olis mielenkiintoista saada kiusaajien kommenttia. että miksi? saako toisen simputtamisesta pilkkaamisesta ym. jotain sairasta voiman tunnetta? onko kiusaaminen oikeasti tietoista, tahallista toisen ihmisen "tuhoamista",että kiusaaja voi suunnitelmallisesti tehdä pahaa!!, onko mahdollista että tälläisillä ihmisillä ei ole omaatuntoa? empatiankykyä.?..vai onko niin että he eivät yksinkertaisesti kykene ymmärtämään tekevänsä väärin? eihän kaikki kiusaajat varmaan kuitenkaan ole sairaita narsisteja..
itse olen ollut kiusaajan uhri, ja se mykisti minut täysin, en voi käsittää että miten joku voi toimia niin, minusta se on henkisesti niin ala arvoista ettei sitä voi käsittää..tyhmyyttä...
minua kiusasi pomo ja hänen kätyrinsä. huomasin kyllä että taustalla on katkeruus ja kätyrin käytöksen taustalla on pelko, kun työntää muut eteensä, niin itse säästyy kiusaajalta..sairasta ja niin raukkamaista.
harmittaa oma kiltteys, ei pysty antamaan samallamitalla takaisin, vaikka he olisivat sen ansainneet, kun eihän kiusaaminen ole minkään mittapuun mukaan oikein. jos on paha olo niin ei sitä pureta toisiin ihmisiin.!! herätys 2000 luvulle lopultakin!!
kiusaajat
14
191
Vastaukset
- iloisin mielin
En itse ole kiusaaja, mutta seurannut tuollaista toimintaa jonkin aikaa omalla työpaikalla. Arvelisin kiusaamisen johtuvan huonosta itsetunnosta. Kiusaajat tarvitsevat jonkun itseään huonomman, jota halveksua ja jonka avulla buustata omaa egoa. Ilman tuota kiusaamista kokisivat itse olevansa pakan pohjimmaisia, vaikka siihen ei olisikaan mitään syytä.
Tärkeintä on kuitenkin se, ettei kiusattu ota itseensä muiden huonoa kohtelua, sillä jos ottaa, kiusaaja on onnistunut tavoitteissaan. Kaikista pahinta kiusaajille on se, että on oma positiivinen ja ystävällinen itsensä ja kohtelee kaikkia tasavertaisesti ja kunnioituksella. Luulisi tyhmemmälläkin kiusaajalla soimaavan omaatuntoa, kun juuri kukaan muu ei ole hänen kanssaan samaa mieltä.
Lohduttavaa meille kaikille on se, että lopulta kiusaajat itse päätyvät halveksitun asemaan ja pohjasakaksi työpaikalla, koska kaikki normaalit ihmiset näkevät kiusaajan pahantahtoiseuuden läpi ja ymmärtävät, että nyt on vähän kusta päässä. On vain ajan kysymys, kun tulee kenkää.- jooo.
Kilpailu!
Sekin ajaa kiusaamiseen. Kun esim. joku uusi tulee taloon ja tälle sitten annetaan tehtäviä, joita joku on hoitanut oman toimensa ohella - siis avustanut tai sijaistanut jotain ja tämän lisäksi sitten vielä tyhmä esimies työntää jotakin muuta vielä tuolta sijaistaneelta uudelle kysymättä menettävältä yhtään mitään, niin siitä herkästi tulee kilpailutilanne ja se joka kokee menettäneensä jotain hyvän miehen maineestaan työpaikalla kun ei kerran ole kyennyt ymmärtämään asiaa siten että ehkä hänelle tulee jotain uutta sen menetetyn tilalle niin joo, siitä se lähtee! Ja helposti voi sitten tuo menettänyt uutta ruveta mollaamaan, menettänythän on tosiaan hyvän miehen maineessa talossa ja tuttu jokaisen kanssa.
Mutta ei se mitään... - 4vs54vds64v
Minkäs sille mahtaa kun joillakin työpaikoilla eletään neuvostoaikaa vielä 2000-luvullakin. Onneksi tästä töykeästä ja röyhkeäkäytöksisestä kulttuurista ollaan luopuomassa ja amerikkalainen hyväntuulinen käytös alkaa lisääntyö työyhteisöissä.
