä - juu - Häntä joka voi .. siis Jumalaa joka voi lopettaa meidän elämämme täydellisesti ja lopullisesti.

Se on tuon Raamatunkohdan tarkoitus ja sanoma - ei että meillä olisi kuolemattomuus itsessämme..

Kyllä sitä saa kehitettyä Raamatustakin vaikka minkälaisen opin jos nyppiii lauseen (tai jopa osan lausetta) sieltä ja toisen täältä.
        --

Luehan uusiksi ja vähän toisella silmällä.

Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.

Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen,
        ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen.

Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

Älkää siis peljätkö heitä.
        Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta EIVÄT VOI tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää HÄNTÄ JOKA VOI sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        ----

Olisi aika "sokeaa" väittää, että tuossa todistetaan, että ihmisellä olisi kuolemattomuus vaikka sitten siellä "ikuisessa piinassa" johon niin monet yhä tuntuvat uskovan..
        --
        Muuten - tuota sanaa "helvetti" ei Jeesuksen aikana ollut edes olemassa - siksi voimme olla sata % varmoja että Jeesus ei sitä sanaa koskaan käyttänyt.

Jos asiaa vaivautuu tutkimaan niin on helppo saada myös selville että Jeesus tosiasiassa käytti sanaa joka oli Jerusalemin eteläpuolella olevan laakson nimi - Hinnomin laakso (hepreaksi ‏גהינום‎, ’Ge-hinnom’ - laakson jossa siihen aikaan oli suuri kaatopaikka - asia jonka luonnollisesti ihmiset jotka paikan päällä kuuntelivat Jeesuksen sanoja hyvin tiesi - ja tiesivät senkin että siellä jätteiden lisäksi poltettiin myös esimerkiksi tuomittujen/teloitettujen rikollisten ruumiit.

Vanha ruotsalainen 1917 vuoden Raamatun käännös (monen muun Raamatun tavoin) onkin pitänyt laakson oikean (Gehenna) nimen tekstissään.

"Och frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men icke hava makt att dräpa själen, utan frukten fastmer honom som har makt att förgöra både själ och kropp i >Gehenna

• alex.kasi kirjoitti:

Aha - siis meidän ei tarvitse pelätä NIITÄ eivät voi meitä tuhota - vaan ketä meidän tulee pelätä - juu - Häntä joka voi .. siis Jumalaa joka voi lopettaa meidän elämämme täydellisesti ja lopullisesti.

Se on tuon Raamatunkohdan tarkoitus ja sanoma - ei että meillä olisi kuolemattomuus itsessämme..

Kyllä sitä saa kehitettyä Raamatustakin vaikka minkälaisen opin jos nyppiii lauseen (tai jopa osan lausetta) sieltä ja toisen täältä.
        --

Luehan uusiksi ja vähän toisella silmällä.

Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.

Ei ole opetuslapsi opettajaansa parempi, eikä palvelija parempi isäntäänsä.

Opetuslapselle riittää, että hänelle käy niinkuin hänen opettajalleen,
        ja palvelijalle, että hänelle käy niinkuin hänen isännälleen.

Jos he perheenisäntää ovat sanoneet Beelsebuliksi, kuinka paljoa enemmän hänen perheväkeään!

Älkää siis peljätkö heitä.
        Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Minkä minä sanon teille pimeässä, se puhukaa päivän valossa. Ja minkä kuulette kuiskattavan korvaanne, se julistakaa katoilta.

Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta EIVÄT VOI tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää HÄNTÄ JOKA VOI sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
        ----

Olisi aika "sokeaa" väittää, että tuossa todistetaan, että ihmisellä olisi kuolemattomuus vaikka sitten siellä "ikuisessa piinassa" johon niin monet yhä tuntuvat uskovan..
        --
        Muuten - tuota sanaa "helvetti" ei Jeesuksen aikana ollut edes olemassa - siksi voimme olla sata % varmoja että Jeesus ei sitä sanaa koskaan käyttänyt.

