Kaikki haluavat vierasta, mutta valehteleminen eristää

Risto, mies 32

Olen tässä kevään mittaan sattunut jo kahdesti hieman liian intiimiin tilanteeseen vieraan naisen kanssa. Tämä aiheuttaa minussa suuria syyllisyyden tunteita ja ahdistusta, vaikka osin tämä onkin varmaan ihan tietoista kapinaa vakavoituvaa suhdetta, ja sen myötä mahdollisesti sulkeutuvaa ulkomaailmaa vastaan. Minulla on pajon vientiä naisten keskuudessa, ja jossain pohjalla on varmasti epäilyksiä siitä, ettei nykyiseni ole minulle se oikea.

Turhauttaa myös esittää, että vieraat naiset houkuttelisi, koska totta helvetissä ne houkuttelevat. Tyttöystäväni on kuitenkin hyvin herkkä, eikä kestä pieniäkään vihjauksia tähän suuntaan. Tämä saa minut tuntemaan itseni hyvin alhaiseksi olennoksi, mutta itselleen on vielä hankalampaa valehdella kuin muille: minun sukupuolinen himoni ei todellakaan rajoitu puolisooni. En myöskään ole hänen suhteen läheskään yhtä mustasukkainen kuin hän minun. Ei ole toisaalta ollut syytäkään.

Olen tässä ahdistuksissani päättänyt, että edellinen kerta kun vähääkään _toteutan_ näitä halujani, oli se viimeinen. On inhottavaa kun ei voi olla rehellinen läheisimmälleen, tuntuu että olen jäänyt maailmassa näiden sekoiluiden jälkeen aivan uudella tavalla yksin. Suhde, jossa et voi puhua totta on oikeastaan jonkinlainen rakkauden irvikuva. En ymmärrä, miten joku voi elää näin vuosikausia, itseäni tämä etäisyys hyytää todella epämukavalla tavalla. Syyllisyydentunnoissani epäilen välillä jopa, että minulla on sukupuolitauti, vaikka se ei käytännössä ole luultavasti edes mahdollista.

En kuitenkaan aio olla niin raukkamainen, että kertoisin teoistani tyttöystävälleni. Hän ei ansaitse suurta kärsimystä muutamista itselleni yhdentekevistä tunneista.

Toivon, että ajan myötä tämä kaikki unohtuu ja tunne yhteisymmärryksestä ja luottamuksesta palautuu ennalleen, vaikka ihan kaikkea en aiokaan jakaa. Yritän myös olla riittävän rohkea vaikka erotakseni ja elääkseni yksin, jos nämä haja-ajatukset ja kapinahenki eivät tästä rauhoitu.

6

278

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swkeu32

Älä missän tapauksessa ala vakituiseen suhteeseen. Et ole kypsä siihen vielä etkä ehkä tule koskaan olemaankaan. Reilumpaa kaikkia osapuolia kohtaan, että elät sinkkuna ja harrastat vaikka irtosuhteita, Tulet luultavasti tuhoamaan tyttöystäväsi emotionaalisesti, koska et kykene olemaan hänelle uskollinen, On parempi teille molemmille, että eroatte ja tyttöystäväsi saa tilaisuuden löytää kunnon miehen. Tietysti mahdollinen ero tulee koskemaan tyttöystävääsi, mutta parempi silti erota nyt kuin että tuollainen tilanne jatkuu. Kerro siis tyttöystävällesi totuus itsestäsi, vaikka se häntä järkyttäisikin. Ihan siksi, että hän saisi tilaisuuden valita, haluaako sinut vai sen kunnon miehen. Valinta on sitten hänen omansa.

• ota opiksi heti

ihan kauheita tuskia aiheuttaa uskottomuus ja voin kertoa, ettei se unohdu koskaan, lopulta vaimo jättää tai tyttöystävä kun pääsee jaloilleen shokin jälkeen, jos ei heti niin voi mennä vuosia ja ei päivää, ettei ole mielessä kun omarakas pettää..