- raamakviin
4vs54vds64v kirjoitti:
Minkäs sille mahtaa kun joillakin työpaikoilla eletään neuvostoaikaa vielä 2000-luvullakin. Onneksi tästä töykeästä ja röyhkeäkäytöksisestä kulttuurista ollaan luopuomassa ja amerikkalainen hyväntuulinen käytös alkaa lisääntyö työyhteisöissä.
amerikkalainen hyväntuulinen ... tämä vasta katalaa käytöstä on.
Kehitetään olemattomasta draamaa ja aletaan hämmentää. Maireaa hymyä ja selkäänpuukotus.
Et tod osaa ennakoida. Sinusta tulee vainoharhanen, kun kukaan ei ole aito itsensä etkä enää tiedä kehen luottaa.
Minulle mielummin perinteinen, vanhanaikainen...siinä kykenen vastaamaan kasvotusti röyhkimykselle ja asia on loppuunkäsitelty. - iigooori
raamakviin kirjoitti:
amerikkalainen hyväntuulinen ... tämä vasta katalaa käytöstä on.
Kehitetään olemattomasta draamaa ja aletaan hämmentää. Maireaa hymyä ja selkäänpuukotus.
Et tod osaa ennakoida. Sinusta tulee vainoharhanen, kun kukaan ei ole aito itsensä etkä enää tiedä kehen luottaa.
Minulle mielummin perinteinen, vanhanaikainen...siinä kykenen vastaamaan kasvotusti röyhkimykselle ja asia on loppuunkäsitelty.Brezneviläistä työssä olla pitää! Etuilu, kiilaaminen ja terävät kyynärpäät kuuluvat asiaan. Viestittäähän se muille osapuolille että on vaikuttavammassa asemassa. Saa olla hyvällä omalla tunnolla rehellinen ja sanoa suoraan päin naamaa ihan mitä huvittaa ja valehdella loput. Oma vika jos eivät kiltimmät osaa osaa pitää puoliaan.
- kissan käpälä
Itseään huonomman? Onko joku meistä kanssaeläjistä toistaan huonompi? Millä se mitataan? Se paremmuus tai huonommuus...
- iloisin mielin
"Itseään huonomman" tarkoittaa tuossa sitä, että kiusattu on kiusaajan mielestä häntä huonompi ja alempiarvoisempi. Tietenkään kukaan ei ole toistaan huonompi tai alempiarvoisempi, vaan kaikki saman arvoisia. Olisi pitänyt pistää lainausmerkkeihin tuo.
- työpaikkojen ongelma
Onko välttämättä kiusattu huonompi kiusaajankaan mielestä? Naisilla kateus, toisen kauneus tai muu kyvykkyys laukaisee kiusaamisvietin. Avainsana on siis kateus.
- kateus ja tyhmyys.
Kateus ja tyhmyys!
Kun siellä työpaikalla kuitenkin kaikki saavat palkan sen mukaan mitä on työnvaativuuden mukaan määrätty, niin mitä ihmeen itua on kadehtia toiselta yhtään mitään, etenkin jos se palkka on sama kummallakin.
Esimiehen pitäisi kehua jokaista yksitellen ettei kukaan vaan tunne joutuvansa syrjityksi ja menettävänsä jotain kun toinen tekee jotain.
Siis jokainen saa palkkansa - niin mitä varten!
Ja tuo että jollekin on kasaantunut extratöitä joita tarvittaessa tekee siis omien töittensä ohessa, niin sitten jos niistä extroista jollekin toiselle esimies työntää jotain, niin totta kai, ellei esimies tarkasti perustele ja muista sanoa että tämä ei johdu siitä että olet tehnyt huonosti vaan siitä että sinä ehkä ja varmasti saat jotain muuta ja voit siirtyä eteenpäin urallasi - niin se jolta viedään tulee tasan varmasti kateelliseksi ja kokee juuri niin että olen tehnyt huonosti ja siksi otetaan pois! Ja sitten jos on tehnyt huonosti ihan oikeasti ja itsekin sen jollakin tavalla tietää, niin vielä enemmän syytä ihmetellä jos rupeaa kateus mieltä nakertamaan. Ja ainahan siinä sitte jää joka tapauksessa aikaa hoitaa omat työnsä paremmin.