Jos asiaa vaivautuu tutkimaan niin on helppo saada myös selville että Jeesus tosiasiassa käytti sanaa joka oli Jerusalemin eteläpuolella olevan laakson nimi - Hinnomin laakso (hepreaksi ‏גהינום‎, ’Ge-hinnom’ - laakson jossa siihen aikaan oli suuri kaatopaikka - asia jonka luonnollisesti ihmiset jotka paikan päällä kuuntelivat Jeesuksen sanoja hyvin tiesi - ja tiesivät senkin että siellä jätteiden lisäksi poltettiin myös esimerkiksi tuomittujen/teloitettujen rikollisten ruumiit.

Vanha ruotsalainen 1917 vuoden Raamatun käännös (monen muun Raamatun tavoin) onkin pitänyt laakson oikean (Gehenna) nimen tekstissään.

"Och frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men icke hava makt att dräpa själen, utan frukten fastmer honom som har makt att förgöra både själ och kropp i >Gehenna

No, miten noiden opetuslapsien kävi.
        Johannesta lukuunottamatta kaikki kärsivät marttyyrikuoleman.
        Lappixin mukaan ihminen eli sielu kuoli.
        Jeesuksen mukaan sielu ei kuollut. Mitä alex.kasi sanoo?

• kalamos kirjoitti:

No, miten noiden opetuslapsien kävi.
        Johannesta lukuunottamatta kaikki kärsivät marttyyrikuoleman.
        Lappixin mukaan ihminen eli sielu kuoli.
        Jeesuksen mukaan sielu ei kuollut. Mitä alex.kasi sanoo?

Niinhän Jeesus juuri sanoikin - että ei palvelija ole ansainnut parempaa kuin isäntänsä..
        ---
        Kyllä - jokainen joka on kuollut .. on kuollut .. siis on lakannut elämästä.
        Se juuri on syy miksi "kuolleet herätetään" - esikoisena Jumala herätti kuolemasta Poikansa .. joka ei ollut kuolemaa ansainnut (kuten tiedät) ja sitten herätetään ne jotka ovat saaneet armon Jeesuksen lunastustyön seurauksena ja sitten vielä nekin jotka uskovat (ehkä) että voivat saada kuolemattomuuden ilman Jumalaakin.. aivankuin kuolemattomuus olisi jonkinlainen silmänkääntö temppu..

Minä sanon: (uskokoon kuka uskoo) yksikään ihminen ei saa iankaikkista elämää muutoin kuin Jeesuksen lunastuksen kautta - se on mahdottomuus - koska jokainen ihminen on vailla iankaikkista elämää omien syntiensä seurauksena. (MUTTA HUOMAA - minä en sano KETKÄ pelastuvat - se on Jumalan asia).
        Sanon myöskin että : ei ole olemassa mitään "ikuista piinaa" - on vain lopullinen kuolema niille jotka eivät peri iankaikkista elämää. Että synti tuottaa kärsimystä sen tekijälle ja muille - tai että Jumala rankaisee pahoista teoista (jos ei halua luopua pahuudestaan) ei ole sama asia kuin "ikuinen piina tulijärvessä" - joka on vain pakana oppi ja perustuu uskoon että ihminen on yhtä kuolematon kuin Jumala .. (aivankuin ihmisellä olisi Jumalan ominaisuudet - hah hah... suuret luulot itsestään ihmisellä on ainakin ja on aina ollut - ei muuta.)

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Niinhän Jeesus juuri sanoikin - että ei palvelija ole ansainnut parempaa kuin isäntänsä..
        ---
        Se juuri on syy miksi "kuolleet herätetään" - esikoisena Jumala herätti kuolemasta Poikansa .. joka ei ollut kuolemaa ansainnut (kuten tiedät) ja sitten herätetään ne jotka ovat saaneet armon Jeesuksen lunastustyön seurauksena ja sitten vielä nekin jotka uskovat (ehkä) että voivat saada kuolemattomuuden ilman Jumalaakin.. aivankuin kuolemattomuus olisi jonkinlainen silmänkääntö temppu..