• ei armoa

juuri näin kuten edellinen kirjoittaja kirjoittaa. Pettäminen jättää todella syvät arvet luottamukseen, eikä siis pelkästään luottamukseen sitä pettäjää kohtaan, vaan kaikkiin ihmissuhteisiin. Ainakin näin käy silloin, kun on sinisilmäisesti rakastanut puolisoaan ja luottanut täysin tähän. Kun tuollainen petos tulee ilmi, ei sitä osaa sanoin kuvailla miltä tuntuu. Koko elämä romahtaa ja on käsittämättömän vaikeaa ymmärtää kuinka toinen pystyi sen tekemään.

Mukavalta ei tunnu erokaan, mutta se on miljoona kertaa parempi vaihtoehto kuin joutua petetyksi. Kerro rehellisesti puolisollesi että haluat olla vapaa ja lentää kukasta kukkaan. Tai, ethän enää voi olla satuttamatta häntä, koska olet jo petoksen tehnyt. Tämä asia tulee vaikuttamaan sinuunkin uskomattomalla tavalla kunhan se iskeytyy tajuntaasi jossain vaiheessa elämää tai sitten olet vaan sika joka panee kaikkea mikä liikkuu..

• nilviäiselle

Olet raukkamainen, jos valehtelet, salailet, luikertelet ja jätät kertomatta. Kerro hänelle ja anna hänelle todellinen (valinnan-) vapaus.

• kolmas monica

Ole rohkea ja uljas, eroa heti! Suhteenne ei ole kohdallaan. Jos rakastaisit tyttöystävääsi, et haluaisi vieraita. Näin se vaan on.

• xherra

Tiesittekö te, että 30% kaikista suhteista esiintyy uskottomuutta?
      Oletteko sitä mieltä että kaikkien näiden suhteiden olisi parempi olla
      kokonaan olematta? Mitäpä otetaan tilalle? Katkera elämänasenne ja Suomi24:ssä nillittämistä?

On ikävää, että teitä on satutettu. Erityisen ikävää se on sikäli, että
      teistä on tämän seurauksena tullut katkeria ja mustavalkoisia ihmisiä. Jos
      siis ette ole olleet sitä jo ennen sitä.

Maailma ei tyhjene pahoihin pettureihin ja hyviin petettyihin, vaikka sellainen
      ehkä hiveleekin satutettua oikeudentuntoanne. Suhteissa on monia
      tekijöitä ja väitän, että lähes kaikki ihmiset ovat alttiita hairahduksille.
      Ette tekään pyhälle uskollisuudellenne muuten niin suurta painoarvoa panisi.

Ei se sitäpaitsi ole mitään rakkautta, että pelkän sopimuksen tai sovinnaisuuden takia odottelee elottomassa suhteessa kuolemaa. Päinvastoin. Se on rikos elämää ja maailmaa vastaan! Joskus pettäminen ja suhteen kariutiminen on tarpeellista. Teidänkin pitäisi petettyinä nähdä se mahdollisuutena. Kukapa haluaisi elää valheessa?

Vastoinkäymisten ja inhimillisten heikkouksien kestämisessähän se suhde punnitaan. Myös se rakkauden lujuus. Minä olen kohdannut heikkouteni ja pystyn kyllä elämään sen kanssa. Uskon, että tämän myötä pystyn olemaan anteeksiantavaisempi myös tyttöystäväni heikkouksia kohtaan.

Menkää hyvät ihmiset ulos. Siellä on kevät. Palkintoa tai rangaistusta siitä, miten hyvin te olette roolianne näytelleet ei ole tulossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko kaivattusi ulkonäkö

tarpeeksi miellyttävä? 🥕
      Ikävä
      94
      1669
    2. Toivotko koskaan mies...

Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.
      Ikävä
      126
      1549
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      76
      1355
    4. Svty paska työpaikka

Elekää kukaan hakeku sinne töihin.
      Suomussalmi
      30
      1272
    5. Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta

Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne
      Ikävä
      123
      1098
    6. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1001
    7. Olisin valmis salaisiin tapaamisiin

Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet
      Intohimo
      46
      998
    8. Onko viisikko aktivoitunut

Taas ruumis !! Viisikko ryskää kukaan ei pärjää
      Seinäjoki
      22
      967
    9. Olisit voinut olla...

....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n
      Ikävä
      66
      848
    10. Olet ihana mies

Mun söpöliini 🙊😘
      Ikävä
      46
      773
    Aihe