Siis voi jumankauta kuinka hulluja ihmisiä on! - näin sen näin
Kiusaajilla on yleensä tapana demonisoida kiusattua, joka näin antaa heille omasta mielestään moraalisen oikeuden omalle käytökselleen. Pohjimmiltaan kateuskin kumpuaa huonosta itsetunnosta.
- vruum vruum
kateus ja tyhmyys. kirjoitti:
Kateus ja tyhmyys!
Kun siellä työpaikalla kuitenkin kaikki saavat palkan sen mukaan mitä on työnvaativuuden mukaan määrätty, niin mitä ihmeen itua on kadehtia toiselta yhtään mitään, etenkin jos se palkka on sama kummallakin.
Esimiehen pitäisi kehua jokaista yksitellen ettei kukaan vaan tunne joutuvansa syrjityksi ja menettävänsä jotain kun toinen tekee jotain.
Siis jokainen saa palkkansa - niin mitä varten!
Ja tuo että jollekin on kasaantunut extratöitä joita tarvittaessa tekee siis omien töittensä ohessa, niin sitten jos niistä extroista jollekin toiselle esimies työntää jotain, niin totta kai, ellei esimies tarkasti perustele ja muista sanoa että tämä ei johdu siitä että olet tehnyt huonosti vaan siitä että sinä ehkä ja varmasti saat jotain muuta ja voit siirtyä eteenpäin urallasi - niin se jolta viedään tulee tasan varmasti kateelliseksi ja kokee juuri niin että olen tehnyt huonosti ja siksi otetaan pois! Ja sitten jos on tehnyt huonosti ihan oikeasti ja itsekin sen jollakin tavalla tietää, niin vielä enemmän syytä ihmetellä jos rupeaa kateus mieltä nakertamaan. Ja ainahan siinä sitte jää joka tapauksessa aikaa hoitaa omat työnsä paremmin.
Siis voi jumankauta kuinka hulluja ihmisiä on!Se on kun tuo työpaikkakin on kuin rallirata!
Sopivassa tilaisuudessa yritetään ottaa oikein kunnon irtiotto, näytetään että mitä sitä pellin alta löytyykään, tuupitaan ojaan ja häikäilemättä ja röyhkeästi mennään.
Se on tietysti sitten eri asia, että onko tilanne se, että lyhyt sprintti riittää vai tarvitaanko maratoonarin kestävyyttä, siis itse työnteossa. Tietysti maratoonarikin voi kestää työn vaatimukset, muttei sitten jonkun kaaharin röyhkeyttä.
Muuten, onko sekään ihan työpaikan käyttäytymissääntöjen mukaista, että työhuoneeseen tullaan oveen koputtamatta. Sekin on tietysti yksi keino näyttää, että tulija on ottanut paikkansa ja sisään tullaan kuin omaan huoneeseen ja tuodaan vaikka kaverikin mukana.
No, joo. Kyllä se kuitenkin on mun mielestä niin, että rallirata on erikseen ja työpaikalla on vähän eri säännöt kuin rallissa.
Mutta tuo nyt on sitten taas esimerkki kilpailuhenkisyydestä, tosin väärässä paikassa. Etenkin kun, jos kerran ei työtehtävä just sulle kuule, niin mitä sinne lähdet kaahailemaan, varsinkin kun kaikki työpaikalla varmaan jo muutenkin tietää et sä oot hirveen, hirveen hyvä tyyppi! - keinoja on monia
vruum vruum kirjoitti:
Se on kun tuo työpaikkakin on kuin rallirata!
Sopivassa tilaisuudessa yritetään ottaa oikein kunnon irtiotto, näytetään että mitä sitä pellin alta löytyykään, tuupitaan ojaan ja häikäilemättä ja röyhkeästi mennään.
Se on tietysti sitten eri asia, että onko tilanne se, että lyhyt sprintti riittää vai tarvitaanko maratoonarin kestävyyttä, siis itse työnteossa. Tietysti maratoonarikin voi kestää työn vaatimukset, muttei sitten jonkun kaaharin röyhkeyttä.