Minä sanon: (uskokoon kuka uskoo) yksikään ihminen ei saa iankaikkista elämää muutoin kuin Jeesuksen lunastuksen kautta - se on mahdottomuus - koska jokainen ihminen on vailla iankaikkista elämää omien syntiensä seurauksena. (MUTTA HUOMAA - minä en sano KETKÄ pelastuvat - se on Jumalan asia).
        Sanon myöskin että : ei ole olemassa mitään "ikuista piinaa" - on vain lopullinen kuolema niille jotka eivät peri iankaikkista elämää. Että synti tuottaa kärsimystä sen tekijälle ja muille - tai että Jumala rankaisee pahoista teoista (jos ei halua luopua pahuudestaan) ei ole sama asia kuin "ikuinen piina tulijärvessä" - joka on vain pakana oppi ja perustuu uskoon että ihminen on yhtä kuolematon kuin Jumala .. (aivankuin ihmisellä olisi Jumalan ominaisuudet - hah hah... suuret luulot itsestään ihmisellä on ainakin ja on aina ollut - ei muuta.)

alex

Pitää erottaa kaksi asiaa. On sielullinen ruumis, ja on hengellinen ruumis. Lihallinen ruumis on sielullinen ja maasta, hengellinen ruumis on taivaasta.

Elämän henki pitää ihmisen=sielun elävänä, mutta se ei muuta ihmistä hengellisesti eläväksi.
        Sen sijaan kun ihmisestä tulee hengellinen, hänessä asuu Pyhä Henki, joka on eri asia kuin lihallista elämää ylläpitävä henki.

• alex.kasi kirjoitti:

---

alex

alex

Siis Paavaliakaan ei sitten sinun mielestäsi enää ole olemassakaan.
        Paavali kyllä itse puhui aivan toisin:
        "Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä:
        halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa,
        sillä se olisi monin verroin parempi;
        mutta teidän tähtenne on lihassa viipymiseni tarpeellisempi."

• Myös eläimillä on sielu, koska niitä uhrattiin aikanaan uhreina Jumalalle.

3. Moos. 17:11
      Sillä lihan sielu on veressä, ja minä olen sen teille antanut alttarille, että se tuottaisi teille sovituksen; sillä veri tuottaa sovituksen, koska sielu on siinä.

3. Moos. 17:14
      Sillä kaiken lihan sielu on sen veri, jossa sen sielu on; sentähden minä sanon israelilaisille: Älkää syökö minkään lihan verta. Sillä kaiken lihan sielu on sen veri; jokainen, joka sitä syö, hävitettäköön.

Eläimillä on sielu myös.

• Ihminen syntyy tähän maailmaan elävänä sieluna.
      Sinä päivänä, kun synti pääsee ihmisen sisimpään,
      ihmisestä tulee kuollut sielu.
      Tällaisen kuolleen sielun tulee syntyä uudesti ylhäältä.
      Ei ruumiillisesti, vaan hengellisesti.
      Ja kun Elämän Henki taas puhaltaa meissä,
      me olemme siirtyneet kuolemasta elämään.

• :) on näitä erilaisia oppeja ja opettajia - nytkö ihminen syntyy ilman että synti on jo turmellut hänen mahdollisuutensa iankaikkiseen elämään?

Onko tämä joku uusi "kalamos-oppi" vai mistä on kysymys?

Raamatustahan se ei ole. Mutta eiväthän kovin monet Raamattuun uskokaan...

Älä ota pahaksesi kalamos - huomautukseni ei ole pahalla tarkoitettu ..

alex .. :)

• alex.kasi kirjoitti:

:) on näitä erilaisia oppeja ja opettajia - nytkö ihminen syntyy ilman että synti on jo turmellut hänen mahdollisuutensa iankaikkiseen elämään?

Onko tämä joku uusi "kalamos-oppi" vai mistä on kysymys?

Raamatustahan se ei ole. Mutta eiväthän kovin monet Raamattuun uskokaan...

Älä ota pahaksesi kalamos - huomautukseni ei ole pahalla tarkoitettu ..

alex .. :)

Olet kai tietoinen siitä, että seuraavassa katkelmassa ei
        mainita yhtään ruumiillisesti kuollutta ihmistä:

"Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni."
        Mutta Jeesus sanoi hänelle:
        "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."

Maan päällä tallustelee siis runsain määrin kuolleita sieluja.
        Mutta eivät vauvat ja pienokaiset niitä ole.
        Juuri heidän on taivasten valtakunta.

• kalamos kirjoitti:

Olet kai tietoinen siitä, että seuraavassa katkelmassa ei
        mainita yhtään ruumiillisesti kuollutta ihmistä:

"Herra, salli minun ensin käydä hautaamassa isäni."
        Mutta Jeesus sanoi hänelle:
        "Seuraa sinä minua, ja anna kuolleitten haudata kuolleensa."