Muuten, onko sekään ihan työpaikan käyttäytymissääntöjen mukaista, että työhuoneeseen tullaan oveen koputtamatta. Sekin on tietysti yksi keino näyttää, että tulija on ottanut paikkansa ja sisään tullaan kuin omaan huoneeseen ja tuodaan vaikka kaverikin mukana.
No, joo. Kyllä se kuitenkin on mun mielestä niin, että rallirata on erikseen ja työpaikalla on vähän eri säännöt kuin rallissa.
Mutta tuo nyt on sitten taas esimerkki kilpailuhenkisyydestä, tosin väärässä paikassa. Etenkin kun, jos kerran ei työtehtävä just sulle kuule, niin mitä sinne lähdet kaahailemaan, varsinkin kun kaikki työpaikalla varmaan jo muutenkin tietää et sä oot hirveen, hirveen hyvä tyyppi!Olisikin ihan kiva tietää mitä mieltä muut ovat työpaikan säännöistä.
Esim. vaikka juuri tuo oveen koputtamatta jättäminen ja toinen esimerkki se, että mennään esimiehen kanssa sopimaan toisen, vaikka olisikin vain sijainen, työn järjestelyistä kysymättä tältä itseltään mitään tai tullaan tekemään niitä töitä suoraan eikä kysytä että heips mulla olis aikaa, haluutko että mä jeesaan.
Kummalla tavalla tulee parempi ja sopuisampi lopputulos, sillä että kysytään vai sillä että tullaan vaan? Oletetaan tietysti nyt niin, että sijainen on hommansa hoitanut ja osaa hommat, eli ei tarvitse apua sen takia, ettei osaisi tai tekisi. - tässähän tätä
keinoja on monia kirjoitti:
Olisikin ihan kiva tietää mitä mieltä muut ovat työpaikan säännöistä.
Esim. vaikka juuri tuo oveen koputtamatta jättäminen ja toinen esimerkki se, että mennään esimiehen kanssa sopimaan toisen, vaikka olisikin vain sijainen, työn järjestelyistä kysymättä tältä itseltään mitään tai tullaan tekemään niitä töitä suoraan eikä kysytä että heips mulla olis aikaa, haluutko että mä jeesaan.
Kummalla tavalla tulee parempi ja sopuisampi lopputulos, sillä että kysytään vai sillä että tullaan vaan? Oletetaan tietysti nyt niin, että sijainen on hommansa hoitanut ja osaa hommat, eli ei tarvitse apua sen takia, ettei osaisi tai tekisi.Ja tähän vielä yksi kohta lisää, eli onko sekään työpaikan käytössääntöjen, hyvien sellaisten, voihan toki olla että jossain on ainakin minun mielestäni huonot tavat hyväksytty. Eli se yksi lisäkohta: kytätään miten toinen tekee työnsä, esim. tietokoneella on mahdollista nähdä mikä on toisen työtilanne, ja sitten mennään ilkkuen arvioimaan sitä tekemistä? Minun mielestäni tuo ei ole ok, mutta tiedän ainakin erään työpaikan missä se on ok samoin kuin tuossa yläpuolella esitetyt asiat.
Eli minä olen sopeutumaton - en hyväksy sitä, että minun työtaitojani ja tekemistäni ei pidetä hyvänä ja riittävänä vaan siitä tehdään vitsi. No? - peto kuin peto
vruum vruum kirjoitti:
Se on kun tuo työpaikkakin on kuin rallirata!
Mutta tuo nyt on sitten taas esimerkki kilpailuhenkisyydestä, tosin väärässä paikassa. Etenkin kun, jos kerran ei työtehtävä just sulle kuule, niin mitä sinne lähdet kaahailemaan, varsinkin kun kaikki työpaikalla varmaan jo muutenkin tietää et sä oot hirveen, hirveen hyvä tyyppi!Jos toi kaahari on nainen, niin wauuuuu - sehän on sängyssäkin sitten se joka vie eikä vikise ja on täysin häpeämätön! Oih....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 935984
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804772Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963025Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p262810Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262085Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191496Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351057Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125960- 48764