Maan päällä tallustelee siis runsain määrin kuolleita sieluja.
        Mutta eivät vauvat ja pienokaiset niitä ole.
        Juuri heidän on taivasten valtakunta.

Kun Aadam lankesi syntiin tuli hänestä "kuoleman oma" ja kaikista hänen jälkeläisistään myös. Koko pelastus sanoma perustuu siihen että Jumala sovitti Pojassaan Aadamin synnin joka on estänyt jokaista ihmistä saamasta iankaikkista elämää - (Jeesusta kutsutaan toiseksi Aadamiksi).

Tästä on kyse kun Jeesus sanoo "anna kuolleiden haudata kuolleensa"..

- Jotta sinäkin ymmärtäisit - "anna "kuoleman omien" haudata "kuoleman omansa" - seuraa sinä minua - ainoastaan Jeesuksella on antaa iankaikkinen elämä ihmiselle..

Taivasten valtakunta on niiden jotka ottavat vastaan Jumalan avun niinkuin lapset ottavat avun vastaan .. se on ilolla ja ilman suurempaa oman itsensä korostamista ..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Kun Aadam lankesi syntiin tuli hänestä "kuoleman oma" ja kaikista hänen jälkeläisistään myös. Koko pelastus sanoma perustuu siihen että Jumala sovitti Pojassaan Aadamin synnin joka on estänyt jokaista ihmistä saamasta iankaikkista elämää - (Jeesusta kutsutaan toiseksi Aadamiksi).

Tästä on kyse kun Jeesus sanoo "anna kuolleiden haudata kuolleensa"..

- Jotta sinäkin ymmärtäisit - "anna "kuoleman omien" haudata "kuoleman omansa" - seuraa sinä minua - ainoastaan Jeesuksella on antaa iankaikkinen elämä ihmiselle..

Taivasten valtakunta on niiden jotka ottavat vastaan Jumalan avun niinkuin lapset ottavat avun vastaan .. se on ilolla ja ilman suurempaa oman itsensä korostamista ..

alex

Ei minusta tullut syntistä kun Aadam lankesi syntiin.
        Minusta tuli syntinen, kun minä lankesin syntiin.
        "siten kuolema on tullut kaikkien ihmisten osaksi,
        koska kaikki ovat syntiä tehneet"

• kalamos. Onko juuri syntynyt vauva synnitön ja siksi kuolematon? Miksi vauva voi kuolla puolen tunnin päästä syntymästään, ilman että on tehnyt yhtään syntiä?
        Eikös synnitön ihminen ole kuolematon, niinkuin Aatami ennen syntiinlankeemusta?

• lappix kirjoitti:

kalamos. Onko juuri syntynyt vauva synnitön ja siksi kuolematon? Miksi vauva voi kuolla puolen tunnin päästä syntymästään, ilman että on tehnyt yhtään syntiä?
        Eikös synnitön ihminen ole kuolematon, niinkuin Aatami ennen syntiinlankeemusta?

Kuolema tuli maailmaan siten, että Aadam söi synnin hedelmän.
        Ja Aadamin ruumis on tätä maailmaa, maan tomua.
        Ja tuo sama kuolevainen tomu on lisääntynyt.

Ja siksi jokainen ihminen kokee ruumiillisen kuoleman,
        joskus jopa äitinsä kohtuun. Mutta ei tuo lapsi tai sikiö syntiä ole tehnyt.
        Ja niin synnin tekeminen ei ole myöskään erottanut häntä Jumalasta.

• Kalamos. Tarkoitatko, että ihmisen sieraimiin puhallettu elämän henkäys poistuu heti ihmisestä, kun hän tekee synnin? Eli ihminen=sielu kuolee.

1. Moos. 2:7
      Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen SIERAIMIINSA elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu.

Taikka kun ihminen syntyy ylhäältä uudesti, niin jälleen Jumala puhaltaa hänen SIERAIMIINSA elämän hengen?

Elämän henki on vain lihallisessa ihmisessä. Se ylläpitää lihallista elämää niin ihmisissä kuin eläimissäkin.

• Kyllä. Ja juuri nämä sielut, joilla ei ole Henkeä, ovat kuolleita.
        Ruumiillisesti kyllä eläviä, mutta hengellisesti kuolleita.

Jumala TEKI (jasar) maan tomua muokkaamalla ihmisen.
        Raamattu ilmoittaa lisäksi,
        että Jumala LOI (bara) ihmisen.
        Verbi paljastaa, että ihmisessä on jotakin,
        mikä ei ole materian maailmasta.
        Jumala puhalsi ihmiseen Elämän Hengen.

Eli maan tomua oleva liha on lisääntynyt ja täyttänyt maan.
        Tuohon lisääntymisihmeeseen perustuen minullakin on lihallinen isä.
        Mutta jokaiseen ihmisalkuun sisältyy myös Jumalan luomisihme.
        Henki, jonka asetti asumaan meihin (Jaak 4:5).

Maan tomua oleva liharuumiini on syntynyt lisääntymällä.
        Mutta minussa asuva henki on Jumalan minuun asettama.
        Kun Paavalia lainaten synti petti minut ja minä kuolin,
        niin ei tuo liharuumiini kuollut, vaan minussa asuva henki.

Ja vain se, mikä on kuollut voi syntyä uudelleen.
        Mutta ei se, mikä kuoli, olisi voinut kuolla,
        ellei se alunperin olisi ollut elävä.

• kalamos kirjoitti:

Kyllä. Ja juuri nämä sielut, joilla ei ole Henkeä, ovat kuolleita.
        Ruumiillisesti kyllä eläviä, mutta hengellisesti kuolleita.

Jumala TEKI (jasar) maan tomua muokkaamalla ihmisen.
        Raamattu ilmoittaa lisäksi,
        että Jumala LOI (bara) ihmisen.
        Verbi paljastaa, että ihmisessä on jotakin,
        mikä ei ole materian maailmasta.
        Jumala puhalsi ihmiseen Elämän Hengen.

Eli maan tomua oleva liha on lisääntynyt ja täyttänyt maan.
        Tuohon lisääntymisihmeeseen perustuen minullakin on lihallinen isä.
        Mutta jokaiseen ihmisalkuun sisältyy myös Jumalan luomisihme.
        Henki, jonka asetti asumaan meihin (Jaak 4:5).

Maan tomua oleva liharuumiini on syntynyt lisääntymällä.
        Mutta minussa asuva henki on Jumalan minuun asettama.
        Kun Paavalia lainaten synti petti minut ja minä kuolin,
        niin ei tuo liharuumiini kuollut, vaan minussa asuva henki.

Ja vain se, mikä on kuollut voi syntyä uudelleen.
        Mutta ei se, mikä kuoli, olisi voinut kuolla,
        ellei se alunperin olisi ollut elävä.

Näin se on kuten kirjoitit - synti turmeli ihmisen ja ihminen on kuollut (eli kuoleman oma) .. mietihän että mitä se todellisuudessa tarkoittaa että syntinen on kuollut. ..

Sitäkö että syntinen kuitenkin on elossa ikuisesti?
        No - ei tietenkään .. jokainen meistä on kuoleman oma - on ollut aina Aadamista lähtien - hänestä josta Raamattu sanoo että Jumala loi hänet ja asetti hänet istuttamaansa puutarhaan (paratiisiin) jossa oli kaikkinaisia hyviä hedelmiä.. ja iankaikkinen elämä .. mutta Raamattu kertoo myöskin että Jumala joka oli hänet luonut varoitti häntä .. kuolemasta .. joka autamattomasti olisi seuraus jos ihminen erottautuisi Luojastaan (Hänestä josta Raamattu sanoo "jolla ainoalla on kuolemattomuus".. )

Itse olen sitä mieltä, että ihmisten tulisi enemmän tutkia miten kuolemattomuus voisi olla mahdollista Raamatun mukaan kuin leikkiä omaavansa kuolemattomuuden ihan itse.. sillä ei yhdelläkään ihmisellä ole kuolemattomuutta kuin Jumalan yhteydessä..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Näin se on kuten kirjoitit - synti turmeli ihmisen ja ihminen on kuollut (eli kuoleman oma) .. mietihän että mitä se todellisuudessa tarkoittaa että syntinen on kuollut. ..

Sitäkö että syntinen kuitenkin on elossa ikuisesti?
        No - ei tietenkään .. jokainen meistä on kuoleman oma - on ollut aina Aadamista lähtien - hänestä josta Raamattu sanoo että Jumala loi hänet ja asetti hänet istuttamaansa puutarhaan (paratiisiin) jossa oli kaikkinaisia hyviä hedelmiä.. ja iankaikkinen elämä .. mutta Raamattu kertoo myöskin että Jumala joka oli hänet luonut varoitti häntä .. kuolemasta .. joka autamattomasti olisi seuraus jos ihminen erottautuisi Luojastaan (Hänestä josta Raamattu sanoo "jolla ainoalla on kuolemattomuus".. )

Itse olen sitä mieltä, että ihmisten tulisi enemmän tutkia miten kuolemattomuus voisi olla mahdollista Raamatun mukaan kuin leikkiä omaavansa kuolemattomuuden ihan itse.. sillä ei yhdelläkään ihmisellä ole kuolemattomuutta kuin Jumalan yhteydessä..

alex

Tavallaan iha hyvä ilmaisu tuo "Kuoleman oma",
        sillä Kuolema on henkivalta,
        joka aikanaan heitetään tulijärveen (Ilm 20:14).

Aadam todellakin kuoli sinä päivänä,
        kun söi hyvän- ja pahantiedon puusta.
        Hän siis joutui eroon Jumalasta, ja suorastaan pakeni Jumalaa.
        Mutta ruumiillisesti hän ei ollut silti kuollut.
        Ruumiillisestikin hän olisi kuollut tuona päivänä,
        mutta onneksi Pelastaja ehti paikalle. Jumala huusi miestä.
        Ja onneksi Aadam pysähtyi, ja suostui kohtaamaan Jumalan.
        Ja vielä tunnusti syntinsä. Ja niin Jumala saattoi sovittaa eli peittää
        Aadamin synnin seurauksen eli alastomuuden,
        teurastamalla viattoman eläimen Aadamin sijaan.
        Eli tuo eläin kuoli sinä päivänä Aadamin sijasta.
        Tuo oli kuitenkin vain esikuvallista, ja sen yhteydessä
        Jumala antoi lupauksen lopullisesta sovituksesta,
        vaimon siemenestä, joka on polkeva rikki käärmeen pään.

Mutta vaikka synti ja sen mukana kuolema oli jo Aadamissa,
        niin ei synti suinkaan automaattisesti ollut saanut sijaa Aadamin pojassa.
        Synti kyllä väijyi Kainin sydämen ovella.
        Ja Jumala varoitti siitä, että synnin halu oli päästä Kainiin.
        Ja Kain sitten kyllä päästikin synnin sisimpäänsä.
        Ja kun synti oli päässyt hänen sisimpäänsä,
        niin Kain sanoi: "Syyllisyyteni on suurempi kuin että kantaa voisin".
        Synti on syyllisyys Jumalan edessä,
        joka aiheutuu Jumalan tahdon ja lain rikkomisesta.
        Vauvat ja pienokaiset eivät ole syntiä tehneet,
        he ovat viattomia, he ovat Jumalan omia.

• Tarkoitat siis, että elämän henki joka ylläpitää lihallista elämää, tekee ihmisestä hengellisenkin ihmisen. Oletko miettinyt, mihin Pyhää Henkeä silloin tarvitaan?

Siinä olet oikeassa, että sielu=ihminen tai eläin, joka hengittää on elävä sielu. Jos siitä puuttuu elämää ylläpitävä henki, ihminen tai eläin on kuollut sielu. Hengellinen se ei ole, jos siitä puuttuu Pyhä Henki.

• Elämän Henki ei ole sama asia kuin elämän henkäys.

Uusi käännös on väärin.

• Eikä elämän henki / henkäys ole sama asia kuin Pyhä Henki.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      86
      4650
    2. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      109
      3837
    3. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      179
      3655
    4. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      68
      2096
    5. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      75
      1941
    6. Mitä on tullut

Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.
      Haapavesi
      79
      1288
    7. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      130
      1152
    8. Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle

Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.
      Vantaa
      147
      1094
    9. Minne pyydän sut?

Jotta saan nähdä 🤨
      Ikävä
      50
      1000
    10. Mikä homma?

https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä
      Saarijärvi
      30
      904
    Aihe